Oorspronkelijk geplaatst door DHL
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenop een uitzondering die slecht staat afgesteld, élke auto verbruikt minder bij 70 als bij 90lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHoe sneller een normaal afgestelde auto rijdt, hoe meer die verbruikt, zo simpel is dat.
Zeker niet alle auto's zijn zuiniger aan 70 km/h dan aan 90 km/h.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk BerichtenWas het maar zo simpel...
Zeker niet alle auto's zijn zuiniger aan 70 km/h dan aan 90 km/h.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAh zo, wist ik niet. Kan je die stelling staven met wat onafhankelijk cijfer- en testmateriaal?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk BerichtenIk wil je niet beledigen, maar dat is je typische antwoord... Je geeft zelf een stelling zonder onafhankelijk cijfer - en testmateriaal. Bewijs eerst eens dat jouw stelling klopt...
Ik stel gewoon een vraag. Als je sneller rijdt ervaart een auto meer lucht- en rolweerstand, er is meer energie nodig om de boel op snelheid te houden = meer brandstof. Pure logica lijkt me. Voilà, dat is mijn uitleg.
Als jij zegt dat een auto minder kan verbruiken door sneller te rijden. Gelieve daar dan een iets of wat wetenschappelijk onderbouwde uitleg voor te geven. Want mijn simpel boerenverstand zegt het bovenstaande. Bedankt alvast.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHuh!??
Ik stel gewoon een vraag. Als je sneller rijdt ervaart een auto meer lucht- en rolweerstand, er is meer energie nodig om de boel op snelheid te houden = meer brandstof. Pure logica lijkt me. Voilà, dat is mijn uitleg.
Als jij zegt dat een auto minder kan verbruiken door sneller te rijden. Gelieve daar dan een iets of wat wetenschappelijk onderbouwde uitleg voor te geven. Want mijn simpel boerenverstand zegt het bovenstaande. Bedankt alvast.
hoe dan ook het verschil in toeren is amper zichtbaar tussen 70 en 90 km/hlets have some more member berries
Comment
-
Ik dacht, afhankelijk van auto tot auto.
bv 70 in 4e versnelling is 1.500 toeren, 70 in 5e versnelling is +- 1.000 toeren.
dan moet de auto die in 5e zit meer moeite doen omdat die minder vermogen heeft op dat punt in z'n toerenbereik om dezelfde snelheid aan te houden, zeker als er wat hoogteverschillen op de baan zijn.
bij de mijne bv, is pakweg 50 in z'n 3 8 ltr, in 4e is dat 6 ltr, maar in 5e stijgt dat terug naar 7.Last edited by kefkie; 02/12/2014, 15:34.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHuh!??
Ik stel gewoon een vraag. Als je sneller rijdt ervaart een auto meer lucht- en rolweerstand, er is meer energie nodig om de boel op snelheid te houden = meer brandstof. Pure logica lijkt me. Voilà, dat is mijn uitleg.
Als jij zegt dat een auto minder kan verbruiken door sneller te rijden. Gelieve daar dan een iets of wat wetenschappelijk onderbouwde uitleg voor te geven. Want mijn simpel boerenverstand zegt het bovenstaande. Bedankt alvast.
je mag eens zeggen welke van de 3 het minst verbruikt bij de volgende voorbeelden en waarom:
een vliegtuig op 15 voet aan 900km/h
een vliegtuig op 5000 voet aan 900km/h
een vliegtuig op 30000 voet aan 900km/hlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHuh!??
Ik stel gewoon een vraag. Als je sneller rijdt ervaar een auto meer lucht- en rolweerstand, er is meer energie nodig om de boel op snelheid te houden = meer brandstof. Pure logica lijkt me. Voilà, dat is mijn uitleg.
Als jij zegt dat een auto minder kan verbruiken door sneller te rijden. Gelieve daar dan een iets of wat wetenschappelijk onderbouwde uitleg voor te geven. Want mijn simpel boerenverstand zegt het bovenstaande. Bedankt alvast.
Een motor draait het zuinigst op het toerental van maximum koppel. Vaste verhoudingen in de versnellingsbak zorgen er echter voor dat je niet op elke snelheid op dit specifieke toerental kan rijden.
Op zo'n momenten draait de motor dus minder efficiënt en verbruikt hij meer. Dit zorgt ervoor dat je zuiniger kan rijden op een hogere snelheid.
Ik zeg het nog eens: ik wil je niet beledigen! Maar je kan geen cijfer- en testmateriaal vragen als je er zelf geen geeft...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenpure logica. fysica is je sterkste vak niet he.
je mag eens zeggen welke van de 3 het minst verbruikt bij de volgende voorbeelden en waarom:
een vliegtuig op 15 voet aan 900km/h
een vliegtuig op 5000 voet aan 900km/h
een vliegtuig op 30000 voet aan 900km/h
Luchtdichtheid en wrijving scheelt op die verschillende hoogtes, uw vliegerkes zijn dus niet meteen te vergelijken mijn beste vriend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVliegtuigen gaan vergelijken met auto's, goed bezig Doa de racepiloot.
Luchtdichtheid en wrijving scheelt op die verschillende hoogtes, uw vliegerkes zijn dus niet meteen te vergelijken mijn beste vriend.
bij mijn voorbeeld is de hoogte van 15 voet het zuinigste vanwege het grondeffect.lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk BerichtenOk geen probleem.
Een motor draait het zuinigst op het toerental van maximum koppel. Vaste verhoudingen in de versnellingsbak zorgen er echter voor dat je niet op elke snelheid op dit specifieke toerental kan rijden.
Op zo'n momenten draait de motor dus minder efficiënt en verbruikt hij meer. Dit zorgt ervoor dat je zuiniger kan rijden op een hogere snelheid.
Ik zeg het nog eens: ik wil je niet beledigen! Maar je kan geen cijfer- en testmateriaal vragen als je er zelf geen geeft...
Ik heb iets interessanter gevonden op het net, dat me net iets aannemelijker te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtendie vergelijk gaat perfect op omdat in tegenstelling tot wat jij en veel mensen in eerste instantie denken de luchtdichtheid verre van de grote bepalende factor is.
bij mijn voorbeeld is de hoogte van 15 voet het zuinigste vanwege het grondeffect.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDe voorspoiler van mijn wagen scheert nagenoeg altijd op ongeveer 12 cm boven het wegdek. Proficiat dat jij dat bij uw kar kunt laten variëren. Da's bij die verkeersdrempels in de bebouwde kom die jij als volleerd racepiloot neemt tegen 120 zeker?
maar soit je snapt duidelijk niet wat de link was tussen mijn vb en deze discussie dus ik ga het hier bij latenlets have some more member berries
Comment
Comment