Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gemeentes schaffen steeds vaker de verwarrende voorrang van rechts af

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gemeentes schaffen steeds vaker de verwarrende voorrang van rechts af

    net nu de belg - in navolging van brussel waar het je nooit moest twijfelen - de voorrangregels eidenlijk begint door te krijgen...vinden sommige gemeentes het blijkbaar verwarrend

    Verschillende gemeenten schrappen de voorrang van rechts op hun drukste wegen. Ze zetten borden in de plaats die duidelijk maken wie voorrang heeft. "Omdat het principe verwarrend is en driekwart van de bestuurders er zich toch niet aan houdt", klinkt het in Dilbeek. Mobiliteitsorganisatie VAB wil de regel helemaal weg. "Het is een verouderd principe."

  • #2
    Een reden is blijkbaar dat 3/4 regel toch niet toepassen ...

    waarom Vmax 120 dan nog behouden???

    Comment


    • #3
      Idd dacht net hetzelfde.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

      1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

      2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

      2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

      Comment


      • #4
        Het tofste is dat ze die regeling meestal zonder teveel ruchtbaarheid aanpassen, zodat de helft van de chauffeurs de oude regeling nog toepast en de rest de nieuwe. Vanmorgen nog bijna een Audi geramd die zijn voorrang nam die hij eigenlijk niet meer had, en dan op zijn rem ging staan om een fietser over te laten...
        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

        Comment


        • #5
          Waarom had hij die niet meer? En hoe wordt dat dan aangeduid?
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

          Comment


          • #6
            Tot voor een paar weken stonden er geen borden en gold de voorrang van rechts, nu staat er een omgekeerde driehoek die hij waarschijnlijk niet gezien had...
            Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
              Tot voor een paar weken stonden er geen borden en gold de voorrang van rechts, nu staat er een omgekeerde driehoek die hij waarschijnlijk niet gezien had...
              Omgekeerd is anders ook altijd leuk. Borden gewoon weghalen waardoor het plots voorrang van rechts is. 90% merkt het niet op en schrikt zich dan rot omdat er bijna een grijze C klasse in hun flank zit.

              Comment


              • #8
                Van mij mag t, de helft van de mensen gebruikt hem toch niet.
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                Comment


                • #9
                  Een mens wil niet meer nadenken,een gewoontedier .Omdat het altijd zo geweest is,op die hoofdweg rijden is altijd voorrang.
                  En nu staat er een driehoek van voorrang geven.Foert,hoofd omhoog en blijven rijden.Denkbaar is, met hoofd omhoog zie je geen bordjes.
                  En maar toeten deed ik en natuurlijk noodstop. Vroeg of laat komen zo'n 2 koppigaards mekaar tegen .
                  Of hare frank valt later als ze nog eens dat bord passeert.
                  Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                  Comment


                  • #10
                    Zetten ze meestal dan ook geen oranje bord: opgelet -> gewijzigde verkeerssituatie?

                    Comment


                    • #11
                      Ik begrijp echt niet hoe het kan dat er mensen zijn die de simpelste regel die d'r is niet snappen. Als je de voorrang van rechts al verwarrend vind, wat dan met al de andere regels in het verkeer die veel moeilijker zijn?
                      Ze zouden beter al die ezels gewoon hun rijbewijs afpakken.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                        Van mij mag t, de helft van de mensen gebruikt hem toch niet.
                        Klopt, maar volgens mij is de reden dat VvR NOOIT consequent werd gebruikt, ingevoerd !

                        Comment


                        • #13
                          Soms meestal niet
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                          Zetten ze meestal dan ook geen oranje bord: opgelet -> gewijzigde verkeerssituatie?

                          Comment


                          • #14
                            VVR is dan ook onveilig. Het is het equivalent van het verwijderen van een fietspad zodat fietsers op de rijbaan moeten om zo het autoverkeer te hinderen.

                            Een overheid die een kruispunt met voorrang van rechts inricht, doet dat om de vertragende factor van het moeten voorrang geven aan rechts. Dus in weze is het zoals een verhoogd kruispunt, maar dan zonder één spadesteek.

                            Het probleem is dat die functie helemaal verdwijnt als de bestuurder die nadert, helemaal niet beseft dat ie voorrang moet verlenen. Dat lukt bij onaandachtige mensen, mensen die de regel vergeten zijn en bij zijwegen die moeilijk zichtbaar zijn. Ik ben ook al verschillende keren aan volle snelheid voorbij een voor mij onbekende zijweg gereden, en ik ben heel goed op de hoogte.

                            Extra probleem is dat als de voorrangsplichtige chauffeur dan toch geconfronteerd wordt met een voorranghebbende chauffeur die het kruispunt op rijdt, de voorrangsplichtige de voorranghebbende dan nog aan bestuurderskant lateraal raakt, wat net één van de meest gevaarlijke soort ongevallen zijn. Zelfs frontale aanrijdingen komen met de moderne wagens minder hard aan, puur omdat de kreukelzone aan bestuurderskant nauwelijks onbestaande is, vergeleken met de kreukelzones voor en achter van een moderne wagen.

                            VVR is bijgevolg even onveilig als de regel dat je als bestuurder voorrang moet geven aan voetgangers op zebrapaden: in theorie werkt het super, in praktijk rij je er voorrangsgerechtigden mee dood.

                            Comment


                            • #15
                              je moet natuurlijk uitgelegd krijgen dat je je vvr ni blindelings neemt

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                je moet natuurlijk uitgelegd krijgen dat je je vvr ni blindelings neemt
                                Wat is het nut van VVR dan als je niet op je voorrang kan rekenen?

                                Comment


                                • #17
                                  staat elke regel dan op de schop ?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Zouden ze van mij volledig mogen afschaffen. Op sommige plaatsen is het echt belachelijk. Hoofdbaan voorrang is het meest logische. En anders moeten ze maar verkeerslichten zetten of zo.

                                    E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Zo'n oranje bord wordt dikwijls aanzien als werken/omlegging en dus denkt men ,'ja joh,dat weet ik al'.
                                      Vroeger plaatsten de buurtbewoners zelf een bord boven dat kruispunt-bord,meestal een doodshoofd. Niks officiëel.Die waren dat beu ,de accidenten,die roekelozen .
                                      Last edited by wielscheel; 30/01/2015, 22:49.
                                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                        Zouden ze van mij volledig mogen afschaffen. Op sommige plaatsen is het echt belachelijk. Hoofdbaan voorrang is het meest logische. En anders moeten ze maar verkeerslichten zetten of zo.
                                        zo was het in de kop van de mensen al jaren (behalve brussel), maar nu beginnen steeds meer mensen zich aan de regel te houden...en nu wordt de regel 'verwarrend'...er is nix verwarrend nochthans aan

                                        als de hoofdbaan geen voorrangsweg is, heeft dat een reden

                                        Comment

                                        Working...
                                        X