Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sneller fietsen dan 25km/h

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider Bekijk Berichten
    Een elektrische fiets is geen gewone fiets. Zet die op max (25km/u) en trap dan maar es bij tot 30km/u. Ge moet al Tom Bonen zijn om dat een half uur vol te houden.
    Zal wel een hyperbool zijn Beroepswielrenners kunnen meer dan 300 watt aanhouden over een half uur.
    30 jaar Mr Yuge!

    Comment


    • #22
      Er bestaan toch ook high-speed bikes.
      Die gaan tot 45 km/h, maar je moet wel een helm dragen, en een verzekering nemen.
      In duitsland rijden die rond, en kan dit wettelijk ook. Of je dat in België geregeld krijgt?
      Ik zou het eens in een goede fietswinkel vragen.

      Comment


      • #23
        In België gaat dat nog niet, jammer genoeg. Om een verzekering te kunnen nemen heb je een chassisnummer nodig, hiervoor dan weer een pvg nummer en dus een GVA. Hoeft geen verdere uitleg bij denk ik? :eek:

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
          Wat voor bergafkes hebt gij dan? Want ik ken heel geoefende amateurs (+500km/week) die met de racefiets 35 gemiddeld halen en dan stevig gewerkt hebben...
          gemiddeld 35 is een groot verschil met max 35km/h.
          ik haal snelheden tot boven de 60km/h en als de wind goed zit, rijd ik gemiddeld 26-27km/h. ik ben dan op 36min van beauvechain tot in leuven.
          daarom heb ik net die electro motor nodig. als ik al mijn energie steek om de bergop te nemen aan 20km/h, haal ik erna ook geen 60 meer maar met moeite nog 35-40. als ik mijn energie kan sparen in bergop, kan ik alles geven in bergaf

          Oorspronkelijk geplaatst door The White Rider Bekijk Berichten

          Een elektrische fiets is geen gewone fiets. Zet die op max (25km/u) en trap dan maar es bij tot 30km/u. Ge moet al Tom Bonen zijn om dat een half uur vol te houden.
          als ge een e-bike met naafmotor hebt, en ge schakeld het electrisch deel UIT, dan rijd die zoals een gewone fiets. ge hebt alleen een zwaar gewicht in u voorwiel dat meedraait.
          ik HEB electrisch gereden, de mijne reed tot 29km/h ondersteunend. als ik dan harder wou trappen, ging de motor als dynamo werken en geraak je idd amper vooruit. maar eens ik de boel uitschakelde, ging ik zo weer 35-40km/h.
          het grote voordeel was de massa die in beweging was. als ik stopte met op de pedalen duwen, had die naafmotor zijn massa in de beweging zitten en de fiets remde amper af.
          nadeel was dan weer het optrekken van 0 naar 20km/h. daar werkte de massa dus tegen. (beetje een groot vliegwiel).

          daarom heb ik een electromotor nodig om van 0-25 volledig op te trekken en in bergop ook vollebak bij te duwen.
          eens boven de 25 mag de boel uitgeschakeld worden en dus ik wel weer verder

          Comment


          • #25
            Ik snap je probleem maar zie niet direct een oplossing tenzij ze idd die high speed elektrische fietsen toelaten. Al hou ik dan een beetje mijn hart vast wie daar allemaal mee de baan zal opgaan...

            Het grootste probleem bij hoge snelheden is idd aan die snelheid raken. Eens je daar bent kan je die behoorlijk 'makkelijk' aanhouden.

            Zondag even een toertje gedaan met de koersfiets. Er was een k*twindje. Wind op bleef ik hangen rond de 25-27 km/h. Met de wind in de rug haal je zonder veel stampen 40 km/h. Met wat bijstampen zat ik snel aan 50 km/h.

            Ik zou je graag eens zien rijden 's morgens. Moet lijken alsof de duivel je achterna zit
            Respect trouwens, zo'n snelheden met een stadsfiets.
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

            Comment


            • #26
              Allé ge weet het allemaal heel goed dus, met hoofdletters en al.

              Uw kernvraag is simpel te beantwoorden : snel rijden met uw gewone fiets = meestal geen probleem. Doe hetzelfde met een motor erop = grote kans op probleem.
              Niet eerlijk maar ja, zo is heel de wereld.

              Succes ermee

              Comment


              • #27
                en zolang ze geen manier hebben om een e-bike te testen, kunnen ze enkel in beslag nemen en laten uitlezen bij een fietsenmaker... dat stoort me vooral.

                ga toch eens uitkijken naar een 2dehands fiets met defect accu pack zodat ik zelf men pack kan samenstellen. en anders maar zo een volle karton in het aangedreven wiel steken en de accu in men rugzak zodat ze niet zien dat die electrisch is

                Comment

                Working...
                X