Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Op Google Earth zie je wel een pak auto's in de berm geparkeerd staan. Misschien is daar in de buurt frequent iets te doen ofzo?

https://www.google.be/maps/@50.75667.../data=!3m1!1e3
    een tennisterrein, overdekt.

Is trouwens een stuk van 300 meter tussen 2 bebouwde kommen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
      Ik begrijp wel wat Geert zegt, ik heb het ook vaak op plaatsen waar ik nog niet eerder gereden heb.
      En mijn auto scant automatisch verkeersborden om de limiet aan te geven, maar is soms ook verward, dus 't zal niet aan mij liggen.
      Heb dat nu ook dat de auto de verkeerborden "leest" en dan de snelheidslimiet op het dashboard toont.
      En die is idd soms verward, maakt ook soms rare sprongen, dan zegt die ineens 30 km/h terwijl er helemaal nergens een bord staat dat die snelheid aangeeft

Wat de snelheidslimieten betreft, op mijn woon - werk verkeer, is een stuk dat altijd 70 is geweest nu veranderd naar een zone 50, totaal onbegrijpelijk.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Heb dat nu ook dat de auto de verkeerborden "leest" en dan de snelheidslimiet op het dashboard toont.
        En die is idd soms verward, maakt ook soms rare sprongen, dan zegt die ineens 30 km/h terwijl er helemaal nergens een bord staat dat die snelheid aangeeft
        Enkele voorbeelden.
        Bordje 50 met daaronder eentje wat aangeeft dat de zone pas binnen 200 meter start...
        bordje 50 scant 'ie onmiddellijk, maar dat het binnen 200 meter pas van toepassing is niet, dus heb je soms al het idee dat je in een zone 50 terechtgekomen bent.

Wegenwerken, 10 meter langs de baan ligt open maar daar durven ze al eens een bordje 30 plaatsen en dat scant 'ie ook, tegen de tijd dat 'ie het toont ben je er al aan voorbij. Aan het einde van de werken staat een bordje 30 doorstreept... switcht de snelheidslimiet in mijn auto nog naar 90 terwijl je daar maar 70 mag.

Ze gaan er veel meer intelligentie en een krachtigere CPU in moeten steken om Vlaanderen echt correct weer te geven.

Comment

• Je komt niet meer uit derde vitesse lol

Comment

• Ik heb er eigenlijk weinig moeite mee... 't was vroeger ook al veel 70 km/h, en uiteindelijk probeer ik me gewoon aan de regels te houden. Ik moet ook eerlijk zeggen dat het hier in de buurt eenvoudiger geworden is qua borden: 90 staat aangegeven, 70 niet, en ernaast enkele bebouwde kommen. We kennen allemaal wel een baan waar 50 een onnozelheid is en daar staan ze dan vaak te flitsen (enkele agenten in opdracht van een gatachterlijke leidinggevende, zo goed?). Ik ben gestopt met er me in op te jagen. Het haalt toch niets uit.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
              Dan werkt Waze waarschijnlijk beter op da vlak. Die is echt accuraat.

Oorspronkelijk geplaatst door logic
              Ze gaan er veel meer intelligentie en een krachtigere CPU in moeten steken om Vlaanderen echt correct weer te geven.
              Auto's autonoom laten rijden, het zal nog niet voor direct zijn! Misschien dat de technologie in een Tesla al beter is, maar die is dan ook enorm duur. Ik denk dat ik nooit geen voorstander ga zijn van autonoom rijden, daarvoor rij ikzelf veel te graag, hoe minder automatische toestanden op mijn wagen hoe liever ik het heb. Mijn nieuwe auto heeft dan ook minder snufjes dan de vorige, maar langs de andere kant veel meer rijplezier!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Ik ken die baan niet, maar ik zie wél een relatief smalle baan met aan weerszijden een fietspad, niet van de weg gescheiden...
                Amai, dan kan je de helft van België 50 per uur gaan maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

IS stijders zeggen dat ook... wij beslissen niks en vinden executeren niet leuk maar volgen de orders van emir.
                  kwestie van het hersenloos poppetje te spelen.
                  Hiërarchie, bazen, leiding, enz... . Woorden die u totaal onbekend zijn?

Comment

• wij zien over het algemeen een regel als iets negatief en een beknotting van onze persoonlijke vrijheid, in andere landen staan ze er vaak anders tegenover en zien ze regels als een middel om samen te leven

heel andere insteek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      wij zien over het algemeen een regel als iets negatief en een beknotting van onze persoonlijke vrijheid, in andere landen staan ze er vaak anders tegenover en zien ze regels als een middel om samen te leven

heel andere insteek
                      Samenleven? Op de baan is het vaak, ieder voor zich! Waarom? Geen idee, de regels lopen iedereen de spuigaten uit zeker. En als je de zoveelste chauffeur tegenkomt die zijn richtingaanwijzers niet gebruikt, dan ga je op den duur ook zeggen, fuck you!

De politiek moeit zich tegenwoordig veel te veel met ons leven, ge moogt nimeer dit, ge moogt nimeer dat, ge zou voor minder gefrustreerd raken. Als ik nu mijne gordel ni wil dragen, who cares? Ik zal de gevolgen wel dragen... Ik mag mijn kinderen (heb er geen ze daar ni van) geen pets meer geven, we zijn er me grootgebracht en hebben tenminste respect voor onze ouders, bij de kinderen van deze tijd zie ik meestal het omgekeerde, die kunnen zich alles permitteren.

En nogmaals, regels moeten er zijn, maar nu zijn ze wel serieus aan het overdrijven! Op alle vlakken!
                      Last edited by ; 08/04/2017, 11:46.

Comment

• Als voorbeeld dat gevalletje van je gordel niet dragen...: ben je dan ook akkoord dat je bij een ernstig ongeluk in je recht geen schadevergoeding krijgt van de verzekering voor kosten en invaliditeit ?
                        Let daarmee op, want de praktijk toont dat ze dit inroepen om niet te betalen.
                        Zo kan het overtreden van schijnbaar belachelijke regels grote gevolgen hebben.
                        Ik kan leven met regeltjes, die moeten er zijn, maar die zijn soms te streng. Hiermee bedoel ik bvb de snelheidslimieten.

Comment

• tot 2 generaties geleden droegen we nog het juk van de katholieke kerk (geen sex voor huwelijk, korte broek tot 12, zondags naar de kerk, vrijdag vis, € geven aan meneer pastoor, verboden te scheiden, vrouwen die zwanger waren hun kinderen afgepakt, lang haar of tattoos was geen job, respect voor ouderen en de schoolmeester...ge kunt het zo gek niet bedenken of er waren regels volgde je niet dreigde excommunicatie of de brandstapel), er is maar 1 gen relatief regelvrij geweest, die van jocar mei 68...en zie waar we staan vandaag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Als voorbeeld dat gevalletje van je gordel niet dragen...: ben je dan ook akkoord dat je bij een ernstig ongeluk in je recht geen schadevergoeding krijgt van de verzekering voor kosten en invaliditeit ?
                            Let daarmee op, want de praktijk toont dat ze dit inroepen om niet te betalen.
                            Zo kan het overtreden van schijnbaar belachelijke regels grote gevolgen hebben.
                            Ik kan leven met regeltjes, die moeten er zijn, maar die zijn soms te streng. Hiermee bedoel ik bvb de snelheidslimieten.
                            Akkoord dat je je gordel moet dragen, ik draag die van mij ook altijd trouwens, maar ik ben mijn leven dan ook niet beu, maar de mensen die het niet doen, moet men daar dan boetes voor gaan uitschrijven? Laat ze gewoon de gevolgen zelf dragen...

Ma swat, ge kunt er blijven over discussiëren, ik blijf erbij, snelheidslimieten blijven verlagen is geen oplossing, je kloot er alleen maar de goei mee.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            tot 2 generaties geleden droegen we nog het juk van de katholieke kerk (geen sex voor huwelijk, korte broek tot 12, zondags naar de kerk, vrijdag vis, € geven aan meneer pastoor, verboden te scheiden, vrouwen die zwanger waren hun kinderen afgepakt, lang haar of tattoos was geen job, respect voor ouderen en de schoolmeester...ge kunt het zo gek niet bedenken of er waren regels volgde je niet dreigde excommunicatie of de brandstapel), er is maar 1 gen relatief regelvrij geweest, die van jocar mei 68...en zie waar we staan vandaag
                            Kan allemaal goed zijn, maar ik ben zo niet opgegroeid, wij gingen al vanaf 14 jaar op café zitten met een pint en een sigaret in de hand. Ravotten op straat zonder de kans te hebben op een gas boete en noem het zomaar op, voor mezelf heb ik een fantastische jeugd gehad! Maar ik ging ook nooit over de schreef. En dan na al die jaren mag het ineens allemaal nimeer...

Comment

• ik ook geert

Comment

tot 2 generaties geleden droegen we nog het juk van de katholieke kerk (geen sex voor huwelijk, korte broek tot 12, zondags naar de kerk, vrijdag vis, € geven aan meneer pastoor, verboden te scheiden, vrouwen die zwanger waren hun kinderen afgepakt, lang haar of tattoos was geen job, respect voor ouderen en de schoolmeester...ge kunt het zo gek niet bedenken of er waren regels volgde je niet dreigde excommunicatie of de brandstapel), er is maar 1 gen relatief regelvrij geweest, die van jocar mei 68...en zie waar we staan vandaag
                                Naar de scouts gaan ipv catechese les -> geen vormsel

echt gebeurd in 1990

oh maar dieje pastoor was rap van gedacht veranderd na enkele boze moeders (toen toch ook al )

Comment

• We zijn met teveel op deze aardkloot. En op 't laatste mag de gewone man het gelag betalen.

Comment

• er is geen rijkdom, iedereen moet werken en bijdragen naar kunnen

Comment

Nog altijd hetzelfde als toen: pastoors laten zich nog altijd leegzuigen door kids.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Ma swat, ge kunt er blijven over discussiëren, ik blijf erbij, snelheidslimieten blijven verlagen is geen oplossing, je kloot er alleen maar de goei mee.

Just, heel just... denk er net zo over. Seffens moeten we onze auto's nog laten afstellen... Is gewoon uitzuigen waar ze kunnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                          Dan werkt Waze waarschijnlijk beter op da vlak. Die is echt accuraat.
                                          Ik had ooit gelezen dat Renault ging samenwerken met Waze (of zoiets).
                                          Ze zouden dan Waze als app in de R-link beschikbaar maken, maar tot op heden heb ik daar nog niks van gezien.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X