Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Gewoon massaal met de voeten treden. Ik doe het maar word meestal gehinderd door mensen die niet mee willen doen

Comment

Ze zouden zicht beter bezig houden met de snelheidsbeperkingen aan te passen aan de omgeving. Ik woon in een wijk net buiten de bebouwde kom zonder zonebeperking. Dus in principe is dat hier ook overal 90 Zo vind ik persoonlijk dat er veel banen zijn waar je 70 belachelijk is, maar je hebt er ook waar het omgekeerd is. Straten waar je 90 mag en waar toch belachelijk veel kinderen passeren. Maar ja, dat is het makkelijkste natuurlijk, alles naar beneden halen. En dan net als de wijziging is doorgevoerd massaal flitsen om de staatskas eens goed te spijzen.

Comment

Alweer een reden bij om naar Wallonië te verhuizen. Aan dit tempo vertrek ik nog vóór mijn pensioen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Gewoon massaal met de voeten treden. Ik doe het maar word meestal gehinderd door mensen die niet mee willen doen
          Idd. Ik rij dikwijls ook nog 90-100 op banen die 70 geworden zijn. Ik ben dus een gevaarlijke zot, maar ik ben dat graag . Zeg nu zelf, wat is het veiligste? Iemand die 90 rijdt maar met zijn ogen op de weg en zijn spiegels en met zijn gedachten erbij, of iemand dat op diezelfde weg 65 rijdt en pal voor zich uit staart en eventueel nog de gsm in handen heeft om "rap" een sms te sturen.

Ik zei het al eerder in dit topic, nieuwe mode is om 60 te rijden in zone 70. Dat gaat alleen maar verergeren met zo'n maatregelen. NOG MEER mensen die dan met andere dingen gaan bezig zijn dan autorijden. Net hetzelfde op een lege snelweg. Tegen 120 voel ik mij snel vermoeid en afgeleid. Tegen 160 rij ik veel alerter. Dat ze eens eerst de idioten van de baan halen die geen verkeersinzicht hebben. Zou meer helpen dan overal de snelheden omlaag te halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
            Met dank aan N-VA ...
            Neenee met dank aan de NVA stemmers!
            Polo 6n 1.4

Comment

Idd, die nva'ers kloten ons op alle vlakken.

Iedereen die daarop gestemd heeft mag branden in de hel!
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Dan rijd je toch gewoon 90kmu, zoals we nu 110 kmu rijden waar je 90 kmu mag
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Dit heeft zeer weinig te maken met nva. Ze zijn er al jaren mee bezig om de snelheid stelselmatig te verlagen, maakt eigenlijk niet uit welke partij er aan de macht is. En statistisch hebben ze nog gelijk ook, als je 0 km/h doet kan je geen ongeval hebben, dus hoe trager hoe beter is de redenering. Niet dat ik dat fijn vind. Toen ik leerde rijden was 60 km/h in de stad de norm en 90 op gewestwegen en dat vond ik toen al traag (nu nog trouwens). Toen kon je nog redeijk doorrijden op die gewestwegen (120 was geen uitzondering voor mij )de kans dat je geflist werd was heel klein.

Comment

Als er nu ene stomme kloot in de politiek zit dan is het Bert Anciaux die er voor gezorgd heeft dat de snelheid van 90 naar 70 ging.

Comment

Ik denk dat er in de praktijk niet zo veel gaat veranderen. Enkel de hiaten in de weginfrastructuur die "veiliger" gaan worden. Daar waar er een bord vergeten of verdwenen is.
                      Zo veel 1x1 wegen waar je 90km/u mag zijn er niet (meer) in België imho
                      1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Ze zouden zich beter bezig houden met dit, ocharme die menskes!

http://www.gva.be/cnt/dmf20141120_01386608/video-parkeerhorror-in-ekeren-blijft-maar-duren?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_te rm=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding

'Jacky en zijn vrouw slapen al jaren in shiften omdat mensen hun wagen steeds voor hun oprit parkeren.'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                          Zo veel 1x1 wegen waar je 90km/u mag zijn er niet (meer) in België imho
                          x2

Ik kan mij hier eigelijk ook wel in vinden...de huidige regel "overal 90 tenzij aangegeven" is gewoon niet meer toepasbaar, want het IS al OVERAL 70 geworden. Die wildgroei van verkeersborden 70 is gewoon idioot.

Denk dat als het overal 70 is, en er borden gaan staan voor 90, mensen ook minder gaan twijfelen. Als je nu een bebouwde kom uitkomt, en er staat geen bord, zie je de mensen denken "is het hier nu 70 of 90?" - en dan kiezen ze voor 65 natuurlijk...

Achja, het snelheidsbeleid. Overal in mijn omgeving zie ik dat de snelheid jarenlang lager en lager gaat liggen, maar de Hasseltse Ring (gemiddeld 1 stoplicht per 200m ring) is wél nog gewoon 90 op de meeste plekken. Echt lachen, optrekken als zot en 10 seconden later alles dicht want het is weer oranje.

Overal 70, (slimme) verkeerslichten die ervoor zorgen dat de verkeersdoorstroming beter is, minder verkeersinrichtingen en verkeersdrempels, betere onderhoud van het wegennet, spitsstroken met dynamische signalisatie, en in elke auto een automatische gaspedaalbijduwinstallatie (gekoppeld aan een afstandsradarsysteem vooraan) die gaat bijduwen als iemand voor mij zonder reden 65 aan het rijden is. De boete van 100€ hiervoor mag rechtstreeks thuisgestuurd worden naar die persoon, dankuwel!
                          Last edited by TooTall; 21/11/2014, 06:37.
                          Mijn Skoda

Comment

Sent from over-priced mobile device
                            U hoeft dit niet te lezen.

Comment

ik dacht dat dit AL LANG geleden ingevoerd was? de ninoofsesteenweg is toen van 90 naar 70 gegaan. die is zelf zo erg dat het stuk waar de middemberm er is slechts 50km/h is.
                              doorrijden is er allang niet mogelijk want zowat aan ELK licht staan een flitser, en dan nog een paar flitsers tussenin die goed verstopt zitten (achter een groot verkeersbord, tussen de bomen, ...).
                              vroeger reed ik daar ook altijd door, toen die van 90 naar 70 ging, bleef ik ook doorrijden en remde wel voor elke flitser.
                              na vele jaren van geluk om amper geflitst te zijn, begon ik voor het werk toch volgens de regels te rijden. t heeft geen maand geduurd of ik had een boete in de bus.
                              door de hele tijd 70 te rijden, zit je op automatische piloot, half in slaap en let je op niks meer.
                              toen ik dilbeek naderde veranderd het daar in zone 50 en vlak erna een flitser op de middenberm (alle andere staan rechts). geflitst aan 72km/h. was het zo beu dat ik sindsdien weer sneller gana rijden ben. jaar erop toch maar weer volgens de regels gaan rijden en IDENTIEK hetzelfde voorgehad. geflitst aan 72 door diezelfde flitser. op 3dagen na exact 1jaar later.

denk dat stevaert daar mee bezig was, rond 2002-2004?
                              Last edited by ; 21/11/2014, 07:18.

Comment

Ze zouden veel beter het links afslaan reglementeren, zoniet verbieden zoals in de US ( no left turn )
                                Dat zijn gevaarlijke manoeuvers bij dewelke het verkeer opgehouden wordt en vaak inschattingsfouten begaan worden
                                Of de lichten op kruispunten afstellen zodat de voetgangers oversteken als het verkeer in beide richtingen onderbroken wordt

Comment

Ze zouden beter dit, ze zouden beter dat,... . Het wordt tijd dat jullie opkomen bij de verkiezingen, alle problemen in dit land opgelost!

Comment

Het zou niet veel helpen, wat het meest ontbreekt in de kieshokken is common sense

Comment

Als het is om de belachelijke wildgroei aan verkeersborden tegen te gaan dan ben ik voor. Als het is om de reeds zwaar belaste en beboete automobilist nog wat meer te kloten dan ben ik tegen. Veel mensen rijden nu al niet sneller dan 70-80 op wegen waar je 90 mag. Het jarenlange demoniseren van snelrijders maakt dat mensen je vuil bekijken als je nog sneller rijdt dan toegestaan.

Comment

ja die 70 limieten maakt het rijden wel wat saai

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Ze zouden beter dit, ze zouden beter dat,... . Het wordt tijd dat jullie opkomen bij de verkiezingen, alle problemen in dit land opgelost!
                                        zouden beter kruispunten met lichten vervangen door rotondes, veel betere doorstroming van het verkeer, veiliger enz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                          ja die 70 limieten maakt het rijden wel wat saai
                                          Verhuizen is de boodschap.

Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                          zouden beter kruispunten met lichten vervangen door rotondes, veel betere doorstroming van het verkeer, veiliger enz
                                          1. Daar ontbreekt op veel plaatsen letterlijk de ruimte voor.
                                          2. Een rotonde zorgt niet altijd voor een betere doorstroming. Op vele plaatsen worden tegenwoordig rotondes terug vervangen door (slimme) lichten.

Comment

Working...
                                          X