Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brugse politierechter: ‘Stop hardleerse wegpiraten in de cel’

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
    Het gaat om het feit dat te snel rijden precies erger is dan 3 verkrachtingen!
    En waar komt die fabel vandaan?

De Citadelparkverkrachter heeft 13 jaar celstraf gekregen in juni plus 10 jaar terbeschikkingstelling van de strafuitvoeringsrechtbank.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
      En waar komt die fabel vandaan?

De Citadelparkverkrachter heeft 13 jaar celstraf gekregen in juni plus 10 jaar terbeschikkingstelling van de strafuitvoeringsrechtbank.
      Gij kent Dhont niet zeker?

Comment

misschien beter redeneren dat degene met 3 verkrachtingen er te licht vanaf gekomen is ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
          Gij kent Dhont niet zeker?
          Feiten aub.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
            misschien beter redeneren dat degene met 3 verkrachtingen er te licht vanaf gekomen is ...
            Dat is niet het punt hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
              Dat moet je mij toch eens uitleggen, op welke manier hij het image van het gerecht zou schaden?

Ik denk dat deze man, die dagdagelijks verkeersovertreders voor zich ziet verschijnen, met iets meer ervaring kan spreken dan u.
              Hij pleit er gewoon voor dat de wetgever hem voor een aantal zware gevallen de mogelijkhied verschaft om strengere straffen te kunnen uitspreken.
              Iets voorstellen dat niet uitvoerbaar is dwaas... Nooit gehoord dat onze gevangenissen overvol zijn ??

Comment

ik denk dat veel reply-ers hier zich niet moeten aangesproken voelen door deze rechter, het gaat heus niet om de occasionele hardrijder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  Iets voorstellen dat niet uitvoerbaar is dwaas... Nooit gehoord dat onze gevangenissen overvol zijn ??
                  Een rechter moet straffen.
                  Strafuitvoering, waaronder celstraffen, is de verantwoordelijkheid van de overheid.

Het is aan de overheid om ervoor te zorgen dat de rechter zijn werk kan doen en de straffen kan opleggen die hij gepast acht en wettelijk mag opleggen uiteraard.

Als de rechter dit niet kan omdat de cellen te vol zitten, dan is dat de uiteindelijke verantwoordelijkheid van de overheid.
                  Die trouwens al maatregelen heeft genomen, en nog neemt om de overbevolking aan te pakken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    ik denk dat veel reply-ers hier zich niet moeten aangesproken voelen door deze rechter, het gaat heus niet om de occasionele hardrijder
                    Inderdaad.

Weinig waarschijnlijk dat hij iemand viseert die bv. op 5 jaar enkel twee keer of drie keer 130 heeft gereden in plaats van 120.
                    Die zal eerder een boete krijgen, veronderstel ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                      Het ging om een verkrachter aan de rozenbroeken.
                      Ene zonder verblijfsvergunning.
                      Er is toen genoeg commotie rong geweest.

Sent from here
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                        Dhont heeft vorig jaar ook een snelheidsduivel zwaarder gestraft dan een pleger van 3 verkrachtingen in Gent.
                        Die mannen zijn inderdaad niet meer objectief in hun uitspraken.
                        En een auto, wat bij velen hun duurste aankoop is (buiten een huis) verbeurd verklaren vind ik er dik over.
                        Dan straf je het gehele gezin voor 1 iemand zijn daden.
                        Wat is het volgende? De vrouw mee het gevang insturen?
                        De straffen zouden ook overal gelijk moeten zijn.

Ik drink trouwens niet als ik moet rijden.

Sent from here
                        dat dit hun duurste aankoop is kan goed zijn. Maar als je voor de 5de keer met je zatte botten voor die rechter staat heb ik hier niet de minste moeite met hem die auto afnemen.
                        Ik heb op kerstdag 's ochtends om 06.30 bijna mijn hachje verloren door een zatte kl..t die door het rood kwam gevlogen. Ik kwam van de nachtshift en hij van t cafe. En sindsdien ben ik absoluut niks mild meer voor mensen die drinken rijden.

Comment

Inderdaad om in dit land meerdere keren gepakt te worden, wil dat zeggen dat je een veelvoud daarvan dronken rondrijdt. Ik denk dat ik op vijftien jaar tijd nog geen 5 keer alcoholcontrole heb gehad, ik heb in ieder geval nog maar 1 maal mogen blazen ...
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

idd ! er is toch veel controle hoor, vooral mss dan in apen...ik sta in shiften en een dagelijkse drinker die met de auto rondrijdt loopt ondertussen wel tegen de lamp

de occasionele drinker, die rijdt rustig occasioneel zat rond

maar das met snelheid net zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                              Vertel er ook bij dat de zwitsers er voor gestemd hebben en dat 85% er nu al vanaf wilt wegens te extreem.
                              Da's toch simpel op te lossen. Referendum starten om dat af te schaffen. Met 85% tegen moet dat wel lukken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Da's toch simpel op te lossen. Referendum starten om dat af te schaffen. Met 85% tegen moet dat wel lukken.
                                Op een of andere manier is dat daar niet zo simpel. Rare wetgeving met die kantons.

Comment

ik vind dat goed dat ze zoiets doen. die hardleerse wegpiraten hebben al VEEEEEEL uitgestoken voor zoiets gebeurd hoor. als ik dat soms hoor.
                                  mensen die al 5keer hun rijbewijs ingetrokken werd, en dan gepakt worden zonder rijbewijs, keuring of verzekering achter het stuur. daar zeg ik toch ook altijd tegen mezelf: paar dagen cel in, auto persen.
                                  regelmatig worden die dan ook gepakt zonder rijbewijs, met den auto van ne vriend. t zal diene dan ook leren zijn auto uit te lenen.
                                  ge moet toch op de hoogte zijn van zo iemand? ge leent uwen auto toch pas uit als ge iemand goed kent?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    ge leent uwen auto toch pas uit als ge iemand goed kent?
                                    Of juist niet als je hem goed kent...

Ik speel nog liever taxi dan mijn auto uit te lenen. Met die wet van Murphy enzo...

Comment

Een auto uitlenen is zelden een goed idee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        Een auto uitlenen is zelden een goed idee.
                                        Iets wat nieuwe belgen graag doen. Dan rijdt er hier en daar eentje iets in frieten zoals de Rs3 vorige week.
                                        Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                          Iets wat nieuwe belgen graag doen. Dan rijdt er hier en daar eentje iets in frieten zoals de Rs3 vorige week.
                                          RS3 was van een verhuur bedrijf in Duitsland, niet aangekocht door 6 man.

Comment

Working...
                                          X