Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
zoiets is technisch NIET haalbaar. een radardetector kan geen exacte afstandsmeting doen terwijl die zelf beweegt
de radar stuurt namelijk 2 pulsen uit.
puls 1 komt terug na (fictieve waardes) 1sec
puls 2 komt terug na 2sec. de radar weet dus hoeveel verder ge zit tussen de 2 uitgezonden pulsen en weet hoe snel ge rijd. bv de puls legt 5meter/sec af, dan zijt ge 5meter verder bij de 2de puls.
als die elke 0.5sec een puls uitstuurde, rijd ge dus 5meter op 0.5sec of 36km/h. als de camionette echt exact 120 rijd, zou die kunnen zeggen dat ge passeerde aan 156km/h.
MAAAR, die puls van de radar reflecteerd ook op elk ander object in de omgeving (vangrail, bomen, verlichtingspalen...).
op een vaste lokatie blijven die neven pulsen op dezelfde verschuiving terugkomen en zullen slechts 2 signalen verschillend zijn (diegenen die afkaatsten op je auto). als er al 2 autos gelijktijdig passeren, kunnen sommige flitspalen al niet met zekerheid zeggen WIE te snel reed en krijgt geen van beide een boete.
al rijdend kan dus NOOIT een accurate radardetecte gebeuren en kan je nooit geflitst worden. daarentegen kunnen ze u wel VOLGEN met een geijkte km teller en camera beelden. ook al loopt gij uit en halen ze u pas 5km in.
het startpunt en het eindpunt zijn gelijk in tijd en afstand, waardoor de GEMIDDELDE snelheid gelijk is en je een boete kan krijgen.
ik denk ook fake of iemand die met een ordinaire flash een foto nam om je af te schrikken (heb ik ook nog gedaan in mijn jonge jaren door op een grote steenweg achter een boom te staan en wat nachtfotos maken, toevallig als een auto passeerde )
En toch denk ik dat het technisch wel mogelijk is je moet maar eens denken hoe die adaptieve (actieve) cruise controls werken, die werken ook door een systeem dat de afstand meet tot het voorliggende voertuig en passen hun snelheid aan aan de snelheid van het voorrijdende voertuig. Er zal inderdaad wel meer bijkomen dan te proberen van de radar van één van onze marineschepen te slopen en op je wagen in te bouwen maar die problemen zullen ze tegenwoordig wel al technisch kunnen oplossen...
zo moeilijk kan dat toch niet zijn? een flitser combineren met een GPS-ontvanger (die laatste meet snelheid, heel nauwkeurig van rijdende flitser) en flitstoestel meet verschil tussen beide, zo kan je met een optelsom de snelheid van geflitst voertuig bepalen, eventueel 2 keer marge in rekening brengen, ... na eiking natuurlijk.
Technisch zal het wel kunnen, maar om het gehomologeerd te krijgen (en te houden) in België, dat is iets anders...
Filmpje lijkt mij gewoon van een bestuurder die onderweg een selfie wilt nemen he. Je moet iets doen in de auto
Doet me denken aan iemand die ik kende in de lagere school....hij spendeerde zijn avond in de struiken voor het ouderlijk huis, gewapend met zo'n externe flash op batterijen voor fotocamera's.
Als er iemand tegen een tamelijk hoge snelheid voorbij kwam, *flits* En de meesten gingen dan vol in de remmen...
Lachen!...totdat er ineens iemand een rondje deed, op de plaats terugkwam en hem zag zitten...
in de lucht heb je toch geen reflectie van vangrails, bomen en verlichtingspalen??? en dat is waarom het technisch niet op de baan kan gebruikt worden (mijn verklaring waarom stond in de regels erachter)
dat is net het probleem als je met een rijdend voertuig een radar bediend. er komt zoveel 'afwijkende' reflecties binnen dat het toestel niet weet welke signalen weerkaatst worden op het desbetreffende voertuig. of je zou een radar moeten hebben die heel exact gefocused wordt op het toestel, maar dan moet je er op gelijke afstand van blijven.
ze kunnen dus wel met laser ofzo de groter wordende afstand tussen de 2 voertuigen meten en dit snelheidsverschil bij optellen met de geijkte km teller
Je hebt duidelijk nog nooit een Leopard tank van binnen gezien... En die wordt óók geambeteerd door vangrails, bomen en verlichtingspalen!
Technisch zal het wel kunnen, maar om het gehomologeerd te krijgen (en te houden) in België, dat is iets anders...
Filmpje lijkt mij gewoon van een bestuurder die onderweg een selfie wilt nemen he. Je moet iets doen in de auto
Doet me denken aan iemand die ik kende in de lagere school....hij spendeerde zijn avond in de struiken voor het ouderlijk huis, gewapend met zo'n externe flash op batterijen voor fotocamera's.
Als er iemand tegen een tamelijk hoge snelheid voorbij kwam, *flits* En de meesten gingen dan vol in de remmen...
Lachen!...totdat er ineens iemand een rondje deed, op de plaats terugkwam en hem zag zitten...
Hebben wij ook nog gedaan vroeger!
Wij lagen dicht van't lachen. Leuke tijden!
en toch kan je geen rechtsgeldige vaststelling doen daarmee.
ze doen al moeilijk als de hoek van de camera tov het geradarde toestel verkeerd is waardoor reflectie/afwijkingsfouten kunnen optreden. krijg je het nooit 100% accuraat in een rijdend voertuig.
voor bepaalde afstandmetingen kan je 10metingen doen, de hoogste en laagste als 'incorrect' eruit gooien en een gemiddelde van de 8 normale nemen.
maar dit is niet rechtsgeldig om een overtreding vast te stellen, maar wel om te weten of je voorliggen 110 of 112meter voor je zit.
daarom doen ze ook 2 flitsen en staan er strepen op de asfalt. dan kunnen ze ook zien hoeveel strepen je verder zitten tussen de 2 fotos en alsnog een correcte snelheidsmeting doen
ook bij je adaptieve cruize controle maakt het niet uit als die 10meter, 10meter, 10meter, 10meter, 8,5meter, 10meter, 10meter ... meet
als je politieradar daartegen een rij autos meet met 55km/h, 55km/h, 55km/h, 58km/h, 55km/h, 55km/h, ... das een andere zaak want de 4de auto is niet happy met zijn flitsboete
zo moeilijk kan dat toch niet zijn? een flitser combineren met een GPS-ontvanger (die laatste meet snelheid, heel nauwkeurig van rijdende flitser) en flitstoestel meet verschil tussen beide, zo kan je met een optelsom de snelheid van geflitst voertuig bepalen, eventueel 2 keer marge in rekening brengen, ... na eiking natuurlijk.
Sinds wanneer is GPS nauwkeurig voor het publiek?
GPS is enkel nauwkeurig voor militaire toepassingen onder bepaalde omstandigheden. (En dan nog is het een technologie met als uitgangspunt "best effort")
en toch kan je geen rechtsgeldige vaststelling doen daarmee.
ze doen al moeilijk als de hoek van de camera tov het geradarde toestel verkeerd is waardoor reflectie/afwijkingsfouten kunnen optreden. krijg je het nooit 100% accuraat in een rijdend voertuig.
voor bepaalde afstandmetingen kan je 10metingen doen, de hoogste en laagste als 'incorrect' eruit gooien en een gemiddelde van de 8 normale nemen.
maar dit is niet rechtsgeldig om een overtreding vast te stellen, maar wel om te weten of je voorliggen 110 of 112meter voor je zit.
daarom doen ze ook 2 flitsen en staan er strepen op de asfalt. dan kunnen ze ook zien hoeveel strepen je verder zitten tussen de 2 fotos en alsnog een correcte snelheidsmeting doen
ook bij je adaptieve cruize controle maakt het niet uit als die 10meter, 10meter, 10meter, 10meter, 8,5meter, 10meter, 10meter ... meet
als je politieradar daartegen een rij autos meet met 55km/h, 55km/h, 55km/h, 58km/h, 55km/h, 55km/h, ... das een andere zaak want de 4de auto is niet happy met zijn flitsboete
Niet voor niks dat een homologatie traject soms maanden tot meer dan een jaar kan duren eer je toepassing geautoriseerd wordt voor dergelijke doeleinden.
GPS is enkel nauwkeurig voor militaire toepassingen onder bepaalde omstandigheden. (En dan nog is het een technologie met als uitgangspunt "best effort")
GPS is redelijk nauwkeuring, alleen moet er een aanpassing aan gedaan worden die de amerikanen weten, en de rest van de wereld niet. 1 kleine aanpassing en zij hebben exacte coordinaten en de rest van de wereld heeft afwijking
Niet voor niks dat een homologatie traject soms maanden tot meer dan een jaar kan duren eer je toepassing geautoriseerd wordt voor dergelijke doeleinden.
en precies daarom is het onmogelijk dat ze in een fractie van de tijd toch 100% zeker kunnen zeggen dat de betrokkene te snel reed.
je kan bij benadering veel meten, maar ongeveer is niet goed genoeg. maakt een advocaat zo brandhout van.
maar er zijn wel genoeg manieren om u al rijdend toch een boete te geven.
BV door een bepaalde afstand te filmen (1 foute meting valt in het niets tov 1000 goeie van dezelfde auto).
als de hardware performant genoeg is, zou je x aantal metingen per seconden kunnen uitvoeren om toch een betrouwbaar resultaat te krijgen. helaas gaat het prijskaartje bij zo een systeem astronomis hoog dat ze dat niet in een politiecombi gaan gebruiken. voor nasa en luchtvaart misschien rendabel...
Nee, maar hij beschikt wel over een all-weather all-terrain radar die perfect in staat is van een vijandelijk voertuig te volgen, er zijn snelheid en locatie van correct in te schatten en die informatie door te geven aan het grond-grond missiel die het vervolgens gaat uitschakelen. Met centimeterprecisie. Ondanks de kuilen, bomen, eigen snelheid, mist, wind, rook,...
Nee, maar hij beschikt wel over een all-weather all-terrain radar die perfect in staat is van een vijandelijk voertuig te volgen, er zijn snelheid en locatie van correct in te schatten en die informatie door te geven aan het grond-grond missiel die het vervolgens gaat uitschakelen. Met centimeterprecisie. Ondanks de kuilen, bomen, eigen snelheid, mist, wind, rook,...
Ja en hij kost wss ook nog is het 10-voudige van het eenvoudige politiealternatief
Heb het een tweetal weken geleden ook op de E19 gezien (Bxl-Apen), achter mij, alsof ik geflitst werd.
Maar 'n "officiële" flits is alleszins velen malen krachtiger dan dat...
Comment