Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vanaf tweede zware inbreuk rijbewijs drie maanden kwijt
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenZe zouden beter zorgen dat de bestaande regels
1) logisch zijn
2) nageleefd worden
en dan pas met nieuwe en strengere regels afkomen.
en vooral beroepsrijders, o.a. Truckers, koerierdiensten, ... Zijn de klos door de vele km ze doen ?
Comment
-
Maar kijk eens rondom je heen op de autostrade. Aan 130 rij je iedereen voorbij. Snel rijden op de openbare weg heeft geen draagvlak meer. Ok, een paar petrolheads op Een autoforum die moord en brand schreeuwen
Het valt ook op dat de liberale losbandigheid als het over flitsen en snelheidsbeperkingen ging volledig weg is. Deze rechtse regering is de strengste op gebied van verkeersveiligheid ooit lijkt het. It's a brave new world
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fred-RS Bekijk BerichtenOm on topic te blijven...
Erg en schandelijk is het...
De 'gewone' burger die geregeld op de baan is zal weer in meeste gevallen de klos zijn.
In 1ste plaats financiëel en dan nog is 'rijbewijsmatig'
toch als deze straffen van toepassing komen op 'normale' overtredingen zoals snelheid...
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk BerichtenHeel terecht
en vooral beroepsrijders, o.a. Truckers, koerierdiensten, ... Zijn de klos door de vele km ze doen ?
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenMaar kijk eens rondom je heen op de autostrade. Aan 130 rij je iedereen voorbij. Snel rijden op de openbare weg heeft geen draagvlak meer. Ok, een paar petrolheads op Een autoforum die moord en brand schreeuwen
Het valt ook op dat de liberale losbandigheid als het over flitsen en snelheidsbeperkingen ging volledig weg is. Deze rechtse regering is de strengste op gebied van verkeersveiligheid ooit lijkt het. It's a brave new world
Comment
-
Het wordt vanaf 1 januari 2015 nog veel strenger dan het hier wordt voorgesteld... Want niet alleen de strafmaten en de overtredingen/inbreuken die in aanmerking komen voor herhaling zijn aangepast, ook is er voorzien in dubbele, driedubbele, ... herhaling (met VERPLICHTE rijverboden van 18 - 27 - 36 (!) maand met VERPLICHT het afleggen van psychologisch/geneeskundig/theoretisch/praktisch examen (kostprijs in totaal in ideaal geval (alles meteen geslaagd) om en bij de 450 EUR) én zijn de herhalingstermijnen nu allemaal verlengd naar drie jaar, waar er vroeger nog enkele van een jaar bestonden.
Daarnaast verliezen we in staat van herhaling een aantal reddingsboeien, zoals weekendverval en/of beperken van rijverbod tot categorie rijbewijs waarmee overtreding begaan (wat zeer interessant was voor vb. vrachtwagenchauffeurs).
Er blijven wel nog milderingsmogelijkheden, maar het wordt allemaal heel wat moeilijker en technischer. Ik wacht op de eerste dagvaardingen met fouten op vlak van herhaling, want parketten zijn al onderbemand en de nieuwe wetgeving geeft er hen nog een boel werk bij.BMW F10 535d
Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Comment
-
Hoewel ik zelf veel (gematigd) te snel rijd, gaat het meestal gelukkig niet over zware snelheidsovertredingen. Dit gezegd zijnde verandert deze wetgeving gelukkig niets aan de goede oude Belgische traditie van veel blabla (wetgeving) maar weinig boemboem (controle), dus ik zie weinig verandering...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenIk denk dat de pakkans erg afhangt van al die apparaatjes tegenwoordig die u waarschuwen voor vaste en mobiele controles. Er is enorm veel controle en er is ook enorm veel politie op straat. En ja, ge kunt nog met veel wegkomen maar die politiestaat hebben we alvast - met enthousiaste medewerking van de bevolking.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Bon het gaat dus over dit lijstje:
Zware overtredingen
- Rijden zonder geldig rijbewijs
- Vluchtmisdrijf
- Overdreven en onaangepaste snelheid
- Rijden onder invloed van alcohol en drugs
- Gebruik van een radarverklikker
- Overtredingen van de vierde categorie, zoals het niet respecteren van de aanwijzingen van een agent
Samenvatting voor de gemiddelde huisvader: een beetje trager rijden en niet drinken. Fair enough.
Wat betreft de rest van de lijst, zoals 4de categorie overtredingen: volkomen terecht dat dit soort idioten van de baan gehaald wordt.
Comment
-
1) 30% van de goede Vlamingen wou een lik op stuk beleid. Blijkbaar werkt dat in alle richtingen hé. Niet enkel voor de handtasdiefjes.
2) het betreft zware overtredingen.... Dan zoek je het zelf. Ik rijd al bijna 17 jaar en terwijl ik steevast te snel rij (of ook niet, het kan hypothetisch zijn, of gewoon stoere praat meneer de rechter), heb ik nog NOOIT een boete gehad. Ook niet voor alcohol, want ik drink niet als ik moet rijden. Evenmin jaag ik meerdere lijnen coke door m'n neus als ik moet rijden (eigenlijk nooit meneer de rechter) .
3) ze gaan systemen als de coyote nog verbieden. Past mooi in de laten we alles maar verbieden-mentaliteit van zuur vlaanderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenMaar kijk eens rondom je heen op de autostrade. Aan 130 rij je iedereen voorbij. Snel rijden op de openbare weg heeft geen draagvlak meer. Ok, een paar petrolheads op Een autoforum die moord en brand schreeuwen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenAanvaardbare maatregel. Na 34 jaar rijervaring en +/- 500.000 km heb ik nog geen bekeuringen voor verkeersovertredingen gekregen. Slechts één keer parkeerschijf vergeten te zetten met als resultaat een retributie te betalen van 25 euro op 8 november 2007.
Comment
-
ik zit met al mijn firmawagens al goed over de 500 000km op een 7tal jaar. daarbij ook nog eens men privé km's...
op de 15jaar dat ik men rijbewijs heb:
-aantal keer alcohol gedronken achter het stuur: 0
-aantal keer geflitst aan hoge snelheden: 5tal keer (1x 85km/H in bebouwde kom, was verkeerd gereden en draaide mij om. van het ene naar het andere verkeerslicht was blijkbaar bebouwde kom. 1x 145km/H op autosnelweg in aalter, 2x 71km/H in zone 50 op ninoofsesteenweg. das een 4vaks baan met middenberm die heel de baan 70is, behalve in dilbeek. en 1x vorig jaar aan 126km/H in de E40
-2tal parkeersboetes (1x in de berm geparkeerd wat blijkbaar niet mocht en 1x blauwe schijf vergeten).
met die nieuwe regels kan ik dus perfect leven. de kans dat ik 2 zware overtredingen bega op korte tijd is zo goed als onmogelijk
@dimi: ik lees elke dag de klok verkeerd (vertrek 15min te vroeg) en rijd dan maar 90km/H naar men werk. GEEN ergernis op de baan, geen stress dat ik te laat ga zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten@dimi: ik lees elke dag de klok verkeerd (vertrek 15min te vroeg) en rijd dan maar 90km/H naar men werk. GEEN ergernis op de baan, geen stress dat ik te laat ga zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDaar heb ik dan toch nog maar heel weinig van gemerkt.
hij bepaalt alles in een dorp/stad, in kapellen is er controle zot op alles en dezelfde ploeg blijft aan de macht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door newlook Bekijk BerichtenBon het gaat dus over dit lijstje:
Zware overtredingen
- Rijden zonder geldig rijbewijs
- Vluchtmisdrijf
- Overdreven en onaangepaste snelheid
- Rijden onder invloed van alcohol en drugs
- Gebruik van een radarverklikker
- Overtredingen van de vierde categorie, zoals het niet respecteren van de aanwijzingen van een agent
Samenvatting voor de gemiddelde huisvader: een beetje trager rijden en niet drinken. Fair enough.
Wat betreft de rest van de lijst, zoals 4de categorie overtredingen: volkomen terecht dat dit soort idioten van de baan gehaald wordt.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenandere burgemeester kiezen he !
hij bepaalt alles in een dorp/stad, in kapellen is er controle zot op alles en dezelfde ploeg blijft aan de machtOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten100-105 op teller doe ik toch meestal, inderdaad geen ergernis meer, gewoon omdat de opgefokte jongens op een andere rijstrook zitten te bumperkleven, minder verbruik en geen stress. Ik rij wel altijd iets sneller dan de camions, ik probeer niemand te ergeren.
om de één of andere reden gaat die rijstrook van vrachtwagens ook sneller in de files. autos die me de autosnelweg ervoor voorbij staken, zie ik na de files nog eens voorbij vliegen
Comment
Comment