Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moet ik deze boete betalen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik wil gerust van u een foto komen nemen voor veel minder geld
    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Ik hoor soms zeggen dat je de foto kan opvragen. Klopt dat? En val je dan nog onder de minnelijke schikking of gaat het dan via de rechtbank? Zou wel eens zo'n foto willen eigenlijk... Dan heb ik tenminste iets voor mijn geld
      Ik geloof dat je het moet vragen aan het Openbaar Ministerie, o.w.v. het geheim van het strafonderzoek.
      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Je kan beter eens de ezel uithangen met een boete van 50€, dan met een veel zwaardere zaak waarvoor je rijverbod riskeert.

Bel eens naar de politie om te vragen wat je moet doen om je foto te krijgen. Als je dat beleefd vraagt zullen ze je beleefd antwoorden.

Comment

Ik hoor soms zeggen dat je de foto kan opvragen. Klopt dat? En val je dan nog onder de minnelijke schikking of gaat het dan via de rechtbank? Zou wel eens zo'n foto willen eigenlijk... Dan heb ik tenminste iets voor mijn geld
          Heb dat ook al zitten denken

Comment

In NL krijg je altijd de foto mee dacht ik. Hier is dat niet zo simpel. Ik zou anders ook wel zo'n foto willen. Liefst uitvergroot en ingekaderd om tegen de muur te hangen. Is eens iets anders dan familiefoto's of een schoon landschap

Comment

Ik dacht dat dit niet meer toegestaan was?

Nogal wat problemen mee geweest. Manlief geflitst met mooi blondje langs zich terwijl vrouwlief thuis zat bv.

Comment

Kunnen soms nog toffe foto's zijn.

Comment

ik had een boete van 185 euro van eens aan de kant gezet te zijn door de politie vanwege snelheid terwijl ze geen enkel bewijs hebben behalve de verklaring van 2 agenten in een ongeijkt voertuig.
                  laten weten dat ik niet akkoord ben en binnen en dat ze de zaak maar moeten laten voorkomen.
                  blijkbaar krijg je in zulke gevallen altijd 120 euro boete voor snelheid (ongeacht hoeveel die was) en 65 wegens gevaarlijk rijden wtf.
                  lets have some more member berries

Comment

ja, tegen agenten kunt ge weinig beginnen. en zeker als zij met 2 zijn en gij alleen.

heb het zo eens aan de stok gehad met de anderlechtse politie die me klem reed en uit de auto trok. gelukkig stond ook een tram vast achter mijn auto, dus getuigen genoeg. ze beweerden dat ik met handrem over een kruispunt was geschoven. ik had geluk dat de handrem kapot was en ik een voorschot papierke van de garage op zak had. en dan begon de miserie. die hebben men hele auto overhoop gehaald en men brandblusser was niet aanwezig en daar ging ik een boete voor krijgen
                    de pv later zei 'bestuurder niet geidentificeerd' en de PV zei dat ik door het rood reed en geen gordel aanhad. Ook de verbaliserende agent was NIET één van die 2 uit de politieauto. heb de namen nooit te pakken gekregen van die 2 agenten en toen agent van op de PV lachte mij uit en zei dat ik maar een brief naar het parket moest sturen. hij liep weer in zijn bureauke.

sindsdien GEEN liefhebber meer van politie en als ze mij klemrijden rem ik niet meer (k zal dan toch tenminste weten wie achter het stuur zat). toevallig iets later men dodge RAM gekocht . ook nooit meer klemgereden geweest...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                      Ik check altijd of de flitsbak waar ze mee flitsen nog geijkt is. Al een paar x geluk gehad
                      Hoe check je dat? of bedoel je op de pv?

E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                        Hoe check je dat? of bedoel je op de pv?
                        Op de pv ja. 't is niet dat dat op die palen zelf geschreven staat he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                          In NL krijg je altijd de foto mee dacht ik.
                          Nope. Je kan de foto achteraf opvragen (als er eentje beschikbaar is), meestal is die echter enorm donker en alleen de nummerplaat en verlichting goed zichtbaar. In Dld en Zweden daarentegen... altijd van voren geflitst en de bestuurder moet herkenbaar zijn op de foto.

Comment

Awel, ik vraag me af of mijn remlichten branden op het moment dat ik geflitst word. Je ziet ze staan en gaat de rem op. Vraag me soms af of je dan al niet te laat bent... Schijnt dat als je remlichten branden, dat men daar op de rechtbank rekening mee houdt. Klopt dat?

Comment

Awel, ik vraag me af of mijn remlichten branden op het moment dat ik geflitst word. Je ziet ze staan en gaat de rem op. Vraag me soms af of je dan al niet te laat bent... Schijnt dat als je remlichten branden, dat men daar op de rechtbank rekening mee houdt. Klopt dat?
                              7

Klopt inderdaad.
                              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                              28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                              28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Je hebt geen boete gekregen maar een minnelijke schikking van €50.
                                Kost de belastingbetaler wellicht al meer dan jou dus ik zou tevreden zijn.

Een boete kan het betwisten waard zijn, zo'n minnelijke schikking echt niet.
                                Als je graag eens een echte boete wilt dan moet je niet betalen nu
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Als je de regels kan overtreden, kan je ook een boete betalen. Ik krijg het sch**t van mensen die er altijd via procedurefoutjes van onder proberen te muizen.

Ik heb in m'n leven al heel wat regel(tjes) overtreden (O ja ) maar als ik 'gestekt' ben ga ik daar niet flauw over doen.
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                    Als je de regels kan overtreden, kan je ook een boete betalen. Ik krijg het sch**t van mensen die er altijd via procedurefoutjes van onder proberen te muizen.

Ik heb in m'n leven al heel wat regel(tjes) overtreden (O ja ) maar als ik 'gestekt' ben ga ik daar niet flauw over doen.
                                    En ik krijg het schijt van mensen die zoals jij praten. Gaan we zomaar alle boetes betalen ervan uitgaande dat men toch in fout was? Gaan we er zomaar van uitgaan dat politiediensten compleet foutloos zijn en als ze toch fouten maken simpelweg alles direct betalen?

Doe jij dat dan maar maar ik zal dat nooit doen.

Comment

Daar gaat het niet over. Het gaat over boetes waarvan men bewust weet dat men in fout is en dan probeert er van onder te muizen via ongeijkte toestellen of dergelijke.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Dus als jij geflitst wordt en op het pv staat een vervallen ijkingsdatum dan ga jij zonder dralen over tot betalen omdat je weet dat je toch in fout was?

In België is boetes schrijven zowat de nationale sport geworden, ze halen jaarlijks recordhoogtes aan boetes binnen en in veel gevallen heeft het weinig of niks meer met veiligheid te maken maar wel met pure geld-en gemakzucht. Wees er maar zeker van dat ik hierdoor van onder elke boete zal muizen als ik maar enigszins kan.

Comment

Ik begrijp toch nie waarom ze die foto d'r niet gewoon bij doen.
                                          Gegevens van de ijking doen ze d'r tegenwoordig toch ook al standaard bij als ik dat hier zo lees, terwijl je dat vroeger ook nog zelf moest opvragen wilde je dat zeker weten.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X