Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roodlichtcamera

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Roodlichtcamera

We ( familie en ikzelf ) staan aan een verkeerslicht met roodlichtcamera. De lichten zijn pijlen. De pijl naar links wordt groen en de wagen voor mij vertrekt ... door het rood, want het verkeerslicht, de pijl rechtdoor staat nog op rood. De vraag is of de camera is afgegaan, we hebben geen flits gezien. Er wordt gezegd dat een roodlichtcamera niet flitst onder de 30km per uur. Omdat het familielid voor mij vertrok aan de lichten was de snelheid nog niet hoog. Weet er iemand hier meer over te vertellen.

Ik denk dat de detectie er enkel is bij overgang van groen naar rood. Dus in dit geval niet.

Comment

Het klopt dat die roodlichtcamera's niet flitsen onder 30km/h, dit is ingevoerd omwille van afslaande vrachtwagens die staan te wachten tot ze kunnen oversteken.

Niet elke roodlichtcamera is uitgerust met een film. Soms wisselen ze die van kruispunt naar kruispunt maar er zijn ook roodlichtcamera's die nooit werken.

Comment

Ik heb nog iets gelijkaardig meegemaakt, geen flits gezien en geen boete gekregen.
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Ik heb hetzelfde meegemaakt, de voorligger gevolgd bij rood licht, serieus veel schrik gehad maar geen boete gekregen

Comment

In de meeste steden hebben ze maar genoeg cameras voor 1 kruispunt mee te voorzien, en wisselen ze deze om de zoveel tijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              Het klopt dat die roodlichtcamera's niet flitsen onder 30km/h, dit is ingevoerd omwille van afslaande vrachtwagens die staan te wachten tot ze kunnen oversteken.

Niet elke roodlichtcamera is uitgerust met een film. Soms wisselen ze die van kruispunt naar kruispunt maar er zijn ook roodlichtcamera's die nooit werken.
              Film?
              Is dat tegenwoordig niet allemaal digitaal?

Wat die 30 km/h betreft, ik heb al enkele keren bij zo lichten met pijlen voor de verschillende richtingen de camera wel zien flitsen wanneer er eentje vertrekt en door het rood rijd.
              (De lichten op de N80 aan de Mercedes garage in Sint-Truiden is zo een punt waar dat heel vaak gebeurd)
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

ik heb op net dezelfde manier wel al eens prijs gehad. Gemeten snelheid was toen 23 km/h.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

We stopten voor het rode licht. Het familielid in de auto voor mij vertrok toen hij het licht op groen zag springen, maar dat was de pijl naar links. Rechtdoor was de pijl nog rood. We hebben daarna erover gesproken ( vroeg mij waarom ik bleef staan en niet volgde ) maar hij keek naar het verkeerde licht, misschien een beetje aangedaan van de toestand ( we gingen naar een begrafenis van een dierbaar familielid ) Hij is nu ongerust omdat dit toch een zware overtreding is en wat de gevolgen kunnen zijn. Een flits hebben we niet gezien ... maar zie je dat tegenwoordig nog met die moderne toestellen, gaat er steeds een flits af?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Film?
                    Dat zal inderdaad vrijwel allemaal digitaal zijn maar toch zal er niet overal een camera inzitten. Je moet daar eens op letten want je kan zoiets meestal vanaf de buitenkant zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door valist Bekijk Berichten
                      We stopten voor het rode licht. Het familielid in de auto voor mij vertrok toen hij het licht op groen zag springen, maar dat was de pijl naar links. Rechtdoor was de pijl nog rood. We hebben daarna erover gesproken ( vroeg mij waarom ik bleef staan en niet volgde ) maar hij keek naar het verkeerde licht, misschien een beetje aangedaan van de toestand ( we gingen naar een begrafenis van een dierbaar familielid ) Hij is nu ongerust omdat dit toch een zware overtreding is en wat de gevolgen kunnen zijn. Een flits hebben we niet gezien ... maar zie je dat tegenwoordig nog met die moderne toestellen, gaat er steeds een flits af?
                      Ben je zeker dat die camera wel op rood licht flitst? Mij is dat namelijk nog nooit overkomen dus ik veronderstel dat de meeste van die flitscamera's op kruispunten dat niet doen.
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Alle camera's op kruispunten flitsen in de eerste plaats wanneer je door het rood rijd.

Maar zoals hier reed gezegd, er zit niet altijd een flitstoestel in die bakjes.
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

als je door het rood rijdt aan een snelheid lager dan 30km/h flitst deze niet ...als er dan al ene inzit. Hangt er een hangslot aan dan zit er ene in

Comment

Film?

Wat die 30 km/h betreft, ik heb al enkele keren bij zo lichten met pijlen voor de verschillende richtingen de camera wel zien flitsen wanneer er eentje vertrekt en door het rood rijd.
                            (De lichten op de N80 aan de Mercedes garage in Sint-Truiden is zo een punt waar dat heel vaak gebeurd)
                            zeker niet, enkel op ASW alles digitaal
                            op andere wegen meestal niet
                            voor meer uitleg zie flitsservice.be

Comment

De meeste camera's aan rood lichten zijn er voor de snelheid en ook voor door het rood licht rijden. Waarom worden ze anders aan de lichten gezet?
                              Waaraan kan je zien of er een camera inzit?

Comment

wel, als je er te hard voorbij rijd, of door het rood licht (moet geloof ik al een bepaalde tijd op rood staan voor die afgaat ook) en je zit één of 2 lichtflitsen, dan zit er ene in.

voor de rest kan je dat volgens de buitenkant niet direct zien anders. het glaasje om de lens te beschermen zit er altijd, ook al is die leeg.
                                en dat hangslot zullen ze der ook wel aanlaten, anders zouden er wel eens gratis donaties kunnen worden aangeboden van hond/paardeigenaars

Comment

Bij de meeste palen kan je wel degelijk zien of er een camera inzit of niet. Als er geen camera inzit dat zie je geen lens zitten, je ziet dat de kast leeg is. Een hangslot kan inderdaad ook een indicatie zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GIN-072 Bekijk Berichten
                                    als je door het rood rijdt aan een snelheid lager dan 30km/h flitst deze niet ...als er dan al ene inzit. Hangt er een hangslot aan dan zit er ene in
                                    Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn.
                                    >>>
                                    Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                    ik heb op net dezelfde manier wel al eens prijs gehad. Gemeten snelheid was toen 23 km/h.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                      zeker niet, enkel op ASW alles digitaal
                                      op andere wegen meestal niet
                                      voor meer uitleg zie flitsservice.be
                                      Volgens de website wegenenverkeer.be zijn alle palen die na 2008 geplaatst zijn digitaal.
                                      Dat is dus een grote meerderheid van de flitspalen.

Comment

Alle camera's op kruispunten flitsen in de eerste plaats wanneer je door het rood rijd.
                                        Da's niet waar. Een deel is zelfs niet een gekoppeld aan de verkeerslichten.

Waarom ze aan de lichten staan? Op een kruispunt is de kans op een ongeval groter dan op een gewone doorlopende weg en de snelheid kan best wat verminderd.

99% registreren die dingen trouwens overdreven snelheid, er zijn maar weinig plaatsen waar het überhaupt mogelijk is van door het rood te rijden en dat te overleven.
                                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Working...
                                        X