Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkeren op volgens mij privaat terrein

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Parkeren op volgens mij privaat terrein

Nu zit ik met een vraag omdat één van de buren dreigde de politie te bellen om het buske te laten wegslepen.

In de straat bij mijn schoonmoeder hebben ze de laatste 3 jaar, 2 appartementsgebouwen bijgebouwd waardoor er in de straat parkeerproblemen ontstaan.
    De stad heeft er 1 parkeerplaats voorzien voor mensen met een beperking, die in het bezit zijn van een blauwe kaart, die dan ook terecht bezet is door een bewoner met een kaart.
    Ze is er net voor je aan die appartementen komt een wegel voorzien van 3 a 4 meter breed.
    Je kan de wegel ( een verbinding tussen 2 officiele straten) met de wagen perfect inrijden.
    Aan beide inhangen staat de volgende borden :

Ronde schijf rode rand, witte achtergrond (C3).
    Daaronder hangt een blauw rechthoekig bord met de vermelding : uitgezonderd laden en lossen.
    Onder dit bord hangt een wit rechthoekig bord met een straatnaam op en nr 2 --> 8.
    Daaronder hangt een blauw rechthoekig bord met de vermelding : Privaat domein

Een aantal bewoners hebben mondeling gezegd als er geen plaats is in de straat, dat we het buske daar mogen parkeren omdat we veel ruimte nodig hebben om in en uit te stappen en omdat het meestal toch maar voor een uurke is. Op de achterzijde van het buske hangt wel een sticker met de vraag om 3 meter afstand te houden, maar er is geen enkel gezond persoon die er rekening mee houdt.
    Nu zijn er blijkbaar nieuwe bewoners in het appartementsgebouw en dit koppel gaat daar blijkbaar niet mee akkoord.
    Nu dreigt dit koppel de politie te bellen.
    Kunnen ze iets doen, aangezien dit privaat domein is ?

Nu ja, ik ga in de toekomst het buske daar niet meer zetten want mijn schoonmoeder moet met de buren nog leven als ze op straat komt.
    Maar dit zou ik nu toch wel eens willen weten, want als er hier bij ons thuis iets gebeurd (diefstal & beschadiging) en we bellen de politie dan is het van "we kunnen niets doen".
    Last edited by ; 28/11/2014, 19:51.

Bwa op zich lijkt het me straf dat 1 bewoner van een heel gebouw dat zomaar kan zeggen aangezien die afspraak met de andere bewoners gebeurd is voor zij er kwamen wonen. Het lijkt me dan eerder dat die buren eens met hun buren moeten samenzitten en stemmen aangezien die andere buren toen gezegd hebben dat het mocht.

Op het einde van de rit blijft het natuurlijk wel jouw woord tegen van de rest. Maar als je een goede verstandhouding hebt met de rest van de bewoners lijkt het me dat je dat onderling met hen wel eens kan regelen terwijl diegenen die er tegen zijn erbij zijn. Dialoog openen lijkt me altijd beter dan de confrontatie opzoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
      Op het einde van de rit blijft het natuurlijk wel jouw woord tegen van de rest. Maar als je een goede verstandhouding hebt met de rest van de bewoners lijkt het me dat je dat onderling met hen wel eens kan regelen terwijl diegenen die er tegen zijn erbij zijn. Dialoog openen lijkt me altijd beter dan de confrontatie opzoeken.
      IK ga in de toekomst het buske daar niet meer parkeren. Ga mijn vrouw voor de deur afzetten en dan een plaatske zoeken desnoods om de hoek waar ik dan ook zonder probleem met mijn rolstoel uitkan en niet moet bang zijn dat er hem nadien iemand kort op parkeert, zodat we er dan zelf niet meer inkunnen. Is goed voor mijne fysiek dat rolstoel rijden dan ....
      Wil een ruzie stoken anders durft mijn schoonmoeder misschien niet meer buiten komen, het is het niet waard.
      Het is schoon geweest, voor de tijd dat het heeft mogen duren van de andere bewoners .... kan ik hen alleen maar dankbaar voor zijn ....

Comment

Bij ons in de buurt is er een terrein waar een bord staat met "verboden te parkeren" .......het terrein staat vol met auto's van de mensen die ertegenover wonen.....vermits je in dat stuk straat aan geen van beide kanten kan parkeren.

Bij mijn weten kan je zo lang als nodig is parkeren op iemand z'n privéterrein , als de eigenaar je wil laten wegslepen moet die eigenaar daar zelf voor betalen.
        Als de politie zou vaststellen dat je "fout" staat geparkeerd , kan je hoogstens een boete krijgen voor het verkeerdelijk parkeren , het wegslepen echter is voor de eigenaar van de grond....

Zolang je dus niet op de openbare weg staat zal je geen boete krijgen denk ik .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
          Ronde schijf rode rand, witte achtergrond (C3).
          Daaronder hangt een blauw rechthoekig bord met de vermelding : uitgezonderd laden en lossen.
          Onder dit bord hangt een wit rechthoekig bord met een straatnaam op en nr 2 --> 8.
          Daaronder hangt een blauw rechthoekig bord met de vermelding : Privaat domein
          Alleen al op basis van het C3-bord en de vermelding heb je, mits je niets gaat lossen noch laden, daar niets te zoeken.
          Al heb je de mondelinge toelating van heel de stad, dat telt niet.

Aan de andere kant als het jouw privaat domein is heb je wel het recht om daar te staan, anders niet.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Rondom uw parkeerplaats plassen om het af te bakenen en om je dominantie te uiten.

Comment

De vraag is of het gaat om een strook op de openbare weg? Of is het een strook naast de openbare weg op privé terrein?

In eerste geval mag je daar je wagen niet achterlaten (verkeersborden gelden echt voor iedereen) en zal de politie je bekeuren en kunnen ze je wagen laten slepen op jou kosten. Zelfs iedere passant kan daarvoor de politie bellen met de vraag je te slepen. Politie geeft dan volgens mij prioriteit naar gelang hoeveel je stoort. Kunnen mensen straat nog door? Moet daar veel geleverd worden?

Enige dat je in dit geval kan doen is verzoek indienen bij wegbeheerder (gemeente) om die borden te wijzigen, of enkel laden en lossen zoals je al aangaf.

Tweede geval, dit is volgens mij ook het geval. Het is een privé weg/parking en het ligt niet op de openbare weg. De eigenaar kan de politie laten langskomen (die doen dat) en daarna op zijn kosten de wagen laten slepen en dan via de vrederechter de kosten op jou verhalen en dat zal ook wel lukken. De vraag is dus wie de eigenaar is en hoe de afspraken worden gemaakt van wie daar mag rijden/parkeren. Als je kan aantonenen dat je er op uitnodiging van een bewoner staat dan heb je volgens mij nog een kans maar dat is voer voor discussie en burengeruzie.

In dit geval maak je best een afspraak met de beheerder van het gebouw.
              Last edited by ; 29/11/2014, 11:37. Reden: Correctie

Comment

Het is geen openbare weg. Het is een pad die aangelegd is die aangelegd is om de mensen die er wonen, met de auto tot aan de deur kunnen rijden om hun boodschappen te lossen en dan hun wagen opnieuw verplaatsen. Ik ga er in elk geval niet meer parkeren. Wil geen burenruzie veroorzaken, men schoonmoeder is er nu al van aangedaan.
                Mijn vraag was louter informatief.

Comment

Parkeren voor eigen deur ligt altijd gevoelig hè, maar toestemming vragen kan nooit kwaad. Een nee heb je en een ja kan je zo misschien krijgen. Als het dan toch voor even is. Je kan altijd afspreken dat je er staat en als ze je kunnen bellen om te verplaatsen ofzo

Comment

Verdraagzaamheid is toch heel ver te zoeken tegenwoordig. Als men al geen beetje respect meer heeft voor mindervaliden.
                    Onze wereld is echt een egoïstische maatschappij geworden.
                    Kan je schoonmoeder niet eens contact opnemen met politie of gemeente om te horen of er niets aan de borden aan te passen is.
                    Ik ben hier thuis ook naar de burgemeester geweest omdat er hier een onduidelijke situatie was en die hebben ze onmiddellijk aangepast.
                    Vragen staat vrij.

Comment

Ik begrijp iets niet goed. Als dit stuk private eigendom is, wat doen al die verkeersborden daar dan? Ben je zeker dat die borden op 't openbaar domein staan (en dus door de gemeente, gewest, ...) geplaatst zijn en beheerd worden? Of staan ze op het zgn. privéstuk? Indien 't laatste, zijn die borden volgens mij niet "rechtstgeldig": het zijn dan de stedenbouwkundige regels en de gemeenschap van eigenaren die hier bepalend zijn.

Comment

Op privé eigendom gaat de politie geen auto laten afslepen.

Hetgeen wel kan, is dat de politie een proces verbaal maakt, een vaststelling.
                        Maar als je wil laten slepen, dan is het aan de eigenaar om dat te betalen, en dan eventueel te laten terugvorderen van de foutparkeerder. Als die dat niet wil betalen, dan zal je day boj de rechtbank moeten terugvorderen.

Comment

Working...
                        X