Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Inderdaad, een goed voorbeeld is in Wetteren. Afrit is daar al een tijd een rotonde en sindsdien was het slechter. En nu zeker mee daarachter nog es lichten te zetten!

Comment

test rotonde vs kruispunt zonder lichten en rotonde scoort beter

Amazing Videos, Funny Clips. Updated daily.

als ze rotondes zouden vergelijken met kruisp. mét lichten zou het verschil t.v.v. de rotondes nog veel groter zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
        test rotonde vs kruispunt zonder lichten en rotonde scoort beter

Amazing Videos, Funny Clips. Updated daily.

als ze rotondes zouden vergelijken met kruisp. mét lichten zou het verschil t.v.v. de rotondes nog veel groter zijn
        Dit bewijst alles, een niet plaatsgebonden testje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Dit bewijst alles, een niet plaatsgebonden testje.
          Juist, maar hier uitgevoerd door mensen die het niet gewoon zijn om zo te rijden.
          Alles hangt af de locatie, grote van het punt, aantal straten die erop uit komen.

Sent from here
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Het is wel bizar, onlangs waren we een paar dagen in de Ardennen. Slecht weer, relatief smalle banen en veel bochten. Overal 90 toegelaten. Gvdmme, ik moest soms mijn best doen om de plaatselijke bewoners voor te blijven met mijne lompe Espace in de bochten en die smalle banen. Zeker als er tegenliggers waren.Daar wordt nog gereden. Op de stukjes tussen de bochten 100 en meer. Flitsen doen ze daar toch niet en flitspalen zijn er amper. Mochten ze daar 70 als max snelheid nemen zou ik het begrijpen. Maar die 90 is natuurlijk vele leuker. Als je gewoon bent van in Vlaanderen te rijden en je komt dan daar op die banen heb je nog eens het goede oude gevoel van rijden zoals wij dat kenden in de jaren 90. En gebeuren daar meer accidenten? Ik denk het niet hoor... En dan kom je dichter bij huis, kilometers lange rechte banen waar men als sms'en 60 per uur aan het tjokken is. Ginder heb ik niemand bezig gezien op zijn gsm hoor, die waren allemaal met rijden bezig. Kon ook niet anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk Berichten
              Inderdaad, een goed voorbeeld is in Wetteren. Afrit is daar al een tijd een rotonde en sindsdien was het slechter. En nu zeker mee daarachter nog es lichten te zetten!
              In het begin was dat beter. Het probleem daar is nu inderdaad dat licht richting Wetteren en richting Oosterzele gaat het veel te snel terug naar 1 rijstrook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Het is wel bizar, onlangs waren we een paar dagen in de Ardennen. Slecht weer, relatief smalle banen en veel bochten. Overal 90 toegelaten. Gvdmme, ik moest soms mijn best doen om de plaatselijke bewoners voor te blijven met mijne lompe Espace in de bochten en die smalle banen. Zeker als er tegenliggers waren.Daar wordt nog gereden. Op de stukjes tussen de bochten 100 en meer. Flitsen doen ze daar toch niet en flitspalen zijn er amper. Mochten ze daar 70 als max snelheid nemen zou ik het begrijpen. Maar die 90 is natuurlijk vele leuker. Als je gewoon bent van in Vlaanderen te rijden en je komt dan daar op die banen heb je nog eens het goede oude gevoel van rijden zoals wij dat kenden in de jaren 90. En gebeuren daar meer accidenten? Ik denk het niet hoor... En dan kom je dichter bij huis, kilometers lange rechte banen waar men als sms'en 60 per uur aan het tjokken is. Ginder heb ik niemand bezig gezien op zijn gsm hoor, die waren allemaal met rijden bezig. Kon ook niet anders.
                Als nu eens de helft van Vlaanderen daar ging wonen... Probleem voor iedereen opgelost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                  Met dank aan N-VA ...
                  Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                  Neenee met dank aan de NVA stemmers!
                  Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Idd, die nva'ers kloten ons op alle vlakken.

Iedereen die daarop gestemd heeft mag branden in de hel!
                  Wat een onzin. Die plannen zijn er niet van de laatste maand hé.
                  Beter paard & kar kopen, oogkleppen zijn al voorhanden blijkbaar.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                    Ze zouden zicht beter bezig houden met de snelheidsbeperkingen aan te passen aan de omgeving. Ik woon in een wijk net buiten de bebouwde kom zonder zonebeperking. Dus in principe is dat hier ook overal 90 Zo vind ik persoonlijk dat er veel banen zijn waar je 70 belachelijk is, maar je hebt er ook waar het omgekeerd is. Straten waar je 90 mag en waar toch belachelijk veel kinderen passeren.
                    Inderdaad.

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                    Idd. Ik rij dikwijls ook nog 90-100 op banen die 70 geworden zijn. Ik ben dus een gevaarlijke zot, maar ik ben dat graag . Zeg nu zelf, wat is het veiligste? Iemand die 90 rijdt maar met zijn ogen op de weg en zijn spiegels en met zijn gedachten erbij, of iemand dat op diezelfde weg 65 rijdt en pal voor zich uit staart en eventueel nog de gsm in handen heeft om "rap" een sms te sturen.

Ik zei het al eerder in dit topic, nieuwe mode is om 60 te rijden in zone 70. Dat gaat alleen maar verergeren met zo'n maatregelen. NOG MEER mensen die dan met andere dingen gaan bezig zijn dan autorijden. Net hetzelfde op een lege snelweg. Tegen 120 voel ik mij snel vermoeid en afgeleid. Tegen 160 rij ik veel alerter. Dat ze eens eerst de idioten van de baan halen die geen verkeersinzicht hebben. Zou meer helpen dan overal de snelheden omlaag te halen.
                    Klopt. Is ook één van de redenen waarom ik aan het licht altijd als eerste wil weg zijn. Heb niet graag dat ze voor mijn neus liggen te lanterfanten. Mensen die trager rijden zijn ergerlijker dan mensen die (te) snel rijden.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

wat is de gemiddelde snelheidswinst tussen 90km/H en 70 km/h op een gemiddelde afgelegde weg van 30 km, met 50 % gewestweg... Ik kom op 5 minuten tijdswinst uit.Verkeerslichten niet meegerekend...
                      of 70 km per uur en overal ronde punten of 90 km per uur en overal verkeerslichten...
                      wanneer ben je het snelst ?
                      ik Ben te vinden voor de 70 km/H regel, mits de nodige aanpassingen !
                      Last edited by ; 21/11/2014, 11:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                        Juist, maar hier uitgevoerd door mensen die het niet gewoon zijn om zo te rijden.
                        Alles hangt af de locatie, grote van het punt, aantal straten die erop uit komen.

Sent from here
                        En...de geweldige rijkunsten van een gemiddelde Belg uiteraard.

Comment

Het nieuwe verlengstuk aan de R6 rond Mechelen, is ook 70. Eenmaal je op 2x2 komt is het 90.
                          Ik vind niet dat de snelheidslimiet op zich een discussiepunt is, maar eerder de éénvormigheid. Verkeerssituaties moeten ook duidelijk zijn, en al zeker als men goochelt met snelheidsbeperkingen. Binnen de bebouwde kom 50, erbuiten 90 of 80 (gulden middenweg). Uiteindelijk is het de keuze van de chauffeur om zijn rijstijl en rijsnelheid aan te passen naargelang de omstandigheden.

Comment

En wat met de vrachtwagens? dat zal mooi worden,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Yup, en kijk eens naar de ongevalstatistieken. Dan kies ik toch voor het Vlaamse beleid.
                              BMW 420dA : >>>

Comment

In de Ardennen heb je nog plaats, daar woont veel minder volk als hier. Kan je niet vergelijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                                  Het nieuwe verlengstuk aan de R6 rond Mechelen, is ook 70. Eenmaal je op 2x2 komt is het 90.
                                  Behalve aan de kruispunten, want daar is het ook maar terug 70.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                                    Ik vind niet dat de snelheidslimiet op zich een discussiepunt is, maar eerder de éénvormigheid.
                                    x2

Niets zo irritant als een 2x2 baan met VMAX 90, die elke keer als er een karrespoor uit een zijstraat komt een kruispunt met slecht afgestelde rode lichten heeft, en een tijdelijke VMAX van 70...

Dan krijg je van dat volk dat bij het bordje "70 binnen 200m" al op de rem gaan staan, nog anderen die rijden gewoon altijd 70 want dat is makkelijker, nog anderen doen 70 aan de flitspalen maar ertussen 110+ om de "schade" in te halen,...

Gewoon. Overal. Hetzelfde.
                                    Mijn Skoda

Comment

En dan binnen een paar jaar nog trajectcontroles aan elke oprit en afrit van autostrade, dan zijn we er helemaal.

Ze zouden beter eens wat meer aandacht besteden aan opleiding en nog veel belangrijker, herhaling van die opleiding. Dat ze 70 rijden interesseert me niet, maar dat ze onnodig links blijven rijden, als gekken remmen voor een bocht van 3 graden, op een kruispunt opgekropen komen,... dat irriteert mij mateloos.

Als je je snijdt met een mes, dan ga je het toch ook niet botter maken? Dan ga je leren hoe ermee om te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                                        alle in Nederland mogen ze op sommige stukken op de autosnelweg 130 rijden ipv 120 en hier in dees apen land hallen ze overal de max snelheid naar beneden.
                                        In Nederland is het op wat wij gewestwegen zouden noemen, geen 90 maar 80. En eveneens in Nederland is het op zeer veel stukken van de snelweg 100 in plaats van 120. Nuances...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                          x2

Niets zo irritant als een 2x2 baan met VMAX 90, die elke keer als er een karrespoor uit een zijstraat komt een kruispunt met slecht afgestelde rode lichten heeft, en een tijdelijke VMAX van 70...

Dan krijg je van dat volk dat bij het bordje "70 binnen 200m" al op de rem gaan staan, nog anderen die rijden gewoon altijd 70 want dat is makkelijker, nog anderen doen 70 aan de flitspalen maar ertussen 110+ om de "schade" in te halen,...

Gewoon. Overal. Hetzelfde.
                                          Klopt wel,

Comment

Working...
                                          X