Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    die aannemers spelen allemaal wat met prijzen. als de overheid een prijs vraagt, gaan die spontaan alles 5x verhogen.
    laat buitenlandse bedrijven eens meespelen in de belgische projecten
    Veel zaken worden al door buitenlanders gedaan (vooral Nederland)
    Last edited by knight-rider; 22/07/2015, 22:39.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Veel zaken warden al door buitenlanders gedaan (vooral Nederland)
      Vorige maand zijn ze voor de 6e keer dit jaar komen werken aan de A19, daar zaten idd ook Nederlandse nummerplaten bij. En het trekt ook op niets, evenveel oneffenheden als zonder de Hollanders er bij.

Comment

• ja akkoord, maar pakten ze ook de kelder aan van die baan of alleen de toplaag ?

het begint in be al met de fundering die hobbelt, mag de toplaag nog perfect zijn het blijft ne cake-walk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Veel zaken warden al door buitenlanders gedaan (vooral Nederland)
          Ik heb hier in België in ieder geval nog geen enkel Nederlands bedrijf asfalt zien komen leggen. Al wel vrachtwagens voor aan en/of afvoer van materialen omdat de oorspronkelijk aannemer niet genoeg eigen materiaal heeft.
          Maar het is een feit, mochten Nederlandse ondernemers hier eens komen meedingen zouden we, 1) beter af zijn, 2) goedkoper gesteld zijn en 3) sneller van de misérie af zijn.
          Wat ze nu weer op de E19 aan't presteren zijn tussen Antwerpen en Brussel fixen ze in Nederland op 2 x 4 dagen.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Zal ook wel zijn omdat de Nederlandse firma's beter materiaal hebben om de werken uit te voeren.

En aangezien ze tegenwoordig in Nederland minder werk hebben (omdat er vaak geen geld voor is) hebben ze nu de tijd om ook in België opdrachten proberen binnen te halen.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Miljaarde, nu hebben ze nog een groter stuk N42 verlaagd naar 50 per uur. 1 Voordeel... ik neem bijna altijd die baan als we weg gaan. T verbruik is hierdoor minimaal, zit nu al aan 6,8 liter met dank aan die snelheidsbeperkingen. Ne mens gaat relaxter rijden, als we hierdoor maar niet te relaxed worden lol.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Miljaarde, nu hebben ze nog een groter stuk N42 verlaagd naar 50 per uur. 1 Voordeel... ik neem bijna altijd die baan als we weg gaan. T verbruik is hierdoor minimaal, zit nu al aan 6,8 liter met dank aan die snelheidsbeperkingen. Ne mens gaat relaxter rijden, als we hierdoor maar niet te relaxed worden lol.
                Het wordt binnenkort helemaal feest daar. In Oosterzele komt er trajectcontrole op de N42. Zucht

Comment

Miljaarde, nu hebben ze nog een groter stuk N42 verlaagd naar 50 per uur. 1 Voordeel... ik neem bijna altijd die baan als we weg gaan. T verbruik is hierdoor minimaal, zit nu al aan 6,8 liter met dank aan die snelheidsbeperkingen. Ne mens gaat relaxter rijden, als we hierdoor maar niet te relaxed worden lol.
                  Ja idd daar voorbij zottegem nabij de afslag naar "Eske" . Daar duurt het stuk 50 nu al tot voorbij die bocht.

Is dat ten gevolge dat ongeval een tijd terug? Omdat iemand een fout maakt, moet al de rest maar belachelijk traag rijden.

Vroeger mocht je daar 70 en ik reed nog sneller door die bochten zonder problemen. Nu tuf je aan 50.

Comment

• Stonden gisteren te flitsen een paar honderd meter voorbij de flitspaal richting g bergen. Mijne melder bleef piepen lol, gelukkig maar...
                    En denken dat dat de leukste bocht was van de hele steenweg. Haha en vroeger werd daar wel ne keer gevlamd als we weer kwamen van d'een uitgang. K zou dingen kunnen vertellen van dienen bocht maar dan krijg ik weet het halve forum achter mij.

En nu trajectcontrole erbij... Tof, heel tof. Ik wreef er vierkantig mijn kl aan en reed zoals de baan het vraagt. Zal dus gedaan zijn met 110 op da stuk te rijden.
                    Ook leuk, in 't opgaan ne pikdorser voor ons. 30 auto's erachter, stoppen, vertrekken... echt file dus door die stomme witte lijnen. Gelukkig waren er veel (quasi allemaal) met gezond verstand en staken ze toch voorbij over de lijnen.

Dat moet ginder nabij Eske nog maar sinds heel kort zijn want mijne gps bleef aangeven dat je er 50 mocht. Zal 't spel nog eens updaten
                    Last edited by ; 23/07/2015, 06:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                      Vorige maand zijn ze voor de 6e keer dit jaar komen werken aan de A19, daar zaten idd ook Nederlandse nummerplaten bij. En het trekt ook op niets, evenveel oneffenheden als zonder de Hollanders er bij.
                      die Hollanders worden verplicht om Belgische-kwaliteit af te leveren aan die lage prijzen dus ...
                      overheid moet eens inzien dat kwaliteit gewoon geld kost!

Comment

Stonden gisteren te flitsen een paar honderd meter voorbij de flitspaal richting g bergen. Mijne melder bleef piepen lol, gelukkig maar...
                        En denken dat dat de leukste bocht was van de hele steenweg. Haha en vroeger werd daar wel ne keer gevlamd als we weer kwamen van d'een uitgang. K zou dingen kunnen vertellen van dienen bocht maar dan krijg ik weet het halve forum achter mij.

En nu trajectcontrole erbij... Tof, heel tof. Ik wreef er vierkantig mijn kl aan en reed zoals de baan het vraagt. Zal dus gedaan zijn met 110 op da stuk te rijden.
                        Ook leuk, in 't opgaan ne pikdorser voor ons. 30 auto's erachter, stoppen, vertrekken... echt file dus door die stomme witte lijnen. Gelukkig waren er veel (quasi allemaal) met gezond verstand en staken ze toch voorbij over de lijnen.

Dat moet ginder nabij Eske nog maar sinds heel kort zijn want mijne gps bleef aangeven dat je er 50 mocht. Zal 't spel nog eens updaten
                        ik ben ook zo, als ik op N42 achter tractor of vrachtwagen of trage auto zat probeer ik dat in te halen op andere delen. en ik vermoed vele andere met mij.
                        maar dergelijke zaken begrijpen ze bij overheid, politie natuurlijk niet ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                          ik ben ook zo, als ik op N42 achter tractor of vrachtwagen of trage auto zat probeer ik dat in te halen op andere delen. en ik vermoed vele andere met mij.
                          maar dergelijke zaken begrijpen ze bij overheid, politie natuurlijk niet ?
                          Zoiets is doorgaans politieke beslissing.

Comment

• Op 01.01.2017 is het zover...

Blijkbaar valt 68% van de dodelijke slachtoffers buiten de bebouwde kom.
                            90 km/u kan enkel nog als dat met een C43 bord wordt aangegeven. Voorwaarden zijn vrijliggende fietspaden en de afwezigheid van bomen of uitgebreide bebouwing langs de weg.
                            Last edited by Löwe; 24/11/2016, 16:26.

Comment

Gewoon massaal met de voeten treden. Ik doe het maar word meestal gehinderd door mensen die niet mee willen doen
                              Idem, 70 bestaat voor mij niet, tenzij 'k verplicht wordt om in colonne te rijden achter een paar gepensioneerden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                Op 01.01.2017 is het zover...

Blijkbaar valt 68% van de dodelijke slachtoffers buiten de bebouwde kom.
                                90 km/u kan enkel nog bij vrijliggende fietspaden en de afwezigheid van bomen of uitgebreide bebouwing langs de weg.
                                90 km/u kan enkel nog als het aangegeven wordt door een bord (C43) anders is het 70 (of 120 bij 2*2 met gescheiden rijstroken, middenberm dus niet als de baan gescheiden is door een middenlijn).
                                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                  90 km/u kan enkel nog als het aangegeven wordt door een bord (C43) anders is het 70 (of 120 bij 2*2 met gescheiden rijstroken, middenberm dus niet als de baan gescheiden is door een middenlijn).
                                  I know, heb m'n post wat duidelijker gemaakt. Maar forum wil m'n wijzigingen niet weergeven.

Comment

• Dat wil dus ook zeggen dat de verkeersborden herkenning in mijn auto tilt zal slaan en dat ik weer ne nieuwen update mag gaan kopen voor de navigatie

Comment

• dat is toch een pak zever zenne.
                                      hoe kan een buitenlander nu weten hoe snel je in belgie mag.
                                      aan de grensovergangen staat dus een bord die aangeeft hoeveel je in bebouwde kom mag, hoeveel buiten bebouwde kom en hoeveel op autosnelwegen.
                                      gaan ze dan ook overal zo aanpassingen borden zetten als je van vlaanderen naar wallonie rijd?

stel dat een luxemburger de grens overgaat in aarlon, die ziet dat bord met de nationale snelheidsbeperkingen. die rijd door naar vlaanderen en wordt geflitst op een weg zonder borden aan 90km/h. hoe kan die buitenlander weten dat er in vlaanderen andere regels zijn???

en wat met wegen die van wallonie naar vlaanderen lopen. in wallonie hanteren ze 90 terzij er borden staan. daar hebben ze bv een stuk waar je maar 70 mag voorzien van borden, om na het eerste kruispunt weer 90 te mogen. en dan kom je vlaanderen binnen, je ziet geen verkeersborden en FLITS. boete omdat je 90 ging waar je 70 mag
                                      Last edited by andydv; 24/11/2016, 07:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                        Och wat maakt het nog uit. Tegenwoordig is het toch al de mode om 60 te rijden in een zone 70. Autorijden is al lang niet leuk meer.
                                        Dat komt omdat die BMW snelheidsmeters 10 km/u teveel aangeven. Gelukkig trekt de gemiddelde BMW-rijder zich enkel wat van de limiet aan in de omgeving van een camera.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          We wonen te dicht op mekaar, de bevolkingsdichtheid blijft maar groeien, we zijn tegenwoordig allemaal (auto)mobiel en blijven ook lang mobiel omdat we ouder worden, we rijden op een wegennet dat gebaseerd is op karrensporen,... . Logisch dat dit er van moet komen hé.
                                          Je kan beter electrisch gaan rijden, dat willen ze toch... Je range zal aan 70 km/u hoger liggen dan aan 90 km/u: 2 vliegen in 1 klap.

Comment

Working...
                                          X