Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa dat klopt... als je op een zwaarder object rijdt. Bvb een boom. Maar rij je een andere wagen aan is de zwaarste wel in het voordeel. Komt daarbij dat je ook veel meer plaats hebt voor kreukelzone zodat de vertraging iets beter wordt opgevangen.
Moet daar trouwens achteraan op zo'n bus geen bordje van 75 op?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Ja maar ge zijt altijd het best dat ge op de baan blijft heBeter al die bomen verzagen in brandhout, kunnen we sneller rijden zonder dat extra risico. Wie heeft nu ooit het dwaze idee gehad om bomen naast een weg te planten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtendat is toch een pak zever zenne.
hoe kan een buitenlander nu weten hoe snel je in belgie mag.
aan de grensovergangen staat dus een bord die aangeeft hoeveel je in bebouwde kom mag, hoeveel buiten bebouwde kom en hoeveel op autosnelwegen.
gaan ze dan ook overal zo aanpassingen borden zetten als je van vlaanderen naar wallonie rijd?
stel dat een luxemburger de grens overgaat in aarlon, die ziet dat bord met de nationale snelheidsbeperkingen. die rijd door naar vlaanderen en wordt geflitst op een weg zonder borden aan 90km/h. hoe kan die buitenlander weten dat er in vlaanderen andere regels zijn???
en wat met wegen die van wallonie naar vlaanderen lopen. in wallonie hanteren ze 90 terzij er borden staan. daar hebben ze bv een stuk waar je maar 70 mag voorzien van borden, om na het eerste kruispunt weer 90 te mogen. en dan kom je vlaanderen binnen, je ziet geen verkeersborden en FLITS. boete omdat je 90 ging waar je 70 mag
Bij veelvoudige overgangen in regios waar Vlaams en Waals gewest een aantal keer wisselen, zal men plaatseigen oplossingen moeten zoeken (door daar bv wel met specifieke borden te werken om eenvormigheid op een en dezelfde weg et krijgen).
Voilà opgelost, het is niet allemaal het einde van de wereld ze Andy.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenHet gaat al om de terminologie in de media.
"overdreven" snelheid klinkt eerder als werkelijk waanzinnig snel.
100 "laagvliegers" betrapt. Terwijl 95% misschien Max 10km/h te snel reed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lekens Mark Bekijk BerichtenIk heb familie wonen in de ardennen (3 landenpunt) en ze hebben er inderdaad een iets lossere rijstijl, de mensen die er wonen kennen echter deze banen en weten waar ze het gaspedaal kunnen vloeren en waar ze het beter iets rustiger aan kunnen doen. Vooral in de winter bij sneeuw valt het daar op, als er dan ongevallen gebeuren is het merendeels met mensen die de omgeving niet kennen en in combinatie met de verkeerde banden onder de auto die in het decor belanden. En de bomen kunnen daar inderdaad hard aankomen, dat heeft mijn tante ondervonden na een uitwijkmaneuver. En met te snel rijden daar moet je trouwens tegenwoordig oppassen, politie staat er nu regelmatig te flitsen in de meer drukker bewoonde gebieden en de pakkans is er flink gestegen. 1 punt moet je niet proberen in de ardennen, rondrijden met defecte verlichting (auto/aanhanger/...). Politie is er daar zeer streng in, hier in vlaanderen kom je er nog merendeels met een verwittiging vanaf daar is het direct boete en ter plaatse in orde brengen. Eigenlijk ook niet meer dan normaal met al die onverlichte wegen daar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenGaan ze dan die duizenden borden 70 weer weg doen? Efficiënt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk BerichtenAutosnelweg = max 120 km/uur.
Rij eens 120 km/uur en zie hoeveel wagens en camionetten u voorbij razen.
Gewone weg = max 70 km/uur.
Doe dat eens en let vooral op de bumperklevers en de mensen hun gezicht als ze u voorbij vlammen.
Ze mogen zoveel borden zetten als ze willen.
Geen kat -buiten de gepensioneerde of de groene jongen- houdt zich er aan.
En dat is nu eenmaal het spel.
Je speelt het of je speelt het niet.
Wordt je geflitst dan moet je niet zagen of zeveren.
Dan is het weer een Belgische kunst om eronderuit te geraken (maar daar zijn genoeg andere topics en fora over).
Zolang het blijft bij geldboetes en tijdelijke intrekking van een rijbewijs -wat maar een stuk papier is- zal er niets aan veranderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
Als er u een voorwaardelijke straf van 3 jaar boven het hoofd hangt, wordt ge ook wel voorzichtiger... laat de anderen dan maar zo snel rijden als ze willen, ik hou mij aan de limiet.
Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenals je toen 90 wou rijden overdag, en dat was't toen het gevaar het mocht dus ze deden het moest je contenu inhalen, want den helft van de bakken of meer gingen trager als ne golf diesel (bussen kamions kamionetten) die 90 werd ni veel gereden
Het probleem is dat de maximumsnelheid door velen als een vergoelijking gezien wordt om die snelheid ongeacht de omstandigheden te rijden. Zolang die mindset vrij algemeen is, heeft de wetgever geen keuze en moet de snelheid voor iedereen en overal omlaag. Ikzelf rijd soms ook te snel, maar nooit bewust wanneer er andere verkeersdeelnemers zijn, en dat betreft zowel voor als achter me, te voet of niet. Onbewust is een andere zaak, een horizontale weg moeten ze hier nog uitvinden dus moet je constant je gaspedaal varieren om rond de limiet te blijven, want 50 meter verder rij je omlaag en alweer te snel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenje mag mij een voorbeeld geven van iemand die dood is door snelheid
dood door impact ja maar snelheid?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenBij mijn auto zit er onder de 100 slechts een afwijking van 2 op. Boven de 100 een 3-4 en boven de 180 naar de 5.
Als ik 130 op teller rij, geeft de GPS in de coyote afwisselend 126 en 127. In principe op het extreme randje geflitst te worden.
Vergeet niet dat die 6% een tolerantie is op de werking van het flitstoestel. Als dat 5km teveel aangeeft, hang je en kan je niets inbrengen. Zal bij de controle van de ijking ook als wettelijk correct aanzien worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEn niet vergeten, de overgrote meerderheid van de auto's rijd zuiniger aan 90 dan aan 70.
Zitten ze heel de tijd te zagen en te zeveren over het milieu, maar als ze iets kunnen doen wat goed is voor het milieu dan vertikken ze het en doen ze net het tegengestelde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa, da's waar, mijn automaat gaat aan 85 a 90 naar zesde en dan draait die geen toeren. Verbuik is quasi niets dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk heb mijn nummerplaten op de wagen van mijn gepensioneerde buur gevezen en omgekeerd. Hij weet het niet, ik wel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dhl Bekijk Berichtenwanneer gaan ze eens bedrijfsleiders verkiezen voor een job in de politiek?
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMiljaarde, nu hebben ze nog een groter stuk N42 verlaagd naar 50 per uur. 1 Voordeel... ik neem bijna altijd die baan als we weg gaan. T verbruik is hierdoor minimaal, zit nu al aan 6,8 liter met dank aan die snelheidsbeperkingen. Ne mens gaat relaxter rijden, als we hierdoor maar niet te relaxed worden lol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenMaar 3 jaar krijg je niet omdat je eens 10 of 20 km/u te snel gereden hebt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
Maar uwen auto verbruikt toch minder aan 90???
Wat ik mij nu afvraag... de verkersbordenherkenning van de wagen zal altijd verkeerd zijn nu. Hij gaat altijd 90 aangeven als er geen borden staan.
Comment
-
probleem dat ik zie:
bbk,oude regeling: geen borden = 90 wel borden = 70
bbk,nieuwe regeling: geen borden=70 wel borden=90
volgens mij gaan ze geen borden plaatsen waar er wel 90 mag(kon in zones bbk met afgescheiden fietspad)
dus waar vroeger 6000km van de +/-9000km gewestwegen 70km was, wordt 8500km van de gewestwegen vanaf 1 januari 70km...Last edited by Philken; 24/11/2016, 16:47. Reden: verduidelijkt dat het buiten bebouwde kom(bbk) is wat ik wou zeggenmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI) voor mijn vrouwke en Audi A4
voor de dochter
Comment
Comment