Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slechts zeven boetes per dag voor linksrijders

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
    En wie zegt dat je er voorbij moet... neen je wilt er voorbij
    time is money? en je kan nu argumenteren dat dit ongeldig is voor mensen die van of naar het werk gaan of in hun vrije tijd aan het rijden zijn maar er zijn ook heel wat anderen op de baan.
    linksplakkers mogen de verloren jaarlijkse inkomsten door files betalen imo
    lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
      Het ging niet om "lastig worden" maar om de stap te zetten naar verkeersagressie, dat zijn twee verschillende dingen.

Telkens ik de autosnelweg doe kom ik dat ook altijd tegen, en ja, dat stoort en word ik wel eens lastig van. Maar "verkeersagressie" is een graad verder dan louter ergernis, en lijkt me disproportioneel overdreven om iemand te brake checken of langs de kant te duwen omdat hij links rijdt.
      Ik ga ook geen idiote dingen doen, maar ik ben er goed in om met gebaren duidelijk te maken wat voor een idioot ik je dan wel vind , maar er zijn idd mensen die daar op flippen en eigenlijk vind ik dat nog niet zo onbegrijpelijk.

Oorspronkelijk geplaatst door Martenni Bekijk Berichten
      Dit topic stond toch al vol flutvergelijkingen, dus ik dacht : "Er kan er nog wel ééntje bij"
      Allé dan :p

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
      En wie zegt dat je er voorbij moet... neen je wilt er voorbij
      Laat het ons uitlokking noemen, wat het ook is.
      En nee, in theorie moet je niet voorbijsteken, maar theorie en praktijk zijn meestal niet al te goede vrienden...

Comment

grootste probleem hier is teveel mensen op een te kleine oppervlakte en daar zal niet direct verandering inkomen( wel integendeel)
        2.0 JTDm

Comment

Grootste probleem is dat velen zich niks van de regels aantrekken en gewoon links blijven rijden omdat het toch zo goed als niet wordt beboet. Sinds ze in Vlaanderen zo streng en veel op snelheid zijn gaan controleren zie je veel minder mensen die aan waanzinnige snelheden rijden. Begin eens deftig te controleren op linksrijden en je zal ook wel merken dat het veel minder gedaan zal worden.

Comment

Vandaag EXTREEM veel linksrijders / middenvakrijders op de weg...Ben echt denk ik 5 keer van uiterst links (na inhalen) over 2 vakken helemaal naar rechts gegaan (waar meer dan genoeg plaats was om tegen 105-110 te taffelen), maar helpt allemaal niets.

Ach, ze waren waarschijnlijk aan het tweeten. "zo druk op de weg vandaag #work#file#moe"

Zouden ze echt meer aandacht (én boetes) aan moeten besteden...
            Mijn Skoda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
              Heb niks tegen linksrijders met uitzondering van het uitschot dat zelfs nog links blijft rijden nadat je duidelijk te kennen hebt gegeven dat je voorbij wil en slechts wanneer je denkt ok dan maar langs recht, U de pas gaan afsnijden door plotsklaps toch naar rechts te gaan omdat ze zien dat ze je langs rechts voorbij wil steken.

Het soort mens dat denk, ik rijd 120 links en niemand mag mij voorbij want je mag niet sneller?

Dat ze dan zelf een inbreuk plegen op de wegcode door links te blijven rijden, daarvoor zijn ze blind??
              Het feit dat jij een inbreuk wilt maken op de verkeersregels is dus belangrijker dan wanneer een ander dat wilt doen? Goe bezig... Ik zou zeggen, passeer deze keer maar niet langs start.

Comment

Een veel gehoorde reden is ook dat het rechtse vak dikwijls kapot is gereden door vrachtwagens. Dat klopt in sommige gevallen maar waar het rechtse vak niet kapot is gereden zie je even veel linksrijders. Het is dus een hardnekkige gewoonte die er enkel maar door te beboeten uit kan worden gehaald.

Wat ik ook dikwijls zie is als je zelf altijd zo rechts mogelijk rijdt veel mensen die dicht achter je rijden dit ook doen. Ze volgen dus je goede voorbeeld. De meeste mensen zijn gewoon kuddedieren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                  Het feit dat jij een inbreuk wilt maken op de verkeersregels is dus belangrijker dan wanneer een ander dat wilt doen? Goe bezig... Ik zou zeggen, passeer deze keer maar niet langs start.

Het soort linksrijders die germinal omschrijft is wel degelijk de meest achterbakse soort. Het type dat dan achteraf het slachtoffer gaat spelen als ze door hun domheid een ongeval veroorzaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                    Zeer zeker, doe ik niet, maar als je dan rechts voorbij wil probeert die linksrijder U nog van de baan te duwen en/of plots plankgas te geven om te vermijden dat je hem voorbijsteekt.

Dat gedrag is minstens even erg want hij/zij maakt de overtreding waardoor degene die rechts voorbijgaat een overtreding moet maken.

Kijk, veel mensen denken, ik rijd 130 dus niemand moet mij voorbij en ik rijd waar ik wil, ok, allemaal goed en wel, maar ga dan ook niet plots naar rechts als ze u langs rechts voorbijgaan he!

Hoe vaak gebeurt het niet dat ik achter een linksrijder rijd, die niet naar rechts gaat, je komt dan wat dichter om duidelijk te maken "vriend ik wil voorbij" die linksrijder ploegt gewoon verder, ok dan maar rechts voorbij, en dan, pas dan, kan die klojo plots wel naar rechts????

Leg dat eens uit?
                    De uitleg is simpel. Jullie zijn beiden rijp voor een doorgedreven training "leer u beheersen in het verkeer". Niet dat ik je met de vinger wil wijzen omdat je snel rijdt, wel omdat je zo disproportioneel reageert. Je bent onderweg met een stuk staal en plastic van anderhalve ton. Aan meer dan 120 per uur. En dan ga je voorrang geven aan je emoties? Moet ik er een tekeningetje bij maken, of is het zo ook duidelijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      time is money? en je kan nu argumenteren dat dit ongeldig is voor mensen die van of naar het werk gaan of in hun vrije tijd aan het rijden zijn maar er zijn ook heel wat anderen op de baan.
                      You HAVE to be kidding me. Heb je 't al ooit uitgerekend hoeveel tijd je wint door je medeweggebruikers bloot te stellen aan een slecht inschattingsvermogen? Heb je 't al ooit gemeten? 't Komt bijna altijd hierop neer: ofwel is het te druk om echt te kunnen vlammen, en zet dit soort van "ga uit mijn weg"-gedrag geen zoden aan de dijk - je komt geen ene mallemoer sneller aan op je bestemming. Ofwel is het superrustig op de baan, en dan kan je goed doorperen. Maar dan vind je ook geen mensen op 't linkervak die er, volgens jou definitie, niet thuishoren. Dat je wilt toegeven aan je driften kan ik begrijpen (ik maak me er ook schuldig aan), maar de schuld bij een ander leggen is een morele brug te ver.

Comment

You HAVE to be kidding me. Heb je 't al ooit uitgerekend hoeveel tijd je wint door je medeweggebruikers bloot te stellen aan een slecht inschattingsvermogen? Heb je 't al ooit gemeten? 't Komt bijna altijd hierop neer: ofwel is het te druk om echt te kunnen vlammen, en zet dit soort van "ga uit mijn weg"-gedrag geen zoden aan de dijk - je komt geen ene mallemoer sneller aan op je bestemming. Ofwel is het superrustig op de baan, en dan kan je goed doorperen. Maar dan vind je ook geen mensen op 't linkervak die er, volgens jou definitie, niet thuishoren. Dat je wilt toegeven aan je driften kan ik begrijpen (ik maak me er ook schuldig aan), maar de schuld bij een ander leggen is een morele brug te ver.
                        lol door de linksplakkers gaat er een pak van de capaciteit van de snelweg verloren. dit heeft niks temaken met iemands driften om snel te rijden.
                        wat gebeurd er als de capaciteit van een snelweg op is? juist dan slipt de boel toe en of je het beseft of niet dit kost de economie enorm veel geld.
                        je moet eens uitrekenen op jaarbasis voor een firma die dagelijks 100 man op baan heeft die ieder elke dag een half uur langer op de baan zijn naar klanten...

Comment

De nieuwe Marc Coucke of wat Wat een gezever. Misschien eens een deftige agenda leren beheren? Als dat uw excuus is dan heb ik echt medelijden met u. Ofwel verdient ge dan snel +50.000 euro/maand ofwel zijt ge de zoveelste gefrustreerde manager van mijn ... die denkt in zijn firmawagen met laptop en gsm van het werk belangrijk denkt te zijn Of werkt ge bij Deloitte? Dan is het u vergeven om kortzinnige en belachelijke zaken te vertellen

Comment

time is money?
                            Oei, dan moet ik dringend eens werk maken voor het maken van facturen aan diegene die ongevallen veroorzaken door niet aangepast weggedrag en we hierdoor weer eens tijd verliezen door in een nutteloze file te staan.
                            I'm dreams about that! 😬

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

almachtige pf hoe los jij die verloren tijd op? maak eens een deftig agenda op voor een transport firma. geniaal als je bent... ah je gaat de rust tijden activeren tijdens file door een andere kaart in de tacho te duwen? je gaat gewoon de slots van klanten negeren en toekomen en vertrekken wanneer het jou past?.. kom toon ons hoe het moet

Comment

Huh, jij moet eens wat meer buiten komen denk ik, wanneer het rustig is plakken ze ook in het midden en op het linkervak, egoisme en domheid houden geen rekening met het feit of het op de weg rustig is of niet.
                                En gesproken over 'meten', onderzoek heeft uitgewezen (stond 2tal jaar geleden in de krant) dat middenvakrijders en linksplakkers 1/3 van alle files/traag verkeer veroorzaken, nu gij ...

Comment

almachtige pf hoe los jij die verloren tijd op? maak eens een deftig agenda op voor een transport firma.
                                  Door de linksplakkers is er toch veel minder verkeer op de rechter (en midden) rijstrook; 'k zou denken dat dat juist goed is voor de transportfirma's.

Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                    Door de linksplakkers is er toch veel minder verkeer op de rechter (en midden) rijstrook; 'k zou denken dat dat juist goed is voor de transportfirma's.

zou je idd denken maar helaas... en El Greco dat word in bepaalde gevallen weldegelijk gedaan hoor

Comment

Slechts zeven boetes per dag voor linksrijders

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten

Dat klopt nog ook. Moet je in de avondspits maar eens op de E19 Brussel > Antwerpen gaan kijken. Treintje links tegen 100, rode remlichten alom, vrije baan tegen 110 á 120 rechts. 😬

Last edited by Metaxa; 03/03/2015, 11:44.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

zou je idd denken maar helaas... en El Greco dat word in bepaalde gevallen weldegelijk gedaan hoor
                                        Ik heb al dikwijls de intentie gehad om een factuur te sturen naar het adres van een bedrijf dat betrokken is in een ongeval. Probleem blijft natuurlijk dat je nooit kan weten of hij/zij de oorzaak hiervan zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          Oei, dan moet ik dringend eens werk maken voor het maken van facturen aan diegene die ongevallen veroorzaken door niet aangepast weggedrag en we hierdoor weer eens tijd verliezen door in een nutteloze file te staan.
                                          I'm dreams about that! 😬

De lijn doet dat dus moogt gelle dat ook.
                                          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Working...
                                          X