Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe links afdraaien op een kruispunt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hoe links afdraaien op een kruispunt

    Graag had ik even jullie mening geweten. Ga ik in de fout of niet bij het afdraaien naar links.

    Ik heb de gewoonte om links af te draaien zoals op de linkse foto hieronder (geen pijlen op de grond). Ik blijf zo lang mogelijk rechtdoor rijden voordat ik naar links afdraai.

    hoe links afdraaien.jpg

    Afgelopen paar weken heb ik een paar aanvaringen gehad van chauffeurs die mij attent maakten dat ik mij verkeerd positioneerde op dit specifieke kruispunt. Hier is een foto van het kruispunt zelf. De rode pijl is de richting die ik wilde volgen.

    kruispunt1.jpg

    Wat is jullie mening?

    De andere chauffeurs wilde blijkbaar zo afdraaien...

    hoe fout.jpg
    Last edited by BEEMER; 04/02/2015, 18:21.
    The shark is BACK! BMW 635csi

    BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017


    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

  • #2
    linkse figuur is de juiste...
    Praktisch gezien is de tweede manier bij grotere kruispunten wel beter...

    Comment


    • #3
      Jij doet het 'juist' BEEMER.

      Maar Amerikaans kruisen (de foute manier) kan wel voordelen hebben.
      Smilin' Jack - Speed Pilot

      Comment


      • #4
        Als je op de Liersesteenweg rijd is het de rechtse. Maar de straat die jij bedoeld moet het zoals op de linkse tekening. Iets dat in praktijk bijna nooit gebeurt. Aan de Coppa is dat ook zo Mechelsesteenweg- Steenweg op Waarloos.
        RIP Den borre!

        Comment


        • #5
          de eerste is idd de juiste, je rijd dus goed.

          de chauffeurs gaan in de fout, omdat de andere baan met pijlen op de grond de andere manier gebruikt. dus denken die van het ook zo te gaan doen op eigen initiatief

          Comment


          • #6
            beemer doet juist, maar amerikaans gaat wel sneller

            Comment


            • #7
              Ken een kruispunt waar ze mekaar achterom kruisen. Altijd lachen als ze daar met 6 auto's in een cirkelje volledig vaststaan

              Jou manier is goed, maar zoals anderen al zeggen, hangt erg af van de situatie.
              Mijn Skoda

              Comment


              • #8
                Het hangt er ook zeer van af hoe het kruispunt is ingedeeld en hoe de verkeerslichten op het kruispunt werken. Als het verkeerlichten zijn die eerst het rechtdoorgaand verkeer doet stoppen en dan de afslaande voertuigen doorlaat dan is de Amerikaanse manier beter, anders is de reglementaire manier beter.

                Comment


                • #9
                  bij een kruispunt zonder voorsorteerstroken kruis je elkaar langs achter, bij kruispunt met voorsorteerstroken kruis je langs voor

                  het is een regel die door weinig chauffeurs gekend is, maar wel degelijk van toepassing is.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #10
                    probleem op kleine kruispunten dat beemer juiste manier er mss 2 auto's door het groen kunnen, en ja dan gaan ze beter over op het amerikaans systeem

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      probleem op kleine kruispunten dat beemer juiste manier er mss 2 auto's door het groen kunnen, en ja dan gaan ze beter over op het amerikaans systeem

                      En dan zie je de tegenliggers niet meer komen en gebeuren er ongevallen.

                      Comment


                      • #12
                        Het lastige is natuurlijk dat er vroeg of laat ongevallen gaan gebeuren als iedereen zijn eigen voorkeur hanteert
                        The shark is BACK! BMW 635csi

                        BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017


                        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                        Comment


                        • #13
                          ge moet het niet afdwingen, maar u ook niet laten verleiden tot het maken van dezelfde fout. Als ze voor u willen passeren, dan doen ze maar en blijf je gewoon staan tot je ver genoeg kan doorrijden om wel juist af te slaan. Wat het verkeer achter u doet, is hun probleem.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #14
                            Betrap me er zelf soms ook op dat ik de fout maar soms is het gewoon het gemakkelijkste en denk je niet veder na omdat je tegenligger dezelfde fout maakt.
                            RIP Den borre!

                            Comment


                            • #15
                              Tja, bijna niemand kent de correcte manier. Als je het juist doet rijden ze u blok. Doe het daarom ook niet meer op de correcte manier...

                              Comment


                              • #16
                                ik denk niet dat er ook maar 1 agent je zal verbaliseren omdat je amerikaans draait, integendeel als ze manueel het kruispunt regelen sturen ze je zelf zo

                                Comment


                                • #17
                                  en dat je elkaar vastrijd, kan in principe niet. Je moet altijd tot je voorligger voldoende afstand houden, zeker als die aangeeft links te willen afslaan. Op die manier kan de andere chauffeur die van de tegenovergestelde richting komt ook links afslaan.
                                  Valt onder de noemer van het verkeer niet te hinderen of kruispunt vrij te houden.
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten

                                    Interessant topic. Met voorsorteerstroken pas ik altijd de rechtse methode toe.
                                    Zonder VSS is dat dat in regel de linkse manier. Maar als ik te maken krijg met een voorligger die het zelf niet goed weet, twijfelt, traag reageert,...
                                    durf ik wel eens de rechtse manier toepassen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      en dat je elkaar vastrijd, kan in principe niet. Je moet altijd tot je voorligger voldoende afstand houden, zeker als die aangeeft links te willen afslaan. Op die manier kan de andere chauffeur die van de tegenovergestelde richting komt ook links afslaan.
                                      Valt onder de noemer van het verkeer niet te hinderen of kruispunt vrij te houden.
                                      Ja dat klopt, maar meestal schuiven ze gewoon aan en zit je vast... Kom het hier genoeg tegen. Als je het juist wil doen vragen ze zich af wat diene nu weer uitspookt...

                                      Comment


                                      • #20
                                        dat noemt men verkeersinzicht en met wat ik rondom mij zie heeft 95% van de chauffeurs dat niet
                                        als ik in de file stop voor een voetgangersoversteekplaats en daar dus niet oprijdt tijdens het wachten, zie ik de chauffeur achter mij al vaak kijken of in panne sta en hij/zij er wel even langs kan om het gat te vullen. als ik dan doorrijd tot na de oversteekplaats volgen ze me gewoon om te moeten stoppen op de oversteekplaats. Als er dan een voetganger afkomt moet die rond de auto gaan en mag die zich terecht kwaad maken van mij.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment

                                        Working...
                                        X