Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gemeentes schaffen steeds vaker de verwarrende voorrang van rechts af

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Hier nog zo een voorbeeld van een kruispunt waar je voorrang aan rechts moet geven:

Als ik mijn voorliggers correct inschat, weet niemand dat of weet niemand dat daar een kruispunt is.

Idem hier:

En hier is ook nog zo een spel ter hoogte van de bomenrij:
    Last edited by ; 01/02/2015, 15:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Hier nog zo een voorbeeld van een kruispunt waar je voorrang van rechts moet geven:
      Het is
      voorrang van rechts krijgen
      en
      voorrang aan rechts geven.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Bij ons in de buurt hebben ze sinds een tijdje ook een hoop VVR's geschrapt.
        Doorgaand verkeer, of de hoofdweg zo u wil, heeft nu gewoon altijd voorrang op kleinere zijwegen.
        Naar mijn gevoel geen foute zaak.

Comment

Ik woon zelf in een smalle eenrichtingstraat die eigenlijk bestaat uit 2 aaneengeschakelde schoolzones. Bij het uitkomen van mijn straat heb ik ook voorrang van rechts. Ik heb nog nooit een voorligger geweten die dat door heeft of durft, en als ik voorrang van rechts krijg (of neem, met woedende bestuurders die mij steeds weer voor halve zot uitmaken als gevolg) en ik moet linksaf ben ik verplicht om over het voetpad aan de overkant van de straat te rijden want de "hoofdstraat" is maar net breed genoeg om 2 auto's te laten passeren. Laat staan als ik voorrang van rechts krijg van een lijnbus.

Dus ja, dat ze die VVR regels maar snel minimaliseren tot enkel kruispunten op landelijke wegen waar de kruisende wegen gelijkwaardig zijn en het overzicht goed en kruisende zijwegen in de stad. Kan het overzicht en de verkeersveiligheid alleen maar ten goede komen.
          1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
          2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
          2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
          -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Working...
          X