Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• helaas hebben die dodelijke accidenten weinig tot niets met de snelheidslimiet te maken. Maar het is natuurlijk wel een duidelijk signaal dat de bevoegde instanties "er iets aan doen".

Comment

• ze passen niet alleen zuiver het bord aan hoor, ook eilandjes in het midden voor de voetgangers aan de zebra's, specifieke verlichtingspalen die de zebra's extra uitlichten, pestlichten etc

Comment

• sneller rijden is langere stopafstand (= afstand reactietijd + remweg). Dus ja, onaangepaste snelheid is in veel gevallen wel de oorzaak. En het feit dat mensen niet rond zich kijken als ze met de auto zijn. Zijn ze met de fiets kijken ze al wat beter rond...
        www.peugeotforum.be

Comment

• Ja Flappy... daar zeg je het 'onaangepaste snelheid'... Maar dat zegt niks over de toegelaten maximumsnelheid (die nu in omgekeerde zin onaangepast is op vele plaatsen, net alsof ze doen het om je te 'pakken' en extra inkomsten te genereren.

Comment

• opvallend hoeveel "toekers" er zelfs maar 65 rijden, onvoorstelbaar, zelfs ik met m'n oud hok van bijna 30 jaar moet dagelijks mijn stuur opfretten !

Comment

• "Te traag" kan ook een onaangepaste snelheid zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                opvallend hoeveel "toekers" er zelfs maar 65 rijden, onvoorstelbaar, zelfs ik met m'n oud hok van bijna 30 jaar moet dagelijks mijn stuur opfretten !
                wist je sowieso dat dat ging gebeuren, mensen weten dat het nu maar 70 is, dus rijden 65 of 70 op de teller om zéker geen boete te krijgen, wat op gps dan 60kmu is!

Zo blijven we langer op de baan en stoten we dus meer uit...daarboven op, ALS we dan eens gas kunnen geven zie je direct een walm uit de uitlaten komen.
                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Ik zet de begrenzer in de auto gewoon altijd op 70 waar de max 70 is.
                  Ik rij dan niet meer, maar ook niet minder (tenzij ik gehinderd word door andere bestuurders).
                  Het voordeel van die begrenzer is dat ik niet heel de tijd op mijn kilometerteller moet zitten te kijken.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

Zo blijven we langer op de baan en stoten we dus meer uit...
                    uitstoot is per km en niet per tijdseenheid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Ik zet de begrenzer in de auto gewoon altijd op 70 waar de max 70 is.
                      Ik zet die dan op 74; hetgeen 70 in werkelijkheid is.
                      Ik doe dit om te vermijden dat er misschien een forumlid achter mij zou kunnen rijden die zich ergert omdat ik de toegelaten snelheid niet 'respecteer'.

Comment

• Vinden jullie ook niet dat 60 km/u een gemakkelijkere snelheid is om aan te houden dan 50? Ohja me hun snelheidslimieten, zot kom ik ervan. Hoe vaak ik ni aan het rijden ben en geen idee heb van wat nu eigenlijk de toegestane snelheid is. Ma ik heb gezond verstand, ik voel da zelf wel aan tot hoever ik kan gaan. Ne mens mag da nimeer hebben tegenwoordig. Gezond verstand! Iedereen straffen en extra geld incasseren is natuurlijk gemakkelijker dan er de rotte appels uithalen.

Comment

• Tja Geert... als ze iedereen met gezond verstand zouden laten begaan. Mijn verstand was ook gezond toen ik een twintiger was, nu ik achteraan de veertig ben bleek da'k geestesgestoord was toen

Comment

• LOL

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Ik zet die dan op 74; hetgeen 70 in werkelijkheid is.
                              Ik doe dit om te vermijden dat er misschien een forumlid achter mij zou kunnen rijden die zich ergert omdat ik de toegelaten snelheid niet 'respecteer'.
                              pas die techniek maar niet toe bij een pest-sneller als 50 geeft rood-licht, want dan staan jullie er gezellig samen voor

Comment

• @DHL: da's allemaal goed en wel... tot ik op die baan kom en mijn cruise op 53 km/h afstel. Je kan het niet voor mogelijk houden hoe zot sommigen doen om te komen bumperkleven of gevaarlijk inhalen. Dat bord van 50 staat daar, dus 50 is de max. Ik had vroeger een hekel aan flitsers, nu hoop ik dat men gewoon overal trajectcontrole zet. Wil je snel rijden, mij niet gelaten, maar laat iemand die geen zin heeft om boetes te betalen toch gewoon de max. snelheid rijden, hoe belachelijk die ook is.

Ik kom het nu dagelijks tegen op de weg naar het werk ook, een stuk dat 90 was en nu 70 is (en uitnodigt om 120 te gaan rijden, toegegeven), en 2 keer per week miserie met echt gevaarlijke toeren (leuk als je twee kleine kinderen achter in de wagen zitten hebt terwijl er eentje letterlijk op 30 centimeter van de achterbumper zit).

Ik kan me altijd beheersen en blijf altijd exact mijn snelheid rijden, maar ik hoop dat de dag nooit komt dat ik slechtgezind opsta, thuis eens boel maak en daardoor opgenaaid ben, want dan stamp ik eerst de rem volledig toe, en daarna mijn brandblusser op het hoofd van het irritante individu (waarna ik waarschijnlijk op de blaren kan zitten en in de gazet sta als geval van verkeersagressie).

Ik vind de snelheidslimieten belachelijk, tot en met, mocht ik er iets aan kunnen doen ik deed het meteen... maar ik ben ook niet van plan om boetes te gaan betalen omdat er een achterlijke flik met zijn kutflitsertje verscholen staat dus ik rij exact de snelheidslimiet. Hoe onnozel die ook is.

Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat jij zo bent hé, alleen kom ik het meermaals tegen... Hoop dat de dag komt dat men ertegen op kan treden.
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  @DHL: da's allemaal goed en wel... tot ik op die baan kom en mijn cruise op 53 km/h afstel. Je kan het niet voor mogelijk houden hoe zot sommigen doen om te komen bumperkleven of gevaarlijk inhalen. Dat bord van 50 staat daar, dus 50 is de max. Ik had vroeger een hekel aan flitsers, nu hoop ik dat men gewoon overal trajectcontrole zet. Wil je snel rijden, mij niet gelaten, maar laat iemand die geen zin heeft om boetes te betalen toch gewoon de max. snelheid rijden, hoe belachelijk die ook is.

Ik kom het nu dagelijks tegen op de weg naar het werk ook, een stuk dat 90 was en nu 70 is (en uitnodigt om 120 te gaan rijden, toegegeven), en 2 keer per week miserie met echt gevaarlijke toeren (leuk als je twee kleine kinderen achter in de wagen zitten hebt terwijl er eentje letterlijk op 30 centimeter van de achterbumper zit).

Ik kan me altijd beheersen en blijf altijd exact mijn snelheid rijden, maar ik hoop dat de dag nooit komt dat ik slechtgezind opsta, thuis eens boel maak en daardoor opgenaaid ben, want dan stamp ik eerst de rem volledig toe, en daarna mijn brandblusser op het hoofd van het irritante individu (waarna ik waarschijnlijk op de blaren kan zitten en in de gazet sta als geval van verkeersagressie).

Ik vind de snelheidslimieten belachelijk, tot en met, mocht ik er iets aan kunnen doen ik deed het meteen... maar ik ben ook niet van plan om boetes te gaan betalen omdat er een achterlijke flik met zijn kutflitsertje verscholen staat dus ik rij exact de snelheidslimiet. Hoe onnozel die ook is.

Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat jij zo bent hé, alleen kom ik het meermaals tegen... Hoop dat de dag komt dat men ertegen op kan treden.
                                  Ik rij graag door ja, hou me dikwijls niet aan de te lage limieten (in de Ardennen zal ik niet snel de limieten overschrijden), maar ik probeer altijd galant te zijn. Ik ga niet plakken omdat iemand de limiet rijdt. Ga ook niet voorbij steken als het er vier - vijf na elkaar zijn. Maar als't veilig kan, zal ik wel eens voorbij gaan. Maar k ben geen maniak zulle

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                                    Tja Geert... als ze iedereen met gezond verstand zouden laten begaan. Mijn verstand was ook gezond toen ik een twintiger was, nu ik achteraan de veertig ben bleek da'k geestesgestoord was toen
                                    Met al die regels maakt men de mens alleen maar stommer want we moeten voor onszelf niet meer uitmaken wat kan en niet kan. Die regeltjes doen dat wel en wij moeten ze gewoon maar zien te volgen. Spijtig genoeg gaat mijn verstand verder dan dat, waardoor, hoe meer regels er komen, hoe ambetanter ik er van wordt me alle gevolgen van dien. Komt er dan nog bij dat het er niet enkel op de baan zo aantoe gaat, op het werk is het ni veel beter! Vroeg of laat knapt mijn verstand is! Want het is allemaal gewoon te zot voor woorden! Moest er dan nog ergens ne logica inzitten, maar die is meestal ver te zoeken. Ene begaat een stommiteit en wij moeten gelijk randdebielen ons maar aan de regeltjes houden die gevormd werden door zulke idioten.

Comment

• Dat men momenteel aan het overdrijven is, ben ik volledig akkoord mee... Maar regels moeten er zijn, anders wordt het ook een boeltje. Tegenwoordig stelt men de regeltjes echter zodanig dat men snel kan bestraffen. Een extra inkomen voor de staat dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                        Ene begaat een stommiteit en wij moeten gelijk randdebielen ons maar aan de regeltjes houden die gevormd werden door zulke idioten.
                                        Klinkt herkenbaar.

Mijn vorig bedrijf waar ik werkte is hieraan kapot gegaan, op het laatste was er één leidinggevende per werkkracht bij manier van spreken... der untergang !

Comment

• heb het er wel moeilijk mee geert, dat je vaak aan het rondrijden bent, zonder dat je - naar eigen zeggen - weet wat de limiet is...dan heb je andere zaken toch ook gemist mijn gedacht (omdat je door te snel rijden tunnelvisie hebt

Comment

Working...
                                          X