Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BIV & rijtaks voor clio v6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    allé, 5 turbo ging toch lekker goed de bocht door hoor. Alleen was het soms verschieten als je de turbodruk liet opkomen midden in de bocht en vooral dat die niet onmiddellijk zijn inertie verloor bij het lossen van de gas.

    en ik wil die zeker niet ontmoedigen. Ieder moet kopen waar hij/zij zin in heeft. De V6 motor heeft me meer dan 1 keer de haren op de armen recht laten komen eens je bij die 7000rpm komt. Nog goed gelachen ook op de havenweg toen een golf TDI dacht even voorbij te willen komen: rechtervoet naar beneden in vijfde versnelling en in no-time zat de V6 op dikke illegale snelheden en was het golfje een kleine stip in de spiegel. Maar ik knapte wel serieus af op dat hobbelige weggedrag. Ik heb in al mijn auto's sportdempers/veren gehad, in het begin de goedkopere, maar nooit waren die zo onrustig als die in de V6. En dat stoorde mij op de duur en is reden genoeg voor mij om hem niet te kopen. Ik koop geen auto's als investering maar om rijplezier mee te hebben. Anders kan ik evengoed een duur schilderij kopen en in mijn living hangen. Brengt ook geld op na zoveel jaar.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #22
      Ja maar als hij die wagen nu graag ziet en hij koopt die ipv het geld op een spaarboekje te zetten. Dan heeft hij iets wat hij wil en gelijk ook iets dat waarde houdt.
      Investeren in een auto is zeker niet verkeerd, denk zelfs verstandig tegenwoordig. Als je kennis hebt van kunst kan dit inderdaad ook zeer rendabel zijn zoals je zegt.

      In het geval van de TS doet hij een goede zaak: 1 hij wil die auto wellicht graag, 2 hij zal er zeker zijn broek niet aan scheuren en 3, die auto rijdt echt niet zo slecht hoor. Moet toch toegeven dat dit veel meer fun is dan eender welke middenklasser diesel toch.
      Als je geen rijplezier vindt met een 3.0 V 6 in een klein wagentje met achterwielaandrijving, vraag ik me af welke wagen je nu rijdt die zoveel meer rijplezier geeft. Met alle respect, maar het zal toch al iets moeten zijn dan.

      Comment


      • #23
        Flor woon jij in het Brussels gewest? daar is de biv nogn altijd op cc en kW.
        Polo 6n 1.4

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Ja maar als hij die wagen nu graag ziet en hij koopt die ipv het geld op een spaarboekje te zetten. Dan heeft hij iets wat hij wil en gelijk ook iets dat waarde houdt.
          Investeren in een auto is zeker niet verkeerd, denk zelfs verstandig tegenwoordig. Als je kennis hebt van kunst kan dit inderdaad ook zeer rendabel zijn zoals je zegt.

          In het geval van de TS doet hij een goede zaak: 1 hij wil die auto wellicht graag, 2 hij zal er zeker zijn broek niet aan scheuren en 3, die auto rijdt echt niet zo slecht hoor. Moet toch toegeven dat dit veel meer fun is dan eender welke middenklasser diesel toch.
          Als je geen rijplezier vindt met een 3.0 V 6 in een klein wagentje met achterwielaandrijving, vraag ik me af welke wagen je nu rijdt die zoveel meer rijplezier geeft. Met alle respect, maar het zal toch al iets moeten zijn dan.
          ik heb veel meer rijplezier met mijn oude 205 xs met de volle 80 pk dan met de clio V6 van mijn vader zaliger indertijd
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Als je geen rijplezier vindt met een 3.0 V 6 in een klein wagentje met achterwielaandrijving, vraag ik me af welke wagen je nu rijdt die zoveel meer rijplezier geeft. Met alle respect, maar het zal toch al iets moeten zijn dan.
            Of omgekeerd: noem eens een wagen die ge met Mika Hakinnen aan't stuur toch nog saai zou vinden?
            Of nog eens omdraaien: in de strafste autos verveelt ge u het meest omdat ge de situaties waarin ze tot hun recht komen te ver moet gaan zoeken.
            30 jaar Mr Yuge!

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
              Of omgekeerd: noem eens een wagen die ge met Mika Hakinnen aan't stuur toch nog saai zou vinden?
              Of nog eens omdraaien: in de strafste autos verveelt ge u het meest omdat ge de situaties waarin ze tot hun recht komen te ver moet gaan zoeken.
              Ik zou me ook lekker amuseren met een clio V6

              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              ik heb veel meer rijplezier met mijn oude 205 xs met de volle 80 pk dan met de clio V6 van mijn vader zaliger indertijd
              Des goûts et des couleurs, on ne discute pas.
              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

              16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
              28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
              28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

              Comment


              • #27
                Een Clio V6 is een iconische auto, who cares als de baanligging niet super is. Maar kosten die niet 30.000+ euro?

                Comment


                • #28
                  Hij zuipt alvast als ne groten.
                  30 jaar Mr Yuge!

                  Comment


                  • #29
                    Naft is toch goedkoop momenteel.
                    Ne 205 XS zou ik nu niet echt leuk vinden, maar zoals hierboven gezegd, elk zijn keuze he.

                    Iedereen moet maar voor zichzelf uitmaken waarmee hij zich amuseert, maar ik blijf de Clio V6 iig een aparte wagen vinden die de aankoop waard is.
                    De grenzen opzoeken van een wagen doe je tegenwoordig niet meer op de openbare weg. Zelfs niet met een doordeweekse diesel. Het is niet meer zoals 25 jaar geleden toen alles nog kon. Als je nu doet wat we 25 jaar geleden deden, sluiten ze u op voor ne langen tijd lol. Herinner me nog goed dat we raceten tegen mekaar als we jong waren. Haalden we snelheden boven de 200 waar je nu max 50 mag. Voor de gasten uit de streek... de Astridlaan leende zich indertijd heel goed voor zulke spelletjes. En 't industriepark was er om te oefenen. Toen kon je tenminste nog fun beleven aan een auto of moto. Flikken hadden ook de mogelijkheden niet om u te pakken, ze kenden u wel en wisten u wel wonen maar hadden geen bewijzen. Maar dienen tijd is wellicht voor altijd gepasseerd.

                    Comment


                    • #30
                      Ondertussen is het hier al een leuke discussie geworden

                      Het is een feit dat de Clio V6 niet de beste bochtenpakker is; bovendien is hij zwaar & zijn er idd hedendaags alternatieven te vinden die minstens even goed zullen bollen voor minder geld. Maar die Clio V6 bijt gewoon in mijn been Waarom?
                      Zijn verschijning is indrukwekkend (eerste keer gezien op reis in frankrijk, en dat beeld staat nog altijd na al die jaren in mijn geheugen gegriefd). Je ziet hem ook nauwelijks. Ook de motor in dezelfde ruimte als de bestuurder + V6 sound, enz. Dus ja, het is niet de "beste" auto, maar wel voor mij persoonlijk legendarisch en nog net haalbaar.

                      Zoals hier al aangehaald, voor een phase 2 (en ik zou wel degelijk voor een phase 2 gaan), betaal je rond de 30k. (nieuwprijs was 50k dacht ik)

                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      mijn pa had een phase I, dus ik denk dat ik wel mee ben. Die heeft daarvoor ook een Super Cinq turbo gehad (niet het brede model, maar het laatste model dat is uitgebracht). De R5 turbo reed en rijdt veel fijner dan de clio V6. Dat ding lag tenminste nog ietwat strak op de weg en dat voor een auto ouder dan de V6. Tonnen rijplezier met een kamerbrede glimlach op je gezicht.
                      Blijkbaar dacht mijn pa er net zo over want toen hij overleden is had de clio na 1.5 jaar bijna geen km's gemaakt en is voor iets minder dan 18K pas verkocht geraakt via garage Benny Verhulst.
                      Dus waarom zou je daar bij zulke auto niet over nadenken? Gewoon kopen als investering lijkt me zonde vermits er zoveel anders is wat wel goed rijdt en even waardevast is. Daar zit je dan met een auto die veel potentieel beoogt maar niet geeft.
                      Als ik het nu bekijk had ik een paar jaar geleden een 205 gti moeten kopen. Die gingen voor weinig geld (minder als 1000€) terwijl ze nu voor een slechte al vaak meer dan 3000€ vragen, een goede gaat al vlot richting 8000€. Zelfde met de R5 turbo van hierboven. Echt goede exemplaren gaan voor veel geld tegenwoordig.
                      Flappy, praten we hier voor een Clio V6 phase 1 of phase 2? De phase 2 is zeker geen wegliggingskoning, maar de phase 1 was dat al helemaal niet. Bij de phase zijn er verschillende zaken aangepast om de wegligging te verbeteren (de phase 2 is gebouwd tot renault sport, in tegenstelling tot de phase 1). In de phase 2 heeft Renault hulp gekregen van Porsche ivm de motor en wegliggings-aanpassingen.
                      Dus de Phase 2 zou toch wel een heel stuk anders moeten rijden dan de phase 1.

                      Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                      Flor woon jij in het Brussels gewest? daar is de biv nogn altijd op cc en kW.
                      Ondertussen wonen we in de Vlaamse rand rond Brussel, dus val nu onder Vlaanderen.

                      Comment


                      • #31
                        Flor, je zegt 'Dus ja, het is niet de "beste" auto, maar wel voor mij persoonlijk legendarisch en nog net haalbaar.'

                        Troost u, de beste auto bestaat niet. Iedereen heeft andere wensen dus de beste auto zal nooit voor iedereen de beste auto zijn. Je moet vooral doen wat je zelf leuk vindt. Mijn mening ken je, ik zou er echt wel voor gaan.

                        Comment


                        • #32
                          betreffende de XS, ik zal maar niet in geuren en kleuren uitleggen hoe ik daar mee gereden heb... op een manier dat de V6 nooit zou kunnen trouwens. En ja, da's uit ondervinding en niet om de interessante uit te hangen.

                          @Flor: inderdaad een fase I. En die ging in de bochten serieus hangen wegens de afwezigheid van antirolstangen. Dan kreeg je eerst lekker veel onderstuur tot die terug grip kreeg en overging in overstuur. De fase I is in the UK ontwikkeld en je ziet het er gewoon aan dat het op een drafje is afgewerkt. de fase II is onderdaad door renault sport zelf onder handen genomen en dat heeft het één en ander kunnen goedmaken (achteras meer naar achter gezet, andere ijking van de assen, dempers en veren aangepast,motorsturing aangepast voor meer pk's,...).
                          Bij het overlijden van mijn vader is me nog gevraagd of ik de auto wou hebben. Ik heb kort geantwoord: verkoopt die zever maar aan iemand anders... Die heeft dan nog bijna een jaar te koop gestaan omdat niemand die wou en de prijs is verschillende keren verlaagd moeten worden. Zijn jag xj met 4.2 V8 heeft welgeteld 3 weken te koop gestaan en is gegaan voor de prijs die gevraagd werd.
                          Maar zoals ik hierboven al zei: je koopt die auto voor jezelf natuurlijk en dan heeft wat iemand anders er van denkt totaal geen belang.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            betreffende de XS, ik zal maar niet in geuren en kleuren uitleggen hoe ik daar mee gereden heb... op een manier dat de V6 nooit zou kunnen trouwens. En ja, da's uit ondervinding en niet om de interessante uit te hangen.

                            @Flor: inderdaad een fase I. En die ging in de bochten serieus hangen wegens de afwezigheid van antirolstangen. Dan kreeg je eerst lekker veel onderstuur tot die terug grip kreeg en overging in overstuur. De fase I is in the UK ontwikkeld en je ziet het er gewoon aan dat het op een drafje is afgewerkt. de fase II is onderdaad door renault sport zelf onder handen genomen en dat heeft het één en ander kunnen goedmaken (achteras meer naar achter gezet, andere ijking van de assen, dempers en veren aangepast,motorsturing aangepast voor meer pk's,...).
                            Bij het overlijden van mijn vader is me nog gevraagd of ik de auto wou hebben. Ik heb kort geantwoord: verkoopt die zever maar aan iemand anders... Die heeft dan nog bijna een jaar te koop gestaan omdat niemand die wou en de prijs is verschillende keren verlaagd moeten worden. Zijn jag xj met 4.2 V8 heeft welgeteld 3 weken te koop gestaan en is gegaan voor de prijs die gevraagd werd.
                            Maar zoals ik hierboven al zei: je koopt die auto voor jezelf natuurlijk en dan heeft wat iemand anders er van denkt totaal geen belang.
                            Flappy, bedankt voor de feedback & jammer ivm het overlijden van uw vader. Hij had wel een goede autosmaak als ik het zo lees
                            En toch wel, meningen van anderen zijn altijd welkom.

                            Vraag is hier een beetje hoe groot het verschil tussen de phase 1 en phase 2 is...

                            Comment


                            • #34
                              mijn persoonlijk advies: ik zou de fase I laten voor wat hij is. Als je toch ervoor wil gaan, zoek dan een fase II. Iemand op het forum hier had ermee gereden en die was er toch gematigd positief over.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                mr renault, vlg mij ben je mis

                                5 turbo



                                Elk zijn smaak maar geef mij deze maar ,wat een vette kar.

                                Comment


                                • #36
                                  Flor, heb je al s met een Clio V6 gereden?

                                  Comment


                                  • #37
                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                    barbara carrera

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      mijn persoonlijk advies: ik zou de fase I laten voor wat hij is. Als je toch ervoor wil gaan, zoek dan een fase II. Iemand op het forum hier had ermee gereden en die was er toch gematigd positief over.
                                      Moest het er van komen, dan is phase 2 diegene die op het lijstje staat.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                      Flor, heb je al s met een Clio V6 gereden?
                                      Nope, nog niet mee gereden.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door FloR Bekijk Berichten
                                        Nope, nog niet mee gereden.
                                        dan denk ik niet dat je met zekerheid kan zeggen of het echt iets is dat je wil als fun-car, auto is niet alleen looks, en ik vind het concept ook zalig

                                        maar zou ook overwegen als ik u was:
                                        GT86, MX-5, S2000, Cayman, jaren 80 GTI of een oude bmw

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                          dan denk ik niet dat je met zekerheid kan zeggen of het echt iets is dat je wil als fun-car, auto is niet alleen looks, en ik vind het concept ook zalig

                                          maar zou ook overwegen als ik u was:
                                          GT86, MX-5, S2000, Cayman, jaren 80 GTI of een oude bmw

                                          Volledig mee eens hoor, er staat nog niks vast. De S2000 heb ik trouwens ook al vaak over gedacht.
                                          Waar zou je zo'n renault clio V6 kunnen huren?

                                          Heb heden een golfke, ma heb altijd gezegd dat ik op een dag iets met meer power wou; iets van zo'n 250pk…
                                          Had eigenlijk altijd een oldtimer in gedachten (omwille van taks). Andere optie is om een VR6 in mijn golfke te lepelen, of een 16V uit een golf 3 gti, die gaat ook goed in een golfke 1.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X