Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De communicatie in de media is nogal warrig. Er is een verschil tussen 'buiten de bebouwde kom' en een gewestweg.
    Gewestwegen liggen niet altijd bubk en niet elke weg bubk is een gewestweg.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

      Ja ik denk dat. Maar volgens mij zit ik in dit topic eerst tet schrijven van toen ik de espace nog had. Ik schrijf dat hij naar zesde schakelt bij 85 a 90. Nu schakelt de 7 naar 8ste.
      Wat ik mij nu afvraag... de verkersbordenherkenning van de wagen zal altijd verkeerd zijn nu. Hij gaat altijd 90 aangeven als er geen borden staan.
      Ge weet dat het niet klopt, denk niet dat de borden actief gaan verwijderd worden, eerder niet meer vervangen...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
        De communicatie in de media is nogal warrig. Er is een verschil tussen 'buiten de bebouwde kom' en een gewestweg.
        Gewestwegen liggen niet altijd bubk en niet elke weg bubk is een gewestweg.
        Dat dacht ik ook, maar denk eerder dat de term gewestweg verkeerd gebruikt werd, dan dat de beperking enkel op gewestwegen geldt.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

          trump!
          https://www.youtube.com/watch?v=hEzytyjxixU

          Comment


          • In belgie is het zinloos als autofabrikant om nog te stoefen met hun nul tot honderd cijfers

            Comment


            • die zie je eigenlijk nooit meer bij een reclame vermeld staan. Vroeger stonden die er quasi altijd bij....

              Comment


              • [EDIT: double post]
                Last edited by ; 26/11/2016, 13:16.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                  probleem dat ik zie:
                  bbk,oude regeling: geen borden = 90 wel borden = 70
                  bbk,nieuwe regeling: geen borden=70 wel borden=90
                  volgens mij gaan ze geen borden plaatsen waar er wel 90 mag(kon in zones bbk met afgescheiden fietspad)
                  dus waar vroeger 6000km van de +/-9000km gewestwegen 70km was, wordt 8500km van de gewestwegen vanaf 1 januari 70km...
                  Dit dus. Van het bovenstaande ben ik ook overtuigd.

                  Net ook gelezen dat bijvoorbeeld de N8 tussen Veurne en Ieper over de volledige afstand 70 km/u wordt, omdat er geen afgescheiden fietspaden zijn. Juist, omwille van de honderden fietsers per dag die langs die baan fietsen en niet het veiliger alternatief langs bijvoorbeeld de Lovaart nemen. Ook het stuk in Oostduinkerke - Nieuwpoort naar de oprit van de E40 wordt 70 km/u, op een plaats waar geen mensen wonen, fietsers op een afgescheiden rijbaan (nog wel door betonnen blokken...) rijden en het vroeger probleemloos een viervaksbaan van 90 km/u was. Ondertussen is de viervaksbaan al weggearceerd - in het seizoen zit je dus compleet vast achter een tractor - en wordt het dus 70 km/u. Rijden was door de vele files en opstoppingen al een pak minder leuk geworden en de laatste banen waar ik gewoon vlot kon rijden als het verkeer het toeliet, verdwijnen nu ook nog. Ik ben vaak 's nachts onderweg, als er geen kat op baan is, en dan 70 km/u op kaarsrechte wegen... En dan maar flitsen? Maar 't is niet voor het geld. 't Is voor de verkeersveiligheid.

                  Verhuizen naar Wallonië dan maar?

                  Ik ben voor alle duidelijkheid niet tegen correcte snelheidsbeperkingen; ik rijd 50 km/u binnen bebouwde kom en ben een van de weinigen die de zone 30 in heel Kortrijk - hoe frustrerend ook en ondanks het feit dat ook Lijnbussen geen 30 rijden... - respecteert. Maar dergelijke, zelfs voor België ongeziene jacht op snelheid - terwijl de idioten die zich vroeger al geen moer aantrokken van snelheidsbeperkingen dat nu OOK niet zullen doen - vind ik compleet onnozel.

                  Maar da's uiteraard maar mijn persoonlijke mening. En 't zal er niet aan veranderen. Volgende auto dan maar een Aixam zeker?

                  BMW F10 535d
                  Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

                  Comment


                  • Mijn criteria voor Vmax 90 zouden zijn:
                    - bubk uiteraard
                    - 2x2 met rijbaanscheiding
                    - vrijliggend fietspad of fietsverbod
                    - Weinig tot geen bebouwing of erftoegangen

                    Comment


                    • Overzicht (enkel gewestwegen)

                      Last edited by Löwe; 30/11/2016, 16:29.

                      Comment


                      • Dan zal vanaf 1 januari de boete iets hoger worden voor mij

                        Comment


                        • Ik blijf wel lekker 85 pompen op kilometerteller, qua gevoel ga ik op het laatste nog de snelste zijn met m'n oud krel en z'n 60 pk

                          Comment


                          • Ik las het ook...
                            Vanaf 1 januari wordt 70 km/h de norm buiten de bebouwde kom. Het is dus opletten geblazen, als je een verkeersboete wil vermijden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door .thomas Bekijk Berichten
                              Ik las het ook...
                              In Vlaanderen is dat toch geen probleem, daar is het toch bijna overal treintje rijden en kan je maar zo snel als de traagste idioot die voor je zit te tuffen.

                              Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door .thomas Bekijk Berichten
                                Ik las het ook...
                                In Vlaanderen is dat toch geen probleem, daar is het toch bijna overal treintje rijden en kan je maar zo snel als de traagste idioot die voor je zit te tuffen.

                                Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                Comment


                                • Zou de R4 tussen Gent & Zelzate dan ook 70 worden?...
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk Berichten

                                    Dit dus. Van het bovenstaande ben ik ook overtuigd.

                                    Net ook gelezen dat bijvoorbeeld de N8 tussen Veurne en Ieper over de volledige afstand 70 km/u wordt, omdat er geen afgescheiden fietspaden zijn. Juist, omwille van de honderden fietsers per dag die langs die baan fietsen en niet het veiliger alternatief langs bijvoorbeeld de Lovaart nemen. Ook het stuk in Oostduinkerke - Nieuwpoort naar de oprit van de E40 wordt 70 km/u, op een plaats waar geen mensen wonen, fietsers op een afgescheiden rijbaan (nog wel door betonnen blokken...) rijden en het vroeger probleemloos een viervaksbaan van 90 km/u was. Ondertussen is de viervaksbaan al weggearceerd - in het seizoen zit je dus compleet vast achter een tractor - en wordt het dus 70 km/u. Rijden was door de vele files en opstoppingen al een pak minder leuk geworden en de laatste banen waar ik gewoon vlot kon rijden als het verkeer het toeliet, verdwijnen nu ook nog. Ik ben vaak 's nachts onderweg, als er geen kat op baan is, en dan 70 km/u op kaarsrechte wegen... En dan maar flitsen? Maar 't is niet voor het geld. 't Is voor de verkeersveiligheid.
                                    Ik fiets enkele keren per week van Lo naar Koksijde en terug. Nu toch al enkele jaren lang. Telkens langs de Lovaart.
                                    Ik ben in die jaren 2 keer langs de N8 gereden. Fietspad trekt op de kl**tn. Als je lek wil rijden, moet je daar gaan fietsen. Daarnaast zijn de rijvakken niet echt breed waardoor auto's en vrachtwagens op minder dan een meter langs je vlammen. Vrachtwagens creëren bovendien een aanzuigeffect waardoor je naar de camion 'getrokken' wordt. Of dat nu aan 70 of 90 is maakt echt weinig verschil. Typisch Belgisch. Ipv de infrastructuur aan te passen, halen we gewoon de snelheid naar beneden. Vwoila. Opgelost...
                                    Dat daar geen fietsers rijden heeft dus niets te maken met de snelheid van het verkeer maar door de decennialange verwaarlozing!

                                    Er zijn zelfs stukken waar het fietspad gewoon verdwijnt...


                                    De N8 is al 20 jaar lang een zorgenkind in de Westhoek/West-Vlaanderen. Er is gewoon niets, maar dan ook niets aan gedaan. Sorry, niet waar. Er zijn hier en daar lichten gezet omdat er te veel doden vielen



                                    https://www.google.be/maps/@50.9596879,2.712268,3a,75y,134.78h,73.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZw5W2ue6lpMNWYRp---xUA!2e0!7i13312!8i6656
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                    Comment


                                    • dubbelpost
                                      (str*ntforum)

                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk Berichten

                                        Dit dus. Van het bovenstaande ben ik ook overtuigd.

                                        Net ook gelezen dat bijvoorbeeld de N8 tussen Veurne en Ieper over de volledige afstand 70 km/u wordt, omdat er geen afgescheiden fietspaden zijn. Juist, omwille van de honderden fietsers per dag die langs die baan fietsen en niet het veiliger alternatief langs bijvoorbeeld de Lovaart nemen. Ook het stuk in Oostduinkerke - Nieuwpoort naar de oprit van de E40 wordt 70 km/u, op een plaats waar geen mensen wonen, fietsers op een afgescheiden rijbaan (nog wel door betonnen blokken...) rijden en het vroeger probleemloos een viervaksbaan van 90 km/u was. Ondertussen is de viervaksbaan al weggearceerd - in het seizoen zit je dus compleet vast achter een tractor - en wordt het dus 70 km/u. Rijden was door de vele files en opstoppingen al een pak minder leuk geworden en de laatste banen waar ik gewoon vlot kon rijden als het verkeer het toeliet, verdwijnen nu ook nog. Ik ben vaak 's nachts onderweg, als er geen kat op baan is, en dan 70 km/u op kaarsrechte wegen... En dan maar flitsen? Maar 't is niet voor het geld. 't Is voor de verkeersveiligheid.
                                        Ik fiets enkele keren per week van Lo naar Koksijde en terug. Nu toch al enkele jaren lang. Telkens langs de Lovaart.
                                        Ik ben in die jaren 2 keer langs de N8 gereden. Fietspad trekt op de kl**tn. Als je lek wil rijden, moet je daar gaan fietsen. Daarnaast zijn de rijvakken niet echt breed waardoor auto's en vrachtwagens op minder dan een meter langs je vlammen. Vrachtwagens creëren bovendien een aanzuigeffect waardoor je naar de camion 'getrokken' wordt. Of dat nu aan 70 of 90 is maakt echt weinig verschil. Typisch Belgisch. Ipv de infrastructuur aan te passen, halen we gewoon de snelheid naar beneden. Vwoila. Opgelost...
                                        Dat daar geen fietsers rijden heeft dus niets te maken met de snelheid van het verkeer maar door de decennialange verwaarlozing!

                                        Er zijn zelfs stukken waar het fietspad gewoon verdwijnt...


                                        De N8 is al 20 jaar lang een zorgenkind in de Westhoek/West-Vlaanderen. Er is gewoon niets, maar dan ook niets aan gedaan. Sorry, niet waar. Er zijn hier en daar lichten gezet omdat er te veel doden vielen



                                        https://www.google.be/maps/@50.9596879,2.712268,3a,75y,134.78h,73.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZw5W2ue6lpMNWYRp---xUA!2e0!7i13312!8i6656
                                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk Berichten

                                          Dit dus. Van het bovenstaande ben ik ook overtuigd.

                                          Net ook gelezen dat bijvoorbeeld de N8 tussen Veurne en Ieper over de volledige afstand 70 km/u wordt, omdat er geen afgescheiden fietspaden zijn. Juist, omwille van de honderden fietsers per dag die langs die baan fietsen en niet het veiliger alternatief langs bijvoorbeeld de Lovaart nemen. Ook het stuk in Oostduinkerke - Nieuwpoort naar de oprit van de E40 wordt 70 km/u, op een plaats waar geen mensen wonen, fietsers op een afgescheiden rijbaan (nog wel door betonnen blokken...) rijden en het vroeger probleemloos een viervaksbaan van 90 km/u was. Ondertussen is de viervaksbaan al weggearceerd - in het seizoen zit je dus compleet vast achter een tractor - en wordt het dus 70 km/u. Rijden was door de vele files en opstoppingen al een pak minder leuk geworden en de laatste banen waar ik gewoon vlot kon rijden als het verkeer het toeliet, verdwijnen nu ook nog. Ik ben vaak 's nachts onderweg, als er geen kat op baan is, en dan 70 km/u op kaarsrechte wegen... En dan maar flitsen? Maar 't is niet voor het geld. 't Is voor de verkeersveiligheid.
                                          Ik fiets enkele keren per week van Lo naar Koksijde en terug. Nu toch al enkele jaren lang. Telkens langs de Lovaart.
                                          Ik ben in die jaren 2 keer langs de N8 gereden. Fietspad trekt op de kl**tn. Als je lek wil rijden, moet je daar gaan fietsen. Daarnaast zijn de rijvakken niet echt breed waardoor auto's en vrachtwagens op minder dan een meter langs je vlammen. Vrachtwagens creëren bovendien een aanzuigeffect waardoor je naar de camion 'getrokken' wordt. Of dat nu aan 70 of 90 is maakt echt weinig verschil. Typisch Belgisch. Ipv de infrastructuur aan te passen, halen we gewoon de snelheid naar beneden. Vwoila. Opgelost...
                                          Dat daar geen fietsers rijden heeft dus niets te maken met de snelheid van het verkeer maar door de decennialange verwaarlozing!

                                          Er zijn zelfs stukken waar het fietspad gewoon verdwijnt...


                                          De N8 is al 20 jaar lang een zorgenkind in de Westhoek/West-Vlaanderen. Er is gewoon niets, maar dan ook niets aan gedaan. Sorry, niet waar. Er zijn hier en daar lichten gezet omdat er te veel doden vielen



                                          https://www.google.be/maps/@50.9596879,2.712268,3a,75y,134.78h,73.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZw5W2ue6lpMNWYRp---xUA!2e0!7i13312!8i6656
                                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X