Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Alles kan uiteraard. Maar, daar wordt amper gefietst of gewandeld. Plus dat het een zeer overzichtelijke rechte baan is.

Oordeel zelf: https://www.google.be/maps/@51.27117...2!8i6656?hl=nl
    Binnen de huidige Vmax-wetgeving - die ik niet optimaal vind - is 70 op deze locatie wel te begrijpen. Er ligt immers geen vrijliggend fietspad.
    Daar doe ik als fervent autobestuurder niet flauw over. Blijkbaar is er ook geen goed alternatief voor fietsverkeer tussen Malle en Wechelderzande.
    Verder ben ik voorstander om op landelijke wegen met verbindend karakter en lage fietsintensiteiten een duidelijke keuze te maken bij afwezigheid van veilige infrastructuur.
    1. De overheid laat fietsers toe: relatief lage Vmax.
    2. De overheid stelt een fietsverbod in (enkel op wegen met weinig tot geen erftoegangen en een evenwaardige, alternatieve route): Vmax kan dan omhoog.

De reden hierachter is dat het financieel onmogelijk is om op korte tijd alle wegen te voorzien van veilige fietsinfrastructuur. In Nederland zou zo'n weg bijvoorbeeld nooit kunnen bestaan. Ofwel zou daar een vrijliggend fietspad liggen, ofwel zou er in de buurt een alternatief gecreëerd worden waarbij deze weg omgevormd wordt tot stroomweg met fietsverbod.
    In Vlaanderen heeft men de fietsers overal vrije baan gegeven, soms ten kost van z'n eigen veiligheid, door langs elke 'steenweg' van die simpele aanliggende strookjes te voorzien. Dat kost natuurlijk veel minder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
      Eindelijk.......een maatregel die alleen maar valt toe te juichen.
      En het milieu zal nog wat meer afval te verwerken krijgen!!!! 70 ipv 90 = langer onder weg dus meer uitstoot + een versnelling lager rijden, 5 ipv 6! :-(

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten

Binnen de huidige Vmax-wetgeving - die ik niet optimaal vind - is 70 op deze locatie wel te begrijpen. Er ligt immers geen vrijliggend fietspad.
        Daar doe ik als fervent autobestuurder niet flauw over. Blijkbaar is er ook geen goed alternatief voor fietsverkeer tussen Malle en Wechelderzande.
        Verder ben ik voorstander om op landelijke wegen met verbindend karakter en lage fietsintensiteiten een duidelijke keuze te maken bij afwezigheid van veilige infrastructuur.
        1. De overheid laat fietsers toe: relatief lage Vmax.
        2. De overheid stelt een fietsverbod in (enkel op wegen met weinig tot geen erftoegangen en een evenwaardige, alternatieve route): Vmax kan dan omhoog.

De reden hierachter is dat het financieel onmogelijk is om op korte tijd alle wegen te voorzien van veilige fietsinfrastructuur. In Nederland zou zo'n weg bijvoorbeeld nooit kunnen bestaan. Ofwel zou daar een vrijliggend fietspad liggen, ofwel zou er in de buurt een alternatief gecreëerd worden waarbij deze weg omgevormd wordt tot stroomweg met fietsverbod.
        In Vlaanderen heeft men de fietsers overal vrije baan gegeven, soms ten kost van z'n eigen veiligheid, door langs elke 'steenweg' van die simpele aanliggende strookjes te voorzien. Dat kost natuurlijk veel minder.

70 of 90 op die plaats. Ik zie niet onmiddellijk een groot verschil in veiligheid of onveiligheid voor die fietser die daar evenwijdig met de auto's rijdt hoor. En dat zeg ik, iemand die meer km's met de fiets dan met de auto rijdt en dus eigenlijk toch wel wat als ervaringsdeskundige kan spreken. Het fietspad daar is trouwens een vrij breed fietspad (ik kom er geregeld met de fiets). Niet zo'n typisch strookje van een fietsstuur breed dus.

Comment

70 of 90 op die plaats. Ik zie niet onmiddellijk een groot verschil in veiligheid of onveiligheid voor die fietser die daar evenwijdig met de auto's rijdt hoor. En dat zeg ik, iemand die meer km's met de fiets dan met de auto rijdt en dus eigenlijk toch wel wat als ervaringsdeskundige kan spreken. Het fietspad daar is trouwens een vrij breed fietspad (ik kom er geregeld met de fiets). Niet zo'n typisch strookje van een fietsstuur breed dus.
          Ben daar trouwens ook al vaker met de fiets gepasseerd dan met de auto.
          Geen enkel probleem om daar 100 te rijden ja, maar ik kan wel niet zo rap fietsen als jij.

Comment

• Meent ge dat? Zucht...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

Ben daar trouwens ook al vaker met de fiets gepasseerd dan met de auto.
              Geen enkel probleem om daar 100 te rijden ja, maar ik kan wel niet zo rap fietsen als jij.
              Maar uwen otto is rapper.

Comment

Maar uwen otto is rapper.
                'k Heb duidelijk iets te compenseren.

Maar ik moet wel zeggen, na een lang en afmattend ritje op de fiets is de combinatie van vermoeidheid en dopamine wel ideaal om een zone 70 te trotseren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

Maar ik moet wel zeggen, na een lang en afmattend ritje op de fiets is de combinatie van vermoeidheid en dopamine wel ideaal om een zone 70 te trotseren.
                  Da's waar!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

En het milieu zal nog wat meer afval te verwerken krijgen!!!! 70 ipv 90 = langer onder weg dus meer uitstoot + een versnelling lager rijden, 5 ipv 6! :-(
                    Geen probleem om 70 te rijden in mijn 6e

Comment

• Tweedehands of nieuwe Overige Auto-onderdelen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.

Een zekere Kamiel Kafka heeft op de website 2dehands.be een ludiek zoekertje geplaatst. De man verkoopt zijn zesde versnelling “omdat hij die toch niet meer nodig heeft”. Daarmee protesteert hij tegen de verlaging van de maximumsnelheid op gewestwegen naar 70 kilometer per uur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

zo werkt het niet... verbruik is lager bij 70 km over dezelfde afstand. en 70 in 6de kan perfect met mijn wagen.

Comment

• ik rijd 70 in 4de
                          ... 120 ook

Comment

• Ik zou niet weten in welke vitesse ik rij aan 70. Merk wel dat hij dan zakt tot 1200 toeren. Verbruikt niks dan.
                            Moet wel eerlijk bekennen dat het veel duidelijker is nu welke snelheid je mag rijden. Niet dat ik er altijd rekening mee hou, maar nu weet ik tenminste met zekerheid aan welke snelheid ik de flitspalen moet passeren
                            Heb ook gemerkt dat mijn verkeersbordenherkenning op de één of andere manier juister is nu.

Comment

• vind het niet duidelijker, vroeger werd je na de bebouwde kom elke kruising herhaald dat je 70 mag, nu moet je je op onbekende wegen je er van bewust zijn dat je het einde-bebouwde-kom-bord voorbijreed

en in be zie je niet steeds visueel waar de bebouwde kom stopt
                              mss dat ik binnen enkele maanden mijn mening herzie, maar ik ga denk ik meer twijfelen net

Comment

• Coyote kopen Bobo... Moest dat gevraagd hebben voor uwe nieuwjaar

Comment

• ik heb al iets opgemerkt, bij mij in 't straat zijn de 70 km/u borden reeds verdwenen maar de palen niet... is dat voor binnen twee jaar 50 km/u bordjes aan te hangen ofwa???

Comment

• ik zal het hier eens in de gaten moeten houden: mijn huis staat tussen het einde bebouwde kom bord (ter hoogte van einde perceel linker buur) en het bord 70km/u (einde van mijn perceel aan de rechterkant). Dus dat bord van 70 staat er nu eigenlijk teveel ?
                                    Hm, en mocht ik eigenlijk 90 rijden voor mijn deur tot vorig jaar ?

Comment

• Ik las ook dit artikel...
                                      Vanaf 1 januari wordt 70 km/h de norm buiten de bebouwde kom. Het is dus opletten geblazen, als je een verkeersboete wil vermijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

U moet niet oordelen of ik op de weg hoor ja dan nee. heb honderden duizenden kilometers afgelegd met 2 ongevallen. Eerste toen ik 20 was en afgeleid werd door een nieuwe radio... tegen lage snelheid. Tweede volledig in mijn recht toen een hele zware tractor op een afdaling zonder remmen viel en me tegen 80 km per uur aanreed.
                                        Ik kan erbij zeggen dat ik ook allerlei bijscholingen gevolgd heb en durf gerust te stellen dat ik niet mijn ogen ga dichtnijpen als ik bvb in een slip geraak.
                                        Al die slakken die zich aan de regels houden... dikwijls mensen die heel slecht rijden, die slingeren op de weg omdat ze afgeleid worden door gsm, sigaretten, enz. Geen verkeersdoorzicht om bvb met hun toegelaten snelheid gevaarlijke kruispunten te passeren, niet wetende wat ze verkeerd doen. 120 op de derde band in hevige regen en druk verkeer, uiteraard met alle verlichting, mistlichten incluis op.
                                        En dan nog eens gefrustreerd reageren omdat er ene in hun gat komt hangen als er weinig verkeer is en goede rijomstandigheden zijn. Die de derde band misbruiken om tegen 110 iemand voorbij te tjokken die 105 rijdt. Om dan terug te keren naar de tweede band en daar te blijven tot ze hun afrit moeten nemen.
                                        Laat mij maar van tijd eens 180 a 200 rijden en laat mij maar regelmatig 120 rijden waar je 70 mag. En ik ben echt gene zot in het verkeer hoor.
                                        Als ik op de N42 120 rijdt om 9 uur 's avonds, of op de snelweg 180 rijd om 11 h 's avonds en vertraag als er de kans bestaat dat iemand naar de derde band zou komen... dan ben ik echt niet gevaarlijk bezig.
                                        Maar tegenwoordig is te snel rijden voor sommigen een doodzonde. Terwijl de echte reden meestal hun ecogedrag is om ne cent uit te sparen en om zo weinig mogelijk remmen en banden te slijten. Haal al die ecorijders uit het verkeer ipv diegenen die te snel durven rijden. Zullen er veel minder ongevallen gebeuren door nonchalance.
                                        Ach ik haat die snelheidsbeperkingen. Laat ons gewoon terug zoals in de jaren 90 normale snelheden rijden. Overal 90, 2 vakken 120, en 60 in stedelijke omgeving. En wel 30 in de buurt van scholen en drukke centra, dat wel. En als't even kan vrije snelheid op de autosnelweg bij goed weer en matig verkeer. En als je perse traag wil rijden, blijf dan aub rechts van de baan. dan heb je niks te zoeken op de tweede band van een 2-vakken baan. Nu zie ik er geregeld 70 rijden op de tweede band met een hele sliert erachter... en maar zeggen dat er zotten op de baan zijn.
                                        Vooruit met de geit vdmme...
                                        Prima opsomming van alle zaken die ertoe leiden dat het verkeer trager moet, lijkt wel ingegeven door weyts of veilig verkeer vlaanderen, de meerderheid van mensen is niet zo bekwaam om sneller te rijden.dus gaat snelheid naar beneden en die enkele superieure chauffeurs halen ze er straks ook wel uit met het puntensysteem...,dat is het volgende let er maar op.
                                        Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
                                        My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

• Even schepje bovenop gedaan en gesproken in superlatieven Tegen het rollen aan was dit geschreven, dus maak je geen zorgen. Maar als je het overdrevene eruit haalt zal je moeten zeggen dat er een kern van waarheid in zit. De overdreven snelheidsbeperkingen lokken overdreven reacties uit

Comment

Working...
                                          X