Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zone 30 proces verbaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zone 30 proces verbaal

Hallo,
    Ik ben geflitst in de Gasthuistunnel in Antwerpen (zone 30) aan 67 km/u gemeten snelheid, gecorrigeerd is dat 61 km/u.
    Ik heb nu een proces verbaal ontvangen, maar dat ziet er toch "serieuzer" uit dan mijn gebruikelijke boetes waar al meteen staat dat ik een overschrijving zal krijgen voor xx € als minnelijke schikking.
    Hier staat niets bij, enkel een antwoordformulier. Stuur ik dat best terug, of wacht ik gewoon af? Kan niet echt iets verzinnen dat in mijn voordeel pleit behalve dat ik het echt totaal niet gezien had dat het zone 30 was.....
    Iemand tips, en iemand een idee of ik met 61 in zone 30 mijn rijbewijs riskeer kwijt te zijn?
    Betalen wil ik nog wel, maar mijn rijbewijs een paar weken kwijt zie ik totaal niet zitten .
    Alvast bedankt
    D

Normaal is +30 km/u te snel in een zone 30 altijd rechtbank, en indien het rechtbank wordt moet er normaal een rijverbod uitgesproken worden (8 dagen tot 5 jaar).

Soms kunnen rechters afwijken van het rijverbod maar dan moeten ze dit motiveren, dus veel zal afhangen van waar (en dus welke rechter) en van vorige overtredingen (of geen overtredingen).
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Is het ondertussen zelf niet minder dan 30 om uw rijbewijs kwijt te zijn?
      In de zone 30 bedoel ik.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik kan helaas niet zeggen dat ik boete-vrij ben :-( maar zo erg als nu heb ik nog nooit gehad.
        Is het best om het antwoordformulier terug te sturen met excuses ofzo, of helpt dat allemaal niet, en kan ik, aangezien ik niet echt bezwaar wil aantekenen, beter gewoon afwachten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
          Is het ondertussen zelf niet minder dan 30 om uw rijbewijs kwijt te zijn?
          In de zone 30 bedoel ik.
          ik dacht al vanaf meer dan 50km/h te rijden in een zone 30

Comment

Ik denk dat je best contact opneemt met je verzekering. Rechtsbijstand weet je wel.
            Een advocaat is zeer goed in zo'n zaken, ze kunnen de situatie heel mooi verwoorden en eventuele excuses duidelijk overmaken naar de rechter.

Comment

Boven 60 km/u (waar 30 is toegelaten) is een rijverbod (min. 8 dagen) verplicht.

Dat ene kilometertje is in dit geval wel een heel vervelend kilometertje ...

Je kan aan de politierechter vragen om het rijverbod enkel in het weekend te laten vallen (of, wanneer een 'gewoon' rijverbod wordt opgelegd na het vonnis contact opnemen met het parket om af te spreken over de periode waarin het rijverbod valt).
              Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

De wet van 16 maart 1968 zegt in artikel 29 paragraaf 3:

...
                De volgende overtredingen worden bovendien gestraft met een verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig voor een duur van ten minste acht dagen en ten hoogste vijf jaar :
                - het overschrijden van de toegelaten maximumsnelheid met meer dan 40 kilometer per uur, of :
                - het overschrijden van de toegelaten maximumsnelheid met meer dan 30 kilometer per uur binnen een bebouwde kom, in een zone 30, schoolomgeving, erf of woonerf.
                ....
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Tenzij het iets ernstigs is dat je bovendien kan bewijzen helpen excuses niet. Ik ben daar trouwens jaren geleden ook eens geflitst aan vrijwel dezelfde snelheid. Ik kreeg toen een minnelijke schikking van €250.

Comment

Is sowieso rechtbank, maar strafmaat kan wel sterk afhangen van de omstandigheden

Als je op dat moment niemand in gevaar bracht en je kunt op een geloofwaardige manier uitleggen dat je daar nooit eerder kwam ('regio Luxemburg') moet dat in je voordeel spelen.
                    Maar rijverbod en boete dus sowieso
                    2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                      Is sowieso rechtbank, maar strafmaat kan wel sterk afhangen van de omstandigheden
                      Klopt. Dat het hier in een tunnel was waar voetgangers noch fietsers mogen komen pleit bijvoorbeeld al in jouw voordeel.
                      Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Working...
                      X