Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
    De Kennedylaan van Gent naar Nederland.
    Dat is hier al jarenlang 90/u.
    2 x 2 vakken met scheiding, het is om in slaap van te vallen.

Net de grens over wordt het aan beide kanten 1 vak zonder middenberm en daar mag je 120.

In NL kan zo'n weg 100 of 80 zijn, afhankelijk van z'n status als autoweg. Maar whatever the case, in NL zal je in zo'n situatie nooit 100 mogen rijden zonder enige significante scheiding met het fietspad. Met dat in je achterhoofd: kijk nu nog eens naar die foto van de Kennedylaan? Op de N16 van Sint-Niklaas naar Mechelen is 't fietspad (voor het grootse deel) deftig afgescheiden van de weg. Dat je daar 90 mag, is niet zo vreemd. Maar op de Kennedylaan is 90 eigenlijk te veel, omwille van de fietserveiligheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
      Aan 70 op een lange rechte lege baan zonder huizen (met de lintbebouwing is dat zeldzaam in deze streek) kan ik me voorstellen dat de aandacht vanzelf verslapt. Overigens adaptieve cruise control werkt in slaap vallen eigenlijk ook in de hand, merk dat mijn aandacht dan sneller verslapt, de auto zal vanzelf wel afremmen en terug versnellen ...
      Je bent helemaal klaar voor de zelfrijdende auto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
        In NL kan zo'n weg 100 of 80 zijn, afhankelijk van z'n status als autoweg. Maar whatever the case, in NL zal je in zo'n situatie nooit 100 mogen rijden zonder enige significante scheiding met het fietspad. Met dat in je achterhoofd: kijk nu nog eens naar die foto van de Kennedylaan? Op de N16 van Sint-Niklaas naar Mechelen is 't fietspad (voor het grootse deel) deftig afgescheiden van de weg. Dat je daar 90 mag, is niet zo vreemd. Maar op de Kennedylaan is 90 eigenlijk te veel, omwille van de fietserveiligheid.
        Voor die paar fitsers?

als dit werkelijk zo is, slecht beleid van gewest om fietspaden zo aan te leggen, want een fietser omver knallen aan 90 of 100 zal echt geen verschil maken !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
          Voor die paar fitsers?

als dit werkelijk zo is, slecht beleid van gewest om fietspaden zo aan te leggen, want een fietser omver knallen aan 90 of 100 zal echt geen verschil maken !!!
          Ik denk dat je 't idee van de maximumsnelheid verkeert begrijpt. Het heeft te maken met je reactiesnelheid en je remafstand. Dat is dan ook de reden waarom de snelheid in bebouwde kom teruggebracht werd naar 50, en in stadscentra zelfs nog vaker naar 30.

Maar dat we in België nog wat kunnen doen aan fietserveiligheid, daar zijn we 't denk allemaal wel mee eens

Comment

Voor die paar fitsers?

Ik ben ook een autoliefhebber, en iedereen is het met je eens dat er een slecht beleid is in Belgie wat betreft fietspaden. Maar de rest wat je schrijft zou ik nog maar eens nalezen... Aangezien de fietspaden hier op niks trekken ben ik blij dat 70km/h de regel wordt...

Comment

Ja juist, had het goed op maar verkeerd getypt.
              Het ging er eigenlijk over dat de rijvakken gehalveerd worden, zonder middenberm maar dat je wel sneller mag.
              Op de vernieuwde N61 (twee rijvaks met middenberm en ronde punten) mag je 100.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                Ik ben ook een autoliefhebber, en iedereen is het met je eens dat er een slecht beleid is in Belgie wat betreft fietspaden. Maar de rest wat je schrijft zou ik nog maar eens nalezen... Aangezien de fietspaden hier op niks trekken ben ik blij dat 70km/h de regel wordt...
                Zou het niet beter zijn dat ze de fietspaden verbeteren ipv de snelheid voor de auto's omlaag te halen?
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Zou het niet beter zijn dat ze de fietspaden verbeteren ipv de snelheid voor de auto's omlaag te halen?
                  Ja. Maar niet overal even gemakkelijk.

Comment

• Moeilijk gaat ook.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• heb 2 dagen zeeland gereden bij de reservebelgen ahw, ze mogen 130 maar rijden 110

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Wat is het goedkoopste voor de staat, en dus wij?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Wat is het goedkoopste voor de staat, en dus wij?
                          En in NL was dit gratis, goede fietspaden aanleggen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

Dat zijn oude foto's.
                            Ondertussen zijn die fietspaden gescheiden en op grote stukken is er ook een parallelweg waar je op kan via een fietswegeling of fietsbrug.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Hier blijft er teveel geld plakken.
                              Er wordt voor alle beste materialen betaald maar het wordt niet met die materialen uitgevoerd.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Goh ja, of de stad investeert in de verkeerde zaken zoals hier... Hier hebben ze een skatepark aangelegd. Mooi, groot en duur. Een paar weken was't open vooraleer de eerste vader in elkaar geslagen werd omdat hij opkwam voor zijn kind dat ze net bestolen hadden. Stad was beetje vergeten dat je net hangjongeren aantrekt als je zoiets op een plaats met weinig sociale controle doet. Hadden ze dat geld maar in fietspaden gestoken, die kunnen de gezinnen hier beter gebruiken dan een plek die ze nu vol camera's gaan hangen en waar de politie gedurig aan patrouilleert. Wanneer gaan ze eens bedrijfsleiders verkiezen voor een job in de politiek?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Wanneer gaan ze eens bedrijfsleiders verkiezen voor een job in de politiek?
                                  De meeste bedrijfsleiders die in de politiek gaan, haken na een tijd weer af, in het bedrijfsleven is het beslissen en uitvoeren, in de politiek gaan er eerst jaren discussies aan vooraf intern maar ook bij eventuele coalitiepartners op welk niveau ook vooraleer er al iets beslist wordt als er al iets beslist wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    heb 2 dagen zeeland gereden bij de reservebelgen ahw, ze mogen 130 maar rijden 110
                                    Komt omdat de meeste zakelijke rijders met vakantie zijn. Als die voorbij is rijden ze weer 130 en harder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                      De meeste bedrijfsleiders die in de politiek gaan, haken na een tijd weer af, in het bedrijfsleven is het beslissen en uitvoeren, in de politiek gaan er eerst jaren discussies aan vooraf intern maar ook bij eventuele coalitiepartners op welk niveau ook vooraleer er al iets beslist wordt als er al iets beslist wordt.
                                      Maar ik zie dat je mijn gedachtengang volgt

Comment

Hier blijft er teveel geld plakken.
                                        Er wordt voor alle beste materialen betaald maar het wordt niet met die materialen uitgevoerd.
                                        die aannemers spelen allemaal wat met prijzen. als de overheid een prijs vraagt, gaan die spontaan alles 5x verhogen.
                                        laat buitenlandse bedrijven eens meespelen in de belgische projecten

Comment

de belastingen op een auto liggen daar een pak hoger...

Comment

Working...
                                          X