Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijdende flitswagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    zoiets is technisch NIET haalbaar. een radardetector kan geen exacte afstandsmeting doen terwijl die zelf beweegt
    de radar stuurt namelijk 2 pulsen uit.
    puls 1 komt terug na (fictieve waardes) 1sec
    puls 2 komt terug na 2sec. de radar weet dus hoeveel verder ge zit tussen de 2 uitgezonden pulsen en weet hoe snel ge rijd. bv de puls legt 5meter/sec af, dan zijt ge 5meter verder bij de 2de puls.
    als die elke 0.5sec een puls uitstuurde, rijd ge dus 5meter op 0.5sec of 36km/h. als de camionette echt exact 120 rijd, zou die kunnen zeggen dat ge passeerde aan 156km/h.
    MAAAR, die puls van de radar reflecteerd ook op elk ander object in de omgeving (vangrail, bomen, verlichtingspalen...).
    op een vaste lokatie blijven die neven pulsen op dezelfde verschuiving terugkomen en zullen slechts 2 signalen verschillend zijn (diegenen die afkaatsten op je auto). als er al 2 autos gelijktijdig passeren, kunnen sommige flitspalen al niet met zekerheid zeggen WIE te snel reed en krijgt geen van beide een boete.

    al rijdend kan dus NOOIT een accurate radardetecte gebeuren en kan je nooit geflitst worden. daarentegen kunnen ze u wel VOLGEN met een geijkte km teller en camera beelden. ook al loopt gij uit en halen ze u pas 5km in.
    het startpunt en het eindpunt zijn gelijk in tijd en afstand, waardoor de GEMIDDELDE snelheid gelijk is en je een boete kan krijgen.

    ik denk ook fake of iemand die met een ordinaire flash een foto nam om je af te schrikken (heb ik ook nog gedaan in mijn jonge jaren door op een grote steenweg achter een boom te staan en wat nachtfotos maken, toevallig als een auto passeerde )
    En toch denk ik dat het technisch wel mogelijk is je moet maar eens denken hoe die adaptieve (actieve) cruise controls werken, die werken ook door een systeem dat de afstand meet tot het voorliggende voertuig en passen hun snelheid aan aan de snelheid van het voorrijdende voertuig. Er zal inderdaad wel meer bijkomen dan te proberen van de radar van één van onze marineschepen te slopen en op je wagen in te bouwen maar die problemen zullen ze tegenwoordig wel al technisch kunnen oplossen...
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

    Comment


    • #22
      zo moeilijk kan dat toch niet zijn? een flitser combineren met een GPS-ontvanger (die laatste meet snelheid, heel nauwkeurig van rijdende flitser) en flitstoestel meet verschil tussen beide, zo kan je met een optelsom de snelheid van geflitst voertuig bepalen, eventueel 2 keer marge in rekening brengen, ... na eiking natuurlijk.

      Comment


      • #23
        Je kan je natuurlijk ook de vraag stellen: waarom zouden ze het doen als het niet legaal is?

        Ik heb in ieder geval nog niet gehoord dat dit is toegestaan, maar zou me niet verbazen. Ik geloof dat Frankrijk al jaren zo'n systeem kent.
        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

        16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

        Comment


        • #24
          Technisch zal het wel kunnen, maar om het gehomologeerd te krijgen (en te houden) in België, dat is iets anders...

          Filmpje lijkt mij gewoon van een bestuurder die onderweg een selfie wilt nemen he. Je moet iets doen in de auto

          Doet me denken aan iemand die ik kende in de lagere school....hij spendeerde zijn avond in de struiken voor het ouderlijk huis, gewapend met zo'n externe flash op batterijen voor fotocamera's.

          Als er iemand tegen een tamelijk hoge snelheid voorbij kwam, *flits* En de meesten gingen dan vol in de remmen...

          Lachen!...totdat er ineens iemand een rondje deed, op de plaats terugkwam en hem zag zitten...
          Mijn Skoda

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
            in de lucht heb je toch geen reflectie van vangrails, bomen en verlichtingspalen??? en dat is waarom het technisch niet op de baan kan gebruikt worden (mijn verklaring waarom stond in de regels erachter)
            dat is net het probleem als je met een rijdend voertuig een radar bediend. er komt zoveel 'afwijkende' reflecties binnen dat het toestel niet weet welke signalen weerkaatst worden op het desbetreffende voertuig. of je zou een radar moeten hebben die heel exact gefocused wordt op het toestel, maar dan moet je er op gelijke afstand van blijven.
            ze kunnen dus wel met laser ofzo de groter wordende afstand tussen de 2 voertuigen meten en dit snelheidsverschil bij optellen met de geijkte km teller
            Je hebt duidelijk nog nooit een Leopard tank van binnen gezien... En die wordt óók geambeteerd door vangrails, bomen en verlichtingspalen!

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
              Technisch zal het wel kunnen, maar om het gehomologeerd te krijgen (en te houden) in België, dat is iets anders...

              Filmpje lijkt mij gewoon van een bestuurder die onderweg een selfie wilt nemen he. Je moet iets doen in de auto

              Doet me denken aan iemand die ik kende in de lagere school....hij spendeerde zijn avond in de struiken voor het ouderlijk huis, gewapend met zo'n externe flash op batterijen voor fotocamera's.

              Als er iemand tegen een tamelijk hoge snelheid voorbij kwam, *flits* En de meesten gingen dan vol in de remmen...

              Lachen!...totdat er ineens iemand een rondje deed, op de plaats terugkwam en hem zag zitten...
              Hebben wij ook nog gedaan vroeger!
              Wij lagen dicht van't lachen. Leuke tijden!
              2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
              2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
              2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

              2007 BMW E91 318d - 122pk

              Bekijk
              dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
              http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

              Comment


              • #27
                en toch kan je geen rechtsgeldige vaststelling doen daarmee.

                ze doen al moeilijk als de hoek van de camera tov het geradarde toestel verkeerd is waardoor reflectie/afwijkingsfouten kunnen optreden. krijg je het nooit 100% accuraat in een rijdend voertuig.
                voor bepaalde afstandmetingen kan je 10metingen doen, de hoogste en laagste als 'incorrect' eruit gooien en een gemiddelde van de 8 normale nemen.
                maar dit is niet rechtsgeldig om een overtreding vast te stellen, maar wel om te weten of je voorliggen 110 of 112meter voor je zit.
                daarom doen ze ook 2 flitsen en staan er strepen op de asfalt. dan kunnen ze ook zien hoeveel strepen je verder zitten tussen de 2 fotos en alsnog een correcte snelheidsmeting doen


                ook bij je adaptieve cruize controle maakt het niet uit als die 10meter, 10meter, 10meter, 10meter, 8,5meter, 10meter, 10meter ... meet
                als je politieradar daartegen een rij autos meet met 55km/h, 55km/h, 55km/h, 58km/h, 55km/h, 55km/h, ... das een andere zaak want de 4de auto is niet happy met zijn flitsboete

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                  zo moeilijk kan dat toch niet zijn? een flitser combineren met een GPS-ontvanger (die laatste meet snelheid, heel nauwkeurig van rijdende flitser) en flitstoestel meet verschil tussen beide, zo kan je met een optelsom de snelheid van geflitst voertuig bepalen, eventueel 2 keer marge in rekening brengen, ... na eiking natuurlijk.
                  Sinds wanneer is GPS nauwkeurig voor het publiek?

                  GPS is enkel nauwkeurig voor militaire toepassingen onder bepaalde omstandigheden. (En dan nog is het een technologie met als uitgangspunt "best effort")
                  Last edited by Alfa-Beemer; 16/01/2015, 17:45.
                  U hoeft dit niet te lezen.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                    en toch kan je geen rechtsgeldige vaststelling doen daarmee.

                    ze doen al moeilijk als de hoek van de camera tov het geradarde toestel verkeerd is waardoor reflectie/afwijkingsfouten kunnen optreden. krijg je het nooit 100% accuraat in een rijdend voertuig.
                    voor bepaalde afstandmetingen kan je 10metingen doen, de hoogste en laagste als 'incorrect' eruit gooien en een gemiddelde van de 8 normale nemen.
                    maar dit is niet rechtsgeldig om een overtreding vast te stellen, maar wel om te weten of je voorliggen 110 of 112meter voor je zit.
                    daarom doen ze ook 2 flitsen en staan er strepen op de asfalt. dan kunnen ze ook zien hoeveel strepen je verder zitten tussen de 2 fotos en alsnog een correcte snelheidsmeting doen


                    ook bij je adaptieve cruize controle maakt het niet uit als die 10meter, 10meter, 10meter, 10meter, 8,5meter, 10meter, 10meter ... meet
                    als je politieradar daartegen een rij autos meet met 55km/h, 55km/h, 55km/h, 58km/h, 55km/h, 55km/h, ... das een andere zaak want de 4de auto is niet happy met zijn flitsboete
                    Niet voor niks dat een homologatie traject soms maanden tot meer dan een jaar kan duren eer je toepassing geautoriseerd wordt voor dergelijke doeleinden.
                    U hoeft dit niet te lezen.

                    Comment


                    • #30
                      http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20131106_00826702


                      HAHAHAHAHA
                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                      16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                        http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20131106_00826702


                        HAHAHAHAHA
                        06/11/2013 om 20:24
                        Oud nieuws...

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                          06/11/2013 om 20:24
                          Oud nieuws...
                          Het gaat over de belachelijke inhoud ervan.
                          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                          16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                            Sinds wanneer is GPS nauwkeurig voor het publiek?

                            GPS is enkel nauwkeurig voor militaire toepassingen onder bepaalde omstandigheden. (En dan nog is het een technologie met als uitgangspunt "best effort")
                            GPS is redelijk nauwkeuring, alleen moet er een aanpassing aan gedaan worden die de amerikanen weten, en de rest van de wereld niet. 1 kleine aanpassing en zij hebben exacte coordinaten en de rest van de wereld heeft afwijking

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                            Niet voor niks dat een homologatie traject soms maanden tot meer dan een jaar kan duren eer je toepassing geautoriseerd wordt voor dergelijke doeleinden.
                            en precies daarom is het onmogelijk dat ze in een fractie van de tijd toch 100% zeker kunnen zeggen dat de betrokkene te snel reed.
                            je kan bij benadering veel meten, maar ongeveer is niet goed genoeg. maakt een advocaat zo brandhout van.
                            maar er zijn wel genoeg manieren om u al rijdend toch een boete te geven.
                            BV door een bepaalde afstand te filmen (1 foute meting valt in het niets tov 1000 goeie van dezelfde auto).

                            als de hardware performant genoeg is, zou je x aantal metingen per seconden kunnen uitvoeren om toch een betrouwbaar resultaat te krijgen. helaas gaat het prijskaartje bij zo een systeem astronomis hoog dat ze dat niet in een politiecombi gaan gebruiken. voor nasa en luchtvaart misschien rendabel...
                            Last edited by ; 16/01/2015, 18:44.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                              Je hebt duidelijk nog nooit een Leopard tank van binnen gezien... En die wordt óók geambeteerd door vangrails, bomen en verlichtingspalen!
                              Daarmee flitsen ze toch (nog) niet?

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Daarmee flitsen ze toch (nog) niet?
                                Nee, maar hij beschikt wel over een all-weather all-terrain radar die perfect in staat is van een vijandelijk voertuig te volgen, er zijn snelheid en locatie van correct in te schatten en die informatie door te geven aan het grond-grond missiel die het vervolgens gaat uitschakelen. Met centimeterprecisie. Ondanks de kuilen, bomen, eigen snelheid, mist, wind, rook,...

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                  Nee, maar hij beschikt wel over een all-weather all-terrain radar die perfect in staat is van een vijandelijk voertuig te volgen, er zijn snelheid en locatie van correct in te schatten en die informatie door te geven aan het grond-grond missiel die het vervolgens gaat uitschakelen. Met centimeterprecisie. Ondanks de kuilen, bomen, eigen snelheid, mist, wind, rook,...
                                  Ja en hij kost wss ook nog is het 10-voudige van het eenvoudige politiealternatief

                                  Comment


                                  • #37
                                    Heb het een tweetal weken geleden ook op de E19 gezien (Bxl-Apen), achter mij, alsof ik geflitst werd.
                                    Maar 'n "officiële" flits is alleszins velen malen krachtiger dan dat...

                                    Comment


                                    • #38
                                      Heb dat ook al gedaan met mijn reflex. Best wel grappig...

                                      Comment


                                      • #39
                                        Flits lijkt me inderdaad te zwak om een echte "flits" te zijn, plus die flitst ook twee keer.

                                        En als rijdend flitsen mogelijk was, en ook effectief gebeurde, dan was dit, al was het maar wegens het homologatieproces, al lang publiek bekend.

                                        Comment


                                        • #40
                                          kan gewoon een - al dan niet pikante - fotoshoot in die bus zijn he

                                          Comment

                                          Working...
                                          X