Enkele baan, rechtse methode. Dubbel vak, linkse methode.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hoe links afdraaien op een kruispunt
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenGraag had ik even jullie mening geweten. Ga ik in de fout of niet bij het afdraaien naar links.
Ik heb de gewoonte om links af te draaien zoals op de linkse foto hieronder (geen pijlen op de grond). Ik blijf zo lang mogelijk rechtdoor rijden voordat ik naar links afdraai.
[ATTACH=CONFIG]107188[/ATTACH]
Afgelopen paar weken heb ik een paar aanvaringen gehad van chauffeurs die mij attent maakten dat ik mij verkeerd positioneerde op dit specifieke kruispunt. Hier is een foto van het kruispunt zelf. De rode pijl is de richting die ik wilde volgen.
[ATTACH=CONFIG]107189[/ATTACH]
Wat is jullie mening?
De andere chauffeurs wilde blijkbaar zo afdraaien...
[ATTACH=CONFIG]107190[/ATTACH]
YOU DIMWIT,.... het is algemeen geweten in katelijne duffel, en Walem,
dat ge op het kruispunt van de 4 wegen( lange zandstraat/liersesteenweg alias "het kruispunt aan den axioma" "de wijngaerd", op manier 2 afdraaid.
dat zou normaal gezien in u handleiding van stad Mechelen en omstreken moeten staan.
gadverdamme.
edit:
excuses, dit staat niet in de handleiding.
Dit is gewoon algemeen geweten en hoort zo gedaan te worden als traditie tot het einde der dagen.
Falen in het toepassen van manier 2 op dit kruispunt staat een bestraffing op die te maken heeft met pek, veren, hooivorken en brandende toortsen.....
wat ge buiten deze streek doet kan ons niet schelen, maar hier past ge u aan aan ons.
in de oudheid van katelijne, was de Liersesteenweg over heel de lengte een dubbele rijbaan.
de traditie is dus gewoon blijven bestaan.
Last edited by Timmie; 04/02/2015, 23:25.
Comment
-
Bij lichten met voorsorteren en waarbij de groene pijl eerst of laatst brandt is het meestal Amerikaans kruisen. Bijlage 107188(markeringen)
En toch wordt bij zonder markeringen ook zo gekruist(per abuis),of er moest ene slecht gezind zijn.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Vanaf 2.35 krijg je de uitleg.
en de wetgeving stelt:
19.3. De bestuurder die naar links afslaat moet :
....
3° voorrang verlenen aan de tegenliggers op de rijbaan die hij gaat verlaten
4° de beweging met matige snelheid uitvoeren;
5° op de kruispunten de beweging zo ruim mogelijk uitvoeren zodat hij de ingeslagen rijbaan rechts oprijdt, behalve in de gevallen dat het verkeer op die rijbaan geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel9.4. en 9.5.
.....
Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk BerichtenOpnieuw...de regels van katelijne gaan voorHier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Ik heb de voorbije 2 jaren, mijn beide dochters leren autorijden, en op veel kruispunten is het bijna onmogelijk om dit juist uit te voeren.
Het overgrote deel van de chauffeurs draait gewoon voorlangs, ook al staan er geen voor sorteer pijlen.
Dat is een regel die ze volgens mij moeten aanpassen, want het is gewoon ook veel praktischer om het op die manier te doen.
Veel kruispunten lenen er zich ook zeer slecht toe trouwens.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten't is nochtans een buispunt voor het examen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendat noemt men verkeersinzicht en met wat ik rondom mij zie heeft 95% van de chauffeurs dat niet
als ik in de file stop voor een voetgangersoversteekplaats en daar dus niet oprijdt tijdens het wachten, zie ik de chauffeur achter mij al vaak kijken of in panne sta en hij/zij er wel even langs kan om het gat te vullen. als ik dan doorrijd tot na de oversteekplaats volgen ze me gewoon om te moeten stoppen op de oversteekplaats. Als er dan een voetganger afkomt moet die rond de auto gaan en mag die zich terecht kwaad maken van mij.
Wanneer iemand dan van de andere richting die straat wil indraaien, staat alles vast.
Comment
-
Heb ik hier in den treuren toe al niet vermeld dat we hier on België met de meest gevaarlijke en onlogische kruispunten worden geconfronteerd. ? Allemaal heraanleggen die kruispunten en liefst naar Nederlands voorbeeld. Zelfs een Bonobo kan dan correct & veilig afslaan.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Een jaar lang dat specifieke kruispunt genomen, komende van Campus de Nayer. Ik moest altijd naar links richting de E19. Daar wordt dat altijd zo genomen.
Als je het op de andere manier doet dan staat dat kruispunt meteen geblokkeerd en kan er maar 2 man per keer door...2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk BerichtenEen jaar lang dat specifieke kruispunt genomen, komende van Campus de Nayer. Ik moest altijd naar links richting de E19. Daar wordt dat altijd zo genomen.
Als je het op de andere manier doet dan staat dat kruispunt meteen geblokkeerd en kan er maar 2 man per keer door...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenIk krijg ook altijd boze reacties als ik het goed doe.
@ Bobo:The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk BerichtenHet vervelende is dat ik het dus verkeerd moet doen omwille van het "heilige Katelijne". Maar wat als ik dan een ongeval veroorzaak wanneer er nog iemand op een juiste manier op dit kruispunt wil rijden... Ik kan er niet aan doen maar ik vind het héél onlogisch en fout om op de andere manier links af te draaien op dit kruispunt. Al begrijp ik de frustraties van Timmie wel. Ik heb al genoeg gelijkaardige reacties naar mijn kop gekregen op dit kruispunt
@ Bobo:
Btw, ben je al bij mechelen gaan horen voor je persoonlijke hooivork ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk BerichtenZoals anderen reeds aanhaalden lijkt het me zeer afhankelijk van de situatie, soms leent een kruispunt zich gewoonweg niet om achterlangs te kruisen en is het handiger langs voor te kruisen.
De regel om het anders te doen is dan ook totaal onbegrijpelijk.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment