Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BIV & rijtaks voor clio v6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BIV & rijtaks voor clio v6

    Hallo iedereen,

    Ik heb met de online calculator van de overheid de BIV & rijtaks is berekend voor een clio V6 phase 2.

    De BIV is zo hoog dat ik het bedrag hier zelfs niet durf posten
    (hopelijk) of waarschijnlijk doe ik iets verkeerd?

    Kan iemand mij zeggen welke BIV & rijtaks er betaald moet worden voor een clio met de volgende specs:

    Cilinderinhoud (cm3) 2946
    Maximum vermogen kW CEE (pk) 187 (255)
    CO2 uitstoot 285 g/km
    Alvast bedankt,
    Grtn,
    Flor

  • #2
    Hangt er vanaf wat je overdreven vind, komt niet in de buurt van M3 grief enzo uiteraard maar toch een mooie 1311 euro wat ook niet mis is. Langs de andere kant vind ik het nog meevallen, ik had meer verwacht. Model berekening is 2005

    Comment


    • #3
      Flor, je moet gemist hebben met de leeftijd van de wagen in te geven. ik gok dat je op 10k uitkwam?
      lets have some more member berries

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
        Hangt er vanaf wat je overdreven vind, komt niet in de buurt van M3 grief enzo uiteraard maar toch een mooie 1311 euro wat ook niet mis is. Langs de andere kant vind ik het nog meevallen, ik had meer verwacht. Model berekening is 2005
        OK, dat ziet er al beter uit, bedankt voor de info!
        Valt idd nog zeer goed mee.

        Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        Flor, je moet gemist hebben met de leeftijd van de wagen in te geven. ik gok dat je op 10k uitkwam?
        Doa, uw gok zit er volledig op
        Wel tegen niemand zeggen aub

        Comment


        • #5
          10k is het maximum wat je kan betalen. Belachelijk veel als je t mij vraagt.

          Comment


          • #6
            je berekende BIV (afgerond) : €905

            de uitstoot is iets minder dan wat je opgaf nm.267g/km



            wat ik wel niet zeker van ben is de euronorm, heb berekend op euronorm 3

            verkeersbelasting is €1011 +-
            Last edited by geertqv; 05/01/2015, 17:15.
            Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

            Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

            Seat Ibiza Evo2 ​

            Comment


            • #7
              Ga voor een Megane RS. Zo een clio V6 is echt niet beter. Ok het concept is wel geil ( Motor achter en achterwielaandrijving ) maar beter gaan dat echt niet rijden .

              Comment


              • #8
                Blackhorse...

                "Zo een clio V6 is echt niet beter. Ok het concept is wel geil ( Motor achter en achterwielaandrijving ) maar beter gaan dat echt niet rijden"

                Ik neem aan dat je een vlaag van verstandsverbijstering had toen je dat schreef.

                Cheers.

                B

                Comment


                • #9
                  hij heeft wel gelijk als het op de clio aankomt. De fase I was ronduit een dweil in de bochten, de fase II deed het al heel wat beter maar was ook niet DE bochtenpikker van dienst. Dan is een RS eerlijk gezegd een betere keuze.
                  Als je de muzikale klank van de V6 zoekt: geen betere dan de clio...
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #10
                    Moet die Clio niet gaan vergelijken met een veel jongere Megane he. Die Clio vraagt wel wat meer van de bestuurder en is beetje moeilijker te rijden maar geeft zoveel meer fun. En zo'n Clio koop je deels omdat het iets speciaals is, RS'en zijn er genoeg, zo'n Clio V6 is er eentje om te houden. Qua investering de betere keuze. Zal niet zakken qua waarde mettertijd, integendeel. Als je iets speciaals wil is een Spider ook een mogelijkheid, maar da's een zomerwagentje. Maar zakt ook niet meer in waarde.
                    Zo een Clio moet je vergelijken met een R5 Alpine Turbo op lange termijn.

                    Comment


                    • #11
                      een clio v6 zal nooit een R5 alpine turbo zijn. De r5 is een pretwagen. De clio V6 phase I waar ik mee gereden heb, was dikke fun in een rechte lijn... als het wegdek er goed bijlag. Anders huppelde die dat het een lieve lust was. En bij het stevigere bochtenwerk kon de ophanging nooit volgen wat je altijd gefrustreerd achterliet. De phase II zou het beter doen naar wat ik me heb laten zeggen, maar ook daar was het: geen echte bochtenpikker. Iets wat de clio 16v van die tijd toch wel was. Die was ondanks de mindere pk's op circuit een pak sneller dan de V6 variant.
                      Waar de R5 turbo een doordacht ontwikkeld product was (deze moest meekunnen op topniveau in de verschillende rally's) geeft de V6 me veel meer het gevoel rap in elkaar gestoken te zijn zonder er echt goed over te hebben nagedacht.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #12
                        ja kwam toch in alle testen naar voor dat die V6 niet goed is qua wegligging

                        is natuurlijk wel zalig ontwerp (mid engine hot hatch), moet je kopen omwille van z'n "one of a kind"
                        Last edited by ; 06/01/2015, 15:47.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Zo een Clio moet je vergelijken met een R5 Alpine Turbo op lange termijn.
                          mr renault, vlg mij ben je mis

                          alpine turbo



                          turbo

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            een clio v6 zal nooit een R5 alpine turbo zijn. De r5 is een pretwagen. De clio V6 phase I waar ik mee gereden heb, was dikke fun in een rechte lijn... als het wegdek er goed bijlag. Anders huppelde die dat het een lieve lust was. En bij het stevigere bochtenwerk kon de ophanging nooit volgen wat je altijd gefrustreerd achterliet. De phase II zou het beter doen naar wat ik me heb laten zeggen, maar ook daar was het: geen echte bochtenpikker. Iets wat de clio 16v van die tijd toch wel was. Die was ondanks de mindere pk's op circuit een pak sneller dan de V6 variant.
                            Waar de R5 turbo een doordacht ontwikkeld product was (deze moest meekunnen op topniveau in de verschillende rally's) geeft de V6 me veel meer het gevoel rap in elkaar gestoken te zijn zonder er echt goed over te hebben nagedacht.
                            Denk dat je niet helemaal mee bent...
                            Als je de snelste wil koop je geen wagens van die leeftijd maar koop je een nieuwe Megane RS bvb. Minder dan 30k, kan je alle dagen gebruiken en rij je al veel mee naar huis op circuit.
                            Als je wagens van die leeftijd gaat kopen om de wegligging of snelheid ben je verkeerd bezig. Dan zou bvb een M3 van de eerste generatie ook geen enkele reden tot aankoop hebben. Of een Sierra Cosworth achterwielaandrijving, ook zoiets (nog veel erger eigenlijk).
                            Je koopt zo'n V6 om z'n uitstraling, karakter, mooiheid, geluid, waardevastheid tot zelfs als belegging. Net als je een R5 of Spider zou kopen... Zo'n Clio V6 vergelijk je niet met een Clio cup, RS of Megane RS. Dat concept is gewoon anders, om te beginnen woog die al 300 kilo meer dan de cup... Die wagen was niet gebouwd om prijzen te winnen maar wel om exclusief te zijn, om merkimago.
                            Een R5 Alpine zal nooit een Clio V6 zijn of omgekeerd, gewoon omdat ze om verschillende redenen op de markt kwamen. Maar ze hebben allebei evenveel recht om exclusief te zijn. Ik zeg kopen, kan je niks verkeerd aan doen en ik ben fan.

                            Comment


                            • #15
                              Zalig!

                              2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                              2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                              2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                              Comment


                              • #16
                                mijn pa had een phase I, dus ik denk dat ik wel mee ben. Die heeft daarvoor ook een Super Cinq turbo gehad (niet het brede model, maar het laatste model dat is uitgebracht). De R5 turbo reed en rijdt veel fijner dan de clio V6. Dat ding lag tenminste nog ietwat strak op de weg en dat voor een auto ouder dan de V6. Tonnen rijplezier met een kamerbrede glimlach op je gezicht.
                                Blijkbaar dacht mijn pa er net zo over want toen hij overleden is had de clio na 1.5 jaar bijna geen km's gemaakt en is voor iets minder dan 18K pas verkocht geraakt via garage Benny Verhulst.
                                Dus waarom zou je daar bij zulke auto niet over nadenken? Gewoon kopen als investering lijkt me zonde vermits er zoveel anders is wat wel goed rijdt en even waardevast is. Daar zit je dan met een auto die veel potentieel beoogt maar niet geeft.
                                Als ik het nu bekijk had ik een paar jaar geleden een 205 gti moeten kopen. Die gingen voor weinig geld (minder als 1000€) terwijl ze nu voor een slechte al vaak meer dan 3000€ vragen, een goede gaat al vlot richting 8000€. Zelfde met de R5 turbo van hierboven. Echt goede exemplaren gaan voor veel geld tegenwoordig.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
                                  Blackhorse...

                                  "Zo een clio V6 is echt niet beter. Ok het concept is wel geil ( Motor achter en achterwielaandrijving ) maar beter gaan dat echt niet rijden"

                                  Ik neem aan dat je een vlaag van verstandsverbijstering had toen je dat schreef.

                                  Cheers.

                                  B

                                  Onderschat mijn kennis niet

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nee, ik vind je aankoopredenen verkeerd als het over oudere wagens gaat. Heb je het nu over de R5 Gt Turbo die strak op de baan lag? Nee toch hoop ik. Heb er tientallen van verkocht destijds. Wagentje kon vermogen niet aan. Was fun maar waren doodskistjes.

                                    Dan is een Cosworth ook niets waard zoals ik al zei.

                                    Ik spreek niet over je kennis van het produkt als ik zeg niet mee zijn, maar over de aankoopredenen voor zoiets. Je investeert een beetje in een leuke wagen die mettertijd zeker in waarde zal stijgen.

                                    Op een 205 GTI kon je wat verdienen zoals bvb ook op een Golf 1 GTI (zeker als het een 1800 was, ik verkocht die destijds rond de 40.000 B fr), maar een V6 is een blijvertje... Zie geen enkele reden waarom die jongen ontmoedigd moet worden om die wagen te kopen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      hou niet van schreeuwerige karren, maar de presence van zo'n v6... zelfs het feit dat'em eigenlijk niet echt super zou rijden maakt het nog beter

                                      Comment


                                      • #20
                                        Da's volgens mij het juiste gevoel se

                                        Comment

                                        Working...
                                        X