Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
    Idd. Ik rij dikwijls ook nog 90-100 op banen die 70 geworden zijn. Ik ben dus een gevaarlijke zot, maar ik ben dat graag . Zeg nu zelf, wat is het veiligste? Iemand die 90 rijdt maar met zijn ogen op de weg en zijn spiegels en met zijn gedachten erbij, of iemand dat op diezelfde weg 65 rijdt en pal voor zich uit staart en eventueel nog de gsm in handen heeft om "rap" een sms te sturen.

Ik zei het al eerder in dit topic, nieuwe mode is om 60 te rijden in zone 70. Dat gaat alleen maar verergeren met zo'n maatregelen. NOG MEER mensen die dan met andere dingen gaan bezig zijn dan autorijden. Net hetzelfde op een lege snelweg. Tegen 120 voel ik mij snel vermoeid en afgeleid. Tegen 160 rij ik veel alerter. Dat ze eens eerst de idioten van de baan halen die geen verkeersinzicht hebben. Zou meer helpen dan overal de snelheden omlaag te halen.
    Voor nog meer veiligheid, zou je een stuk sneller moeten rijden. Pakweg 350 km/u. Bij voorkeur tijdens de spits. Dan ben je superalert...

... en dan durf je zelf nog te spreken over een gebrek aan verkeersinzicht. Verdiep je eens in de fysica en mechanica van snelheid, en doe dan ook eens hetzelfde voor reactiesnelheden, hormoonspiegels en vermoeidheid bij toenemende snelheden. Als je dat gedaan hebt, bekijk dan nog eens je claim van hierboven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Het is wel bizar, onlangs waren we een paar dagen in de Ardennen. Slecht weer, relatief smalle banen en veel bochten. Overal 90 toegelaten. Gvdmme, ik moest soms mijn best doen om de plaatselijke bewoners voor te blijven met mijne lompe Espace in de bochten en die smalle banen. Zeker als er tegenliggers waren.Daar wordt nog gereden. Op de stukjes tussen de bochten 100 en meer. Flitsen doen ze daar toch niet en flitspalen zijn er amper. Mochten ze daar 70 als max snelheid nemen zou ik het begrijpen. Maar die 90 is natuurlijk vele leuker. Als je gewoon bent van in Vlaanderen te rijden en je komt dan daar op die banen heb je nog eens het goede oude gevoel van rijden zoals wij dat kenden in de jaren 90. En gebeuren daar meer accidenten? Ik denk het niet hoor... En dan kom je dichter bij huis, kilometers lange rechte banen waar men als sms'en 60 per uur aan het tjokken is. Ginder heb ik niemand bezig gezien op zijn gsm hoor, die waren allemaal met rijden bezig. Kon ook niet anders.
      Is het toeval dat Wallonië per hoofd van de bevolking meer verkeersdoden telt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
        Voor nog meer veiligheid, zou je een stuk sneller moeten rijden. Pakweg 350 km/u. Bij voorkeur tijdens de spits. Dan ben je superalert...

... en dan durf je zelf nog te spreken over een gebrek aan verkeersinzicht. Verdiep je eens in de fysica en mechanica van snelheid, en doe dan ook eens hetzelfde voor reactiesnelheden, hormoonspiegels en vermoeidheid bij toenemende snelheden. Als je dat gedaan hebt, bekijk dan nog eens je claim van hierboven.
        Overdrijf anders eens.

Comment

de idioot die hier op gekomen is mogen ze onmiddelijk villen en daarna ergens kruisigen langs de baan
          lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
            Is het toeval dat Wallonië per hoofd van de bevolking meer verkeersdoden telt?
            Is het toeval dat de bevolking in Wallonië armer is dan de Vlamingen en dus met ouder, lees onveiligere, wagens rondrijden?
            Ik ben ervan overtuigd als ik met mijnen auto bots aan 90 per uur dat ik zelf de depannage zal bellen, met een Fiatje van 1992 ligt ge in de corbillard.
            Ja en zag maar da'k overdrijf, heb indertijd veel accidenten zien binnenkomen hoor, maar met een veilige wagen moet de impact al serieus zijn (als ge uwen gordel draagt).
            Als ik zo ne suffen zie tjollen aan 60 waar ge 70 moogt, awel ge zou ze van de baan halen. Da zijn d'r die hard remmen voor een bocht, keihard optrekken tot 60 zodat ge er niet makkelijk voorbij geraakt en dan overal hun zelfde snelheid vasthouden. Kruispunten, fietsers, kinderen dat zien ze dan weer allemaal niet.
            Rijdt gij maar ne keer mee met mij en we maken er een sport van om nooit onder de maximumsnelheid te rijden. En ik ben er zeker van dat ge u niet onveilig zult voelen hoor.

Comment

Rijdt gij maar ne keer mee met mij en we maken er een sport van om nooit onder de maximumsnelheid te rijden. En ik ben er zeker van dat ge u niet onveilig zult voelen hoor.
              Als het zo verder gaat zal dat binnenkort veilig en zonder problemen kunnen. Ge zult net niet stilstaan om niet boven de maximum snelheid te geraken.
              Zal maar eens informeren hoeveel het kost om mijn aankoppel-handbike te laten uitrusten met een electrische aandrijving. Denk da'k dan rapper op mijn bestemming zal zijn dan met de auto.

Comment

Ach ze doen maar, ik rij wel de snelheid die mij uitkomt.
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Is het toeval dat de bevolking in Wallonië armer is dan de Vlamingen en dus met ouder, lees onveiligere, wagens rondrijden?
                  Ik ben ervan overtuigd als ik met mijnen auto bots aan 90 per uur dat ik zelf de depannage zal bellen, met een Fiatje van 1992 ligt ge in de corbillard.
                  Ja en zag maar da'k overdrijf, heb indertijd veel accidenten zien binnenkomen hoor, maar met een veilige wagen moet de impact al serieus zijn (als ge uwen gordel draagt).
                  Als ik zo ne suffen zie tjollen aan 60 waar ge 70 moogt, awel ge zou ze van de baan halen. Da zijn d'r die hard remmen voor een bocht, keihard optrekken tot 60 zodat ge er niet makkelijk voorbij geraakt en dan overal hun zelfde snelheid vasthouden. Kruispunten, fietsers, kinderen dat zien ze dan weer allemaal niet.
                  Een zwaardere auto is ook gevaarlijker dan een lichtere... Zowel bij het stoppen als bij de middelpuntvliegende kracht. En dit neemt in het kwadraat toe bij een hogere snelheid.

Comment

Ik heb 6 jaar iedere dag naar mijn werk gereden in Wallonië. Ze rijden er als losgelopen gekken. Op het stuk nationale weg dat ik 6 jaar gebezigd heb (35 km) heb ik minstens 8 dodelijke ongevallen weten gebeuren op een periode van 5 jaar (voor een stuk weg van grofweg 30 km). Sinds twee jaar staan er camera's en mag er nog maar 70 rijden, 't is er een pak veiliger nu.
                    En het tantra van "ik rij veilig maar volg de regels niet" gaat niet op bij mij. Ik rijd zowiezo niet mee met iemand die zegt de regels niet te volgen. Die mensen horen niet thuis op de weg.
                    Last edited by BertVS; 21/11/2014, 22:33.
                    BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      Een zwaardere auto is ook gevaarlijker dan een lichtere... Zowel bij het stoppen als bij de middelpuntvliegende kracht. En dit neemt in het kwadraat toe bij een hogere snelheid.
                      Ja dat klopt... als je op een zwaarder object rijdt. Bvb een boom. Maar rij je een andere wagen aan is de zwaarste wel in het voordeel. Komt daarbij dat je ook veel meer plaats hebt voor kreukelzone zodat de vertraging iets beter wordt opgevangen.

Comment

't AF café is weer open zie ik

Comment

Ja dat klopt... als je op een zwaarder object rijdt. Bvb een boom. Maar rij je een andere wagen aan is de zwaarste wel in het voordeel. Komt daarbij dat je ook veel meer plaats hebt voor kreukelzone zodat de vertraging iets beter wordt opgevangen.
                          Bij het uit de bocht vliegen kom je al eens bomen tegen, zeker in het Waals gedeelte/ardennen.
                          Rijd je toch tegen een andere voertuig, dan hoop ik voor u dat het geen tractor is met bijhorende lading... van pakweg 20 ton

Nb: voorkomen is beter dan genezen...
                          Last edited by ; 21/11/2014, 23:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                            Ik heb 6 jaar iedere dag naar mijn werk gereden in Wallonië. Ze rijden er als losgelopen gekken. Op het stuk nationale weg dat ik 6 jaar gebezigd heb (35 km) heb ik minstens 8 dodelijke ongevallen weten gebeuren op een periode van 5 jaar (voor een stuk weg van grofweg 30 km). Sinds twee jaar staan er camera's en mag er nog maar 70 rijden, 't is er een pak veiliger nu.
                            En het tantra van "ik rij veilig maar volg de regels niet" gaat niet op bij mij. Ik rijd zowiezo niet mee met iemand die zegt de regels niet te volgen. Die mensen horen niet thuis op de weg.
                            U moet niet oordelen of ik op de weg hoor ja dan nee. heb honderden duizenden kilometers afgelegd met 2 ongevallen. Eerste toen ik 20 was en afgeleid werd door een nieuwe radio... tegen lage snelheid. Tweede volledig in mijn recht toen een hele zware tractor op een afdaling zonder remmen viel en me tegen 80 km per uur aanreed.
                            Ik kan erbij zeggen dat ik ook allerlei bijscholingen gevolgd heb en durf gerust te stellen dat ik niet mijn ogen ga dichtnijpen als ik bvb in een slip geraak.
                            Al die slakken die zich aan de regels houden... dikwijls mensen die heel slecht rijden, die slingeren op de weg omdat ze afgeleid worden door gsm, sigaretten, enz. Geen verkeersdoorzicht om bvb met hun toegelaten snelheid gevaarlijke kruispunten te passeren, niet wetende wat ze verkeerd doen. 120 op de derde band in hevige regen en druk verkeer, uiteraard met alle verlichting, mistlichten incluis op.
                            En dan nog eens gefrustreerd reageren omdat er ene in hun gat komt hangen als er weinig verkeer is en goede rijomstandigheden zijn. Die de derde band misbruiken om tegen 110 iemand voorbij te tjokken die 105 rijdt. Om dan terug te keren naar de tweede band en daar te blijven tot ze hun afrit moeten nemen.
                            Laat mij maar van tijd eens 180 a 200 rijden en laat mij maar regelmatig 120 rijden waar je 70 mag. En ik ben echt gene zot in het verkeer hoor.
                            Als ik op de N42 120 rijdt om 9 uur 's avonds, of op de snelweg 180 rijd om 11 h 's avonds en vertraag als er de kans bestaat dat iemand naar de derde band zou komen... dan ben ik echt niet gevaarlijk bezig.
                            Maar tegenwoordig is te snel rijden voor sommigen een doodzonde. Terwijl de echte reden meestal hun ecogedrag is om ne cent uit te sparen en om zo weinig mogelijk remmen en banden te slijten. Haal al die ecorijders uit het verkeer ipv diegenen die te snel durven rijden. Zullen er veel minder ongevallen gebeuren door nonchalance.
                            Ach ik haat die snelheidsbeperkingen. Laat ons gewoon terug zoals in de jaren 90 normale snelheden rijden. Overal 90, 2 vakken 120, en 60 in stedelijke omgeving. En wel 30 in de buurt van scholen en drukke centra, dat wel. En als't even kan vrije snelheid op de autosnelweg bij goed weer en matig verkeer. En als je perse traag wil rijden, blijf dan aub rechts van de baan. dan heb je niks te zoeken op de tweede band van een 2-vakken baan. Nu zie ik er geregeld 70 rijden op de tweede band met een hele sliert erachter... en maar zeggen dat er zotten op de baan zijn.
                            Vooruit met de geit vdmme...

Comment

Als nu eens de helft van Vlaanderen daar (nvdr: Wallonië) ging wonen... Probleem voor iedereen opgelost.
                              Alstublieft Dirk, laat het zijn. In dat geval wil ik er niet meer naartoe ...

Comment

Bij het uit de bocht vliegen kom je al eens bomen tegen, zeker in het Waals gedeelte/ardennen.
                                Ja maar ge zijt altijd het best dat ge op de baan blijft he Beter al die bomen verzagen in brandhout, kunnen we sneller rijden zonder dat extra risico. Wie heeft nu ooit het dwaze idee gehad om bomen naast een weg te planten?

Comment

Laat mij maar van tijd eens 180 a 200 rijden en laat mij maar regelmatig 120 rijden waar je 70 mag. En ik ben echt gene zot in het verkeer hoor.

Comment

Blij dat je er kan om lachen. Tenminste geen zure reactie en geen vermanend vingertje . In alle eerlijkheid, ik rij inderdaad meestal te snel, maar toch rij ik voorzichtig. Jullie denken dat te snel en voorzichtig niet kunnen samengaan maar als je anticipeert kan je heel veel gevaren uitsluiten. En ik merk dat trage rijders dikwijls niet anticiperen op bvb gevaarlijke kruispunten, kinderen aan de kant van het straat en zo van die dingen. Als het druk is zal je me niet op de derde band zien drummen, nee gewoon relax rijden met de stroom mee. Maar als er geen verkeer is en de baan is droog, kan je toch in alle veiligheid de max snelheid overschrijden. Zolang je het maar niet in een stad doet bvb.
                                    Wat mij vooral ergert is het toenemende gsm gebruik in de wagen. Je ziet zo aan hun rijstijl dat ze met iets bezig zijn en meestal blijkt dat dan hun gsm te zijn. Hier zou me vele kordater moeten tegen optreden. Ook gps instellen al rijden bvb is gevaarlijk. ik doe dat bij stilstand.

Comment

Wat onze verlicht despoot dhr. weyts zegt, is wet.

Ik begrijp het principe van de democratie. Dat deze "mensen" (ze voelen zichzelf eerder goden) ons vertegenwoordigen.

Nu drukt 1 iemand een hoop maatregelen door die eigenlijk totaal geen draagvlak hebben. Ik denk maar aan zijn liefdeskind de km-heffing. Weliswaar de vrucht van het grote licht Crevits. Maar die zag wel in dat niemand daar zit op de wachten.

Nu gaat de despoot nog eens een studie door ons laten bekostigen. Hij wil en wat hij wil is wet. Zoals zijn Grote Voorbeeld.

Comment

Blij dat je er kan om lachen. Tenminste geen zure reactie en geen vermanend vingertje . In alle eerlijkheid, ik rij inderdaad meestal te snel, maar toch rij ik voorzichtig. Jullie denken dat te snel en voorzichtig niet kunnen samengaan maar als je anticipeert kan je heel veel gevaren uitsluiten. En ik merk dat trage rijders dikwijls niet anticiperen op bvb gevaarlijke kruispunten, kinderen aan de kant van het straat en zo van die dingen. Als het druk is zal je me niet op de derde band zien drummen, nee gewoon relax rijden met de stroom mee. Maar als er geen verkeer is en de baan is droog, kan je toch in alle veiligheid de max snelheid overschrijden. Zolang je het maar niet in een stad doet bvb.
                                        Wat mij vooral ergert is het toenemende gsm gebruik in de wagen. Je ziet zo aan hun rijstijl dat ze met iets bezig zijn en meestal blijkt dat dan hun gsm te zijn. Hier zou me vele kordater moeten tegen optreden. Ook gps instellen al rijden bvb is gevaarlijk. ik doe dat bij stilstand.
                                        Als een ander wel een fout maakt en door je overdreven snelheid, knal je er zelf op... Met alle gevolgen vandien...
                                        Ik kan mezelf dan niet troosten met het idee, ik was niet in fout... En ja wanneer ik te snel rijd, dan is dat met een schuldgevoel. en als je er de fout niet van inziet...
                                        zoals je zelf zegt, iedereen doet iets anders behalve rijden... Sommigen laten hun auto al de tussenafstand bepalen en hun rijvak houden... En raad eens wie er in de fout zal zijn bij een ongeval.. Ja de snelheidsduivel

autorijden moet leuk blijven, de snelheid hebben ze al afgepakt... Probeer in andere dingen je plezier te vinden... Liefst geen racespel spelen op je middenconsole...tijdens het rijden...
                                        Last edited by ; 22/11/2014, 08:15.

Comment

Het gaat al om de terminologie in de media.

"overdreven" snelheid klinkt eerder als werkelijk waanzinnig snel.

100 "laagvliegers" betrapt. Terwijl 95% misschien Max 10km/h te snel reed.

Comment

Working...
                                          X