Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brugse politierechter: ‘Stop hardleerse wegpiraten in de cel’

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
    Iets wat nieuwe belgen graag doen. Dan rijdt er hier en daar eentje iets in frieten zoals de Rs3 vorige week.

blijbaar ben je zonder omnium niet verzekerd met andermans auto: http://www.nieuwsblad.be/article/det...41130_01404220

Comment

Vitus, die rechter is ne vriend van u zeker!

Mijn reactie gaat erover dat hij nergens vermeld dat alleen dronken rijders 'eventueel' de cel in moeten...

Komt er toch nooit van want inderdaad er is zelfs geen plaats voor "echte" criminelen !!!

En voor mij is iemand die dronken(dronken en dronken is 2 he) rijdt, nog geen crimineel !
      Ne halve gare of ne lomperik wel maar geen crimineel...

Pas als er een ongeluk gebeurd met een dronken chauffeur+vluchtmisdrijf is ie in mijn ogen een crimineel...
      Ieder zijn mening ...
      Last edited by ; 01/12/2014, 16:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        blijbaar ben je zonder omnium niet verzekerd met andermans auto: http://www.nieuwsblad.be/article/det...41130_01404220

Is het al ooit anders geweest dat als je een ongeval krijgt met andermans wagen en die is niet omnium en je bent in fout, dat je het zelf moet betalen? Geen idee waarom de pers daar nu weer nieuws van maakt...

OT: in het programma 'De Recherche' heb ik al 2x zware drugsdealers een voorwaardelijke celstraf zien krijgen. Hardleerse wegpiraten wil men dan wel effectieve straf geven. Beide zijn uiteraard niet goed te keuren, maar ik vind drugs dealen dan nog een zwaarder feit dan wegpiraterij...
        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Alles ge iets mispeuterd wordt het 'afgedekt door de mantel der liefde' voor de mindere brave medemens.
          Als ge iets mispeuterd met de auto 'al is het maar een scheve scheet' dan wordt ge tegenwoordig verketterd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten

Mijn reactie gaat erover dat hij nergens vermeld dat alleen dronken rijders 'eventueel' de cel in moeten...
            Dus het is wel ok om meerdere keren overdreven snel te rijden, zijn rijbewijs telkens te verliezen, en dan nog te laten begaan?

Daarover heeft die rechter het dus hé, zij waar geen enkele gangbare straf vat op lijkt te hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
            En voor mij is iemand die dronken(dronken en dronken is 2 he) rijdt, nog geen crimineel !
            Ne halve gare of ne lomperik wel maar geen crimineel...

Pas als er een ongeluk gebeurd met een dronken chauffeur+vluchtmisdrijf is ie in mijn ogen een crimineel...
            Ieder zijn mening ...
            Dronken rijden is een misdrijf volgens de wet, dus in principe ben je dan al een crimineel.

In elk geval, iemand die meerdere keren, ook na herhaalde veroordeling, nog altijd dronken rijdt, is sowieso een crimineel, omdat hij onverbeterlijk en zeer schadelijk gedrag vertoont. Ook al heeft hij geen concreet ongeval veroorzaakt.

Dat spreekt toch voor zich.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
              Alles ge iets mispeuterd wordt het 'afgedekt door de mantel der liefde' voor de mindere brave medemens.
              Als ge iets mispeuterd met de auto 'al is het maar een scheve scheet' dan wordt ge tegenwoordig verketterd.
              Meerdere keren betrapt worden op dronken rijden en geen verandering van gedrag vertonen is een scheet volgens u?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                Meerdere keren betrapt worden op dronken rijden en geen verandering van gedrag vertonen is een scheet volgens u?
                Dronken rijden vind ik absoluut ook niet kunnen. Ikzelf drink niet als ik met de auto wegga. Maar dit is toch een volledig scheve situatie.
                Met het verbeurd verklaren van de auto tref je niet enkel de drinker maar ook het volledige gezin. Wat als de partner in de week de auto nodig heeft om op haar werk te geraken ?
                Veel 'zwakke weggebruikers' zijn ook de oorzaak van veel ongevallen, oversteken zonder kijken, rood licht negeren, rond punt op riden zonder voorrang te verlenen, ... , en dit allemaal omdat ze zich beschermd voelen.
                Totdat ze op een harde manier met het asfalt in aanraking komen, dan schreeuwen ze om ter hardst om hun moeke en de verzekering ....

Comment

Met het verbeurd verklaren van de auto tref je niet enkel de drinker maar ook het volledige gezin.
                  Ik heb het ongeveer 30 jaar geleden van kortbij meegemaakt.
                  Een kameraad van mijn vader komt terug van een avondje stappen. Hij reed, z'n collega langs hem.
                  Stevig in het glas gekeken.
                  Raakt van de weg, de gracht in. Hij licht gewond, kameraad dood.
                  Schadevergoeding plus gerechtskosten : 2,1 miljoen bef.

Ongeveer de prijs van een bescheiden woning in die tijd.
                  Je kunt je best voorstellen wat voor gevolgen dat heeft voor een jong gezin met kinderen en
                  een hypotheek.
                  Bijkomende persoonlijke lening ( met borg van familie ) om dat te kunnen betalen.

Voor sommige recidivisten, zonder enig besef en altijd
                  een gevaar voor alles en iedereen, misschien maar beter zo...

Comment

Dronken rijden vind ik absoluut ook niet kunnen. Ikzelf drink niet als ik met de auto wegga. Maar dit is toch een volledig scheve situatie.
                    Met het verbeurd verklaren van de auto tref je niet enkel de drinker maar ook het volledige gezin. Wat als de partner in de week de auto nodig heeft om op haar werk te geraken ?
                    Veel 'zwakke weggebruikers' zijn ook de oorzaak van veel ongevallen, oversteken zonder kijken, rood licht negeren, rond punt op riden zonder voorrang te verlenen, ... , en dit allemaal omdat ze zich beschermd voelen.
                    Totdat ze op een harde manier met het asfalt in aanraking komen, dan schreeuwen ze om ter hardst om hun moeke en de verzekering ....
                    Met een boete, een werkstraf of een paar weken rijverbod tref je het gezin ook als er geen reserves zijn.

Als je echt alleen de dader wil treffen, dan moet je denken aan stokslagen of een trap tegen hun kloten, maar dat is ethisch niet meer te verantwoorden.

Als iemand 3 keer rijverbod krijgt, en dan nog dronken rond rijdt, dan ben ik absoluut voorstander van het in beslag nemen van de auto. Of dat dan een firmawagen is of niet maakt niet uit. Dat is een probleem tussen de chauffeur en de eigenaar.

Comment

Dronken rijden is echt wel crimineel. Het erge is dat bij ongevallen meestal de passagiers omkomen en dat de zatte chauffeur er haast ongeschonden uitkomt. Paar jaar geleden hier in de buurt ook zo een geval. Chauffeur ongedeerd, passagier, vader van x aantal kinderen dood.
                      Dronken rijden moet men zeer zwaar bestraffen, niet van de tweede keer maar direct van de eerste keer. Als ge ne flitsdetector heb slagen ze uwen auto aan. Zat rijden is veel gevaarlijker dan een flitsdetector mag ik toch menen.
                      Eerste keer betrapt, zware boete + zware werkstraf. Tweede keer auto kwijt + boete.

Comment

Zat rijden is inderdaad onaanvaardbaar en zou onmiddellijk zwaar bestraft moeten worden.

Comment

En als die dronkaard in 't week-end iemand wegmaait berooft hij niet alleen iemand van 't leven, maar treft hij ook heel dat gezin (en og andere gezinnen). Dat gezin (van de recidive dronkaard achter het stuur) is trouwens mee verantwoordelijk want laat oogluikend toe dat mijnheer dronken blijft rijden. Ik vind het in beslag nemen van de wagen en zelfs 8 dagen gevangenisstraf nog erg mild, dit is wat mij betreft een veel zwaarder misdrijf dan inbraak of diefstal.
                          BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                            En als die dronkaard in 't week-end iemand wegmaait berooft hij niet alleen iemand van 't leven, maar treft hij ook heel dat gezin (en og andere gezinnen). Dat gezin (van de recidive dronkaard achter het stuur) is trouwens mee verantwoordelijk want laat oogluikend toe dat mijnheer dronken blijft rijden. Ik vind het in beslag nemen van de wagen en zelfs 8 dagen gevangenisstraf nog erg mild, dit is wat mij betreft een veel zwaarder misdrijf dan inbraak of diefstal.
                            Dat de drinker zwaar gestraft wordt en met moeten kan ik zeer zeker mee leven en is ook niet meer dan normaal, maar de rest van zijn gezin verantwoordelijk stellen ...
                            Ik kom bijna dagelijks in het revalidatiecentrum voor mijn behandelingen en wat je daar treft tart soms de verbeelding.
                            Maar al eens bij stil gestaan dat de recidive dronkaard die achter het stuur zit wel eens zijn gezin kan terroriseren als em niet aan z'n natje geraakt. Als partner van een dronkaard sta je nergens.
                            Hier in de buurt was er ook zo'n koppel met 3 kinderen, de vrouw niet van de slimste (dan heb ik me nu nog beleefd uitgedrukt). Als hare vent z'n alcohol niet had was hij verschrikkelijk agressief, vrouw slaan & buitensluiten, kinderen slaan.
                            Dan bel je de politie en de drinker was al goed gekend, komen ze daar toe : "kom manneke we gaan je in je bedje steken dan kunt ge uwen roes uitslapen ...."
                            Gebeurde soms meerdere malen per week. Telkens werd er wel een pv van opgemaakt, maar verder werd er niet meer mee gedaan. Er werd pas ingegrepen als 'em flessen eau de cologne begon te drinken bij gebrek aan alcohol. Maar dan is het al te laat zulle. Iedereen wist dat de vrouw er niet tegen opkon en ze hebben haar laten sukkelen.
                            Uiteindelijk hebben ze die vent in Beernem geplaatst. Maar om in zo'n geval dan ook de vrouw en kinderen te treffen ...
                            In feite moet je het geval per geval bekijken ...

Comment

Maar we hebben het hier altijd over recividive. Ik vind dat dit niet telt en dat 1 keer al teveel is en zwaar moet aangepakt worden.
                              Wel is er volgens mij een onderscheid tussen tekenen van dronkenschap en teveel promille. Teveel promille verdient een zware boete, dronkenschap moet keihard aangepakt worden vanaf de eerste keer. Minstens direct een voorwaardelijke gevangenisstraf gecombineerd met een zware werkstraf. Niet zo maar even 40 uren maar echt de moeite. Ook een zware boete en een vergoeding voor slachtofferfonds. Om de kinderen te vrijwaren zou men in geval van dronkenschap ook de gezinssituatie moeten onderzoeken om kinderen te beschermen tegen armoede, opvoeding door alcoholist, gezinsgeweld enz. Desnoods moeten die kinderen geplaatst worden als de situatie thuis slecht is.

Comment

We willen misschien beter niet weten hoeveel mensen met een alcohol- of drugprobleem gewoon iedere dag gaan werken. Waar zelfs de nabije omgeving niet eens weet wat er aan de hand is.

Op 't werk meerdere gevallen meegemaakt waar op den duur de waarheid dan toch boven water komt.
                                En altijd dezelfde eerste reactie van betrokkene : maar nee, ik heb geen probleem.
                                De onkenningsfase.
                                En die kan heel lang duren.

En dan ligt de bal in het kamp van die omgeving... collega's, familie, vrienden...
                                Verscheurende keuze's...
                                Ik begrijp wat je wil zeggen, Benji.

Ergens denk ik dat die rechter het ook niet meer weet. Die stelt alleen vast dat de middelen waarmee
                                hij kan of mag werken, niet helpen voor een deel van de zaken die hij behandelt.
                                Die mens wil die gevaarlijke toestanden doen stoppen, en liever vandaag dan morgen.
                                Last edited by taiko; 02/12/2014, 21:46.

Comment

Goh die mannen die hier mijn oprit en terras kwamen doen... ik had een bak gereedgezet en dacht dat ze wel een paar dagen voort konden. S middags was d'een bak leeg. De camionchauffeur die met stabilisé en zo kwam was de bieruitzetter. En gelijk elke bieruitzetter deed hij ook goed mee. In die mate dat hij kort na de middag achteruit niet meer mijn oprit op kon. Die is vrij lang en heeft twee bochten. Hij kon die bochten niet meer nemen. Zo heeft hij de helft van zijn voorbumper eraf gereden tijdens het proberen. En het was nog een heel jonge camion... D'een baas wist da, maar hij zei geen ander personeel te vinden. En gvdmme, op sommige plaatsen lopen de stenen ook niet schoon recht. Ik heb ze sommige stukken doen herbeginnen.

Comment

Das gevaarlijk e dhl, nen bak gereed zetten en er niet bij zijn...
                                    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Ondertussen doet de politierechter rustig verder, alweer twee auto's verbeurd verklaard:

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Volledig terecht trouwens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                        Das gevaarlijk e dhl, nen bak gereed zetten en er niet bij zijn...
                                        Al doende leert men In ieder geval, eender wie hier nog komt werken kan frisdrank a volonté krijgen. Ik geef geen drank meer want ik kloot er mijn eigen door. En 't is dan toch nog niet voldoende voor die mannen als ge ze n'een bak geeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Al doende leert men In ieder geval, eender wie hier nog komt werken kan frisdrank a volonté krijgen. Ik geef geen drank meer want ik kloot er mijn eigen door. En 't is dan toch nog niet voldoende voor die mannen als ge ze n'een bak geeft.
                                          Mijn ma of ik ( wie dat er thuis was als er werkvolk komt ) gaf die gewoon 1 pintje de kop als ze hun werk gedaan hadden had het genoeg gezien en gehoord bij anderen dat ze hun werk niet meer deftig konden uitvoeren...
                                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Working...
                                          X