Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toekomst voor vrachtwagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    omdat hij zijn verlofblad niet bij had, terwijl dit sinds 01-03-2015 niet meer moet...
    Er zijn chauffeurs die dat ook niet weten...

    Sent from my One+ using Tapatalk
    =================
    2016 Skoda Octavia RS

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
      Er zijn chauffeurs die dat ook niet weten...

      Sent from my One+ using Tapatalk
      Nee, en die hebben het dan wel nog bij, wat niet verboden is. Of bedoelde je wat anders?
      Vroeger was het verlofblad verplicht, nu is het of verlofblad, of manuele ingave in tachograaf. Als je baas plots geen blad meer geeft omdat de wet anders is, dan moet hij imo zijn chauffeurs er ook over inlichten.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Vrachtwagens gaan minder en minder in steden mogen, ik geloof dat Hasselt daar bijvoorbeeld al een project rond heeft. Op de lange afstand zou dat kunnen maar dan gaat toch zijn nadat er veel wetten zijn aangepast.
        In Hasselt heb je al enkele jaren City Depot en zo proberen dat stilaan ook in andere steden in te voeren.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • #64
          Ik zet het hier maar bij, speciaal voor onze vrachtwagenchauffeurs onder ons:

          Nederlandse vrachtwagens staan automatisch geregistreerd via een koppeling met de database van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Omdat Rotterdam geen gebruik maakt van buitenlandse RDW’s zijn alle vrachtwagens die in het buitenland ingeschreven zijn, verplicht zich (gratis) te registreren. Op niet-geregistreerd zijn en toch op de Maasvlakte rijden, staat een boete van 340 euro…
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Ik zet het hier maar bij, speciaal voor onze vrachtwagenchauffeurs onder ons:

            http://www.flows.be/nl/transport/cam...akte%20gestart
            "Omdat Rotterdam geen gebruik maakt van buitenlandse RDW’s zijn alle vrachtwagens die in het buitenland ingeschreven zijn, verplicht zich (gratis) te registreren."

            Gratis. Heb onlangs de tarieven gezien, de registratie is inderdaad gratis, er effectief komen kost stukken van mensen.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              "Omdat Rotterdam geen gebruik maakt van buitenlandse RDW’s zijn alle vrachtwagens die in het buitenland ingeschreven zijn, verplicht zich (gratis) te registreren."

              Gratis. Heb onlangs de tarieven gezien, de registratie is inderdaad gratis, er effectief komen kost stukken van mensen.
              En de (eind)consument, betaalde rustig verder...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #67
                Dit vind ik erg interessant om lezen...

                Een bedrijf dat vrachtwagenchauffeurs beloont door ieder kwartaal de zuinigste chauffeur een compacte wagen cadeau te doen. En terwijl alle vrachtwagens van 't bedrijf gelimiteerd zijn op 62 mp/h = 100km/h, worden de vrachtwagens van chauffeurs die onder de 8 mpg gaan (dus onder de 29l/100km) gelimiteerd op 65 mph.

                BMW 420dA : >>>

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                  "Omdat Rotterdam geen gebruik maakt van buitenlandse RDW’s zijn alle vrachtwagens die in het buitenland ingeschreven zijn, verplicht zich (gratis) te registreren."

                  Gratis. Heb onlangs de tarieven gezien, de registratie is inderdaad gratis, er effectief komen kost stukken van mensen.
                  En hoe krijgen we dan boete uit NL in onze bus?

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                    Dit vind ik erg interessant om lezen...

                    Een bedrijf dat vrachtwagenchauffeurs beloont door ieder kwartaal de zuinigste chauffeur een compacte wagen cadeau te doen. En terwijl alle vrachtwagens van 't bedrijf gelimiteerd zijn op 62 mp/h = 100km/h, worden de vrachtwagens van chauffeurs die onder de 8 mpg gaan (dus onder de 29l/100km) gelimiteerd op 65 mph.

                    http://www.reuters.com/article/2015/...0YC2DC20150525
                    Transportbedrijven hier doen dat ook wel hoor, al is het iets minder spectaculair competitie opzetten hebben de vakbonden niet graag
                    ...

                    Bij mij op het werk is er een periodieke evaluatie van eco driving per chauffeur en daar zie je echt resultaten van. Al zal de ene chauffeur het serieuzer oppakken dan de andere. En je moet ook hetzelfde soort ritten gaan vergelijken.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                      En hoe krijgen we dan boete uit NL in onze bus?
                      Dat moet je daar eens vragen.

                      Comment


                      • #71
                        Ziet er veel belovend uit:

                        http://www.flows.be/nl/transport/mercedes-benz-bijna-klaar-met-dodehoeksysteem?utm_medium=email&utm_campaign=16-07-2015+1503+-+Nieuwsbrief+GenV2+MSC+reikt+IRISL+de+hand&utm_con tent=16-07-2015+1503+-+Nieuwsbrief+GenV2+MSC+reikt+IRISL+de+hand+CID_d01 ae84bfb38a3797789302f76effa83&utm_source=ECRM&utm_ term=Lees%20het%20volledige%20artikel
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • #72
                          Ben curieus:

                          Als u in de eerste week van april twee of drie vrachtwagens akelig dicht achter elkaar ziet rijden, hoeft u zich geen zorgen te maken. De vrachtwagens zijn zelfrijdend en rijden daardoor waarschijnlijk zelfs veiliger dan u. De twee belangrijkste risico’s in het verkeer zijn immers de reactiesnelheid en de concentratie van de bestuurder. Dat is bij een zelfrijdende colonne geen probleem: snelheid, remgedrag en bewegingen zijn precies op elkaar afgestemd.
                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                            Dit soort ontwikkelingen wil iedereen toch zien. Stel u voor dat praktisch elke camion in België op die manier de snelwegen zou gaan gebruiken.. wat een ontlasting.

                            Comment

                            Working...
                            X