Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waarschijnlijk zal het in de praktijk dus overal buiten de bebouwde kom 70 km/u worden behalve als de baanvakken gescheiden zijn door een berm en/of vangrails. (beiden is meer waarschijnlijk)
    Hier in de omgeving zijn de meeste wegen buiten de bebouwde kom allang 70, zelfs ook vele N wegen met middenberm. Uitzondering zijn stedelijke ringwegen waar nog wel 90 km/u kan gereden worden. (Ring Lier bijvoorbeeld)
    Hier en daar ken ik nog wel een uitzondering. Hier in de buurt is er een verbindingsweg tussen 2 dorpen. Gewoon een laag asfalt, zonder belijningen, zonder fiets- en voetpad en meerdere blinde bochten en daar mag je gewoon nog 90 knallen.
    Last edited by Löwe; 18/07/2015, 15:57.

Comment

• De Kennedylaan van Gent naar Nederland.
      Dat is hier al jarenlang 90/u.
      2 x 2 vakken met scheiding, het is om in slaap van te vallen.

Net de grens over wordt het aan beide kanten 1 vak zonder middenberm en daar mag je 120.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Vind je dit nu zelf geen ongelooflijk domme opmerking?
        Als de waarheid zeggen dom is, ja dan is dit een domme opmerking.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Jaa... en wat niet altijd vernoemd wordt, hoeveel zijn er niet onder invloed van drugs of medicatie? Denk dat medicatie ook een heel deel voor z'n rekening mag nemen. Als ik van medicatie verander wacht ik steeds enkele dagen af om te zien hoe ik reageer. Sommige medicamenten kunnen echt je reflexen aantasten, neem nog maar het vroeger veel verkochte (en veel verslaafden) Dapghalgan codeine. En dat zie je niet aan die mensen hee.
          Klopt wel ja, bij verschillende medicatie moet je echt oppassen.
          Anderzijds, als ze alle mensen die medicatie nemen die het besturen van een voertuig beïnvloed van de baan zouden halen, dan zouden er bijna geen files meer zijn.
          Last edited by knight-rider; 18/07/2015, 17:09.
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Als de waarheid zeggen dom is, ja dan is dit een domme opmerking.
            Tuurlijk dat, jongetje.

Comment

Klopt wel ja, bij verschillende medicatie moet je echt oppassen.
              Anderzijds, als ze alle mensen die medicatie nemen die het besturen van een voertuig beïnvloed van de baan zouden halen, dan zouden er bijna geen files meer zijn.
              Waarom kom jij eigenlijk niet op met de verkiezingen? Als je verkozen wordt ga jij er in je eentje voor kunnen zorgen dat alle problemen in dit landje in een mum van tijd tot het verleden behoren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Tuurlijk dat, jongetje.
                Ik hou u niet tegen om mij van het tegendeel te overtuigen.

Comment

Ik hou u niet tegen om mij van het tegendeel te overtuigen.
                  Zalig zijn de armen van geest!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                    De Kennedylaan van Gent naar Nederland.

Net de grens over wordt het aan beide kanten 1 vak zonder middenberm en daar mag je 120.

Honderd over de grens. 😉

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                      het is om in slaap van te vallen.
                      ik wil echt niet aanmatigend zijn - maar doe het toch, zelfs bij 180 val je in een s in slaap als je niet wakker bent
                      Last edited by bobo; 18/07/2015, 17:22.

Comment

• ...en in een vrachtwagen heb je dat nog erger, pas jullie aan

Comment

• en in greco's biturbo met het geluid over de boxen is dat net zo

Comment

• Bij 180 of sneller zie ik mij eerlijk gezegd niet direct in slaap vallen op de Autobahn dan uiteraard, dan ben ik alvast toch meer gefocused en anticiperend ingesteld op ander verkeer.

In (daadwerkelijk) bebouwde kom ben ik ook altijd aan het rondkijken of er bv. geen kinderen met een bal aan het spelen zijn ... gelukkig maar want anders had er al een keer eentje onder gelegen en toen mocht men nog 60. Tegen de tijd dat die ging overlopen reed ik misschien nog 30 en gelukkig maar, net op tijd tot stilstand gekomen.

Aan 70 op een lange rechte lege baan zonder huizen (met de lintbebouwing is dat zeldzaam in deze streek) kan ik me voorstellen dat de aandacht vanzelf verslapt. Overigens adaptieve cruise control werkt in slaap vallen eigenlijk ook in de hand, merk dat mijn aandacht dan sneller verslapt, de auto zal vanzelf wel afremmen en terug versnellen ...
                            Last edited by ; 18/07/2015, 17:57.

Comment

• Wat mij betreft zal de wijziging niet veel verschil uitmaken : beide gemeenten waar ik meestal rondrijd hebben al jaren het nodige gedaan om 70 als max. snelheid op te leggen; de ene met een drievoudige limiet (70-50-30), de andere door 70-borden overal te plaatsen of de 4-vakken met de medewerking van de Lijn te herwerken naar 2-vakken én borden (meestal dan 50 :-(( ) Het is zo, het enig dat je nog kan met een snelle wagen is een sprint tot in het beste geval 70km/u, als er geen camper of Ligier in de buurt is (dan is het een "spurt" van 0 tot... 30km/u. Vandaar zeker dat sportuitlaten terug "in" zijn ;-))

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Honderd over de grens. 😉

Sent from somewhere, using Tapatalk.

Ja juist, had het goed op maar verkeerd getypt.
                                Het ging er eigenlijk over dat de rijvakken gehalveerd worden, zonder middenberm maar dat je wel sneller mag.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  De N42 van wetteren naar geraardsbergen is momenteel nog 90. Als dat ook al 70 wordt??

Weyts zijn plan is om overal 50 te rijden voor die paar eikels die zichzelf doodrijden omdat ze toch al de limiet overtreden. De rest moet dan maar in slakkengang voorbij massa's flitsbakken en trajectcontroles tuffen.

Dat hij zich bezig houdt met zijn dierenwelzijn. Dat lukt nog net.
                                  n42 Ik kan er maar niet over raken hoeveel verf ze daar verspild hebben. Een stippellijn trekken is toch veel goedkoper dan die dubbele met die schuine strepen? Dat in tijden van crisis, eigenlijk best beschamend!

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  De Ninoffsesteenweg mocht je vroeger zelfs nog 120 rijden dacht ik. Maar daar gebeurden massa's zware ongevallen. Die steenweg is niet geschikt voor hoge snelheden, zeker omdat er zoveel zijstraten zijn.
                                  Maar de N42 nog gaan verlagen qua snelheid, dat wordt inderdaad belachelijk. Is nu al belachelijk. Moest onlangs snel thuis zijn en heb toen op de N42 toch een paar keer die witte lijnen overschreden. (waarom ik zo snel moest zijn is te lang om uit te leggen maar was toen een beetje een noodgeval). Ze rijden daar nu al op vele plaatsen maar 70 en als je dan echt gehaast bent is het toch moeilijk om je aan de verkeersvoorschriften te houden. Denk dat degenen die de N42 kennen het wel eens met me zijn dat 70 erg traag is daar.
                                  En gaan ze dan het viervaksstuk ook verlagen naar 90? Of blijft dit 120?
                                  Witte lijn overschrijden, telt dat dan 4 keer per inhaalmanoeuvre, want het is een dubbele lijn

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                  De Kennedylaan van Gent naar Nederland.

Traag inderdaad

Comment

• Altijd dat gezever over snelheid door de overheid, ik krijg er stenen kloten van. Ik zie dagelijks op de weg taferelen die 10x erger en gevaarlijker zijn dan iemand die 10 of 20/u over de limiet zit. Geen richtingaanwijzers gebruiken, van rijvak veranderen pal voor uw neus, een voorrangsweg oprijden vlak voor uw neus, te traag rijden, met de gsm bezig achter het stuur, bejaarden die niet meer capabel zijn om te rijden en het toch nog doen, zonder verlichting rijden bij donker weer, niet stoppen bij een zebrapad als er iemand wil oversteken, fietsers en voetgangers die oversteken zonder uit te kijken, wielerterroristen die zich koning van de weg wanen en de voorrangsregels aan hun laars lappen,... Begin eerst eens met meer controle op die dingen, rijtesten om de 10j bijvoorbeeld, dat zou al een wereld van verschil maken. Maar nee, controleren op snelheid is natuurlijk veel makkelijker, kassa kassa en niks geven om veiligheid.

Bijna alle dagen hoor je wel in het nieuws over ongevallen met vrachtwagens op de snelweg. Komt dat ook door overdreven snelheid dan? Rijden die camions nu plots onbegrensd allemaal 180/u??? Wanneer gaat men daar eens maatregelen tegen nemen?

Of nog een leuke van daarnet. Ik reed in het donker op een slecht verlichte weg waar 70/u is toegestaan, voor mij een combi van de flikken. Plots beginnen die sterk te vertragen en wijken uit naar het ander rijvak. De reden? Er reed daar een fietser op de baan zonder lichten, zelfs geen reflector vanachter. Levensgevaarlijk op zo'n weg. Denkt ge nu dat die flikken die fietser aan de kant hebben gezet? Ja tarara, die reden gewoon door. Sorry maar dat kan er bij mij echt niet in zoiets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                      Altijd dat gezever over snelheid door de overheid, ik krijg er stenen kloten van. Ik zie dagelijks op de weg taferelen die 10x erger en gevaarlijker zijn dan iemand die 10 of 20/u over de limiet zit. Geen richtingaanwijzers gebruiken, van rijvak veranderen pal voor uw neus, een voorrangsweg oprijden vlak voor uw neus, te traag rijden, met de gsm bezig achter het stuur, bejaarden die niet meer capabel zijn om te rijden en het toch nog doen, zonder verlichting rijden bij donker weer, niet stoppen bij een zebrapad als er iemand wil oversteken, fietsers en voetgangers die oversteken zonder uit te kijken, wielerterroristen die zich koning van de weg wanen en de voorrangsregels aan hun laars lappen,... Begin eerst eens met meer controle op die dingen, rijtesten om de 10j bijvoorbeeld, dat zou al een wereld van verschil maken. Maar nee, controleren op snelheid is natuurlijk veel makkelijker, kassa kassa en niks geven om veiligheid.

Bijna alle dagen hoor je wel in het nieuws over ongevallen met vrachtwagens op de snelweg. Komt dat ook door overdreven snelheid dan? Rijden die camions nu plots onbegrensd allemaal 180/u??? Wanneer gaat men daar eens maatregelen tegen nemen?

Of nog een leuke van daarnet. Ik reed in het donker op een slecht verlichte weg waar 70/u is toegestaan, voor mij een combi van de flikken. Plots beginnen die sterk te vertragen en wijken uit naar het ander rijvak. De reden? Er reed daar een fietser op de baan zonder lichten, zelfs geen reflector vanachter. Levensgevaarlijk op zo'n weg. Denkt ge nu dat die flikken die fietser aan de kant hebben gezet? Ja tarara, die reden gewoon door. Sorry maar dat kan er bij mij echt niet in zoiets.
                                      ²

" Alles op zijn tijd en daar doen we zeker iets aan maar vandaag zijt gij aan de beurt. " is dan hun antwoord.
                                      Gisteren aan stoplichten links van mij ne combi en voor mij een wagen met remorkske geladen met kasten ofzo.
                                      Lading was niet vastgemaakt maar gewoon zo in de bak gezet, flikken knikte nog afkeurend en reden een andere richting uit.

70 is traag, echt vermoeiend traag en dan gaat ge hebben da er toeristen zijn die daar nog eens 10 per uur onder gaan rijden.
                                      Maar ja, wat gaat ge er tegen doen ? Ge gaat sneller rijden op stukken waar het nog gaat ? Katsjing €€€
                                      Last edited by JollyRoger; 19/07/2015, 08:16. Reden: on topic zever er nog bijgezette !!!

Comment

• En met het briljant idee van Geens de marge af te schaffen (6km/u < 100 km/u) gaan nu de mensen nog een beetje trager rijden om zeker geen boete te krijgen... Het wordt verzekerd 60km/u in de praktijk, rekening houdend dat alle gemeenten ook het nodige gedaan hebben om het inhalen extra-moeilijk te maken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                          Altijd dat gezever over snelheid door de overheid, ik krijg er stenen kloten van. Ik zie dagelijks op de weg taferelen die 10x erger en gevaarlijker zijn dan iemand die 10 of 20/u over de limiet zit. Geen richtingaanwijzers gebruiken, van rijvak veranderen pal voor uw neus, een voorrangsweg oprijden vlak voor uw neus, te traag rijden, met de gsm bezig achter het stuur, bejaarden die niet meer capabel zijn om te rijden en het toch nog doen, zonder verlichting rijden bij donker weer, niet stoppen bij een zebrapad als er iemand wil oversteken, fietsers en voetgangers die oversteken zonder uit te kijken, wielerterroristen die zich koning van de weg wanen en de voorrangsregels aan hun laars lappen,... Begin eerst eens met meer controle op die dingen, rijtesten om de 10j bijvoorbeeld, dat zou al een wereld van verschil maken. Maar nee, controleren op snelheid is natuurlijk veel makkelijker, kassa kassa en niks geven om veiligheid.

Enige relevante antwoord op deze minkunkelpolitiek!
                                          Maar als je lang genoeg dikke zever herhaalt, dan zal op den duur iedereen het geloven en dat is wat er al tientallen jaren aan de hand is.

Hier in de buurt is er een steenweg waar je, toen ik begon te rijden, 90 km/h mocht rijden, wat btw geen probleem was, kaarsrecht, weinig zijstraten (die voorrang moesten geven) en niet al te veel bebouwing.
                                          Ondertussen is aan al die factoren in wezen niets veranderd, maar is de snelheid toch naar 70km/h gegaan en de laatste jaren op stukken zelfs naar 50km/h^^

M.a.w. wanneer ik daar nu zou geflitst worden aan 90 zou iedereen hier mij direct verketteren, 20 jaar geleden was het echter normaal, even veilig en zou er geen haan naar gekraaid hebben, niet de omstandigheden zijn veranderd, maar de indoctrinatie van de mensen
                                          (dat en het feit dat je eigenlijk niet echt met een wagen moet kunnen rijden om je rijbewijs te krijgen)

Comment

Working...
                                          X