Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeersbelasting verhuur met chauffeur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verkeersbelasting verhuur met chauffeur

Beste

Ik heb een vraagje omtrent de verkeersbelasting.
    Net zoals velen betaal ik liefst zo weinig mogelijk aan vadertje staat. Onlangs las ik ergens dat taxi's en verhuurbedrijven met chauffeur geen of een verminderde verkeersbelasting moesten betalen. Ik heb wat opzoekwerk gedaan en vond dat bij verhuur een chauffeur aanwezig moest zijn. Ook moest er een contract in de auto aanwezig zijn, zodat bij controle alles in orde is. Heeft hier iemand al ervaring mee? of zijn er nog enkele zaken die niet kloppen?

Stel ik richt een klein verhuurbedrijf op met 1 auto en verhuur die bijvoorbeeld aan mij vader of een andere familielid. Er is dus een contract. bij een controle kan ik zeggen dat ik hem moet oppikken ofzo. Ook moest ik een vergunning krijgen van de gemeente, in hoeverre gaan die het toestaan als dat nu bijvoorbeeld voor een dikke sportauto is?

plz don't hate en kom af met het verhaal van 'iedereen moet betalen' enzo, het enige wat graag zou weten is ervaringen/ personen die er meer van kennen

Alvast bedankt.

Ik denk dat er meer bij komt te kijken.
    Ten eerste moet je een vennootschap oprichten of zelfstandige worden.
    Je betaalt dus sowieso een minimaal bedrag aan de RSZ, behalve in specifieke gevallen als zelfstandige in bijberoep met winst onder een bepaalde grens.
    Vergeet niet de aangiftes, boekhouder, ...
    Daar komt nog bij dat je verzekering sowieso duurder zal zijn.
    En je zal ook je kilometers en tankbeurten moeten kunnen aantonen, bij benadering, op basis van opgestelde facturen.
    En daar komt dan ook nog is bij dat zodra je deze privé gebruikt, wat sowieso dus zal gebeuren, je VAA moet betalen.

Comment

In principe moet dit wel kunnen denk ik, je moet alleen afvragen of het sop de kolen waard zal zijn
      Bedrijf oprichten kost ook geld + jaarlijks nog een hoop vaste kosten. Die vergunning van de gemeente zal ook wel geld kosten.
      Ook naar verzekering toe denk ik dat er gevolgen zijn.
      Misschien dat forumlid El Greco die in de sector actief is je verder kan helpen.
      2.0 JTDm

Comment

Hier, http://www.autoforum.be/showthread.p...stuurder-(VVB) kan je al iets meer inlichting vinden, maar over de totale wetgeving verwijs ik je door naar de website van GTL: http://www.gtl-taxi.be
        Wat betreft de verkeersbelasting, zowel taxi's als verhuring van wagen met chauffeur zijn (voorlopig?) nog vrijgesteld van verkeersbelasting. Enkel BIV moet er betaald worden.
        Voor de vergunningen moet er (uiteraard) ook betaald worden aan je gemeente en de prijzen zijn geïndexeerd. Weet niet of alle steden/gemeenten dezelfde prijs hanteren. Dit is per jaar/per voertuig.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

'k vind dit wel een interessante vraag

Comment

Van TS wel nooit weer wat gehoord.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Kan nooit werken.
              Als dit ging, dan reed half België zo rond, en dan was dat achterpoortje al gesloten.

Hoe ga je verklaren dat je bv 15.000 km per jaar doet met die auto, en dat er bijna geen betalende ritten zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Kan nooit werken.
                Als dit ging, dan reed half België zo rond, en dan was dat achterpoortje al gesloten.

Hoe ga je verklaren dat je bv 15.000 km per jaar doet met die auto, en dat er bijna geen betalende ritten zijn...
                Er lopen nog veel fantasten rond of mensen die menen het wiel heruitgevonden te hebben.

Comment

Heb de belastingdienst opgebelt, rij je prive betreft de BTW dan moet je een schatting maken hoeveel % dat is en aangeven op je BTW aangifte.
                  Een ritten registratie moet dan worden bijgehouden.....

Comment

Heb de belastingdienst opgebelt, rij je prive betreft de BTW dan moet je een schatting maken hoeveel % dat is en aangeven op je BTW aangifte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boldman Bekijk Berichten
                      Hier in België mag je niet privé rijden met je (ver)huurwagen. Staat zo in het gemeentereglement en in de wetgeving. Doe je dat wel, dan zal je sowieso verkeersbelasting moeten betalen als ze er op uit komen, het %-deel dat je privé gebruikt zal dan ook niet aftrekbaar zijn en ook de btw niet uiteraard. Heb nog geen weet van goedkeuring van rittenregistratie in tegenstelling tot in Nederland waar dit wel aanvaardbaar/goedgekeurd wordt.
                      Hou er ook rekening mee dat NIET alle kopjes bij alle belastingdiensten overal in dezelfde richting staan, zelf kunnen ondervinden...toen we verhuist waren. Niet overal blijken ze de wetgeving goed of zéér goed te kennen.
                      Je kan niet van 2 walletjes eten...

Comment

Je moet ook een medice keuring ondergaan en je rijbewijs is dan geldig voor 5 jaar net zoals voor bus en vrachtwagenchauffeurs

Comment

Je moet ook een medice keuring ondergaan en je rijbewijs is dan geldig voor 5 jaar net zoals voor bus en vrachtwagenchauffeurs

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hendrik193
                              Vergeet ook niet langs een oogarts te gaan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Working...
                              X