al een paar keer gehad bij vrienden met garantie gevallen.
nieuwe software erop, computer vervangen, injectoren vervangen, inspuitpomp vervangen (hier zitten een paar stappen bij die 3K kosten hé). probleem bleef. stotteren en random uitvallen.
als de auto voor de 3/4de keer in de garage staat, dan komt de eigenaar er pas terug achter als het voor 100% opgelost is.
heb zo al een verhaal gehoord dat er een 'oude mechanieker' van achteraan kwam gewandeld en voor de lach zegt: awel jongens, zegt de computer niet wat er kapot is. (staan ze daar met 3 jonge techniekers rond de auto).
zegt die oude vent weer: hedde de dieselfilter al eens gechecked? 3 sets ogen die naar diene oude vent vol verwondering kijken...
...probleem opgelost... voor dik 7000€ kosten gedaan aan die 1jaar oude wagen met 90k km. eigenaar heel tevreden: nieuwe computer, nieuwe dieselpomp, nieuwe injectoren en recentste software.
bij mij gaf de dealer me eens versnellingsbakolie mee voor de capri. vroeg diene aan zo ne oude tech of die olie goed was voor een capri. diene kerel sprong bijna uit zijn vel toen. begin daar van zijn oren te maken dat die olie NIET in oude ijzeren boiten mag. daar moet olie is dat achteraan het schap staat.
opzoeken doen ze tegenwoordig nietmeer, eens nadenken ook niet. computer eraan en als diene niks zegt, at random wa stukken veranderen.
als iemand nu in panne staat, wie doet zijn motorkap open en gaat EFFECTIEF EENS IETS CHECKEN?
of zet ge die open zodat ge uw mooie plastic motorcover kunt bewonderen tot wegenwacht naast u staat?
vraag maar eens aan een wegenwachter hoeveel autos ze weer op de baan helpen door 5liter brandstof in te gieten. wie weet trouwens nu nog de brandstoffilter zitten? als ze garagisten da niemeer weten.
t zou niet de eerste zijn die zijn ruitensproeierbak controlleerd als de motor niet start .
vroeger kon ge nog eens u bougies controleren, bougiekabels aandrukken, delco kap losmaken, platinnekes eens bekijken, branfstoffilter eens zien of er luchtbellekes in zaten, olie eens checken (als da er niet meer inzit, moogt ge er vanuit gaan dat ge die zelf niet meer gaan herstellen), luchtfilter eens aftrekken om te kijken of de carbu inspuit..., alle mechanische bewegende delen eens bewegen.
als ge nu geen diagnose toolke bijhebt om in te pluggen, hebt ge gedaan met zingen
nieuwe software erop, computer vervangen, injectoren vervangen, inspuitpomp vervangen (hier zitten een paar stappen bij die 3K kosten hé). probleem bleef. stotteren en random uitvallen.
als de auto voor de 3/4de keer in de garage staat, dan komt de eigenaar er pas terug achter als het voor 100% opgelost is.
heb zo al een verhaal gehoord dat er een 'oude mechanieker' van achteraan kwam gewandeld en voor de lach zegt: awel jongens, zegt de computer niet wat er kapot is. (staan ze daar met 3 jonge techniekers rond de auto).
zegt die oude vent weer: hedde de dieselfilter al eens gechecked? 3 sets ogen die naar diene oude vent vol verwondering kijken...
...probleem opgelost... voor dik 7000€ kosten gedaan aan die 1jaar oude wagen met 90k km. eigenaar heel tevreden: nieuwe computer, nieuwe dieselpomp, nieuwe injectoren en recentste software.
bij mij gaf de dealer me eens versnellingsbakolie mee voor de capri. vroeg diene aan zo ne oude tech of die olie goed was voor een capri. diene kerel sprong bijna uit zijn vel toen. begin daar van zijn oren te maken dat die olie NIET in oude ijzeren boiten mag. daar moet olie is dat achteraan het schap staat.
opzoeken doen ze tegenwoordig nietmeer, eens nadenken ook niet. computer eraan en als diene niks zegt, at random wa stukken veranderen.
als iemand nu in panne staat, wie doet zijn motorkap open en gaat EFFECTIEF EENS IETS CHECKEN?
of zet ge die open zodat ge uw mooie plastic motorcover kunt bewonderen tot wegenwacht naast u staat?
vraag maar eens aan een wegenwachter hoeveel autos ze weer op de baan helpen door 5liter brandstof in te gieten. wie weet trouwens nu nog de brandstoffilter zitten? als ze garagisten da niemeer weten.
t zou niet de eerste zijn die zijn ruitensproeierbak controlleerd als de motor niet start .
vroeger kon ge nog eens u bougies controleren, bougiekabels aandrukken, delco kap losmaken, platinnekes eens bekijken, branfstoffilter eens zien of er luchtbellekes in zaten, olie eens checken (als da er niet meer inzit, moogt ge er vanuit gaan dat ge die zelf niet meer gaan herstellen), luchtfilter eens aftrekken om te kijken of de carbu inspuit..., alle mechanische bewegende delen eens bewegen.
als ge nu geen diagnose toolke bijhebt om in te pluggen, hebt ge gedaan met zingen
Comment