Oorspronkelijk geplaatst door brammelo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenwaarom? een paar idioten willen ons weer extra restricties opleggen omdat het toch hun pleziertjes of portefeuille niet raakt en dan denken ze dat ze sympathiek overkomen.
Als je echter aan hun pleziertjes of geld komt schreeuwen ze moord en brand.
In de loge komen er ook een paar zulke mensen.
Wie aan "uw pleziertje" raakt, moet maar euthanasie plegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenGij schreeuwt geen moord en brand?
Wie aan "uw pleziertje" raakt, moet maar euthanasie plegen.lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenik probeer dan ook een ander zijn plezier niet af te nemen in tegenstelling tot hypocrieten als jijzelf.
En ik neem trouwens niemand iets af, want ik beslis daar niet over.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenVlaanderen kampt met een zeer zware luchtvervuiling. Dat komt niet alleen van 't verkeer, maar de lokale pieken in de luchtvervuiling worden er wel degelijk door veroorzaakt. Zoek maar eens op wat de bijdrage is van luchtvervuiling aan de leefkwaliteit en gezondheid. Zoek maar eens op wat de invloed is van verkeersgeluid op de gezondheid en de levensduur. Ondervind zelf maar eens hoe slecht afgestemde verkeerssnelheid en te veel verkeer op de weg bijdraagt aan stress ... en hoe dat weer gerelateerd is aan burnout, depressie ... en regelmatig zelfmoord.
Met andere woorden: de snelheid verlagen, het helpt.
Oh ja, voor ik het vergeet: reken eens even uit wat de WERKELIJKE tijdswinst is tussen 70 en 90. Je zou er van versteld staan, hoe miniem dat verschil is. Maar wel de wachttijden voor stoplichten meetellen he. Gebruik maken van de openbare weg: je eigen vrijheid eindigt waar die van een ander begint. En nu belasten we als autogebruiker onze medeburger disproportioneel zwaar. Tijd om daar verandering in te brengen. We zijn er al in geslaagd om het aantal verkeersdoden decennium na decennium te doen dalen, nu nog de andere, minder zichtbare problemen aanpakken. Je weet wel, die problemen met veel meer doden, maar die veel minder zichtbaar zijn.
Ik erger me soms aan de regelneverij en de toenemende beperking van ons doen en laten.
Omdat een bepaalde groep niet kan rijden en brokken maakt, moet de rest maar boeten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenAls 90 ipv 70 rijden uw pleziertje is, dan vrees ik dat het zeer erg gesteld is...
En ik neem trouwens niemand iets af, want ik beslis daar niet over.
Comment
-
Ik weet dat jullie allemaal super reflexen hebben en volleerde racepiloten zijn. Helden die bijgevolg gemakkelijk op een baan waar jullie 70 mogen 120 op een veilige manier kunnen knallen, en als er ne kleine oversteekt de reflex en de kunde hebben om jullie racebolides op tijd tot stilstand te brengen. Maar... er zijn mensen die niet zo getalenteerd en bedreven zijn in het auto rijden als jullie. Bijgevolg moet je als wetgever daar ook rekening mee houden, want we rijden immers met z'n allen over die wegen. Ik erger mij als vlotte chauffeur (zeker met de moto) ook meermaals aan de dikwijls naar mijn gevoel absurde snelheidsbeperkingen, en op sommige plaatsen zijn bepaalde snelheidsbeperkingen misschien wel voor iedereen absurd. Maar in mijn meer dan 20-jarige ervaring als autochauffeur zie ik het overal van kwaad naar erger gaan. En dan heb ik het over de drukte op onze wegen, de beweging en bebouwing rond die wegen, de staat van die wegen,... . Allemaal dingen die ervoor zorgen dat de snelheden van weleer voor de gemiddeld getalenteerde chauffeur echt niet meer kunnen op veel plaatsen. Komt daar nog bij dat er vroeger meer dodelijke verkeersslachtoffers vielen (zeker bij de zwakke weggebruikers) dan nu. Hoe spijtig het ook is, we zullen er in ons overbevolkt landje toch mee moeten leren leven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk weet dat jullie allemaal super reflexen hebben en volleerde racepiloten zijn. Helden die bijgevolg gemakkelijk op een baan waar jullie 70 mogen 120 op een veilige manier kunnen knallen, en als er ne kleine oversteekt de reflex en de kunde hebben om jullie racebolides op tijd tot stilstand te brengen. Maar... er zijn mensen die niet zo getalenteerd en bedreven zijn in het auto rijden als jullie. Bijgevolg moet je als wetgever daar ook rekening mee houden, want we rijden immers met z'n allen over die wegen. Ik erger mij als vlotte chauffeur (zeker met de moto) ook meermaals aan de dikwijls naar mijn gevoel absurde snelheidsbeperkingen, en op sommige plaatsen zijn bepaalde snelheidsbeperkingen misschien wel voor iedereen absurd. Maar in mijn meer dan 20-jarige ervaring als autochauffeur zie ik het overal van kwaad naar erger gaan. En dan heb ik het over de drukte op onze wegen, de beweging en bebouwing rond die wegen, de staat van die wegen,... . Allemaal dingen die ervoor zorgen dat de snelheden van weleer voor de gemiddeld getalenteerde chauffeur echt niet meer kunnen op veel plaatsen. Komt daar nog bij dat er vroeger meer dodelijke verkeersslachtoffers vielen (zeker bij de zwakke weggebruikers) dan nu. Hoe spijtig het ook is, we zullen er in ons overbevolkt landje toch mee moeten leren leven.
Chanse da er soms nog trackdays zijn of iets als duitsland en de nurburgring voor mij.
Ze moeten trouwens de opleidingen ook aanpakken.
Mijn examen was gewoon tijdverspilling imo. Qua technische vragen trok ik het kaartje banden. Ja er zijn er 4, op elke hoek een. Ja sgoed we zijn weg.
Ik vertrok aan het examencentrum in deurne en ik moet blijven rijden. De examinatrice zat maar te tetteren met die van de rijschool en haar frank viel pas aan schijnpoort dat we te ver zatenBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk weet dat jullie allemaal super reflexen hebben en volleerde racepiloten zijn. Helden die bijgevolg gemakkelijk op een baan waar jullie 70 mogen 120 op een veilige manier kunnen knallen, en als er ne kleine oversteekt de reflex en de kunde hebben om jullie racebolides op tijd tot stilstand te brengen. Maar... er zijn mensen die niet zo getalenteerd en bedreven zijn in het auto rijden als jullie. Bijgevolg moet je als wetgever daar ook rekening mee houden, want we rijden immers met z'n allen over die wegen. Ik erger mij als vlotte chauffeur (zeker met de moto) ook meermaals aan de dikwijls naar mijn gevoel absurde snelheidsbeperkingen, en op sommige plaatsen zijn bepaalde snelheidsbeperkingen misschien wel voor iedereen absurd. Maar in mijn meer dan 20-jarige ervaring als autochauffeur zie ik het overal van kwaad naar erger gaan. En dan heb ik het over de drukte op onze wegen, de beweging en bebouwing rond die wegen, de staat van die wegen,... . Allemaal dingen die ervoor zorgen dat de snelheden van weleer voor de gemiddeld getalenteerde chauffeur echt niet meer kunnen op veel plaatsen. Komt daar nog bij dat er vroeger meer dodelijke verkeersslachtoffers vielen (zeker bij de zwakke weggebruikers) dan nu. Hoe spijtig het ook is, we zullen er in ons overbevolkt landje toch mee moeten leren leven.
te rijden met wat ze moeten rijden, dus niet minder, dan gaat het "gevaar" van de "helden" ook verminderen. Voor de rest moet je je als "held" koest houden en zeer zeker niet provoceren. Doe je dit wel dan mag je van mijn part van de weg geplukt worden en zo zitten er hier wel een paar.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenHet werkt omgekeerd, 90 rijden geeft geen plezier, maar 70 moeten rijden waar het niet hoeft veroorzaakt wel frustratie en als het lang genoeg duurt, ironisch genoeg, ook verslapping van de concentratie, dus 90 in stand houden is nodig voor de veiligheid
Dat is het probleem, ieder kijkt maar vanuit zijn eigen cockpit naar de wereld, en veronderstelt wat voor hem geldt, dan maar voor iedereen moet gelden.
Comment
-
En zo kwam ik tot het besef dat de 80 per uur van NL zo slecht nog niet is. 70 min de bibbermarge van velen is echt wel traag.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Weet je... veel discussie, maar voor mezelf zal er in feite weinig veranderen. Ik rij niet veel in de spits, dus meestal kan ik de snelheid rijden die ik wil. Zaterdag reed ik op de A 8 richting Frankrijk. Die autostrade is verlaten dus no way dat ik daar aan 120 ga brosselen. Awel op zo'n plaatsen staan ze dan te flitsen. Kreeg plots de melding 'mobiele controle' op mijne gps en inderdaad, achter een groot verkeersbord stonden ze.
Geldklopperij is het. Anderzijds hebben we gelukkig de mogelijkheid om ons te laten waarschuwen voor zulke laffe controles en in het slechtste geval liggen de boetes toch niet erg hoog. Meestal zie je ze en kan je nog afremmen, dan corrigeren ze je snelheid en 't is al een pak minder.
Ik krijg gewoon de kriebels op de N42 waar je 90 mag op lange stukken en waar ze dan 65 gaan rijden. Wat voor onnozelaars doen dat nu vraag ik me dan af. Je geraakt er zo gefrustreerd door dat je ze gaat inhalen aan de verkeerslichten door ernaast te gaan staan of door gewoon de witte lijn te overschrijden. En diene kwibus, dat is de goeie zulle, diene reed niet te snel. Ze lokken gewoon overtredingen uit en daar probeert de staat haar kas mee te vullen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenHet werkt omgekeerd, 90 rijden geeft geen plezier, maar 70 moeten rijden waar het niet hoeft veroorzaakt wel frustratie en als het lang genoeg duurt, ironisch genoeg, ook verslapping van de concentratie, dus 90 in stand houden is nodig voor de veiligheid
Zitten ze heel de tijd te zagen en te zeveren over het milieu, maar als ze iets kunnen doen wat goed is voor het milieu dan vertikken ze het en doen ze net het tegengestelde.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWeet je... veel discussie, maar voor mezelf zal er in feite weinig veranderen. Ik rij niet veel in de spits, dus meestal kan ik de snelheid rijden die ik wil. Zaterdag reed ik op de A 8 richting Frankrijk. Die autostrade is verlaten dus no way dat ik daar aan 120 ga brosselen. Awel op zo'n plaatsen staan ze dan te flitsen. Kreeg plots de melding 'mobiele controle' op mijne gps en inderdaad, achter een groot verkeersbord stonden ze.
Geldklopperij is het. Anderzijds hebben we gelukkig de mogelijkheid om ons te laten waarschuwen voor zulke laffe controles en in het slechtste geval liggen de boetes toch niet erg hoog. Meestal zie je ze en kan je nog afremmen, dan corrigeren ze je snelheid en 't is al een pak minder.
Ik krijg gewoon de kriebels op de N42 waar je 90 mag op lange stukken en waar ze dan 65 gaan rijden. Wat voor onnozelaars doen dat nu vraag ik me dan af. Je geraakt er zo gefrustreerd door dat je ze gaat inhalen aan de verkeerslichten door ernaast te gaan staan of door gewoon de witte lijn te overschrijden. En diene kwibus, dat is de goeie zulle, diene reed niet te snel. Ze lokken gewoon overtredingen uit en daar probeert de staat haar kas mee te vullen.
In principe mag je eigenlijk ook niet meer inhalen sinds de nieuwe markering. Niet dat ik me daar een hol van aantrek.
Comment
-
Is plaats genoeg he, zelfs met tegenliggers
Is wel spijtig dat overschrijden witte lijn duurder is dan snelheidsboete. Denk de goedkoopste manier om voorbij die kemels te geraken is aan de lichten op het voorsorteringsvak gaan staan om ze te passeren bij groen en als ze u tegenhouden met uitgestreken gezicht zeggen dat je mis was en gevraagd hebt aan diene naast u of hij u wou voorlaten.
Van ne mens in ne monovolume geloven ze dat maar zo enen me ne BMW da's wat anders zulle hahaha
Comment
Comment