Daarstraks efkens naar Hasselt gemoeten en dit ook gemerkt. Heen met beetje tufregen een BMW E92 die belachelijk lang links bleef hangen maar uiteindelijk dan toch naar rechts ging. Bij terug rijden, zonder regen en met zon, een A4 rijder met prut in de ogen die vanaf Lummen links bleef hangen, duidelijk op de cruise. Enfin, toen was er nog verkeer voor (wel met een afstand waar 2 camions moeiteloos tussen passen, maar bon) en redelijk veel (zwaar) verkeer rechts. Eenmaal achter Halen is de baan echter meer open, maar pipo blijft gewoon links hangen met ondertussen al een redelijk treintje achter zijn gat. Uiteindelijk langs rechts voorbij gegaan en maar goed ook want in Aarschot hing die nog steeds links met een treintje er achter.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Moeizame ochtendspits door regen en 'zenuwachtige autobestuurders'
Collapse
X
-
Alle deskundigen ivm verkeer zitten samen in dit topic blijkbaar
Een probleem is ook dat sommigen niet aanvaarden dat niet iedereen even snel, behendig, alert... is en gaan bumperkleven, links en rechts inhalen, vloeken, 'signalen' geven,... waardoor die eersten nog zenuwachtiger worden en in de fout gaan.
Relax een beetje. Zoals Bobo zei, is de ene bereid meer risico te dan de ander. Ik wil er ook alles aan doen om 's avonds gewoon weer aan tafel te zitten met m'n kids. Kan mij dat schelen dat het 5 of 10 minuten langer duurt voor ik thuis ben. Morgen maakt dat al geen zak verschil meer uit.
Zo, en morgen weer lekker met de fiets gaan werken. Helemaal chill als ik op 't werk aankom.
Tenzij er weer van die muttens traag voor me rijden en die gaan dan ook weer, en als, ...Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenVolledig mee eens.
Is hier al eens besproken geweest in een ander topic en had er toen mijn wenslijstje bijgezet.
Alles is dus feitelijk te herleiden naar steeds maar weer dezelfde zaken:
- moet een verplicht lesvak worden op school, zo vroeg mogelijk
- geen mogelijkheid meer bieden om nog met ouders & andere aanverwanten opleiding te volgen.
- lessen verplicht met een rijschool en deze instructeurs ook permanent onder controle stellen. (weet niet of dit nu gebeurd).
- oogkeuring voor IEDEREEN!
- alle 10 jaar een her/bijscholing voor IEDEREEN!
- DRINGEND infrastructuren veranderen. Of vind iedereen de verkeerssituatie komende van de A12 in Strombeek-Bever zo vanzelfsprekend. (dit als enkel voorbeeld nemend maar zo zijn er nog tientallen anderen).
- meer controle (anoniem)
- logische snelheidsbeperkingen of vrijheden.
- op 75 jarige leeftijd verplicht rijbewijs inleveren.
enz....
Comment
-
als het wa doorregent heb je altijd last van aquaplanning op de E40 bij wisselen van de vakken en op veel stukken ook op de linker kant van het linkse vak waardoor bijna iedereen in het midden blijft rijden... combineer da met de vele vrachtwagens die blijven inhalen bij regenweer en je zit rap aan je file probleemlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenRijtechniek is een ding. Verkeersinzicht en het inschatten van risicosituaties is voor volgens mij het belangrijkste. Helaas lijkt me dat voor velen een brug te ver.
Hiervoor heb ik twee collega-motards moeten afgeven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDenk dat je ook aanleg en interesse moet hebben, wat het merendeel van de mensen al niet heeft.
Allicht kan een opleiding helpen om tot inzichten te komen, maar dat is ook een beetje zoals iemand zonder gevoel voor ritme leren dansen, hopeloos.Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenRijtechniek is een ding. Verkeersinzicht en het inschatten van risicosituaties is voor volgens mij het belangrijkste. Helaas lijkt me dat voor velen een brug te ver.
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenAlle deskundigen ivm verkeer zitten samen in dit topic blijkbaar
Een probleem is ook dat sommigen niet aanvaarden dat niet iedereen even snel, behendig, alert... is en gaan bumperkleven, links en rechts inhalen, vloeken, 'signalen' geven,... waardoor die eersten nog zenuwachtiger worden en in de fout gaan.
Relax een beetje. Zoals Bobo zei, is de ene bereid meer risico te dan de ander. Ik wil er ook alles aan doen om 's avonds gewoon weer aan tafel te zitten met m'n kids. Kan mij dat schelen dat het 5 of 10 minuten langer duurt voor ik thuis ben. Morgen maakt dat al geen zak verschil meer uit.
Zo, en morgen weer lekker met de fiets gaan werken. Helemaal chill als ik op 't werk aankom.
Tenzij er weer van die muttens traag voor me rijden en die gaan dan ook weer, en als, ...
Langs de andere kant moet er ook een soort standaard norm zijn, een ondergrens, en zijn sommige trage chauffeurs geen 'trage' chauffeurs door instelling, maar trage chauffeurs door simpelweg niet in staat te zijn om een auto te besturen met alles wat er komt bij kijken.
Dit soort mensen had je wss vroeger ook en door het geringe aantal bestuurders op de weg kon je deze levende verkeersdrempels en compleet onvoorspelbare idioten wel ontwijken, tegenwoordig is het verkeer echter zo druk dat men, mijn inziens, zich dit niet meer kan permiteren (en al zeket niet als men te pas en te onpas hypocriet zit te bleiten over verkeersveiligheid), maw, terug bij mijn beginstandpunt: begin eens alleen mensen die echt kunnen rijden een rijbewijs te geven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenVolledig mee eens.
Is hier al eens besproken geweest in een ander topic en had er toen mijn wenslijstje bijgezet.
Alles is dus feitelijk te herleiden naar steeds maar weer dezelfde zaken:
- moet een verplicht lesvak worden op school, zo vroeg mogelijk
- geen mogelijkheid meer bieden om nog met ouders & andere aanverwanten opleiding te volgen.
- lessen verplicht met een rijschool en deze instructeurs ook permanent onder controle stellen. (weet niet of dit nu gebeurd).
- oogkeuring voor IEDEREEN!
- alle 10 jaar een her/bijscholing voor IEDEREEN!
- DRINGEND infrastructuren veranderen. Of vind iedereen de verkeerssituatie komende van de A12 in Strombeek-Bever zo vanzelfsprekend. (dit als enkel voorbeeld nemend maar zo zijn er nog tientallen anderen).
- meer controle (anoniem)
- logische snelheidsbeperkingen of vrijheden.
- op 75 jarige leeftijd verplicht rijbewijs inleveren.
enz....
-75j niet akkoord, is compleet arbitraire grens, sommige 75-jarigen zijn fysiek parater op alle vlakken dan bepaalde 55-jarigen. Verplichte oogtest gaat al een hele grote stap vooruit zijn...
-verplichte rijschool allemaal goed en wel maar wie gaat dat betalen? Wat met zij die het er niet kunnen of willen aan geven (kansarmen etc.)?
Weer afschuiven op de gemeenschap dan maar (good old socialistisch principe) zoals met zoveel gebeurt? En waar ga je de grens trekken?MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenAantal goede voorstellen maar ook paar keer kort door de bocht
-75j niet akkoord, is compleet arbitraire grens, sommige 75-jarigen zijn fysiek parater op alle vlakken dan bepaalde 55-jarigen. Verplichte oogtest gaat al een hele grote stap vooruit zijn...
-verplichte rijschool allemaal goed en wel maar wie gaat dat betalen? Wat met zij die het er niet kunnen of willen aan geven (kansarmen etc.)?
Weer afschuiven op de gemeenschap dan maar (good old socialistisch principe) zoals met zoveel gebeurt? En waar ga je de grens trekken?
Als er binnen een schoolopleiding een lesvak komt, hoeft die rijschool niet veel meer te kosten en zo toegankelijk blijft voor iedereen.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenAlleen zitten de schooluren al lang bomvol. Daar is daar echt geen plaats/tijd meer voor, tenzij op woensdagnamiddag.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenVolledig mee eens.
Is hier al eens besproken geweest in een ander topic en had er toen mijn wenslijstje bijgezet.
Alles is dus feitelijk te herleiden naar steeds maar weer dezelfde zaken:
- moet een verplicht lesvak worden op school, zo vroeg mogelijk
- geen mogelijkheid meer bieden om nog met ouders & andere aanverwanten opleiding te volgen.
- lessen verplicht met een rijschool en deze instructeurs ook permanent onder controle stellen. (weet niet of dit nu gebeurd).
- oogkeuring voor IEDEREEN!
- alle 10 jaar een her/bijscholing voor IEDEREEN!
- DRINGEND infrastructuren veranderen. Of vind iedereen de verkeerssituatie komende van de A12 in Strombeek-Bever zo vanzelfsprekend. (dit als enkel voorbeeld nemend maar zo zijn er nog tientallen anderen).
- meer controle (anoniem)
- logische snelheidsbeperkingen of vrijheden.
- op 75 jarige leeftijd verplicht rijbewijs inleveren.
enz....
Vooral dat, ik heb geen bal geleerd van mijn instructeurs. ( heb maar 6u les gevolgd )
Het enige wat ik van die geit heb geleerd is hoe je tijdens het rijden een sjaal oid kunt breien
Examinators zijn ook maar softies. Ik had ervoor 2u les genomen om dan met de rijschool het examen te doen. We vertrokken in Deurne en ik was al voorbij schijnpoort voor ze doorhad, tussen hun getetter door, dat ze mij geen instructies had gegeven.
Ik was dan wel de eerste van de dag die erdoor was. Hoe slecht moet je dan niet kunnen rijden om niet te kunnen slagen in zo'n examen.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenAlleen zitten de schooluren al lang bomvol. Daar is daar echt geen plaats/tijd meer voor, tenzij op woensdagnamiddag.
toen ik in het middelbaar zat hadden we behalve op woensdag telkens les van 8u15 tot 11u55 en van 13u15 tot 16u55
de kinderen die nu in het middelbaar zitten hebben les van 8u45 tot 11u45 en van 13u35 tot 15u35$
school is zowel op uren als leerstof enorm veel verminderd de laatste 10 jaarlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenVooral dat, ik heb geen bal geleerd van mijn instructeurs. ( heb maar 6u les gevolgd )
Het enige wat ik van die geit heb geleerd is hoe je tijdens het rijden een sjaal oid kunt breien
Examinators zijn ook maar softies. Ik had ervoor 2u les genomen om dan met de rijschool het examen te doen. We vertrokken in Deurne en ik was al voorbij schijnpoort voor ze doorhad, tussen hun getetter door, dat ze mij geen instructies had gegeven.
Ik was dan wel de eerste van de dag die erdoor was. Hoe slecht moet je dan niet kunnen rijden om niet te kunnen slagen in zo'n examen.
Enja.. dat examen. Sommigen zijn streng, sommigen niet. Dat is in ieder beroep zo.
Een kameraad van mij heeft 3x zijn examen moeten afleggen. De eerste 2x was hij gebuisd omdat hij 2x door het rood reed op hetzelfde kruispunt.. Kalf.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWat is er mis met woensdagnamiddag of zaterdagvoormiddag om via de school een gratis opleiding te krijgen?
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Of gaan we de leerkrachten dat laten doen (los van hun capaciteiten hiervoor) in hun vrije tijd?
edit: Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat inderdaad dat't een goed idee is om dat via de school te laten doen, zelfs verplicht. Degene die geen behoefte hebben aan een rijbewijs moeten evenzeer de ingangsmodule "verkeersinzicht" volgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenJe moet ergens een grens trekken met het rijbewijs. Ik ken ook 55 jarigen die veel aandachtiger in het verkeer zijn dan vele 35 jarigen. Ik vind persoonlijk dat dit een meer dan aanvaardbare leeftijd is.
En dan 's avonds tegen de kleinkinderen zeggen 'neem maar de tram naar huis, opa mag niet meer rijden'
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWat is er mis met woensdagnamiddag of zaterdagvoormiddag om via de school een gratis opleiding te krijgen?MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenVooral dat, ik heb geen bal geleerd van mijn instructeurs. ( heb maar 6u les gevolgd )
Het enige wat ik van die geit heb geleerd is hoe je tijdens het rijden een sjaal oid kunt breien
Examinators zijn ook maar softies. Ik had ervoor 2u les genomen om dan met de rijschool het examen te doen. We vertrokken in Deurne en ik was al voorbij schijnpoort voor ze doorhad, tussen hun getetter door, dat ze mij geen instructies had gegeven.
Ik was dan wel de eerste van de dag die erdoor was. Hoe slecht moet je dan niet kunnen rijden om niet te kunnen slagen in zo'n examen.
In andere sectoren kan dit toch ook.
Vele instructeurs doen dit uiteraard ook maar voor een snelle bijverdienste maar vele anderen zullen hun job toch ter harte nemen veronderstel ik.
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
wij worden gecontroleerd. Ge krijgt ten eerste niet zomaar uw brevet II om les te mogen geven en wie een rijschool begint moet nog wel een heel pak meer kunnen. En we worden continu bijgeschoold ivm wetgeving en rijopleiding. Dat laatste is dan vooral theorie in klassikaal verband. Meestal weet ik de wetgeving al voor dat we die officieel in handen krijgen. Daar anticipeer ik dan ook op in de rijles zelf. Niets zo dom dan het niet mee te geven als je weet dat de leerling het misschien tijdens zijn examen wel gaat meemaken of later na zijn examen.
Examinatoren moeten zich tegenwoordig over heel wat verantwoorden. Er wordt zelfs tegenwoordig een tracker meegenomen die de weg registreert die gereden wordt tijdens het examen. Dit om geen discussie achteraf te hebben met mensen die vinden dat ze ten onrechte gebuisd zijn (nog geen één onterechte tegengekomen trouwens). Plus heel de papierwinkel die ze moeten invullen voor de overheid. Ik wil niet in hun schoenen staan want ze krijgen best wel heel wat shit over zich. En het zijn op het einde van de rit nog altijd mensen. Soms hebben ze goede dagen, soms ook slechte. Op de slechte passen ze de wet quasi rigoureus toe, op de goede krijgt ge wat meer marge.
Comment
Comment