Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beide posters hierboven hebben gelijk, je zal altijd mensen hebben die sneller willen rijden (en waarvan een deel ook sneller kan rijden zonder dat het extra risico's met zich meebrengt, je weet wel, kunnen rijden, verkeersinzicht, verstand en zo van die dingen die zeldzaam worden) en een deel waarvoor 25km/h al meer dan snel genoeg is en die na 2km aan deze waanzinnige snelheid badend in het zweet uitstappen.
    Persoonlijk heb ik ook liever dat de laatste categorie gewoon de fiets neemt hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
      Beide posters hierboven hebben gelijk, je zal altijd mensen hebben die sneller willen rijden (en waarvan een deel ook sneller kan rijden zonder dat het extra risico's met zich meebrengt, je weet wel, kunnen rijden, verkeersinzicht, verstand en zo van die dingen die zeldzaam worden) en een deel waarvoor 25km/h al meer dan snel genoeg is en die na 2km aan deze waanzinnige snelheid badend in het zweet uitstappen.
      Persoonlijk heb ik ook liever dat de laatste categorie gewoon de fiets neemt hoor
      Die namen het gratis openbaar vervoer. Oei...

Comment

en waarvan een deel ook sneller kan rijden zonder dat het extra risico's met zich meebrengt, je weet wel, kunnen rijden, verkeersinzicht, verstand en zo van die dingen die zeldzaam worden)
        Ik vind dat nogal pretentieus om in 1 zin te zeggen dat men vindt van zichzelf snel te rijden én tegelijk zonder risico's te rijden of over het zogeheten "verkeersinzicht" te beschikken, inherent gaan deze twee dingen in de kern gewoon niet samen, hoe goed men zichzelf ook acht als chauffeur.

Denken dat sneller rijden mogelijk is zonder dat de risico's vergroten is gewoon een illusie, en een teken dat men zichzelf eigenlijk overschat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
          Ik vind dat nogal pretentieus om in 1 zin te zeggen dat men vindt van zichzelf snel te rijden én tegelijk zonder risico's te rijden of over het zogeheten "verkeersinzicht" te beschikken, inherent gaan deze twee dingen in de kern gewoon niet samen, hoe goed men zichzelf ook acht als chauffeur.

Denken dat sneller rijden mogelijk is zonder dat de risico's vergroten is gewoon een illusie, en een teken dat men zichzelf eigenlijk overschat.
          Ik vind denken dat we niet sneller kunnen rijden en alles wat ermee te maken heeft direct verketteren en op dezelfde voet plaatsen even pretentieus.

Op een steenweg in de buurt waar mijn ouders wonen mocht je, toen ik net mijn rijbewijs had, 90km/h, een tiental jaar later ging dat naar 70km/h, ondertussen is het reeds een stuk 50km/h geworden.
          In al die jaren is er niet heel veel veranderd, niet overdreven druk en is het er ook niet vol gebouwd.
          Er waren ook geen noemenswaardige ongelukken gebeurd, maar wanneer ik daar nu zou geflitst worden aan 90km/h zou iedereen me gek en onverantwoordelijk verklaren, dit terwijl je daar vroeger, zonder problemen 90km/h mocht rijden.
          Was iedereen toen een onverantwoorde gek of gaat het hier om overdreven politiek correct denken?

Wat ik wil zeggen is dat er verschillende groepen mensen zijn die op onze wegen rijden, de echt onverantwoordelijke chauffeurs ga je er trouwens met geen enkele snelheidsbeperking van weerhouden om ongelukken te veroorzaken.
          En ja, snelheid minderen zal absoluut gezien steeds het risico verminderen, maar dit houdt geen rekening met het feit dat sommige mensen al aan hun limiet zitten, en een zeker risico zijn, aan 50km/h en anderen het dubbele kunnen halen met hetzelfde risico (omdat ze wel kunnen rijden/opletten/verstand hebben).

Indien je echt verantwoord wil omgaan met verkeer, als overheid, zorg er dan voor dat mensen die een rijbewijs halen dit ook verdienen, dan zal je geen absurde snelheidsverlagingen moeten door voeren. Persoonlijk vind ik dat de overheid hier een hypocriete houding in aan neemt.
          Zoals reeds vernoemd, er zijn mensen die 99x voor hun rijbewijs zijn geweest en dan de 100ste x per toeval slagen, denk jij echt dat deze mensen een auto kunnen besturen zoals het hoort?

Begrijp me niet verkeerd, een limiet moet er zijn en ook controle moet er zijn, maar het begint nu wel sterk zijn ondergrens te naderen denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            50 per jaar gaat er nog wel af zeker voor die categorie?
            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
              50 per jaar gaat er nog wel af zeker voor die categorie?
              idd en als da al te veel is kunnen ze zeker geen geld hebben voor een auto
              lets have some more member berries

Comment

• ik weet ook nog de tijd dat het alleen 90 en 60 was, veel van die 90-banen zijn 70 geworden en idd sommige zelfs 50

maar vroeger werd op die 90 banen zeker niet door iedereen 90 gereden, dat was voor velen gevoelsmatig te snel >>> inhalen was toen nog echt een sport, de saab 99 turbo leek ervoor geboren en er gebeurden toch heel veel (dubbel zoveel) dodelijke accidenten...

Comment

• zo werd het probleem van overbevolking tenminste nog een beetje aangepakt
                  lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    ik weet ook nog de tijd dat het alleen 90 en 60 was, veel van die 90-banen zijn 70 geworden en idd sommige zelfs 50

maar vroeger werd op die 90 banen zeker niet door iedereen 90 gereden, dat was voor velen gevoelsmatig te snel >>> inhalen was toen nog echt een sport, de saab 99 turbo leek ervoor geboren en er gebeurden toch heel veel (dubbel zoveel) dodelijke accidenten...
                    Ik heb toch nooit het gevoel gehad dat 90km/h daar te snel was en had ook niet de indruk dat de rest dat dacht. Inhalen was ook niet nodig als je 90 mocht, wat nu wel gebeurt aangezien men gevoelsmatig te traag rijdt nu
                    En indien er al 2x zoveel ongelukken als nu waren, dan zal dat voor een groot deel ook gelegen hebben aan de niet bestaande veiligheidsmaatregelen (enkel een gordel) in de toenmalige wagens (tijd van de 205gti, Excort XR3i en R5Turbo) en stevigheid van de auto's.
                    Maw, auto's nu zijn stukken veiliger, maar toch gaat de snelheid steeds naar beneden...

Comment

• als je toen 90 wou rijden overdag, en dat was't toen het gevaar het mocht dus ze deden het moest je contenu inhalen, want den helft van de bakken of meer gingen trager als ne golf diesel (bussen kamions kamionetten) die 90 werd ni veel gereden

Comment

Ik heb toch nooit het gevoel gehad dat 90km/h daar te snel was en had ook niet de indruk dat de rest dat dacht. Inhalen was ook niet nodig als je 90 mocht, wat nu wel gebeurt aangezien men gevoelsmatig te traag rijdt nu
                        En indien er al 2x zoveel ongelukken als nu waren, dan zal dat voor een groot deel ook gelegen hebben aan de niet bestaande veiligheidsmaatregelen (enkel een gordel) in de toenmalige wagens (tijd van de 205gti, Excort XR3i en R5Turbo) en stevigheid van de auto's.
                        Maw, auto's nu zijn stukken veiliger, maar toch gaat de snelheid steeds naar beneden...
                        Het gaat niet alleen over de veiligheid van de autobestuurder met z'n eventuele passagiers. Er zijn ook nog zo'n dingen als voetgangers, fietsers, moto's, brommers,... .

Comment

• allemaal terug een oude bak kopen hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                            allemaal terug een oude bak kopen hé

Die W124's gaan nog meer stijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              als je toen 90 wou rijden overdag, en dat was't toen het gevaar het mocht dus ze deden het moest je contenu inhalen, want den helft van de bakken of meer gingen trager als ne golf diesel (bussen kamions kamionetten) die 90 werd ni veel gereden
                              Ja maar ik weet nog heel goed dat de kruissnelheid van de meesten op rechte stukken tussen de 100 en 110 was. Als je 80 reed was dat te vergelijken met nu 60.
                              Ik weet niet wat er gebeurd is met de mentaliteit van de hedendaagse bestuurder. Zijn het de jongere bestuurders die vooral voor zo'n lage snelheden te vinden zijn onder invloed van al die campagnes of vinden de ouderen ook dat er vroeger dan te snel gereden werd?
                              Ik blijf zeggen dat het minder aantal verkeersdoden slechts voor een klein deel aan de lagere snelheden te wijten is. Trouwens, de drukte zorgt er al dikwijls genoeg voor dat je niet vooruit kan.
                              Het is de veiligheid van de wagens die enorm vooruit gegaan is de laatste decennia. Toen ik jong was heb ik er nog ene dood zien zitten achter zijn stuur in 't midden van het stad. Zijn bocht te wijd genomen en op een hoekhuis gereden. Bijna geen schade maar stuur in de borstkas.
                              Ook op gebied van preventie zijn de wagens veel veranderd. ABS, betere wegligging en remmen, 8 airbags, ESP,... noem maar op. Dingen die bewezen hebben de verkeersveiligheid te verhogen. Ook de structuur van de voertuigen is vele keren sterker. De staalsoorten zijn zo hard dat de pompiers het moeilijk hebben om geknelde slachtoffers te bevrijden.
                              Ik vind het flauw dat men elke vorm van verkeersveiligheid toewijdt aan snelheid. Gaat men nu echt niet begrijpen dat 70 echt traag is? Toen ik 16 was en er was er ene die zijn brommerke maar 70 ging, toen lachten we die uit. Tegenwoordig zouden ze u kunnen flitsen met een brommerke in 't stad. Is toch te belachelijk voor woorden?
                              Voor degenen die me niet geloven, rij eens een weekje met een auto van de jaren 70, een middenklasser zoals een Datsun of zo. Liefts met achterwielaandrijving en regen.

Comment

• gij hebt ook gelijk, dhl

Comment

• In geraardsbergen was je de man met je camino met smal gedraaid stuur aan 90km/h de brugstraat omhoog.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Gratis bestaat niet. Enkel zonlicht is gratis en het zou me niet verwonderen als er daar ook ooit belasting op komt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                                      Gratis bestaat niet. Enkel zonlicht is gratis en het zou me niet verwonderen als er daar ook ooit belasting op komt!
                                      Dat is al zo, netvergoeding voor zonnepanelen!
                                      Ook al is die nu voorlopig afgeschetst, die komt er toch, vroeg of laat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        J Ook de structuur van de voertuigen is vele keren sterker. De staalsoorten zijn zo hard dat de pompiers het moeilijk hebben om geknelde slachtoffers te bevrijden.
                                        Dat weet ik zo nog niet. Ik denk dat er minder dan ooit staal in een wagen zit en is vervangen door aluminium, polyster en plastics.

Bij een oudere wagen voelen de stalen buitenpanelen ook meestal veel dikker aan dan bij nieuwe wagens.

Wagens zijn wel zwaarder geworden, maar da's door de vele technieken die men er in stopt.
                                        Last edited by Vitus; 27/11/2014, 11:59.

Comment

• Ik rij ook meestal 90 op 70 banen, als het verkeer/omstandigheden het toelaten, anders is het treintje vormen.

Maar dat ze dan plots in bochten beginnen met langs beide kanten van die oranje paaltjes te zetten + zo'n vierkante verhoging die uw ophanging naar de vodden kan helpen, dan begrijp ik die gemeente dan weer niet... Goed om extra ongevallen te veroorzaken. En binnen paar maand of jaar weer goed om die ondingen weer te verwijderen.
                                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Working...
                                          X