Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Even schepje bovenop gedaan en gesproken in superlatieven Tegen het rollen aan was dit geschreven, dus maak je geen zorgen. Maar als je het overdrevene eruit haalt zal je moeten zeggen dat er een kern van waarheid in zit. De overdreven snelheidsbeperkingen lokken overdreven reacties uit
    Ik las het ook zo en begrijp je punt wel..., maar men gaat tegenwoordig meer en meer rekening houden met jonge en/of onervaren bestuurders of ouderen die wat trager worden,ook andersvaliden rijden met een iets mindere vlotheid en het wordt alsmaar drukker, dus ik vrees dat de ervaring die wij hebben in de jaren 70-80-90 echt rijden met auto's waarmee je zelf alles moest doen en kunnen en waardoor je een plezierige rijervaring kreeg voorgoed voorbij is.Tegenwoordig zitten er zoveel toeters en bellen op een auto en zijn de meesten nog niet meer bekwaam om zelf een platte band te vervangen laat staan hun (mist)lichten of richtingaanwijzers uit te doen of aan te steken, straks worden we allemaal gereden door een robot-auto gewoon omdat het veiliger zou zijn ;-(
    Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
    My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

• Die kans van een zelfrijdende wagen zit er heel dik in

Comment

• Ik vind het toch ook belachelijk aant worden met hun snelheidslimieten! Haal diegene die bellen en andere dingen doen dan rijden uit het verkeer. Dan kunnen wij tenminste terug normaal rijden aan een degelijke snelheid. Op korte tijd al 2 snelheidsboetes!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
          Ik vind het toch ook belachelijk aant worden met hun snelheidslimieten! Haal diegene die bellen en andere dingen doen dan rijden uit het verkeer. Dan kunnen wij tenminste terug normaal rijden aan een degelijke snelheid. Op korte tijd al 2 snelheidsboetes!

Dat is de enige bedoeling van deze maatregelen, kassa kassa, of dacht je dat onze ministers echt met onze veiligheid begaan waren ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
            Ik vind het toch ook belachelijk aant worden met hun snelheidslimieten! Haal diegene die bellen en andere dingen doen dan rijden uit het verkeer. Dan kunnen wij tenminste terug normaal rijden aan een degelijke snelheid. Op korte tijd al 2 snelheidsboetes!
            Diegenen die. Ellen, eten, ea. Vinden dat jij te snel rijdt... en zo blijft het vingerwijzen duren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

Dat is de enige bedoeling van deze maatregelen, kassa kassa, of dacht je dat onze ministers echt met onze veiligheid begaan waren ?
              Zo denk ik er ook over! Want die ene boete was op een plaats en tijdstip die ik vroeger nooit voor mogelijk hield! Zelf nog nooit een accident veroorzaakt, wel al veel voorkomen! Naar mij moeten ze ook nooit claxonneren want ik rij niemand in de weg, als ik wil dagelijks meerdere keren, maar ben ermee gestopt door het vorige agressieve voorval van ook iemand die denkt datem vanuit een café, zonder kijken de straat mag oversteken in zijn auto mag stappen en wegrijden...

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Diegenen die. Ellen, eten, ea. Vinden dat jij te snel rijdt... en zo blijft het vingerwijzen duren.
              Hoe kun je zo iemand gelijk geven? Dat iedereen is eindelijk deed wat em moest doen, het zou al veel schelen kwa files en vooral, frustraties! Ikzelf rij met een MX-5, maar af en toe zou ik toch zo graag in een pick-up rijden!
              Last edited by ; 13/01/2017, 06:36.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                [/COLOR]

Ik reed onlangs met de fiets naar 't werk, op een zeer rustige zaterdagmorgend. Op een recht en overzichtelijk stuk, zonder zijstraten,... waar je maar 50 mag. Wat staat er in de berm? De anonieme VW Caddy van de flikken. Oké dat ze daar gaan staan tijdens de normale daguren, met druk verkeer, schoolgaande jeugd, enz... . Maar dit was gewoon absurd en uiteraard gemakkelijk geldgewin.

Comment

• Tegenwoordig wordt bij snelheidsovertreders alleen gedacht aan de onverantwoordelijke idioten, en zo zijn er genoeg, maar heel veel mensen die ergens te snel rijden gebruiken gewoon hun gezond verstand en passen hun snelheid aan aan de omstandigheden. Het is op die plaatsen dat ge best kunt flitsen - en de mensen kunt afleren hun verstand te gebruiken maar in de plaats daarvan de regels te volgen. Van alle topflitspalen moogt ge er vanuit gaan dat de chauffeurs op die plaats meer gezond verstand aan de dag leggen dan de snelheidslimiet. Maar statistisch werkt het natuurlijk wel: als ge overal de snelheidslimiet verlaagt en afdwingt dan gaat ge netto minder dooien hebben.
                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

• En toch gaan ze zich blijven doodrijden... Het zijn niet die mensen die 90 rijden waar je 70 mag die zich doodrijden, maar over het algemeen mensen die met een totaal onverantwoorde snelheid reden. Dat gaat niet veranderen door de snelheidslimiet te verlagen.

Comment

• Ne mens mag geen gezond verstand meer gebruiken tegenwoordig. Iemand die te traag rijdt kan evengoed een accident uitlokken dan iemand die te snel rijdt.
                      Staan flitsen is natuurlijk gemakkelijk en het brengt nog op ook! De rest gaat gewoon vrijuit.

Helemaal waar DHL. Ik rij vaak iets sneller dan aangegeven en die boetes gaan daar weinig aan veranderen, diegene die voorbij komen geknald. Dat ze die uit het verkeer halen en dan ook diegene die te tam zijn geworden om hun richtingaanwijzers te gebruiken! Veel gevaarlijker dan 10-20 km/h sneller te gaan rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ik reed onlangs met de fiets naar 't werk, op een zeer rustige zaterdagmorgend. Op een recht en overzichtelijk stuk, zonder zijstraten,... waar je maar 50 mag. Wat staat er in de berm? De anonieme VW Caddy van de flikken. Oké dat ze daar gaan staan tijdens de normale daguren, met druk verkeer, schoolgaande jeugd, enz... . Maar dit was gewoon absurd en uiteraard gemakkelijk geldgewin.
                        En ? geflitst ?

Comment

• Ik heb toch een bedenking bij de wettelijkheid hiervan:

Wanneer je Belgi
                          Last edited by ; 19/01/2017, 20:55.

Comment

• Ik heb toch een bedenking bij de wettelijkheid hiervan:

Wanneer je Belgi

Comment

• Comment

• Stotter je een beetje?

Comment

• Hij kan ons land niet meer uitspreken, zo gedegouteerd is hij er van.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• mijn post wordt niet volledig geplaatst (maar nu precies wel )

Ik wou dus zeggen dat wanneer je B binnenrijdt, er overal borden staan met de 3 snelheden op: 120 - 90 -50.
                                    Staat er dan nu overal waar je VL binnenrijdt zo'n bord waar de snelheden 120 - 70 - 50 zijn?
                                    Anders kan je elke boete hiervoor aanvechten! Als buitenlander zie je bij het binnenkomen dat je buiten bebouwde kom 90 mag, tenzij anders aangegeven...
                                    Last edited by ; 20/01/2017, 13:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                      mijn post wordt niet volledig geplaatst (maar nu precies wel )

Ik wou dus zeggen dat wanneer je B binnenrijdt, er overal borden staan met de 3 snelheden op: 120 - 90 -50.
                                      Staat er dan nu overal waar je VL binnenrijdt zo'n bord waar de snelheden 120 - 70 - 50 zijn?
                                      Anders kan je elke boete hiervoor aanvechten! Als buitenlander zie je bij het binnenkomen dat je buiten bebouwde kom 90 mag, tenzij anders aangegeven...
                                      Die borden werden/worden vernieuwd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten

Die borden werden/worden vernieuwd
                                        ok, maar deze regel geldt alleen in Vlaanderen. Wat in de Walen dan?
                                        Gaan ze overal nieuwe borden van 90 plaatsen?

- Weet trouwens nu hoe het komt dat mijn posts afgebroken worden..als ik puntjes op de e van Wallonie plaats, wordt mijn post daar onderbroken.
                                        Nog iemand dit probleem?
                                        Last edited by ; 21/01/2017, 15:40.

Comment

• Hier waar ik woon, zou de nieuwe regel een snelheidsverhoging zijn in vele gevallen... overal buiten de bebouwde kom staat er nu 50... hopelijk gaan deze ook weg...
                                          voorbeeld: https://www.google.be/maps/@50.80157...7i13312!8i6656
                                          50km/h .... vroeger 90, dan 70 en nu 50....

https://www.google.be/maps/@50.83023...7i13312!8i6656
                                          hier is het al een tijdje 70...

Hier is het 30 en 50... https://www.google.be/maps/@50.78378...7i13312!8i6656

de oude borden staan nog op google maps... voeger 90, nu 50...
                                          Last edited by ; 21/01/2017, 15:53.

Comment

Working...
                                          X