net nu de belg - in navolging van brussel waar het je nooit moest twijfelen - de voorrangregels eidenlijk begint door te krijgen...vinden sommige gemeentes het blijkbaar verwarrend
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Gemeentes schaffen steeds vaker de verwarrende voorrang van rechts af
Collapse
X
-
Het tofste is dat ze die regeling meestal zonder teveel ruchtbaarheid aanpassen, zodat de helft van de chauffeurs de oude regeling nog toepast en de rest de nieuwe. Vanmorgen nog bijna een Audi geramd die zijn voorrang nam die hij eigenlijk niet meer had, en dan op zijn rem ging staan om een fietser over te laten...Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Tot voor een paar weken stonden er geen borden en gold de voorrang van rechts, nu staat er een omgekeerde driehoek die hij waarschijnlijk niet gezien had...Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk BerichtenTot voor een paar weken stonden er geen borden en gold de voorrang van rechts, nu staat er een omgekeerde driehoek die hij waarschijnlijk niet gezien had...
Comment
-
Een mens wil niet meer nadenken,een gewoontedier .Omdat het altijd zo geweest is,op die hoofdweg rijden is altijd voorrang.
En nu staat er een driehoek van voorrang geven.Foert,hoofd omhoog en blijven rijden.Denkbaar is, met hoofd omhoog zie je geen bordjes.
En maar toeten deed ik en natuurlijk noodstop. Vroeg of laat komen zo'n 2 koppigaards mekaar tegen .
Of hare frank valt later als ze nog eens dat bord passeert.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Ik begrijp echt niet hoe het kan dat er mensen zijn die de simpelste regel die d'r is niet snappen. Als je de voorrang van rechts al verwarrend vind, wat dan met al de andere regels in het verkeer die veel moeilijker zijn?
Ze zouden beter al die ezels gewoon hun rijbewijs afpakken.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenVan mij mag t, de helft van de mensen gebruikt hem toch niet.
Comment
-
Soms meestal nietOorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk BerichtenZetten ze meestal dan ook geen oranje bord: opgelet -> gewijzigde verkeerssituatie?
Comment
-
VVR is dan ook onveilig. Het is het equivalent van het verwijderen van een fietspad zodat fietsers op de rijbaan moeten om zo het autoverkeer te hinderen.
Een overheid die een kruispunt met voorrang van rechts inricht, doet dat om de vertragende factor van het moeten voorrang geven aan rechts. Dus in weze is het zoals een verhoogd kruispunt, maar dan zonder één spadesteek.
Het probleem is dat die functie helemaal verdwijnt als de bestuurder die nadert, helemaal niet beseft dat ie voorrang moet verlenen. Dat lukt bij onaandachtige mensen, mensen die de regel vergeten zijn en bij zijwegen die moeilijk zichtbaar zijn. Ik ben ook al verschillende keren aan volle snelheid voorbij een voor mij onbekende zijweg gereden, en ik ben heel goed op de hoogte.
Extra probleem is dat als de voorrangsplichtige chauffeur dan toch geconfronteerd wordt met een voorranghebbende chauffeur die het kruispunt op rijdt, de voorrangsplichtige de voorranghebbende dan nog aan bestuurderskant lateraal raakt, wat net één van de meest gevaarlijke soort ongevallen zijn. Zelfs frontale aanrijdingen komen met de moderne wagens minder hard aan, puur omdat de kreukelzone aan bestuurderskant nauwelijks onbestaande is, vergeleken met de kreukelzones voor en achter van een moderne wagen.
VVR is bijgevolg even onveilig als de regel dat je als bestuurder voorrang moet geven aan voetgangers op zebrapaden: in theorie werkt het super, in praktijk rij je er voorrangsgerechtigden mee dood.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenje moet natuurlijk uitgelegd krijgen dat je je vvr ni blindelings neemt
Comment
-
Zouden ze van mij volledig mogen afschaffen. Op sommige plaatsen is het echt belachelijk. Hoofdbaan voorrang is het meest logische. En anders moeten ze maar verkeerslichten zetten of zo.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Zo'n oranje bord wordt dikwijls aanzien als werken/omlegging en dus denkt men ,'ja joh,dat weet ik al'.
Vroeger plaatsten de buurtbewoners zelf een bord boven dat kruispunt-bord,meestal een doodshoofd. Niks officiëel.Die waren dat beu ,de accidenten,die roekelozen .
Last edited by wielscheel; 30/01/2015, 22:49.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenZouden ze van mij volledig mogen afschaffen. Op sommige plaatsen is het echt belachelijk. Hoofdbaan voorrang is het meest logische. En anders moeten ze maar verkeerslichten zetten of zo.
als de hoofdbaan geen voorrangsweg is, heeft dat een reden
Comment
Comment