Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BIV & rijtaks voor clio v6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door FloR Bekijk Berichten
    Volledig mee eens hoor, er staat nog niks vast. De S2000 heb ik trouwens ook al vaak over gedacht.
    Waar zou je zo'n renault clio V6 kunnen huren?

    Heb heden een golfke, ma heb altijd gezegd dat ik op een dag iets met meer power wou; iets van zo'n 250pk…
    Had eigenlijk altijd een oldtimer in gedachten (omwille van taks). Andere optie is om een VR6 in mijn golfke te lepelen, of een 16V uit een golf 3 gti, die gaat ook goed in een golfke 1.
    andere motor inlepelen: zou het mij niet riskeren met de keuring

    als je iets snel wil, Impreza WRX gaat ook goed vooruit of 1 van de meer recente GTI's maar de oudere vind ik leuker om te rijden eigenlijk, zeker als het als 2e auto is

    hier kan je vanaf maart wel een aantal leuke dingen huren zoals Boxster, Elise enz.


    oudere auto's huren is sowieso moeilijk, en een Clio V6 huren lijkt me redelijk onmogelijk, of je moet het vriendelijk vragen aan een eigenaar

    in Ned. heb je ook Snapp car, particulieren die auto's aan elkaar verhuren:
    Huur een auto in je buurt via SnappCar. All-risk verzekerd, ook in Europa. Financieel aantrekkelijk. 24/7 Pechhulp.

    maar dan moet je wel iemand kennen die dit op zijn naam wil huren, want als Belg gaat het niet
    in Duitsland heb je dit ook

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
      Elk zijn smaak maar geef mij deze maar ,wat een vette kar.
      dikke +1 en van die weet ge dat die nog goed rijdt ook. Wel serieus turbogat, maar da's normaal voor auto's van die periode

      Oorspronkelijk geplaatst door Blue5
      dan denk ik niet dat je met zekerheid kan zeggen of het echt iets is dat je wil als fun-car, auto is niet alleen looks, en ik vind het concept ook zalig


      voilà, iemand die begrijpt wat ik al de hele tijd zeg. Ik vraag me trouwens af wie in het topic al met de V6 gereden, of beter deftig gereden heeft.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        turbogat
        letterlijk en figuurlijk

        Comment


        • #44
          De moeite toch
          die jong vraag hier gewoon wa hulp en om te checken of zn berekening klopt en ze bgnn hier over 'waarom' hij al of niet voor n clio v6 zou kiezen...
          jawadde:-)

          Comment


          • #45
            Ik heb er nooit mee gereden, heb het alleen van horen spreken door gasten van Renault die ermee reden destijds, vooral op circuit. Kon er eens in meerijden op circuit maar moest kiezen tussen verschillende Renaults en de V6 was bezet. Wat toen opviel is dat de Laguna Grandtour diesel (!) betere tijden zette. Jammer, heb met heel veel auto's gereden, die had ik ook wel graag eens geprobeerd. Anderzijds houdt dat me niet tegen om toch een uitgesproken mening te hebben.
            Heb jij circuit gedaan met die V6?
            Sommige auto's hebben iets waardoor je zonder ermee gereden te hebben goed kunt uitmaken of je hem wil of niet. Maar ik benader die auto gewoon anders dan jij he. Jij kijkt naar effecientie terwijl dat voor mij niet op de eerste plaats staat bij een ietwat oudere wagen. Ik hou van het totaalconcept en bekijk het wellicht commercieler.
            Maar ja, is toch normaal dat iedereen eenzelfde auto anders bekijkt toch?
            Persoonlijk rij ik met een 'bus', velen vinden zo een auto maar niks, ik vind dat het meest bij mij passende. Als ik een funautootje bijkoop zal ik eerst kijken of ik het leuk vind en vervolgens of het zijn waarde houdt. Is toch superplezant om een autootje te rijden wat je eigenlijk niks gekost heeft, enkel een investering? Had vroeger van alles als extra auto, degene waar ik de mooiste herinneringen heb is een.... Mercedes grote camionette met dubbele cabine. Mee op reis geweest en zo, kinderen genoten ervan, reden niet snel en relaxt, alles wat we wilden pakten we mee. Nadien verkocht met mooie winst. Ik zou me bvb heel graag nog zo'n boot van Mercedes bijkopen met weinig kilometers in perfekte staat. Waarom? Ik weet het niet, maar die auto was destijds zo uitgesproken dik dat Mercedes kritiek kreeg en nooit nog zo'n bombastisch model op de markt bracht. Regelmatig zoek ik eens op Kapaza en zo. Misschien valt er nog eens eentje uit de lucht van eerste eigenaar aan een goede prijs..
            Ik zeg dit maar om aan te tonen dat 'fun' niet alleen bepaald wordt door prestaties of wegligging voor mij. Voor anderen speelt dat dan weer een belangrijke rol. Maar net dat grote onderlinge verschil maakt de automarkt zo interessant en ook leuk om ieders mening over een bepaalde wagen te horen. Bij zo'n mening heeft niemand gelijk, maar ook niemand ongelijk...

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Fred-RS Bekijk Berichten
              De moeite toch
              die jong vraag hier gewoon wa hulp en om te checken of zn berekening klopt en ze bgnn hier over 'waarom' hij al of niet voor n clio v6 zou kiezen...
              jawadde:-)
              heey Fred, dit is een forum he, zulke discussies zijn toch interessant om eens te horen wat anderen over iets denken, die ervaringen uitdelen en zo?
              Gelijk Flappy heeft ermee gereden, dan is het toch tof dat hij zijn persoonlijke ervaring neerschrijft. Blijft dan nog vrij om een eigen besluit te nemen en het topic te volgen of niet

              Comment


              • #47
                toevallig wel mee op circuit gereden: op zolder. Was toen met de recordpoging (die trouwens gelukt was) om zoveel mogelijk renault sports op het circuit te krijgen in 1 lijn. Maar circuit zegt weinig over gewoon straatgebruik. Waar circuit een perfect vlakke baan is, is de openbare weg dat allesbehalve. En als je met een auto zit die met zijn look schreeuwt dat performance zijn ding is, voel je je enigszins 'bekocht' als achteraf blijkt dat het niet het geval is. Ik was zelf zo geil als boter voor die eerste rit net omdat het uiterlijk je toeschreeuwt wat een beest de auto wel is. Ik ga niet zover om te zeggen dat de teleurstelling groot was achteraf, maar ze was er wel. De verwachtingen die er waren, zijn niet ingelost.
                Als je een boot van een mercedes koopt, dan heb je daar ook bepaalde verwachtingen bij, al was het maar op een relaxte manier kunnen cruisen. Als die auto dan net helemaal anders reageert zoals je gedacht had (harde vering, nukkig,...), dan betwijfel ik of je hem wel zou kopen.

                foto's van de recordpoging en bijhorende meeting:

                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #48
                  Ja, daar heb je ergens wel gelijk. Als je verwachtingen niet ingelost worden kan dit een teleurstelling zijn. Maar als je een nieuwe wagen gaat kopen zou je altijd een uitgebreide testrit moeten doen, niet een uurtje maar een weekend.
                  Voor een funwagentje (daar kan je moeilijker een uitgebreide testrit mee doen) vind ik net daarom de prijs belangrijk. Valt het tegen... verkoop je hem weer. Tenzij je echt overtuigd bent en iets echt met zekerheid wil, dan kan je wel natuurlijk de volle pot gaan betalen.
                  Ik vroeg dat niet als een 'aanval' he of je ermee op circuit gereden had. Was gewoon informatief... Want ik vind dat je van het potentieel van zo'n wagentje toch niet meer het volle gebruik kan maken in het hedendaagse verkeer. Circuit lijkt me de beste plaats om zoiets te testen.

                  Comment


                  • #49
                    Ik heb een keertje in mijn "jonge" jaren met een phase I gereden. Plezant bakje, maar ooo zo giftig om mee te rijden. Phase II zou een pak beter zijn.
                    BMW X5 45e

                    Comment

                    Working...
                    X