Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijdende flitswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rijdende flitswagen

Deze avond reed ik voor een collega over de e19 richting antwerpen naar huis. Echter werd ik geflitst ter hoogte van esso tankstation.

De collega die achter mij reed heeft een dashcam en maakte het volgende filmpje (op 10 seconden gaat de flits af)
    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

De specifieke frame:
    flits.jpg
    Hier zie je duidelijk dat de flits van binnenin de camionette komt. Zou dit een grap zijn of flitst men tegenwoordig echt zo?

Zeer moeilijk te stellen a.d.h.v. dit filmpje of de flits uit de bestelwagen komt, dan wel van een controle naast de weg: je ziet enkel dat (ook) de cabine verlicht wordt.
    Is het trouwens ook niet zo dat er steeds 2 keer geflitst wordt ? Of is dat enkel bij vaste, onbemande camera's ?
    In ieder geval, als het een "bestelwagenflits" betreft denk ik niet dat het je geld gaat kosten: hoe kunnen ze vanuit een bewegend voorwerp exact je snelheid berekenen ???
    Anderzijds, als het wel een controle was naast de weg zal je binnenkort tussen 75 - 100 euro armer zijn ;-)

Comment

Da's niets hoor. Foto die getrokken wordt of een grap ofzo inderdaad.
      Technisch inderdaad ook haast onmogelijk om zo te flitsen.
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

het zal ni lang duren en dat zal ook gebeuren, denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoBe1960 Bekijk Berichten
          ...
          In ieder geval, als het een "bestelwagenflits" betreft denk ik niet dat het je geld gaat kosten: hoe kunnen ze vanuit een bewegend voorwerp exact je snelheid berekenen ???
          ...
          Een radar die het snelheidsverschil meet en dan optelt bij de eigen (gps?)snelheid??? Technisch is dit waarschijnlijk wel mogelijk maar of dat het er al is, ik denk het niet...
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Mocht het zo zijn, waarom worden dan de twee auto's niet geflitst? Ik zie er twee na mekaar te snel rijden... Wellicht ne flauwe plezante die met zijn GSm of zo eens iemand wil doen schrikken

Comment

Een GSM met een zo een krachtige flits? Een reflex camera mss, maar dan nog.

Vreemd.

Comment

Als je een search op google doet dan vind je hier zeer weinig over terug. Ik denk dat ze het in België nog niet kunnen. Het is zoals reeds gezegd nogal moeilijk om te bepalen van waar zo'n flits komt.

In de VS kunnen de state troopers wel al rijdend de snelheid van tegemoet komend verkeer meten. Ze rijden dan op cruise control en als er een tegenligger te snel rijdt maken ze een u turn en houden ze hem tegen.

Comment

Ferme flits wel maar inderdaad normaal flitsen ze 2x voor de zekerheid.
                  Kunnen ook gewoon kinderen zijn die eens een foto aan het nemen waren en de flits per ongeluk hadden gebruikt.
                  Met andere woorden het kan zoveel zijn. Normaal gezien zou die achter jou dan ook geflitst moeten worden he.

153km/u... Goed aan het doorrijden :p

Hou ons op de hoogte!
                  2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                  2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                  2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                  dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                  http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

fake volgens mij
                    technisch mogelijk maar niet in gebruik in B (en andere landen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Een GSM met een zo een krachtige flits? Een reflex camera mss, maar dan nog.

Vreemd.
                      Zoude van verschieten hoeveel licht zo'n flits geeft ...

Comment

Technisch best mogelijk in Frankrijk rijden ze al meer dan een jaar zo rond verschillende types renault

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoBe1960 Bekijk Berichten
                          Zoude van verschieten hoeveel licht zo'n flits geeft ...
                          die flits moeten we natuurlijk niet overroepen, maar feit is dat voorruit van die bestelwagen op korte afstand van die filts zit en dus DAAR heel goed merkbaar + versterkend effect (grote opp) van ruit naar buiten toe.

Comment

zoiets is technisch NIET haalbaar. een radardetector kan geen exacte afstandsmeting doen terwijl die zelf beweegt
                            de radar stuurt namelijk 2 pulsen uit.
                            puls 1 komt terug na (fictieve waardes) 1sec
                            puls 2 komt terug na 2sec. de radar weet dus hoeveel verder ge zit tussen de 2 uitgezonden pulsen en weet hoe snel ge rijd. bv de puls legt 5meter/sec af, dan zijt ge 5meter verder bij de 2de puls.
                            als die elke 0.5sec een puls uitstuurde, rijd ge dus 5meter op 0.5sec of 36km/h. als de camionette echt exact 120 rijd, zou die kunnen zeggen dat ge passeerde aan 156km/h.
                            MAAAR, die puls van de radar reflecteerd ook op elk ander object in de omgeving (vangrail, bomen, verlichtingspalen...).
                            op een vaste lokatie blijven die neven pulsen op dezelfde verschuiving terugkomen en zullen slechts 2 signalen verschillend zijn (diegenen die afkaatsten op je auto). als er al 2 autos gelijktijdig passeren, kunnen sommige flitspalen al niet met zekerheid zeggen WIE te snel reed en krijgt geen van beide een boete.

al rijdend kan dus NOOIT een accurate radardetecte gebeuren en kan je nooit geflitst worden. daarentegen kunnen ze u wel VOLGEN met een geijkte km teller en camera beelden. ook al loopt gij uit en halen ze u pas 5km in.
                            het startpunt en het eindpunt zijn gelijk in tijd en afstand, waardoor de GEMIDDELDE snelheid gelijk is en je een boete kan krijgen.

ik denk ook fake of iemand die met een ordinaire flash een foto nam om je af te schrikken (heb ik ook nog gedaan in mijn jonge jaren door op een grote steenweg achter een boom te staan en wat nachtfotos maken, toevallig als een auto passeerde )

Comment

de rijdende flits-autos in Frankrijk zouden niet meer zijn dan voertuigen uitgerust met een foto-toestel en een geavanceerde ANPR-camera (met link naar de diverse databases). Waarschijnlijk zullen ze dus ook een geijkte kilometerteller hebben.
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                zoiets is technisch NIET haalbaar. een radardetector kan geen exacte afstandsmeting doen terwijl die zelf beweegt
                                Amaai, dan houden de constructeurs van jacht- en andere vliegtuigen ons al bijna 50 jaar voor de gek.
                                Chapeau voor hun commerciëlen dat ze alle luchtmachten en vliegtuigmaatschappijen ter wereld zo'n spul voor veel geld aan hun been gepraat hebben!

Comment

in de lucht heb je toch geen reflectie van vangrails, bomen en verlichtingspalen??? en dat is waarom het technisch niet op de baan kan gebruikt worden (mijn verklaring waarom stond in de regels erachter)
                                  dat is net het probleem als je met een rijdend voertuig een radar bediend. er komt zoveel 'afwijkende' reflecties binnen dat het toestel niet weet welke signalen weerkaatst worden op het desbetreffende voertuig. of je zou een radar moeten hebben die heel exact gefocused wordt op het toestel, maar dan moet je er op gelijke afstand van blijven.
                                  ze kunnen dus wel met laser ofzo de groter wordende afstand tussen de 2 voertuigen meten en dit snelheidsverschil bij optellen met de geijkte km teller

Comment

in blik op de weg rijden ze al jaren met cams die tussenafsrand meten

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk

Comment

Al enkele keren 's nachts of 's morgenvroeg op de E19 of E40 gezien. Zijn mensen die zich aan het amuseren zijn. Om welke reden ook. En zelfs al twee flitsen vlak achter elkaar gezien. Dat zijn de slimmeriken die dan hun fototoestel hebben ingesteld op "anti rode ogen" of zoiets. Dan krijg je twee flitsen vlak achter elkaar. Een tijd geleden nog gezien. Wagen voor mij werd vanuit een wagen op het middelste baanvak "geflitst". Met als resultaat dat de "geflitste" wagen knal op zijn rem gaat staan en ik er op enkele centimeters na bijna op knal. Bleek een jong gastje met een klakske op in die "flitswagen" te zitten. Levensgevaarlijk spel dat meer en meer mensen beginnen te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        in blik op de weg rijden ze al jaren met cams die tussenafsrand meten

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk
                                        Die tussenafstand werkt echter niet met een radarsysteem. Op wegmisbruikers en blik op de weg kun je dat perfect zien. Zo starten ze bijvoorbeeld een meting "combi-uitloop" dat laatste woordje is belangrijk. Ze beginnen te meten terwijl de wagen voor hen uitloopt en eens ze de auto bijhalen wordt de meting afgesloten. Het systeem berekend dan adhv de snelheid vd politiewagen wat de gemiddelde snelheid van de wagen ervoor was. (of zoiets moet het in elk geval zijn, wss kan iemand het beter/nauwkeuriger uitleggen dan mezelf)

Oorspronkelijk geplaatst door PforEver Bekijk Berichten
                                        Al enkele keren 's nachts of 's morgenvroeg op de E19 of E40 gezien. Zijn mensen die zich aan het amuseren zijn. Om welke reden ook. En zelfs al twee flitsen vlak achter elkaar gezien. Dat zijn de slimmeriken die dan hun fototoestel hebben ingesteld op "anti rode ogen" of zoiets. Dan krijg je twee flitsen vlak achter elkaar. Een tijd geleden nog gezien. Wagen voor mij werd vanuit een wagen op het middelste baanvak "geflitst". Met als resultaat dat de "geflitste" wagen knal op zijn rem gaat staan en ik er op enkele centimeters na bijna op knal. Bleek een jong gastje met een klakske op in die "flitswagen" te zitten. Levensgevaarlijk spel dat meer en meer mensen beginnen te doen.
                                        Ja tot een politiepatrouille het eens in de mot krijgt..

Comment

Working...
                                        X