Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Rijdende flitswagen
Collapse
X
-
Hier kon iets interessant gestaan hebben...
-
zo moeilijk kan dat toch niet zijn? een flitser combineren met een GPS-ontvanger (die laatste meet snelheid, heel nauwkeurig van rijdende flitser) en flitstoestel meet verschil tussen beide, zo kan je met een optelsom de snelheid van geflitst voertuig bepalen, eventueel 2 keer marge in rekening brengen, ... na eiking natuurlijk.
Comment
-
Je kan je natuurlijk ook de vraag stellen: waarom zouden ze het doen als het niet legaal is?
Ik heb in ieder geval nog niet gehoord dat dit is toegestaan, maar zou me niet verbazen. Ik geloof dat Frankrijk al jaren zo'n systeem kent.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Technisch zal het wel kunnen, maar om het gehomologeerd te krijgen (en te houden) in België, dat is iets anders...
Filmpje lijkt mij gewoon van een bestuurder die onderweg een selfie wilt nemen he. Je moet iets doen in de auto
Doet me denken aan iemand die ik kende in de lagere school....hij spendeerde zijn avond in de struiken voor het ouderlijk huis, gewapend met zo'n externe flash op batterijen voor fotocamera's.
Als er iemand tegen een tamelijk hoge snelheid voorbij kwam, *flits* En de meesten gingen dan vol in de remmen...
Lachen!...totdat er ineens iemand een rondje deed, op de plaats terugkwam en hem zag zitten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenin de lucht heb je toch geen reflectie van vangrails, bomen en verlichtingspalen??? en dat is waarom het technisch niet op de baan kan gebruikt worden (mijn verklaring waarom stond in de regels erachter)
dat is net het probleem als je met een rijdend voertuig een radar bediend. er komt zoveel 'afwijkende' reflecties binnen dat het toestel niet weet welke signalen weerkaatst worden op het desbetreffende voertuig. of je zou een radar moeten hebben die heel exact gefocused wordt op het toestel, maar dan moet je er op gelijke afstand van blijven.
ze kunnen dus wel met laser ofzo de groter wordende afstand tussen de 2 voertuigen meten en dit snelheidsverschil bij optellen met de geijkte km teller
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenTechnisch zal het wel kunnen, maar om het gehomologeerd te krijgen (en te houden) in België, dat is iets anders...
Filmpje lijkt mij gewoon van een bestuurder die onderweg een selfie wilt nemen he. Je moet iets doen in de auto
Doet me denken aan iemand die ik kende in de lagere school....hij spendeerde zijn avond in de struiken voor het ouderlijk huis, gewapend met zo'n externe flash op batterijen voor fotocamera's.
Als er iemand tegen een tamelijk hoge snelheid voorbij kwam, *flits* En de meesten gingen dan vol in de remmen...
Lachen!...totdat er ineens iemand een rondje deed, op de plaats terugkwam en hem zag zitten...
Wij lagen dicht van't lachen. Leuke tijden!2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
en toch kan je geen rechtsgeldige vaststelling doen daarmee.
ze doen al moeilijk als de hoek van de camera tov het geradarde toestel verkeerd is waardoor reflectie/afwijkingsfouten kunnen optreden. krijg je het nooit 100% accuraat in een rijdend voertuig.
voor bepaalde afstandmetingen kan je 10metingen doen, de hoogste en laagste als 'incorrect' eruit gooien en een gemiddelde van de 8 normale nemen.
maar dit is niet rechtsgeldig om een overtreding vast te stellen, maar wel om te weten of je voorliggen 110 of 112meter voor je zit.
daarom doen ze ook 2 flitsen en staan er strepen op de asfalt. dan kunnen ze ook zien hoeveel strepen je verder zitten tussen de 2 fotos en alsnog een correcte snelheidsmeting doen
ook bij je adaptieve cruize controle maakt het niet uit als die 10meter, 10meter, 10meter, 10meter, 8,5meter, 10meter, 10meter ... meet
als je politieradar daartegen een rij autos meet met 55km/h, 55km/h, 55km/h, 58km/h, 55km/h, 55km/h, ... das een andere zaak want de 4de auto is niet happy met zijn flitsboete
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenzo moeilijk kan dat toch niet zijn? een flitser combineren met een GPS-ontvanger (die laatste meet snelheid, heel nauwkeurig van rijdende flitser) en flitstoestel meet verschil tussen beide, zo kan je met een optelsom de snelheid van geflitst voertuig bepalen, eventueel 2 keer marge in rekening brengen, ... na eiking natuurlijk.
GPS is enkel nauwkeurig voor militaire toepassingen onder bepaalde omstandigheden. (En dan nog is het een technologie met als uitgangspunt "best effort")Last edited by Alfa-Beemer; 16/01/2015, 17:45.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenen toch kan je geen rechtsgeldige vaststelling doen daarmee.
ze doen al moeilijk als de hoek van de camera tov het geradarde toestel verkeerd is waardoor reflectie/afwijkingsfouten kunnen optreden. krijg je het nooit 100% accuraat in een rijdend voertuig.
voor bepaalde afstandmetingen kan je 10metingen doen, de hoogste en laagste als 'incorrect' eruit gooien en een gemiddelde van de 8 normale nemen.
maar dit is niet rechtsgeldig om een overtreding vast te stellen, maar wel om te weten of je voorliggen 110 of 112meter voor je zit.
daarom doen ze ook 2 flitsen en staan er strepen op de asfalt. dan kunnen ze ook zien hoeveel strepen je verder zitten tussen de 2 fotos en alsnog een correcte snelheidsmeting doen
ook bij je adaptieve cruize controle maakt het niet uit als die 10meter, 10meter, 10meter, 10meter, 8,5meter, 10meter, 10meter ... meet
als je politieradar daartegen een rij autos meet met 55km/h, 55km/h, 55km/h, 58km/h, 55km/h, 55km/h, ... das een andere zaak want de 4de auto is niet happy met zijn flitsboeteU hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20131106_00826702
HAHAHAHAHAThat's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichtenhttp://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20131106_00826702
HAHAHAHAHA
Oud nieuws...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten06/11/2013 om 20:24
Oud nieuws...That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenSinds wanneer is GPS nauwkeurig voor het publiek?
GPS is enkel nauwkeurig voor militaire toepassingen onder bepaalde omstandigheden. (En dan nog is het een technologie met als uitgangspunt "best effort")
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenNiet voor niks dat een homologatie traject soms maanden tot meer dan een jaar kan duren eer je toepassing geautoriseerd wordt voor dergelijke doeleinden.
je kan bij benadering veel meten, maar ongeveer is niet goed genoeg. maakt een advocaat zo brandhout van.
maar er zijn wel genoeg manieren om u al rijdend toch een boete te geven.
BV door een bepaalde afstand te filmen (1 foute meting valt in het niets tov 1000 goeie van dezelfde auto).
als de hardware performant genoeg is, zou je x aantal metingen per seconden kunnen uitvoeren om toch een betrouwbaar resultaat te krijgen. helaas gaat het prijskaartje bij zo een systeem astronomis hoog dat ze dat niet in een politiecombi gaan gebruiken. voor nasa en luchtvaart misschien rendabel...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenJe hebt duidelijk nog nooit een Leopard tank van binnen gezien... En die wordt óók geambeteerd door vangrails, bomen en verlichtingspalen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDaarmee flitsen ze toch (nog) niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk BerichtenNee, maar hij beschikt wel over een all-weather all-terrain radar die perfect in staat is van een vijandelijk voertuig te volgen, er zijn snelheid en locatie van correct in te schatten en die informatie door te geven aan het grond-grond missiel die het vervolgens gaat uitschakelen. Met centimeterprecisie. Ondanks de kuilen, bomen, eigen snelheid, mist, wind, rook,...
Comment
Comment