Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrachtwagens kunnen ongestraft inhalen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vrachtwagens kunnen ongestraft inhalen

Wat ik en vele anderen al lang wisten blijkt nu meer dan waar te zijn, vrachtwagens kunnen zo goed als ongestraft inhalen op onze wegen. Regenweer of geen regenweer, ze kunnen ongestraft hun gang gaan. Dat dit voor gevaarlijke situaties en veel frustraties zorgt is vanzelfsprekend maar het feit dat er zogezegd geen personeel is om de foto's die de dure slimme camera's maken te bekijken is te gek voor woorden, er is wel personeel om de dagelijkse duizenden flitsboetes te verwerken en die gaan voor het merendeel naar Belgische autobestuurders.

De slimme camera's die gebruikt worden om het inhaalverbod voor vrachtwagens op autosnelwegen te controleren, zijn nu een maat voor niets. Er staan er op een tiental plaatsen in Vlaanderen, maar de politie gebruikt ze niet. Een politieagent moet de filmpjes controleren, en dat is geen beleidsprioriteit.

Op verschillende plaatsen op de autosnelwegen in Vlaanderen staan zogenaamde 'slimme camera's die nummerplaten herkennen. Die fimpjes, waarop overtredingen van de wegcode te zien kunnen zijn, moeten beoordeeld worden, door iemand die de situatie kan inschatten. En daar knelt het schoentje. Het is op dit moment geen beleidsprioriteit, zegt de politie zelf.
    Nochtans komen er binnenkort nog vier bij. In januari is overleg gepland tussen de politie en de bevoegde overheden over de ongebruikte camera's.
    De slimme camera's die gebruikt worden om het inhaalverbod voor vrachtwagens op autosnelwegen te controleren, zijn nu een maat voor niets. Er staan er op een tiental plaatsen in Vlaanderen, maar de politie gebruikt ze niet. Een politieagent moet de filmpjes controleren, en dat is geen beleidsprioriteit.

Typisch Belgisch beleid. We hebben ze staan, doen er niks mee dus plaatsen we er nog een paar bij. (want we hebben toch geld genoeg)

Comment

ze pesten liever de automobilisten met hun acties en flitscontroles op de meest idiote plaatsen en uren
      lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        ze pesten liever de automobilisten met hun acties en flitscontroles op de meest idiote plaatsen en uren
        +1miljard nond*dj*

Comment

Inhaalverbod voor vrachtwagens? Ik denk dat ge U eens beter moet informeren, volgens mij is er geen...

Dit is van mijn ritje van 80km vanmorgen...

Persoonlijk vind ik het nog 10x gevaarlijker op een 3 of meer vaks autostrade. 2-Vaks moet iederen gewoon vertragen naar 90 en wachten, bij een meervaks gaat links gewoon 120 blijven rijden, middenvak krijg je dan van dat volk dat zich laat vastrijden achter de inhalende vrachtwagen, en die schieten dan tegen 85 tussen de snelle rij in.

En van regenweer trekken de heren chauffeurs zich niets aan, hebben ze toch geen last van...

Last edited by TooTall; 18/12/2014, 17:36.
          Mijn Skoda

Comment

elke 2km kom je wel een inhalende vrachtwagen tegen, regenweer of niet
            lets have some more member berries

Comment

Das waar. Maar ze hebben ook niet altijd makkelijk

Mijn Skoda

Comment

en erna terug links gaan rijden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                  Inhaalverbod voor vrachtwagens? Ik denk dat ge U eens beter moet informeren, volgens mij is er geen...

Dit is van mijn ritje van 80km vanmorgen...

Persoonlijk vind ik het nog 10x gevaarlijker op een 3 of meer vaks autostrade. 2-Vaks moet iederen gewoon vertragen naar 90 en wachten
                  Wat velen niet weten is dat tenzij anders aangegeven vrachtwagens op tweevaks niet mogen inhalen, regen of geen regen. Sommige vrachtwagenchauffeurs weten dit zelfs niet, of ze willen het niet weten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

Eerlijk gezegd vind ik dat er hier iets aan moet gedaan worden. Meer controles op het inhaalverbod voor vrachtwagens, minder op snelheid van personenwagens!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Eerlijk gezegd vind ik dat er hier iets aan moet gedaan worden. Meer controles op het inhaalverbod voor vrachtwagens, minder op snelheid van personenwagens!
                      Waarom niet gewoon evenveel? Het zijn beide overtredingen.
                      Meeste van die zeverposts over "ze controleren de camions nooit blabla" komen trouwens bijna altijd van mensen die nog nooit in een camion reden, en gewoon niet weten hoeveel controle er is.

Comment

Met zo ene heb ik een jaar of 7 gereden.....schone tijd.

Sent from here
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Camion uitremmen is toch zowat het stomste dat ge kunt doen. Als daar iets fout loopt zijt ge altijd de verliezende partij.

Comment

Waarom doet diene zwalm zoiets?
                            Wat als die betonmixer moet uitwijken? En zodoende een accident veroorzaakt met alle gevolgen vandien? Dan heeft de camionchauffeur het gedaan.

Ik erger me vooral aan inhalende bussen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                              Waarom niet gewoon evenveel? Het zijn beide overtredingen.
                              Meeste van die zeverposts over "ze controleren de camions nooit blabla" komen trouwens bijna altijd van mensen die nog nooit in een camion reden, en gewoon niet weten hoeveel controle er is.
                              Volledig mee eens, alle overtredingen even veel controleren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
                                Waarom doet diene zwalm zoiets?
                                Wat als die betonmixer moet uitwijken? En zodoende een accident veroorzaakt met alle gevolgen vandien? Dan heeft de camionchauffeur het gedaan.

Ik erger me vooral aan inhalende bussen.
                                Bussen zijn echt stom he die mogen 100 dus altijd naar 2e vak voor vrachtwagens, en daar te traag voor doorsnee wagen
                                was mij vorig jaar opgevallen, met bus naar NL geweest ;-)

Comment

In tegenstelling tot vrachtwagens mogen bussen meestal wel inhalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    In tegenstelling tot vrachtwagens mogen bussen meestal wel inhalen.
                                    En waarom dan wel?
                                    Het inhaalverbod geldt toch voor alle voertuigen vanaf 3,5ton?
                                    Last edited by ; 18/12/2014, 22:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
                                      En waarom dan wel?
                                      Het inhaalverbod geldt toch voor alle voertuigen vanaf 3,5ton?
                                      Nein!

RVV art 1: ao. vrachtauto: motorvoertuig, niet ingericht voor het vervoer van personen, waarvan de toegestane maximum massa meer bedraagt dan 3500 kg;

Bord F3: Verbod voor vrachtauto's om motorvoertuigen in te halen
                                      Dus vrachtauto's hebben het verbod, en een bus =/= vrachtauto omdat die ingericht is voor het vervoer van personen.

Heb een tijdje de snelbus genomen van Lummen naar Brussel, ik ergerde me zelf aan de bus als ik erin zat, en die begon weer een rij camions voorbij te steken aan 100...
                                      Mijn Skoda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                        Bussen zijn echt stom he die mogen 100 dus altijd naar 2e vak voor vrachtwagens, en daar te traag voor doorsnee wagen
                                        was mij vorig jaar opgevallen, met bus naar NL geweest ;-)
                                        ik heb nog niet zolang mijne C gehaald.
                                        En daar is duidelijk gezegd dat bussen enkel 100 mogen rijden in duitsland.
                                        Dus in theorie mag een bus in belgie en nederland niet inhalen.
                                        Maar ze doen het wel.

Comment

Working...
                                        X