Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Werking van auto kennen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Werking van auto kennen

Gisteren moest ik met een BMW 3 rijden ,een 8 traps (170 pk).Het was donker en je kent weinig van zo'n auto.
    Wordt er veronderstelt dat je de auto die je rijdt die ook kent?
    Dus in't donker zie je niks zoals:-een knopje opzij van de knuppel om hem in D te krijgen,ook rem intrappen-lichten is automatisch-spiegel stellen,zou je dat ook moeten weten? -zou men de blusser moeten weten liggen alsook fluovestje of driehoek?-enz...
    Last edited by wielscheel; 11/01/2015, 19:39.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

In feite zou je voor je begint te rijden met een auto die je niet gewend bent de volledige gebruikershandleiding moeten lezen, of toch minstens een basisuitleg krijgen van iemand die wel al met zo'n auto heeft gereden.

Comment

Vroeger kon men van de ene in de andere wagen stappen zonder probs. Tegenwoordig zou je op voorhand op zijn minst even de basiszaken moeten overlopen. Wordt alsmaar ingewikkelder. Misschien soms zelfs een beetje te veel knopjes, schermen en mogelijkheden die de aandacht kunnen afleiden.

Comment

vroeger ging dat helemaal niet.
        ik wil je wel eens van een kever in een R4 zien stappen (zie maar dat je kan schakelen).
        of van een opel naar een capri. (de achteruit bij opel is hendeltje omhoog trekken en links naast de 1e.
        een capri is de complete pook naar beneden drukken. als je dat niet weet, vind je de achteruit nooit. want die pook heeft een goeie sterke veer steken. zelf als ik tegen mensen zeg hoe de achteruit zit, vinden ze die nog niet.

voor de rest was de verlichting van die oudere wagens al even verschillend als de nieuwe nu. nu zitten tenminste de ruitenwissers, pinker en groot licht schakelaar op dezelfde plaats. vroeger waren er geen hendels. enkel die van de knipperlichten. ga de rest maar ergens zoeken

Comment

Op vakantie moest ik ook met iemand anders zijn BMW rijden, ik heb op Google moeten opzoeken hoe ik em in achteruit kreeg

Comment

Je moet alle bedieningsorganen blindelings kunnen bedienen voor je met de auto vertrekt.
            Als in mijnen tijd de examinator zag dat je de ogen van de weg moest halen om iets te bedienen had je al zo goed als prijs.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ja da's juist. Zo zou het moeten zijn.
              Vroeger ging dat wel hoor Capri. Heb nooit de achteruit in een auto niet gevonden en het systeem van schakelen staat altijd netjes afgebeeld bij die oude auto's. Ook zo'n knuppel als in de 2pk of r4 was niet moeilijk te handteren.
              Moet nu eens kijken naar de bediening van de automatische bakken. Nu zijn er pas verschillen op de markt. Een pook, een draaiknop, een stengeltje,.. Als de mensen een auto meekregen met automatische handrem, startknop, handsfree kaart, automatische lichten en nog zo een paar spullen als vervangwagen moest ik steevast mee naar buiten om een beetje uitleg te geven. Anders geraakten ze gewoon niet weg. Auto's zijn met veel meer zaken uitgerust dan vroeger. Als ik morgen van merk verander en een goed uitgeruste wagen koop zal ik ook de nodige uitleg moeten krijgen. Nu gaat alles blindelings maar het zou weer een redelijke aanpassingsperiode innemen om alles te kunnen bedienen zonder je ogen van de weg te richten.

Comment

Die pinkers kreeg ik ook niet afgezet. Naar de auto die ik moest volgen gaf ik dan per ongeluk meermaals de faar. Maar wat een power !
                Ja nu weet ik dat hoe ge die moet afzetten.
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Ja da's juist. Zo zou het moeten zijn.
                  Vroeger ging dat wel hoor Capri. Heb nooit de achteruit in een auto niet gevonden en het systeem van schakelen staat altijd netjes afgebeeld bij die oude auto's. Ook zo'n knuppel als in de 2pk of r4 was niet moeilijk te handteren.
                  Moet nu eens kijken naar de bediening van de automatische bakken. Nu zijn er pas verschillen op de markt. Een pook, een draaiknop, een stengeltje,.. Als de mensen een auto meekregen met automatische handrem, startknop, handsfree kaart, automatische lichten en nog zo een paar spullen als vervangwagen moest ik steevast mee naar buiten om een beetje uitleg te geven. Anders geraakten ze gewoon niet weg. Auto's zijn met veel meer zaken uitgerust dan vroeger. Als ik morgen van merk verander en een goed uitgeruste wagen koop zal ik ook de nodige uitleg moeten krijgen. Nu gaat alles blindelings maar het zou weer een redelijke aanpassingsperiode innemen om alles te kunnen bedienen zonder je ogen van de weg te richten.
                  De enige automaat waar ik tot nu toe moeite mee gehad heb was die van de Mercedes A-klasse, was zo'n hendeltje ah stuur. BMW, Audi is allemaal een pook (normaalgezien)... maar die mercedes.. was uiteindelijk nochtans simpel, maar ik kreeg hem maar niet in drive

Comment

Weette, toen ik jouw leeftijd had was ik ook veel meer mee met de nieuwste snufjes en ik begreep maar niet dat mijn ouders bepaalde zaken niet wisten. Maar nu, 45 jaar, word ik op sommige vlakken al geklopt door mijn zonen....

Comment

Weette, toen ik jouw leeftijd had was ik ook veel meer mee met de nieuwste snufjes en ik begreep maar niet dat mijn ouders bepaalde zaken niet wisten. Maar nu, 45 jaar, word ik op sommige vlakken al geklopt door mijn zonen....
                      Vicieuze cirkel naar 't schijnt.. onze docent interactieve comm zit dat er nu ook al in te hameren. "Jullie gebruiken nu nog op school individuele nota's, uw klein mannen gaan u laten uitlachen als ze allemaal samen aan een google drive document werken met heel de klas te samen"

En dan begint ge te denken: ja lap.., en ik dacht dat ik goed mee was met technologie

Comment

Mijn ouders gebruikten vroeger nog een leisteen

Comment

Je kan het ook omgekeerd stellen.

Wie weet nog hoe je een trekstarter in gang krijgt bij een oude diesel.

Comment

ik ben ooit eens met mijn vrouw gaan zien voor een mercedes A-klasse. Van de verkoper/garage kregen we geen enkele uitleg mee. We moesten op een gegeven moment ergens draaien in een straat en mijn vrouw kreeg die niet in achteruit. Ik werd wat kwaad en nam het stuur van haar over om te moeten vaststellen dat het ook niet lukte. Omdat er al een hele rij achter ons stond, maar eens goed gasgegeven, over de borduur geschuurd met de onderkant en door een dikke diepe modderplas gereden. Thuis de wagen gaan wassen en gaan afgeven. Garage heeft niets durven zeggen omdat ze het vergeten waren uit te leggen dat je de pook naar boven moest trekken. Welke ingenieur bedenkt dat nu? Pook naar onder duwen, pook doorduwen (zoals bmw), aparte vergrendeling opwaarts... maar dit?
                            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                              Vicieuze cirkel naar 't schijnt.. onze docent interactieve comm zit dat er nu ook al in te hameren. "Jullie gebruiken nu nog op school individuele nota's, uw klein mannen gaan u laten uitlachen als ze allemaal samen aan een google drive document werken met heel de klas te samen"

En dan begint ge te denken: ja lap.., en ik dacht dat ik goed mee was met technologie
                              Waarheid!

Comment

Geklopt worden door je zonen.... Dan voel je jezelf waarschijnlijk stokoud

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cotoneaster Bekijk Berichten
                                  Je kan het ook omgekeerd stellen.

Wie weet nog hoe je een trekstarter in gang krijgt bij een oude diesel.
                                  Ja hoor ken ik heel goed en wie krijgt zelfs nog een auto die een tijdje stilstaat met handchoke in gang?

Geklopt worden door mijn zonen vind ik eigenlijk niet zo erg hoor... (weette dat 't soms gemakkelijk is lol)

Comment

ohja, maar als uwe auto stotterd, gaat ge waarschijnlijk zelf al eens gaan denken:
                                    -is men brandstof niet op
                                    -zou men filter niet vuil zijn,
                                    ...

en die nieuwe generatie vraagt zich af waar het display zit onder de motorkap. en niet alleen bij gebruikers, ook bij de garages is het zo. ze hangen de pc eraan en die zegt wat ze moeten doen. en als die niks zegt ....

Comment

Dat is zo, dikwijls genoeg gezien in de garage dat er naar een probleem gezocht werd dat eigenlijk een gewone mechanieker snel zou oplossen. Maar nu denkt men eerst aan elektrische storingen vooraleer de mechanische na te gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                        ohja, maar als uwe auto stotterd, gaat ge waarschijnlijk zelf al eens gaan denken:
                                        -is men brandstof niet op
                                        -zou men filter niet vuil zijn,
                                        ...

en die nieuwe generatie vraagt zich af waar het display zit onder de motorkap. en niet alleen bij gebruikers, ook bij de garages is het zo. ze hangen de pc eraan en die zegt wat ze moeten doen. en als die niks zegt ....
                                        Vooroordelen jong

Mss dat dat voor garagisten geld, maar toch niet voor alle autobestuurders. De basis dingen kun je altijd zelf checken (brandstof, batterij, een zekering), vind je het dan niet dan 'moet' je wel de hulp van de wegenwachters inbellen, tenzij je een garagist bent die het ook nog aangeleerd heeft gekregen zonder computer of met een combinatie van gezond verstand en de computer.

Comment

Working...
                                        X