Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk Berichten

Dit dus. Van het bovenstaande ben ik ook overtuigd.

Net ook gelezen dat bijvoorbeeld de N8 tussen Veurne en Ieper over de volledige afstand 70 km/u wordt, omdat er geen afgescheiden fietspaden zijn. Juist, omwille van de honderden fietsers per dag die langs die baan fietsen en niet het veiliger alternatief langs bijvoorbeeld de Lovaart nemen. Ook het stuk in Oostduinkerke - Nieuwpoort naar de oprit van de E40 wordt 70 km/u, op een plaats waar geen mensen wonen, fietsers op een afgescheiden rijbaan (nog wel door betonnen blokken...) rijden en het vroeger probleemloos een viervaksbaan van 90 km/u was. Ondertussen is de viervaksbaan al weggearceerd - in het seizoen zit je dus compleet vast achter een tractor - en wordt het dus 70 km/u. Rijden was door de vele files en opstoppingen al een pak minder leuk geworden en de laatste banen waar ik gewoon vlot kon rijden als het verkeer het toeliet, verdwijnen nu ook nog. Ik ben vaak 's nachts onderweg, als er geen kat op baan is, en dan 70 km/u op kaarsrechte wegen... En dan maar flitsen? Maar 't is niet voor het geld. 't Is voor de verkeersveiligheid.
    Ik fiets enkele keren per week van Lo naar Koksijde en terug. Nu toch al enkele jaren lang. Telkens langs de Lovaart.
    Ik ben in die jaren 2 keer langs de N8 gereden. Fietspad trekt op de kl**tn. Als je lek wil rijden, moet je daar gaan fietsen. Daarnaast zijn de rijvakken niet echt breed waardoor auto's en vrachtwagens op minder dan een meter langs je vlammen. Vrachtwagens creëren bovendien een aanzuigeffect waardoor je naar de camion 'getrokken' wordt. Of dat nu aan 70 of 90 is maakt echt weinig verschil. Typisch Belgisch. Ipv de infrastructuur aan te passen, halen we gewoon de snelheid naar beneden. Vwoila. Opgelost...
    Dat daar geen fietsers rijden heeft dus niets te maken met de snelheid van het verkeer maar door de decennialange verwaarlozing!

Er zijn zelfs stukken waar het fietspad gewoon verdwijnt...

De N8 is al 20 jaar lang een zorgenkind in de Westhoek/West-Vlaanderen. Er is gewoon niets, maar dan ook niets aan gedaan. Sorry, niet waar. Er zijn hier en daar lichten gezet omdat er te veel doden vielen

https://www.google.be/maps/@50.9596879,2.712268,3a,75y,134.78h,73.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZw5W2ue6lpMNWYRp---xUA!2e0!7i13312!8i6656
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Daar heb je ook een punt. Ik fiets niet dagelijks en niet wekelijks langs die kanten, maar als ik in de zomer tochtjes maak richting Ieper rij ik ook altijd langs de Lovaart en dan langs de kant waar er enkel een fietspad en geen autoweg is. Nu goed, het zou toch mogelijk moeten zijn om daar ergens tot een compromis te komen? De A19 wordt niet doorgetrokken, hoeveel men daar nog over zal zeveren in de toekomst, dus waarom de N8 niet wat verder 'uitbouwen' en een veilig, afgescheiden fietspad in goeie asfalt gieten naast een tweevaksbaan in goed asfalt waar 90 km/u mag worden gereden...

Net gelezen dat Open-VLD overigens voorstelt om in de Westhoek bepaalde belangrijke gewestwegen die verbindingen vormen tussen de 'grote' steden (Veurne, Ieper, Diksmuide, ...) toch 90 km/u te laten, maar goed...of dat iets zal veranderen...
      BMW F10 535d
      Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

• Daar heb je ook een punt. Ik fiets niet dagelijks en niet wekelijks langs die kanten, maar als ik in de zomer tochtjes maak richting Ieper rij ik ook altijd langs de Lovaart en dan langs de kant waar er enkel een fietspad en geen autoweg is. Nu goed, het zou toch mogelijk moeten zijn om daar ergens tot een compromis te komen? De A19 wordt niet doorgetrokken, hoeveel men daar nog over zal zeveren in de toekomst, dus waarom de N8 niet wat verder 'uitbouwen' en een veilig, afgescheiden fietspad in goeie asfalt gieten naast een tweevaksbaan in goed asfalt waar 90 km/u mag worden gereden...

Net gelezen dat Open-VLD overigens voorstelt om in de Westhoek bepaalde belangrijke gewestwegen die verbindingen vormen tussen de 'grote' steden (Veurne, Ieper, Diksmuide, ...) toch 90 km/u te laten, maar goed...of dat iets zal veranderen...
        BMW F10 535d

Comment

• Excuus: kreeg telkens foutmelding als ik wilde posten en plots bleek alles er drie keer te staan... Met dank aan het nieuwe forum zeker?
          BMW F10 535d

Comment

• zal er echt veel veranderen? nu is 90 nog de norm en zie je gewoon overal borden 70 staan, volgende maand kunnen al die borden weg en hoeven ze enkel een bord te plaatsen indien je 90 mag.
            Weyts blijft een achterlijke idioot maar als je ziet wat ze lokaal uitsteken... perfecte 4 vaksbaan waar je 90 mocht herleiden ze naar 2vaksbaan en 50/70
            lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              zal er echt veel veranderen? nu is 90 nog de norm en zie je gewoon overal borden 70 staan, volgende maand kunnen al die borden weg en hoeven ze enkel een bord te plaatsen indien je 90 mag.
              Weyts blijft een achterlijke idioot maar als je ziet wat ze lokaal uitsteken... perfecte 4 vaksbaan waar je 90 mocht herleiden ze naar 2vaksbaan en 50/70
              Binnenkort allen de brommobiel in!

Comment

• VAB-enquête Vmax 70

Naar aanleiding van de Vmax 70-regeling heeft VAB de mening van 1463 automobilisten gevraagd.
                Daaruit blijkt dat 57 % akkoord gaat met de stelling dat het de duidelijkheid ten goede komt.

Of het de veiligheid zal beïnvloeden, daar zijn minder mensen van overtuigd:

Antwerpen: 56 %
                Vlaams-Brabant: 54 %
                Oost-Vlaanderen: 52 %
                West-Vlaanderen: 43 %
                Limburg: 40 %

Verder blijkt dat het draagvlak voor de maatregel met de leeftijd toeneemt. Hoe ouder, hoe meer mensen voorstander zijn en omgekeerd.

vab.be
                Last edited by Löwe; 29/12/2016, 23:09.

Comment

• niet hemaal mee met de telling

Comment

• afronding naar boven noemen ze dat bij VAB

Comment

• Excuses, was te snel met m'n post. Heb 'm aangepast

Comment

• 14 km in vlaams brabant...
                        Vanaf 1 januari wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. Daardoor daalt het aantal kilometer op Vlaamse gewestwegen waar je 90 km/u mag rijden met liefst 56 procent. Dat blijkt uit cijfers die Vlaams parlementslid Paul Van Miert (N-VA) bij zijn partijgenoot en minister van Mobiliteit Ben Weyts opvroeg.

Vanaf 1 januari wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom. Daardoor daalt het aantal kilometer op Vlaamse gewestwegen waar je 90 km/u mag rijden met liefst 56 procent. Dat blijkt uit cijfers die Vlaams parlementslid Paul Van Miert (N-VA) bij zijn partijgenoot en minister van Mobiliteit Ben Weyts opvroeg.
                        Last edited by ; 29/12/2016, 23:40.

Comment

• De baan van Wechelderzande naar Malle, van 90 naar 70, ongelooflijk absurd. Zo recht als recht maar kan zijn, amper zijstraten en bebouwing, weinig verkeer. Dé ideale baan om nog eens normaal te kunnen rijden. 90 tot 110 per uur is daar echt wel een aangepaste snelheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            De baan van Wechelderzande naar Malle, van 90 naar 70, ongelooflijk absurd. Zo recht als recht maar kan zijn, amper zijstraten en bebouwing, weinig verkeer. Dé ideale baan om nog eens normaal te kunnen rijden. 90 tot 110 per uur is daar echt wel een aangepaste snelheid.
                            Zijn er fietsers en voetgangers ? Of kunnen er soms zijn ? Vb: na middernacht, van en naar het uitgaansleven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Zijn er fietsers en voetgangers ? Of kunnen er soms zijn ? Vb: na middernacht, van en naar het uitgaansleven?
                              Alles kan uiteraard. Maar, daar wordt amper gefietst of gewandeld. Plus dat het een zeer overzichtelijke rechte baan is.

Oordeel zelf: https://www.google.be/maps/@51.27117...2!8i6656?hl=nl

Comment

Alles kan uiteraard. Maar, daar wordt amper gefietst of gewandeld. Plus dat het een zeer overzichtelijke rechte baan is.

Oordeel zelf: https://www.google.be/maps/@51.27117...2!8i6656?hl=nl
                                is gewoon een dodenweg met al die bomen en geen verlichting! En overstekend wild...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

is gewoon een dodenweg met al die bomen en geen verlichting! En overstekend wild...
                                  Beste Dirk, een auto heeft koplampen die de weg verlichten en een stuur dat u de mogelijkheid geeft om bochten te nemen, maar dat stuur kan er ook voor zorgen dat je uw wagen rechtdoor kunt laten rijden.

Mvg

Comment

• verschiet ervan dat die nog geen 70 was met die bomen idd en dat fietspad, hier zijn de vergelijkbare wegen al minstens 15 jaar 70

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      verschiet ervan dat die nog geen 70 was met die bomen idd en dat fietspad, hier zijn de vergelijkbare wegen al minstens 15 jaar 70
                                      Ik passeer daar al gans m'n leven, zowel met de fiets, de moto als de auto. Neem gerust van mij aan, 70 rijden op die baan is absurd traag, zelfs voor u bobo. Als fietser voel je je best wel veilig op dat brede, overzichtelijke en goede fietspad, ook al knallen ze er soms 150 of meer (wat ik niet correct noem hé). 90 per uur is daar écht geen onaangepaste snelheid. En die bomen, die staan naast de baan, niet op de baan. En denk je nu echt dat de 'kandidaat weekendongevaller' zich iets gaat aantrekken van die max. 70 per uur?

Comment

• 70 in kallo is absurd traag en dat doe ik ook en ben eraan gewend

de kandidaat weekendongevaller of de weekend-motovlieger hou je daar niet mee tegen, maar we komen van ver begin 90 met wodca

Comment

Beste Dirk, een auto heeft koplampen die de weg verlichten en een stuur dat u de mogelijkheid geeft om bochten te nemen, maar dat stuur kan er ook voor zorgen dat je uw wagen rechtdoor kunt laten rijden.

Mvg
                                          Bedankt voor je deskundige uitleg.

Comment

Working...
                                          X