Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...
Collapse
X
-
-
Maar wat ik mij nu eigenlijk afvraag... ik ben 45 dus ik heb leren rijden toen de norm overal 90 was. En ik vind 70 echt te traag. Maar er zijn er een pak die zich goed kunnen verzoenen met die beperking.
Zijn het nu de 'oudere' chauffeurs die leerden rijden toen sneller toegelaten en niet sociaal veroordeeld werd die nu tegen die snelheidsverlaging zijn en de jongere chauffeur die opgroeide in ons drukker wegennet met trager verkeer die 70 wel goed vinden?
Dat ik vroeger eens geluk gehad heb tja... welke 17-jarige heeft nooit iets uitgestoken wat levensgevaarlijk is? Denk dat iedereen in zijn leven wel minstens 1 keer geluk gehad zal hebben.
Ik blijf bij mijn standpunt, 70 is(meestal) te traag. 120 kan ik nog mee leven vermits de boetes tot 150 toch niet erg hoog zijn en er bij goede omstandigheden altijd inhaalmogelijkheden zijn, die je op gewestwegen niet hebt. Voor mij zou er meer aandacht besteed mogen worden aan de zwakke weggebruiker. Hier kan men nog heel wat verbeteren. Ik vind een ritje met de fiets hier in het dorp gevaarlijker dan 140 op de snelweg. Ze zouden u gewoon van de baan rijden.
En als laatste, het verkeer is bijlange doodsoorzaak nummer 1 niet. Waarom de nadruk niet eens verleggen naar gezondheid, preventie van hartfalen, preventie van zelfmoord (een niet te onderschatten aantal!), georganiseerde campagnes om kanker vroeger op te sporen,... Maar dan komen we op het financiele, snelheid aanpakken is winstgevend, preventie voor zwakke weggebruikers, de genoemde campagnes, die kosten geld.
Het aantal weekenddoden in het verkeer is al drastisch verlaagd, dit zou men nog kunnen verlagen zonder van 70 km per uur de eenheidssnelheid te maken. Jongeren beter voorbereiden op het rijden, alcoholcontroles en drugcontroles met echte pakkans, politie op straat tijdens de gevaarlijkste uren,...
Ik vind het wraakroepend dat er nog zoveel zware ongevallen gebeuren waar drank de boosdoener is. En dat zijn er ook veel hoor!
En waar men geen onderzoek naar doet, hoeveel ongevallen zouden er niet te wijten zijn door afleiding tijdens het rijden? Hoeveel doden vallen hierdoor? Gsm'en, sms'en, auto's met wifi gaan uitrusten en allerhande prularia die de aandacht afleiden en niks met auto rijden te maken hebben.
Het is volgens mij niet zozeer de chauffeur die 90 rijdt waar men 70 mag die de doodrijders zijn. Maar echt overdreven snelheid, roekeloos rijgedrag al dan niet onder invloed zijn toch zaken die ik dikwijls tegenkom als ik een artikel over een zwaar ongeval lees. Allez, ik blijf erover zagen he.. Kan het niet laten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenZit veel marge op vind ik. Ben die trajectcontrole op de E40 al een aantal keer vergeten zonder gevolg vreemd genoeg.
@DHL:
Zoals al hier gezegd snelheid is iets dat de overheid het gemakkelijkst geld opbrengt en kunnen verkopen aan de modale belg zeker? Laten leven denk ik dan, ik rij wel 90 tussen twee dorpen door als het zich toelaat, zoals ik ook regelmatig 130/140 op de autostrade doe als het mij toe laat. Ben ik daardoor een gevaar op de baan?
Die andere preventies zijn er toch ook, zelfdmoord/hartfalen etc.. En dat gsm'n en andere toestanden daar mag men idd meer op controleren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk BerichtenWelke marge zit er op die van Gentbrugge aan 90? Ik rij daar op cc 95... al ettelijke weken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenanders zou ik het ni zeggen he, ben wel overtuigd dat de situatie anders is op de parking
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenis het snelheid die dood? zijn het de auto's? neen het zijn de bestuurders in 99% van de gevallen. Moet je het daarom iedereen ontnemen?
Er zijn al kinderen gestorven door uit een boom te vallen en slecht neer te komen. Wil je dan alle kinderen het klimmen in bomen ontzeggen terwijl het in 99.9% van de gevallen goed gaat?
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMaar wat ik mij nu eigenlijk afvraag... ik ben 45 dus ik heb leren rijden toen de norm overal 90 was. En ik vind 70 echt te traag. Maar er zijn er een pak die zich goed kunnen verzoenen met die beperking.
Zijn het nu de 'oudere' chauffeurs die leerden rijden toen sneller toegelaten en niet sociaal veroordeeld werd die nu tegen die snelheidsverlaging zijn en de jongere chauffeur die opgroeide in ons drukker wegennet met trager verkeer die 70 wel goed vinden?
Dat ik vroeger eens geluk gehad heb tja... welke 17-jarige heeft nooit iets uitgestoken wat levensgevaarlijk is? Denk dat iedereen in zijn leven wel minstens 1 keer geluk gehad zal hebben.
Ik blijf bij mijn standpunt, 70 is(meestal) te traag. 120 kan ik nog mee leven vermits de boetes tot 150 toch niet erg hoog zijn en er bij goede omstandigheden altijd inhaalmogelijkheden zijn, die je op gewestwegen niet hebt. Voor mij zou er meer aandacht besteed mogen worden aan de zwakke weggebruiker. Hier kan men nog heel wat verbeteren. Ik vind een ritje met de fiets hier in het dorp gevaarlijker dan 140 op de snelweg. Ze zouden u gewoon van de baan rijden.
En als laatste, het verkeer is bijlange doodsoorzaak nummer 1 niet. Waarom de nadruk niet eens verleggen naar gezondheid, preventie van hartfalen, preventie van zelfmoord (een niet te onderschatten aantal!), georganiseerde campagnes om kanker vroeger op te sporen,... Maar dan komen we op het financiele, snelheid aanpakken is winstgevend, preventie voor zwakke weggebruikers, de genoemde campagnes, die kosten geld.
Het aantal weekenddoden in het verkeer is al drastisch verlaagd, dit zou men nog kunnen verlagen zonder van 70 km per uur de eenheidssnelheid te maken. Jongeren beter voorbereiden op het rijden, alcoholcontroles en drugcontroles met echte pakkans, politie op straat tijdens de gevaarlijkste uren,...
Ik vind het wraakroepend dat er nog zoveel zware ongevallen gebeuren waar drank de boosdoener is. En dat zijn er ook veel hoor!
En waar men geen onderzoek naar doet, hoeveel ongevallen zouden er niet te wijten zijn door afleiding tijdens het rijden? Hoeveel doden vallen hierdoor? Gsm'en, sms'en, auto's met wifi gaan uitrusten en allerhande prularia die de aandacht afleiden en niks met auto rijden te maken hebben.
Het is volgens mij niet zozeer de chauffeur die 90 rijdt waar men 70 mag die de doodrijders zijn. Maar echt overdreven snelheid, roekeloos rijgedrag al dan niet onder invloed zijn toch zaken die ik dikwijls tegenkom als ik een artikel over een zwaar ongeval lees. Allez, ik blijf erover zagen he.. Kan het niet laten.
Hoe vaak zie ik een sliert van 5 a 6 auto's achter een vrachtwagen of een traktor en blijven ze erachter? Te vaak.... kuddegedrag dus. Of niet meer durven met hun dichtgeknepen ecomodel.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Tja. Hoofdzakelijk onze vergrijzende bevolking denk ik. En dan een hele hoop kuddegedrag onder alle leeftijden.
Hoe vaak zie ik een sliert van 5 a 6 auto's achter een vrachtwagen of een traktor en blijven ze erachter? Te vaak.... kuddegedrag dus. Of niet meer durven met hun dichtgeknepen ecomodel.[/QUOTE]
Denk dat het meer iets is van niet meer kunnen dan durven met zo'n ecomodellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenBij mijn auto zit er onder de 100 slechts een afwijking van 2 op. Boven de 100 een 3-4 en boven de 180 naar de 5.
Als ik 130 op teller rij, geeft de GPS in de coyote afwisselend 126 en 127. In principe op het extreme randje geflitst te worden.
zoalg je niet met geijkte apparatuur gaat werken, zijn ze allemaal even fout...
de klassieke gps heeft een nauwkeurigheid van +- 13 m ... Met meer dan 10 satellieten.
gsm signaal is afhankelijk van het aantal masten in de buurt... Op zijn best +- 3 m
er zijn zeker momenten dat je er 100 m naast zit. Afhankelijk van de processor in je gps.
Comment
-
Ja inderdaad, ik las bvb dat Ford hunnen 3-cylinder in de nieuwe S-Max gaat steken. Als ge daar met vijven inzit zullen ze op een gewestweg moeilijk aan 90 geraken tussen de bochten lol. En pas op, dan ga die bestuurders nog proberen om daar economisch mee te rijden.
Dat ze achter ne vrachtwagen blijven kan ik soms nog mee leven, die rijden tegenwoordig sneller dan die vrekauto's.
Comment
-
In hernemingen zijn zulke ecokarren nochtans niet trager dan de gewone, tot zelfs iets snellere wagens van een jaar of 25 geleden hoor. Dat niet voorbij steken heeft mijn inziens meer te maken met de gemiddelde leeftijd van de weggebruiker en het drukkere verkeer van vandaag. Ik hing per toeval gisteren als vierde wagen achter een oud peeke dat 60 op de teller reed op een lege baan waar ge 70 moogt. 70 = 80 op de teller bij mij. Kilometers bleven ze daar achter hangen, vlak voor mij een Z4 met een zescilinder erin, toch niet bepaald traag te noemen. Uiteindelijk iedereen in één keer voorbij gestoken.
Comment
-
ik heb ook nog leren rijden waar je bijna overal 90kon. ik reed vroeger zo hard als men auto kon halen op die banen. geraakte ik tot 90 tussen de bochten door, dan reed ik 90.
heb jarenlang met VEEEL GELUK zo rond kunnen rijden, nooit geen erge boetes of ingetrokken rijbewijs gehad. ondertussen moto verkocht, snelle autos weg, enkel nog men golf dieselke als dailyké, tot een paar maand terug nog men sterke maar trage dodge en als oldtimers wel nog leuke machientjes. misschien eens wat circuitdagen inlassen in de toekomst.
heb ook geleerd dat het totaal niks uitmaakt in het verkeer of je nu 100 of 130 rijd. veel sneller ben je toch niet op je eindbestemming.
heb dan gehad dat ik te laat vertrok, gps zei dat ik 15min te laat ging aankomen, als een gek gereden. 180 en meer op autosnelweg, 80-100 in bebouwde kom, overal dubbelen... en ik kwam nog te laat toe (weliswaar maar 5min). het is het allemaal niet waard gewoon.
dan als test eens gereden, gps ingesteld en aankomstuur was 21h. heel de autosnelweg aan 90-95 gereden en kwam om 21h05 toe (99km afstand, wat binnendoor, wat autosnelweg, brusselse ring en weer wat binnendoor)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenHeeft de coyote een echte gps of werkt het op het gsm netwerk ?
zoalg je niet met geijkte apparatuur gaat werken, zijn ze allemaal even fout...
de klassieke gps heeft een nauwkeurigheid van +- 13 m ... Met meer dan 10 satellieten.
gsm signaal is afhankelijk van het aantal masten in de buurt... Op zijn best +- 3 m
er zijn zeker momenten dat je er 100 m naast zit. Afhankelijk van de processor in je gps.
Heb m'n oude tomtom eens gebruikt, gaf zelfde aan. Idem voor m'n iPhone 5s en Galaxy S5 navigatie.
Comment
-
eigenlijk is het simpel, al die moraalridders en wereldverbeteraars... als ze echt de wereld een betere plaats willen maken moeten ze euthanasie plegen en dan helpen ze ons eindelijk echt eens.
hebben wij ook meer plaats om terug wat op normale snelheden te rijdenlets have some more member berries
Comment
-
waarom? een paar idioten willen ons weer extra restricties opleggen omdat het toch hun pleziertjes of portefeuille niet raakt en dan denken ze dat ze sympathiek overkomen.
Als je echter aan hun pleziertjes of geld komt schreeuwen ze moord en brand.
In de loge komen er ook een paar zulke mensen.lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten.....doe eens normaal.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten(...) En als laatste, het verkeer is bijlange doodsoorzaak nummer 1 niet. Waarom de nadruk niet eens verleggen naar gezondheid, preventie van hartfalen, preventie van zelfmoord (een niet te onderschatten aantal!), georganiseerde campagnes om kanker vroeger op te sporen,... (...)
Met andere woorden: de snelheid verlagen, het helpt.
Oh ja, voor ik het vergeet: reken eens even uit wat de WERKELIJKE tijdswinst is tussen 70 en 90. Je zou er van versteld staan, hoe miniem dat verschil is. Maar wel de wachttijden voor stoplichten meetellen he. Gebruik maken van de openbare weg: je eigen vrijheid eindigt waar die van een ander begint. En nu belasten we als autogebruiker onze medeburger disproportioneel zwaar. Tijd om daar verandering in te brengen. We zijn er al in geslaagd om het aantal verkeersdoden decennium na decennium te doen dalen, nu nog de andere, minder zichtbare problemen aanpakken. Je weet wel, die problemen met veel meer doden, maar die veel minder zichtbaar zijn.
Comment
Comment