Mededeling

Collapse
No announcement yet.

70 km/u wordt de norm buiten de bebouwde kom ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb weer iets ontdekt... (lijkt wel alsof ik mij nu pas aan de 70km/u norm houd) ... de adaptieve koplampen (grootlicht assistent en tegemoetkomend verkeer uitfilteren) van mijn auto werkt pas vanaf >70km per uur. In de praktijk vaak niet, omdat er 69km/u of minder gereden wordt.

#FirstWorldProblems

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten

ok, maar deze regel geldt alleen in Vlaanderen. Wat in de Walen dan?
      Gaan ze overal nieuwe borden van 90 plaatsen?
      In Wallonië verandert er niks. Daar mag je bubeko nog steeds 90 rijden, tenzij er een andere snelheid wordt aangegeven.
      Wetgeving omtrent maximumsnelheden werd geregionaliseerd (uitgezonderd snelwegen).

Samengevat:
      Vlaanderen bubeko: 70 tenzij anders aangegeven
      Wallonië en Brussel bubeko: 90 tenzij anders aangegeven

Brussel zal volgens mij op termijn ook wel overschakelen op 70.
      Wallonië doet niet mee met als waarschijnlijke motivatie: overwegend landelijk gebied en lage fietsintensiteiten.
      Last edited by Löwe; 23/01/2017, 00:39.

Comment

• Maar de vraag is, word dat duidelijk aangegeven op de grens tussen Vlaanderen en Wallonië??
        Want anders kunnen buitenlanders dat toch niet weten?
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik weet dat mijn gps systeem met verkeersbordenherkenning terug een update nodig heeft hierdoor...Moet nieuwe kaarten in nu omdat dit systeem samenwerkt. Dus alle wagens met snelheidsaanduiding hebben prijs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Maar de vraag is, word dat duidelijk aangegeven op de grens tussen Vlaanderen en Wallonië??
            Want anders kunnen buitenlanders dat toch niet weten?
            VL heeft aan de grenzen borden geplaatst (weet niet of dit overal reeds het geval is) en WL zou dat ook gaan doen.

Comment

• Dan is het de kunst om ergens een weggetje tz vinden tussen W en VL waar zo geen bord staat

Comment

• Iemand die iets kent van vaste flitspalen?

Het is het volgende: ik reed vandaag over een gewestweg waar het vroeger 90 km/u was en ik ben daar een vaste flitspaal gepasseerd en ik twijfelde nadien over mijn snelheid. Ik denk dat die hoger dan 70 was maar lager dan 90... "weten" deze flitspalen dat je op deze weg nu nog maar 70 mag rijden of is er kans dat dit nog moest aangepast worden ???

Ik ben er zelf een beetje benieuwd naar, maar met die stomme 70 regel, ge ziet wat er kan van komen

Comment

• Denk dat die nog altijd flitsen... dus flits gezien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Denk dat die nog altijd flitsen... dus flits gezien?
                    nee; ook niet op gelet, te laat gedacht aan het feit dat er een vaste flitspaal stond (die ik al jaaaaaaren weet) in combinatie met de nieuwe wetten (en dit op een baan waar 90 absoluut niet te snel is)

Comment

• deze weg, tot 31 dec nog één van de weinige 90 banen hier in de omtrek :s

Comment

• Och het wordt belachelijk...controleren op snelheid is tegenwoordig gewoonweg een extra taks ontvangen. Op onaangepast rijgedrag wordt niet gecontroleerd (of heel weinig). Voor al dat flitsen deden de flikken dat wel. Ze hadden de apparatuur niet om te flitsen, dus stelden ze zich verdekt op of deden ze controles.
                        K denk niet dat je geflitst bent hoor, zo'n flits valt echt wel op. Zelfs op klaarlichte dag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                          https://www.google.be/maps/@51.08449...7i13312!8i6656

deze weg, tot 31 dec nog één van de weinige 90 banen hier in de omtrek :s
                          En het leuke is dat ze daar nu uit schrik wellicht ook 70 gaan rijden. Hier op de N42 is er trajectcontrole 90 per uur. Iedereen rijdt 70 om zeker te zijn. K zou d'r mijn stuur van opvreten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                            ge ziet wat er kan van komen
                            ge wist niet wat er was

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

ge wist niet wat er was
                              jawel, onzekerheid

Comment

• 31 Dec is al lang door hoor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                  Dan is het de kunst om ergens een weggetje tz vinden tussen W en VL waar zo geen bord staat
                                  Ik denk dat het niet zou helpen wanneer je ergens naartoe rijdt waar mogelijk een andere wetgeving geldt gewest of land dien je op de hoogte te zijn van de plaatselijke reglementering ,het opzoeken is je eigen verantwoordelijkheid. Bij ons krijgen veel Hollanders een bekeuring omdat ze tegen de rijrichting parkeren,dat mag bij hun wel ...dus op zijn Hollands overal.

Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
                                  My other car is a sailboat .....no traffic jam

Comment

• Heeft iemand dit bijverschijnsel ook al opgemerkt?

Op mij huidige woon-werktraject had ik slechts 1 km weg aan 90 km/u, dus een algemene verlaging naar 70 km/u had weinig impact. Alleen hebben ze ondertussen al 20% van het traject waar verleden jaar nog 70 mocht gereden worden, verlaagd tot 50 km/u, en dat weegt natuurlijk veel zwaarder door...

Comment

• Ja amai, mijn binnendoor route naar het werk, stuk dat 90 was, is 70 geworden terwijl het fietspad zelfs 5-15 meter van de straat af ligt Alternatieve route, waar het fietspad 3 meter verwijderd is van de straat is een groot stuk van 70 naar 50 gegaan.

Echt triestig, op die manier krijgt ne mens steeds minder en minder respect voor de snelheidslimieten als men het zo belachelijk maakt.

Comment

• Ja, heb ook geen respect meer voor de snelheidsregels. Stuk N42 is altijd 90 geweest, dit verlaagden ze tot 50. Passeer daar heel veel en rij gewoon de snelheid die ik wil. Tussen de 70 en de 90. Zware overtreding natuurlijk. Hier in de buurt ook kalme wegen waar men van 90 naar 50 ging. Niemand houdt zich daaraan. Tenzij eens een enkeling die dan constant voorbij gestoken wordt...

Comment

• das hier toch anders hoor, niet dat het allemaal engeltjes zijn, maar bij een verlaging (door dodelijke accident ) wordt er ook gelijk de eerste weken regelmatig gecontroleerd...blijven de enkelingen over die zich nog de hogere snelheid herinneren en zich daaraan blijven houden

(90 was hier in de geburen al lang nergens nog te rijden, overal 70 max)

Comment

Working...
                                          X