Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moeizame ochtendspits door regen en 'zenuwachtige autobestuurders'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    huh?
    toen ik in het middelbaar zat hadden we behalve op woensdag telkens les van 8u15 tot 11u55 en van 13u15 tot 16u55
    de kinderen die nu in het middelbaar zitten hebben les van 8u45 tot 11u45 en van 13u35 tot 15u35$
    school is zowel op uren als leerstof enorm veel verminderd de laatste 10 jaar
    Vroeger was er op zaterdagochtend ook nog les. Als je daar een gedegen opleiding voor krijgt om je rijbewijs te behalen lijkt mij dat een billijke opoffering.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Moeizame ochtendspits door regen en 'zenuwachtige autobestuurders'

Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
      Gratis? Want er is nog ergens een pot geld?
      Of gaan we de leerkrachten dat laten doen (los van hun capaciteiten hiervoor) in hun vrije tijd?

edit: Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat inderdaad dat't een goed idee is om dat via de school te laten doen, zelfs verplicht. Degene die geen behoefte hebben aan een rijbewijs moeten evenzeer de ingangsmodule "verkeersinzicht" volgen
      Als dat deel uitmaakt van het lessenpakket blijft het toch "gratis"?
      Misschien dat de potten geld eens kunnen gebruikt worden daar waar ze thuis horen. 😉

Last edited by Metaxa; 24/02/2015, 17:36.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
        Ik neem aan dat jij, de dag dat je 75 wordt en met het geluk nog in een opperbeste fysieke toestand te bevinden, met de glimlach je rijbewijs zal gaan afgeven op het gemeentehuis?
        En dan 's avonds tegen de kleinkinderen zeggen 'neem maar de tram naar huis, opa mag niet meer rijden'

Ik dacht dat sinds de strapatsen van Stevaert en de SP/PS intussen iedereen wist dat 'gratis' niet bestaat?
        Ik zou daar geen enkel probleem mee hebben veronderstel ik. Mijn vader zaliger heeft zijn laatste wagen ook verkocht op zijn 75 en nadien nooit meer gereden. Hij was wel nooit voorstander geweest van autorijden, daarom misschien.

Comment

Het zou dan beter zijn dat mensen vanaf 75 jaarlijks of tweejaarlijks een test moeten afleggen om te bepalen of ze nog in staat zijn om te blijven autorijden.

Comment

75 jarige verplicht rijbewijs afnemen? Bull-shit! sorry; ik hoop dat jij nooit in de politiek komt !

Hoe gaan wij tegen dan naar het werk moeten rijden, heb je daar al eens over nagedacht???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              Het zou dan beter zijn dat mensen vanaf 75 jaarlijks of tweejaarlijks een test moeten afleggen om te bepalen of ze nog in staat zijn om te blijven autorijden.
              Zou ook een mogelijke uitbreiding kunnen zijn. Laat ons zeggen, een typisch Belgische oplossing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                75 jarige verplicht rijbewijs afnemen? Bull-shit! sorry; ik hoop dat jij nooit in de politiek komt !

Hoe gaan wij tegen dan naar het werk moeten rijden, heb je daar al eens over nagedacht???
                Mensen zouden uit zich zelf zo slim moeten zijn, maar ja, ook zelfdiscipline is voor de meesten een moeilijk te omvatten woord in het dagelijkse verkeer. Dus een snelle verbetering van de situatie zal er ook wel niet inzitten.

Comment

Dat kan je nooit hardmaken. Dan moet iedereen elke twee jaar een test doen.
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

veel mensen worden op de job getest, wie gaat hen die niet geslaagd zijn onderhouden

Comment

Rijbewijs afgeven op 75 jaar zou een ramp zijn voor vele mensen. Als ik kijk naar mijn grootvader, hij wordt binnen enkele maanden 80 en rijdt nog elke dag met de auto. Neem hem zijn rijbewijs af en zijn leven is voorbij.

Comment

afpakken is onzin, maar een x-jaarlijkse test VOOR IEDEREEN zou zeker handig zijn.
                        je kan dan nog niveaus inbouwen.
                        van 18-40jaar: elke 10jaar + oogtest
                        van 40-65: elke 10jaar + oogtest + medische controle
                        van 65-..: elke 5jaar +oogtest+ medische controle

zomaar een leeftijd plakken om dat af te nemen is erover
                        medische testen is er nu ook al voor wie met een C professioneel rondrijd. bij defensie krijg je ook om de zoveel tijd een onderzoek door de arbeidsgeneesheer en die kan u rijbewijs ook afpakken
                        Last edited by ; 01/03/2015, 08:41.

Comment

O ja kunnen ze er weer een verdoken belasting van maken ???

Om de 5 of 10 jaar verplichte rijopleiding aan 600 - 700 euro: waarom niet

Comment

Gelukkig komt de zelfrijdende auto... ik maak me geen zorgen.
                            Ik denk dat mensen die er geen interesse in hebben of het gevoel hebben dat ze niet meer meekunnen (leeftijd en/of gezondheidsredenen) maar wat blij zullen zijn met deze evolutie.
                            Ben er ook 100% van overtuigd dat ze de functie zullen gebruiken en niet koppig manueel blijven rijden.

En er zijn van die dagen dat je uren in het verkeer vast zit, zijn ook de momenten dat ik droom van die feature, want we hebben allemaal toch wel betere dingen te doen dan dat hé.

Comment

gelukkig komt idd de zelfrijdende auto

sorry tootall ik weer ²²²

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                En er zijn van die dagen dat je uren in het verkeer vast zit, zijn ook de momenten dat ik droom van die feature, want we hebben allemaal toch wel betere dingen te doen dan dat hé.
                                als die zelfrijdende wagen met de andere wagens communiceert in een file, komt er dan ooit een file? die autos zouden dan ook ruimte houden aan de oprit, veel vlotter invoegen. geen onnodige rem-optrekacties....

moet ge uwen auto dan ook elke 5jaar een rijbewijs test laten uitvoeren ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Rijtechniek is een ding. Verkeersinzicht en het inschatten van risicosituaties is voor volgens mij het belangrijkste. Helaas lijkt me dat voor velen een brug te ver.

DIT
                                  veel meer dan performance trainings etc is gewoon een proactieve houding om situaties in te schatten en risicosituaties te vermijden, gevolgd door vroegtijdig en preventief anticiperen bv!
                                  als fietser en motorrijder in brussel moet ik dit constant doen, maar merk ik dat als ik autorijd veel andere automobilisten echt altijd retroactief reageren op situaties, ipv preventief.

Comment

Working...
                                  X