Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Periodieke keuring mogelijk in buitenland? (Frankrijk)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Periodieke keuring mogelijk in buitenland? (Frankrijk)

Gegroet,

Kan iemand me informeren of je voor de periodieke keuring naar een keuringscentrum in het buitenland kan gaan en of dit in België erkend is?

Ik vertoef voor m'n werk enkele maanden in het Zuiden van Frankrijk. Ik moet weldra naar de jaarlijkse controle met m'n wagen, maar heb geen zin om daar even 1000 km op en af voor te rijden!

Alvast bedankt voor je advies!

Beste groeten,

Pieter

zou ik ook wel willen weten, meer bepaald in UK voor mij. wisselen van koplampen is geen probleem
    lets have some more member berries

Comment

Ik denk dat je er vooral voor moet zorgen dat je zeker in orde bent met de Franse wetgeving dus als het daar verplicht is om net zoals in België, vanaf de wagen een bepaalde leeftijd heeft, jaarlijks naar de keuring te gaan dan moet je je daar aan houden. Eens terug in België zal je toch nog eens naar de keuring moeten al is het maar voor een visuele keuring. En mocht je toch beboet worden voor rijden zonder keuring dan kan je nog altijd het Franse keuringsbewijs voorleggen en de uitleg erbij geven. Of het zomaar mogelijk zal zijn om met een in België ingeschreven auto een periodieke keuring in Frankrijk te laten doen weet ik trouwens ook nog niet zo zeker.

Comment

Ct in Frankrijk is 2j geldig ongeveer gelijk aan België maar over tuning den ze niet moeilijk. Alsook grotere remmen steken is daar toegelaten.
        Polo 6n 1.4

Comment

is een keuring in het buitenland ook geldig hier of moet je bij terugkomst hier ook nog opnieuw keuren?

Comment

Wordt niet iedere Belg geacht van de wet te kennen?

Voor zij die de wet niet kennen: KB van 15 maart 1968 "Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen":

art 23 quater Periodieke keuringen, termijnen

§4. Wanneer een voertuig zich in het buitenland, in een lid-Staat van de Europese Unie bevindt, laat de houder het voertuig keuren door een instelling die daartoe door de overheid van het betrokken land erkend is, ten einde de termijn zoals bepaald in artikel 23ter, te eerbiedigen.

In ieder geval, wordt het voertuig wanneer het terug naar België komt, zo vlug mogelijk gekeurd om zijn toestand te regulariseren.
            Dus ja keuring kan in het buitenland, maar bij terugkomst in België moet het voertuig hier zo vlug mogelijk gekeurd worden.

(En dat van de wet kennen is een grapje hé).
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              is een keuring in het buitenland ook geldig hier of moet je bij terugkomst hier ook nog opnieuw keuren?
              Opnieuw keuren. En stel dat je grotere remmen hebt keuren ze u hier ad want het is niet vermeld op het Franse keuringspapier....en niet condor de be wetgeving.

Anders zou je hier wel meer zien rond bollen he!
              Polo 6n 1.4

Comment

stomme wet

Comment

Alvast bedankt voor deze reacties!

In feite luidt het eerder: "Niemand wordt geacht de wet niet te kennen"! ;-)

Fijne zondag alvast!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                    Wordt niet iedere Belg geacht van de wet te kennen?

Voor zij die de wet niet kennen: KB van 15 maart 1968 "Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen":

art 23 quater Periodieke keuringen, termijnen

Dus ja keuring kan in het buitenland, maar bij terugkomst in België moet het voertuig hier zo vlug mogelijk gekeurd worden.

(En dat van de wet kennen is een grapje hé).
                    en voor die laatste alinea is Belgie al een paar keer veroordeelt door EU omdat er een vrije verkeer van diensten ( en ook personen, ... ) afgesproken is

Comment

Working...
                    X