Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
    Zo kan je alles beginnen wegdenken, daar gaat het niet om.

Wat moet je wegdenken is de snelheid als oorzakelijk verband in het ongeval.

Als de snelheid dé of 1 van de oorzaken is dat de impact van die aard is dat het ongeval tot een dodelijk slachtoffer heeft geleid, dan is snelheid dé oorzaak of mede oorzaak van een dodelijk ongeval.
    goed, iedereen max 50, nu er knalt een MUG wagen aan 120 ergens tegen en er gaat een familie dood. Gaan de hulpdiensten zich vanaf dan ook aan de max 50 regel moeten houden? tenslotte zijn er weer mensen gestorven door "snelheid"
    ik blijf er bij dat snelheid geen oorzaak is. wel infrastructuur, opbouw van de wagen en vooral de bestuurders zelf.
    je gaat het verkeer ook nooit 100% veilig kunnen maken, er kan altijd een technisch defect optreden, het weer die grillig doet, er kan zelfs een meteoriet uit de lucht vallen...
    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      goed, iedereen max 50, nu er knalt een MUG wagen aan 120 ergens tegen en er gaat een familie dood. Gaan de hulpdiensten zich vanaf dan ook aan de max 50 regel moeten houden? tenslotte zijn er weer mensen gestorven door "snelheid"

Je haalt twee zaken door elkaar. Is snelheid hier de oorzaak? Uiteraard, daarzonder was het ongeval niet gebeurd.
      Jij hebt het over aansprakelijkheid/schuld enz. Dat zijn andere zaken.

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      ik blijf er bij dat snelheid geen oorzaak is. wel infrastructuur, opbouw van de wagen en vooral de bestuurders zelf.
      je gaat het verkeer ook nooit 100% veilig kunnen maken, er kan altijd een technisch defect optreden, het weer die grillig doet, er kan zelfs een meteoriet uit de lucht vallen...

Ik snap niet waarom snelheid niet ook een oorzaak zou kunnen zijn, net zoals alle andere zaken die je hier opsomt.

Wat jij doet is de feitelijke omstandigheden wegdenken: een luchtkasteel in plaats van een boom, "er kan net zo goed een meteoriet uit de lucht vallen".

Maar dat is de vraag niet. De vraag is telkens, in dit concreet geval, waar ligt het oorzakelijk verband tussen de verschillende elementen.
      En snelheid kan evenzeer een oorzaak van een ongeval, of mee de impact van een ongeval bepalen, net zoals weer, defecten, enz.
      Dat lijkt me zo klaar als iets.

Wat men dan op beleidsvlak daarmee doet, is iets anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Je haalt twee zaken door elkaar. Is snelheid hier de oorzaak? Uiteraard, daarzonder was het ongeval niet gebeurd.
        Jij hebt het over aansprakelijkheid/schuld enz. Dat zijn andere zaken.

Ik snap niet waarom snelheid niet ook een oorzaak zou kunnen zijn, net zoals alle andere zaken die je hier opsomt.

Wat jij doet is de feitelijke omstandigheden wegdenken: een luchtkasteel in plaats van een boom, "er kan net zo goed een meteoriet uit de lucht vallen".

Maar dat is de vraag niet. De vraag is telkens, in dit concreet geval, waar ligt het oorzakelijk verband tussen de verschillende elementen.
        En snelheid kan evenzeer een oorzaak van een ongeval, of mee de impact van een ongeval bepalen, net zoals weer, defecten, enz.
        Dat lijkt me zo klaar als iets.

Wat men dan op beleidsvlak daarmee doet, is iets anders.
        Helemaal mee eens.

Comment

is het snelheid die dood? zijn het de auto's? neen het zijn de bestuurders in 99% van de gevallen. Moet je het daarom iedereen ontnemen?
          Er zijn al kinderen gestorven door uit een boom te vallen en slecht neer te komen. Wil je dan alle kinderen het klimmen in bomen ontzeggen terwijl het in 99.9% van de gevallen goed gaat?
          Kinderen die uit een boom vallen, hebben geen besef over gevaar meegekregen of lapppen het systematish aan hun laars... Kinderen moeten geen boomklimbewijs hebben... En zijn minderjarig.
          De ouders zijn hier de schuldige. Leer ze eerst klimmen voor je ze laat doen...

Comment

• Deze discussie ontspoort ietswat door de bro science

Comment

• Als men zich zo blijft blindstaren op snelheid is er maar 1 oplossing : stoppen.
              Mensen zijn gewoon gebrainwashed door de overheid die geld in het laatje wil en dit binnenhaalt op de makkelijkste wijze: snelheid controleren. En ja, sommige mensen denken dat het dan wel terecht is dat het levensgevaarlijk is om 80 km per uur te rijden op gewestwegen.
              Precies alsof de hele verkeersveiligheid rond snelheid draait.

Aan de dikken die tegen 90 de Denderstraat opreed met zijne Camino, ik ben beneden de Denderstraat op ne auto ingereden die me niet had zien afkomen met mijn MT5'ke (aan snelheid met 3 cijfers lol, dat waren andere tijden). Mijnen brommer lag voorbij d'een Baccara. En 'k leef nog. Ze hebben me wel een beetje moeten oplappen met wat ijzeren staafjes en plaatjes hier en daar achteraf dat wel. De snelheid op zichzelf was niet erg, het was meer dat bruusk tot stilstand komen dat lastig was.

Comment

• Dus zolang er geen ongevallen gebeuren mag iedereen maar rijden hoe snel hij wilt? Omdat jij ooit eens chance hebt gehad.
                Of ga je beweren dat je aan pakweg 70 per uur evenveel kans had om nog zwaarder gewond te zijn, laat staan dood?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Als men zich zo blijft blindstaren op snelheid is er maar 1 oplossing : stoppen.
                  Mensen zijn gewoon gebrainwashed door de overheid die geld in het laatje wil en dit binnenhaalt op de makkelijkste wijze: snelheid controleren. En ja, sommige mensen denken dat het dan wel terecht is dat het levensgevaarlijk is om 80 km per uur te rijden op gewestwegen.
                  Precies alsof de hele verkeersveiligheid rond snelheid draait.
                  80 is geen 100 of 120km/h... waar 70km/h toegelaten is...

Ik heb liever dat ze 70 km/h toelaten en flitsen op 80 en meer. Dan dat ze 90 toelaten en flitsen op 91km/h.... Want dan gaan mensen in de praktijk maar 80 rijden om niet geflitst te worden... Als ik zie hoe sommigen aan een flitspaal afremmen tot 110 km/h op de snelweg...
                  Last edited by ; 29/11/2014, 13:46.

Comment

• Ge kunt perfect 125 rijden aan een flitspaal op de autostrade..
                    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                      Ge kunt perfect 125 rijden aan een flitspaal op de autostrade..
                      Behalve die met een Coyote, het zijn juist die die afremmen tot 105 à 110. 😄

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                        Dus zolang er geen ongevallen gebeuren mag iedereen maar rijden hoe snel hij wilt? Omdat jij ooit eens chance hebt gehad.
                        Of ga je beweren dat je aan pakweg 70 per uur evenveel kans had om nog zwaarder gewond te zijn, laat staan dood?
                        je hebt ook meer kans om te sterven of gewond te raken op straat dan thuis. ga je nu iedereen verplichten van binnen te blijven?

Comment

je hebt ook meer kans om te sterven of gewond te raken op straat dan thuis. ga je nu iedereen verplichten van binnen te blijven?
                          Neen, binnen heb je een verhoogd risico op hartfalen. Door te weinig beweging.

Comment

130 op de teller dus.

Comment

Ben jij echt dom, of doe je alsof?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Ben jij echt dom, of doe je alsof?
                                laten we hopen voor jou dat ik doe alsof anders is het voor jou nog erger gesteld dan voor mij he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                  130 op de teller dus.
                                  Zo ver heb ik het nog niet gedurfd op ACC 125, erna weer naar 130/135
                                  VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Ik ben een tijdje terug voorbij een mobiele gereden tegen 130 op de teller. Is niet afgegaan. Na mij staan er wel een paar op de foto...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                      130 op de teller dus.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                      Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                      Ik ben een tijdje terug voorbij een mobiele gereden tegen 130 op de teller. Is niet afgegaan. Na mij staan er wel een paar op de foto...
                                      Ik rij altijd exact 130 op de teller op de snelweg en passeer die flitspalen en nooit geflitst dus het kan perfect. Ook bij die trajectcontrole geen enkel probleem met teller op 130.
                                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                        Ik rij altijd exact 130 op de teller op de snelweg en passeer die flitspalen en nooit geflitst dus het kan perfect. Ook bij die trajectcontrole geen enkel probleem met teller op 130.
                                        Dat vroeg ik me al eerder af. Gebruiken ze bij trajectcontrole dezelfde marges dan?
                                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Ik steek soms rechts voorbij aan flitspalen aan 132 km/u of 103 km/u op de teller. Je wordt zeker niet geflitst aan 91 km/u werkelijke snelheid.
                                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Working...
                                          X