Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sneller fietsen dan 25km/h

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • sneller fietsen dan 25km/h

    ik vraag me nu eens iets af op wettelijke basis.

    stel ik rijd met mijn fiets aan 61km/h en wordt in bebouwde kom geflitst. ik heb geen nr plaat, en tenzij er 100meter verder een combi wacht op de erge overtreders, ga ik geen boete hebben.

    maar stel nu dat ik een electrische fiets heb, ding ondersteund tot 25km/h, maar ik kan ook harder door de pedalen te duwen (diegenen met hubmotor toch, die met de motor aan de pedalen weet ik niet want die hebben nogal korte versnellingen).
    ik wordt daarmee aan 41km/h geflitst in zone 30. de kans zit erin dat er een paar 100meter verder WEL een combi wacht. wat gaan ze dan doen. electrische fiets op de rollen? aangezien die ondersteund afhankelijk hoe sterk je op de pedalen duwt, kunnen ze toch nooit weten hoe hard die ging? enkel kunnen ze zien dat de ondersteuning stopt boven de 25km/h.
    immers zegt de wet:
    2.15.1. "Rijwiel" : elk voertuig met twee of meer wielen, dat wordt voortbewogen door middel van pedalen of van handgrepen door één of meer van de gebruikers en niet met een motor is uitgerust, zoals een fiets, een driewieler of een vierwieler.

    De bevestiging van een elektrische hulpmotor met een nominaal continu vermogen van maximaal 0,25 kW, waarvan de aandrijfkracht geleidelijk vermindert en tenslotte wordt onderbroken wanneer het voertuig een snelheid van 25 km/u bereikt, of eerder, indien de bestuurder ophoudt met trappen, brengt geen wijziging in de classificatie als rijwiel.
    ...]

    2.17. "Bromfiets" :

    1° ofwel een "bromfiets klasse A", dit wil zeggen elk twee- of driewielig voertuig uitgerust met een motor met inwendige verbranding waarvan de cilinderinhoud ten hoogste 50 cm³ bedraagt, of met een elektrische motor en dat naar bouw en motorvermogen, op een horizontale weg, niet sneller kan rijden dan 25 km per uur;

    2° ofwel een "bromfiets klasse B", dit wil zeggen :
    elk twee-of driewielig voertuig uitgerust met een motor met inwendige verbranding en waarvan de cilinderinhoud ten hoogste 50 cm³ bedraagt, of met een elektrische motor en dat naar bouw en motorvermogen en op een horizontale weg niet sneller kan rijden dan 45 km per uur, met uitsluiting van de bromfietsen klasse A;
    er staat dus NERGENS dat een electrische fiets sneller dan 25km/h mag, er staat dat de aandrijfkracht (motor, fietser zijn benen! ) moet worden onderbroken wanneer het voertuig een snelheid van 25km/h bereikt. dus eigenlijk moet die fiets mijn ketting afkoppelen als ik harder dan 25 trap (staat zo letterlijk in de tekst van rijwiel, er staat niet dat de motor moet stoppen maar dat de pedalen wel verder mogen duwen)
    DUS, als gij sneller dan 25km/h kunt trappen, valt gij onder bromfiets klasse B. als ge harder dan 45km/h kunt (mijn top ligt op 63km/h in zone 70, 59km/h in bebouwde kom en 57km/h in zone 30)... wat ben ik dan, ne moto?

    kunt ge een verzekering pakken op een (electrische) fiets? immers als ik een verzekeirng heb, en geldig rijbewijs, mag ik tot 45 met een (E)-fiets. ik heb een brommer en motorijbewijs (A1, A2 en A3).

    ik verlies namelijk teveel energie in dat optrekken elke keer, dus met een E-bike zou ik die maximaal laten optrekken tot 25, en dan trap ik verder tot 30-35km/h. snelheid aanhouden is niet zo moeilijk, t is daar geraken dat het meeste energie kost
    Last edited by ; 09/02/2015, 07:48.

  • #2
    Ze zijn bezig met een controlesysteem, verzekering, helm,... voor die snelle elektrische fietsen (+25 km/h). Niet meer dan normaal natuurlijk.

    Comment


    • #3
      Er staat ook nergens dat een electrische fiets niet sneller mag dan 25km/h...

      Er staat:
      De bevestiging van een elektrische hulpmotor met een nominaal continu vermogen van maximaal 0,25 kW, waarvan de aandrijfkracht geleidelijk vermindert en tenslotte wordt onderbroken wanneer het voertuig een snelheid van 25 km/u bereikt, of eerder, indien de bestuurder ophoudt met trappen, brengt geen wijziging in de classificatie als rijwiel.
      Er staat dat de ondersteuning moet stoppen, dus als jij trapt en harder trapt dan 25km/u mag de motor geen ondersteuning meer geven...

      Je moet je wel aan de regels houden die van toepassing zijn op rijwielen, zelfs al kun je 70 km/u halen (met trappen ) dan mag je nog niet op de snelweg bijvoorbeeld.
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

      Comment


      • #4
        Ga zeker testrijden want ik weet niet hoe simpel het is om met een elektrische fiets aan 30-35 te rijden. 35 rijden met een racefiets is voor velen aal heel goed.
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

        Comment


        • #5
          ik heb al electrisch gereden, heb zelf destijds men electrische fiets gebouwd.
          het ding wel moeten slopen wegens niet reglementair. ik had geen controller ingebouwd, gewoon de accu rechtstreeks op het wiel met een drukknop aan het stuur (100% ondersteuning dus). ik hoefde geen verschillende standen, ik hoefde geen ingebouwde accu monitor, ook geen ingebouwd laadsysteem aangezien ik men accu ook zelf gebouwd had (de grote van een brooddoos en had 22.2V 15Ah aan boord hetgeen groter is dan wat fietsen in de handel hebben)
          het nadeel van men accu was dat de spanning te hoog oploopt. dit waren 6 li-ion cellen in serie (6x3.7V = 22.2V, alleen als die vol zijn, heeft elke cell 4.2V en is het pakket dus 25.2V hetgeen maakte dat de fiets tot 29km/h ging.

          nadeel was ook dat die ook niet controlleerde of je trapt. zonder trappen knopke indrukken, trok die maximaal op tot 22km/h en bleef zo rijden (op gladde ondergrond of nat wegdek slipte voorwiel zelf door bij optrekken).
          eens je een beetje bijtrapte, ging die tot 29km/h (maar hier dus nog altijd, hoe harder je trapt, hoe harder je gaat. je moest de motor als het ware boven de 22km/h dwingen met u benen). boven de 29km/h ging de motor als dynamo werken (motorspanning op 30V kwam boven de 25.2V uit en dan gaat de accu laden). je moest dus heeeeel hard trappen om 35km/h te halen want de accu begon dan deftig hard bij te laden. maar dan was het voldoende om het knopke te lossen (motor en accu afgekoppeld, dus het laden stopt), en dan kon je gewoon bijduwen tot 40-50-60...km/h. wel niet aan 60km/h het knopke indrukken, want het voorwiel remde HEEL HARD af dan.

          ik hoor dus ook al overal dat ze gaan controlleren hoe hard een fiets rijd, maar hoe gaan ze dat aanpakken? als je banden harder/zachter staan, zal dit een invloed hebben op de snelheid. ook of de accu vol/leeg is heeft zeker een invloed. gewicht van de persoon op de fiets en hoeveel kracht die bijduwd.
          op de rollen gaat moeilijk, want dan duw ik net zo hard mee tot 25km/h (voor een gewoon persoon is dit best hard), als ze mij daarop zetten, zou ik dus makkelijk zat tot 30-40km/h kunnen trappen (geen tegenwind). het enige dat ze zouden 'kunnen' zien, is dat er op het display komt dat de fiets niet meer ondersteund. als die dat al weergeeft op het display.

          daarom voor alle gezeik voor te zijn, zou ik de electrische fiets gewoon verzekeren als bromfiets. geen gezaag, geen gezeik, geen controle (harder dan 45km/h gaan ze mij toch niet krijgen op de rollen. als de wind meezit, rijd ik nu al het hele traject boven de 25km/h ZONDER electromotor. maar dan zit ik helemaal bezweet op de trein erachter (en dat wil ik voorkomen door de electro fiets vermoeid te laten worden)

          Comment


          • #6
            De elektrische fietsen waarmee ik tot nu toe mee gereden heb, bieden ondersteuning tot 25 per uur. Tot die snelheid gaat het heel vlotjes, moeiteloos en comfortabel.

            Eens je daarboven komt is het in één keer gedaan, geen bijstand meer.
            Door de veel rechtere zitpositie op een stadsfiets-model en de daarmee gepaard gaande aërodynamica, en het grote gewicht van batterijen en motor, is het geen evidente voor een niet geoefend fietser om snelheden boven de 25 aan te houden.

            Los daarvan: maximum snelheid telt voor alle weggebruikers.
            Als men u staande houdt, nadat je geflitst bent, ga je betalen voor je snelheidsovertreding.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

            Comment


            • #7
              Een electrische bromfiets zal moeten voldoen aan bepaalde technische vereisten (en bijvoorbeeld een pvg hebben) dus ik denk niet dat zelf iets maken zal kunnen.
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

              Comment


              • #8
                @A160: dat wel, maar hoe gaan ze de fiets controlleren. immers komt het continue in het nieuws dat ze gaan controlleren dat electrische fietsen niet opgedreven zijn. allemaal goed te controlleren als je een persoon hebt die niet harder kan dan 25, maar in mijn geval (doe elke dag 37km door weer en wind met de fiets en tamelijk veel bergop) is het voor mij peanuts om ff 30 te gaan. ik rij met een gewone stadsfiets, rechte zithouding, veel kledij aan ( tis nogal koud buiten), en met een zware rugzak op de bagagdrager.
                in stad leuven haal ik voor de fun brommers, op vlakke baan, in die 38-40km/h gaan. ik kan sneller, de brommer... niet . nuja, na 1km ben ik wel stikkapot dan en zou het leuk vinden als de fiets dan ff verder doet voor mij aan 25km/h. of de volgende helling ff op helpt.
                ik wil dus voorkomen dat de politie mij ergens te snel ziet rijden (als ze ff naast mij hangen en hunne combi geeft dan 40km/h aan...) , en dat ik dan moet gaan uitleggen dat het niet men fiets was die de snelheid haalde.

                zou nog handiger zijn als ik gewoon een verzekering op men fiets kan nemen, die me verzekerd tot pakweg 45km/h (bromfietsverzekering) of hoger (motoverzekering???).
                als de politie dan begint te zagen van geen geldig rijbewijs (heb ik wel), geen verzekering (heb ik wel), geen homologatie (de fiets doet nog steeds 25, t is ik die harder ga).

                @96gr: de fiets blijft origineel met zijn fabriekspapieren ;-). die moet er gewoon voor zorgen dat ik in bergop de 25km/H nog kan aanhouden zodat ik op het stuk erna (bergaf of vlakke baan) harder door kan vlammen ipv te recuperen van de bergop.
                het nieuwe nmbs plan maakt het mij namelijk TE moeilijk om men treinen nog te halen. die smorgens komt te laat waardoor ik niet op tijd op het werk geraak, die savonds vertrekken vroeger waardoor ik men trein nu mis naar huis.

                men eerste e-bike bouwde ik om minder bezweet op werk en station aan te komen. het liep fout.... ik reed heel de baan harder waardoor ik even bezweet aankwam, alleen 15min te vroeg. nu met de trein die 15min later aankomt, en die savonds die 4min vroeger vertrekt, zou die 15min mij wel kunnen helpen. de e-bike onderdelen heb ik jammer genoeg al verkocht, maar zou dan liever een originele kopen met defecte accu, en zelf de accu heropbouwen (hobby king RC batterijen, compacter en veel sterker)
                Last edited by ; 09/02/2015, 14:21.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                  ..
                  ik wil dus voorkomen dat de politie mij ergens te snel ziet rijden (als ze ff naast mij hangen en hunne combi geeft dan 40km/h aan...) , en dat ik dan moet gaan uitleggen dat het niet men fiets was die de snelheid haalde.

                  zou nog handiger zijn als ik gewoon een verzekering op men fiets kan nemen, die me verzekerd tot pakweg 45km/h (bromfietsverzekering) of hoger (motoverzekering???).
                  als de politie dan begint te zagen van geen geldig rijbewijs (heb ik wel), geen verzekering (heb ik wel), geen homologatie (de fiets doet nog steeds 25, t is ik die harder ga).

                  @96gr: de fiets blijft origineel met zijn fabriekspapieren ;-). die moet er gewoon voor zorgen dat ik in bergop de 25km/H nog kan aanhouden zodat ik op het stuk erna (bergaf of vlakke baan) harder door kan vlammen ipv te recuperen van de bergop.
                  ...
                  Maar als het een fiets blijft kan je nooit geen "brommer"verzekering nemen want het is en blijft en fiets (familiale verzekering), als het een fiets is zal de politie dus ook nooit vragen om bijkomende papieren ze kunnen dan hoogstens controleren of die fiets niet harder gaat dan 25km/h met ondersteuning.
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                    Maar als het een fiets blijft kan je nooit geen "brommer"verzekering nemen want het is en blijft en fiets (familiale verzekering), als het een fiets is zal de politie dus ook nooit vragen om bijkomende papieren ze kunnen dan hoogstens controleren of die fiets niet harder gaat dan 25km/h met ondersteuning.
                    Komt het niet gewoon neer op het volgende:

                    Zonder meetrappen mag een elektrische fits 25km/h halen. Daarboven moet de motor zichzelf uitschakelen. Da's toch redelijk simpel te controleren op rollen?

                    Als de politie ziet dat je 35 rijdt, maar zwaar aan het stampen bent, lijkt er me geen probleem. Het probleem situeert zich momenteel in onervaren mensen of mensen met beperktere reflexen (oa door leeftijd) die zonder veel stampen 25 rijden maar niet adequaat meer kunnen reageren als zich iets voordoet.

                    Als er een algemene beperking komt voor fietsers, zal ik me daar geen fluit van aantrekken. Zo ongehoorzaam ben ik dan wel.
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                    Comment


                    • #11
                      Neen, als je niet trap mag motor ook niet werken,
                      enkel trapondersteuning mag

                      Comment


                      • #12
                        dat is het ook net, zonder trappen doet de motor niks.

                        dwz, je stelt de fiets in op ondersteuning.
                        als je maar heel licht trapt, zal de fiets ook heel licht ondersteunen en rij je pakweg 18km/h.
                        als jij voldoende hard trapt,dan zal de fiets ook voldoende meeduwen om 25km/h te halen.
                        duw jij nog harder, dan gaat de fiets harder, maar doet de motor NIKS meer. en dat kunnen ze volgens mij onmogelijk controlleren.

                        stel nu dat mijn fiets tot 30 geraakt met ondersteuning (men eigen zelfbouw haalde 29km/h), dan trap ik gewoon maar 80% met mijn benen, en dan zal de motor ook beperkt ondersteunen en rij ik bv 25km/h op de rollen. je bepaald dus ook nog met de trapkracht hoe snel je uiteindelijk rijd. t is niet dat jij ff heel licht aan je pedaal komt, dat de motor ineens al de rest bijleverd tot 25km/h.

                        wat gaan ze kunnen doen: bij vermoeden van gefoefel, de fiets in beslag nemen en door de fabrikant (vertegenwoordigd fietsenhersteller) laten controlleren of de fiets nog origineel en volgens homologatie is. en net in dat gezeik heb ik later geen zin. voor de normale bompa die met zijn E-bike rondrijd is er geen probleem, maar voor de iets sportievere fietser, zoals ik, die de fiets wil gebruiken om de helling aan 25km/h op te geraken zodat ik na de helling zelf zo moe niet ben om boven de 30 weer te gaan rijden.
                        dan val je natuurlijk in de kijker van oom agent en zeker als ze zo ff volgen met de combi. 25km/h bergop, 30-35 vlakke baan en in bergaf druk ik dat ding door boven de 40km/h. gegarandeerd sta ik aan kant.
                        nu met de huidige NIET electrische fiets, kunnen ze mij moeilijk stoppen omdat ik ff 50km/h in bebouwde kom ga (komt regelmatig voor met wind achter dat ik bebouwde kom bierbeek binnenrijd met 50km/h op de teller en het politiebureau passeer).

                        ik wordt nu al gevolgd met de ogen van plaatselijke wandelaars. t is niet normaal dat ge met de fiets bumperkleeft aan een auto die maar 42km/h rijd. ik pak nu al een andere route om niet 'pakbaar' te zijn. ik ging vroeger bijna 60km/H in bebouwde kom leuven en men record staat op 57km/H in zone 30 !!! ik pak nu de grote banen waar 70km/h geld, zodat ik geen regels overtreed en ook geen traag verkeer voor mij heb (fietsers, brommers, wandelaars met hond, kinderen...)
                        ik heb een trein te halen, en ben sterk gemotiveerd om snel te gaan daar. ik MOET politiebureau passeren voor 15h10, MOET de brug op E40 over zijn VOOR 15h16, moet industrieterrein door zijn VOOR 15h20. ik heb dus herkenpunten waar ik kan zien hoeveel vertraging/voorsprong ik heb opgelopen.

                        daarom zou ik het handig vinden als ik dan een rijbewijs en verzekering kan voorleggen als ik erna maar weer verder kan.
                        ik vraag mij ook af als er een ongeluk gebeurd en die auto beweerd dat ik te snel reed. is nogal moeilijk te bewijzen hé. k heb al bijna eens op een auto gezeten die vond dat fietsers geen voorang hebben. heb alles dicht mogen gooien, en was net gelanceerd voor een goeie bergaf (lees: dik boven de 35km/h reed ik). om de één of andere reden vinden autos dat de baan van hun is om 6h smorgens, en kijken ze niet of er fietsers zijn
                        Last edited by ; 10/02/2015, 19:57.

                        Comment


                        • #13
                          Ah, wist niet dat dat de motor stopt zodra je stopt met trappen. Ik zie soms 'oudjes' (sorry wi) die amper trappen, of heeeeel traag en toch 20+

                          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          Om de één of andere reden vinden autos dat de baan van hun is om 6h smorgens, en kijken ze niet of er fietsers zijn
                          Je bent een obstakel op de weg als fiets. Een vervelend ding dat je niet mag omverrijden, maar voor de rest...
                          In de ochtendspits in Veurne (ocharme 10.000 inwoners) is het erg. Er is geen fietspad. 95% van de auto's haalt je in om dan een halve meter voor je wiel weer helemaal naar rechts te gaan omdat er een tegenligger aankomt. 20 meter verder staan ze weer stil...
                          En rond scholen lijken ouders helemaal het noorden kwijt. overal schuin parkeren, stoppen zonder enig teken midden op de weg zodat dochter:zoonlief niet ver moet stappen "want het is zo gevaarlijk aan de schoolpoort".

                          Hoe zou het f****n komen denk je????

                          Zo, dat moest er weer even uit.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                          Comment


                          • #14
                            normaal moet die motor zijn bekrachtiging stoppen als je niet meetrapt.
                            en afhankelijk hoe hard je duwt, zal de motor ook meer ondersteuning kunnen leveren. maar een fiets is snel aangepast.

                            ondersteuning op max, en dan moet je maar minimaal duwen om 20-25km/H te gaan.

                            op het moment dat ik om 6h smorgens een obstakel ben, rijd ik wel op een verhoogd fietspad NAAST de rijbaan (soort voetpad dus, maar het voetpad is heel breed waardoor een deel rood is voor fietsers en een deel grijs voor voetgangers).
                            mensen smorgen rijden gewoon van hun oprit zonder te kijken. autos uit zijstraten kijken naar rechts en rijden dan gewoon de baan over. die fietser die van links komt, daar trekken ze zich niks van aan.
                            geparkeerde autos rijden met dichte ruiten gewoon de baan op en duwen fietsers maar op het tegenliggervak (2x gebeurd deze winter). t ergste is, ik mag brullen wat ik wil, met hun chauffage aan horen ze mij toch niet en die rijden door alsof er niks gebeurd is

                            Comment


                            • #15
                              Ik snap uw probleem. Heb ook een snelle elektrische fiets waar ik dagelijks ruim 60km mee op en af naar mijn werk ga. Degelijke 2dehands fiets gekocht, ebike set gekocht in Duitsland met een 500W achterwiel motor, geen snelheid beperking erop. Wel trapondersteuning erop, dus niet trappen is geen vermogen. Ding loopt 35km/u zonder kracht op de trappers te zetten.

                              De eerste 5 km en de laatste 2 km zit ik tussen het verkeer en rij ik 25km/u. Zo val ik niet op en is het ook veiliger. Geen enkele automobilist schat uw snelheid correct in, heel gevaarlijk. Het lange middendeel van mijn rit rijd ik over betonwegjes tussen velden en plantages. Hier draai ik da spel open.

                              Wij zijn altijd fout wettelijk gezien, niks aan te doen. Er zijn op dit moment geen mogelijkheden om een fiets sneller dan 25km/u in orde te krijgen op dat vlak in België.

                              Comment


                              • #16
                                mijn fiets hoeft niet sneller te gaan, ik zal wel diegene zijn die hem sneller duwt. de fiets moet enkel in bergop ervoor zorgen dat ik tegen 25km/h naar boven geraak zonder moeite. ik heb een paar serieuze stukken bergop (1 baan kan ik nemen waar ik 3km kasseien bergop heb. ge zijt kapot na zoiets en ge verliest veel tijd. met tegenwind ga ik daar soms maar 7km/h meer).

                                ik wil voorkomen dat de politie mij op vlakke baan ziet vlammen aan 35km/h en ff denkt: "hé, een electrische fiets die sneller gaat dan 25. die gaan we ff aan kant zetten".en dan begint het gezeik. volgens mij is er geen manier om te bepalen hoe snel zo een fiets loopt met een rollentestbank. enkel in beslag nemen en de fietsmaker de fiets laten controleren is volgens mij de enige exacte manier. en daar heb ik geen zin in.

                                nu kunnen ze niks doen, heb geen electromotor noch een batterij op de fiets

                                Comment


                                • #17
                                  Wij hebben vorige zomer een elektrische fiets gehuurd in de Pyreneeën. Het bleef hard trappen en slecht zitten (in vergelijking met een motor, wij rijden of liever gezegd 'reden' veel met de moto, maar het was heel erg tof. En hard !!! Je stelt je dan inderdaad ook wel vragen over de veiligheid en de wegcode. Nu, normaal dat je je in feite moet houden aan de snelheid, maar daar waar je harder mag, vroeg ik me toch af, hoe komen we hieruit wanneer we vallen, of plots keihard moeten remmen om een wagen te vermijden, ... Het is toch geen moto die daar veel beter op voor zien is !!

                                  Comment


                                  • #18
                                    ik rijd dan ook niet harder doordat een electromotor aanwezig is. die moet mij bergop helpen.
                                    ik rij zonder electromotor ook al te snel. als ik tegen 60km/h naar leuven rijd in bergaf, dan moet mijn derailleur ook niet in mijn spaken van mijn achterwiel vliegen, want snel stilstaan zit er dan ook niet in.
                                    nogthans ben ik nog altijd volledig wettelijk in orde want op die baan mag je 70 rijden

                                    Comment


                                    • #19
                                      Wat voor bergafkes hebt gij dan? Want ik ken heel geoefende amateurs (+500km/week) die met de racefiets 35 gemiddeld halen en dan stevig gewerkt hebben...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Enkel een motor om bergop te helpen is niet realistisch. Motor + batterij voegt 7 tot 10kg toe aan uw fiets + het loopt iets minder goed. Zwaar nadeel om alleen maar bergop van te profiteren. Ge gaat bergop rapper boven zijn met minder moeite, en dat verliest ge op de vlakke stukken want daar gaat ge veel harder moeten trappen voor evenveel (eerder minder) snelheid als nu. Tenzij ge voor super-klein-lichtgewicht-materiaal gaat, en da's 2000+ euro's aan inbouwmateriaal alleen al.

                                        Zoals gij die wilt gaan gebruiken, of wat gij ervan verwacht, gaat gewoon niet. Ofwel fietst ge elektrisch, ofwel gewoon, punt.

                                        Wat betreft controle: kans is klein. Mocht een fiets geplaatst kunnen worden op de rollen, kan 1 agent erop gaan zitten voor wat gewicht, en een 2de met losse hand uw trappers verdraaien. Blijft het onder 25km/u is het goed. Ik zou niet weten hoe ze het anders gaan doen. Achter u na rijden met de combi en zien hoe hard ge rijdt kan idd niet, omdat ze niet kunnen inschatten hoe veel ge zelf bijduwt.

                                        Een elektrische fiets is geen gewone fiets. Zet die op max (25km/u) en trap dan maar es bij tot 30km/u. Ge moet al Tom Bonen zijn om dat een half uur vol te houden.
                                        Last edited by ; 23/02/2015, 10:01.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X