Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nee, en die hebben het dan wel nog bij, wat niet verboden is. Of bedoelde je wat anders?
Vroeger was het verlofblad verplicht, nu is het of verlofblad, of manuele ingave in tachograaf. Als je baas plots geen blad meer geeft omdat de wet anders is, dan moet hij imo zijn chauffeurs er ook over inlichten.
Vrachtwagens gaan minder en minder in steden mogen, ik geloof dat Hasselt daar bijvoorbeeld al een project rond heeft. Op de lange afstand zou dat kunnen maar dan gaat toch zijn nadat er veel wetten zijn aangepast.
In Hasselt heb je al enkele jaren City Depot en zo proberen dat stilaan ook in andere steden in te voeren.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Nederlandse vrachtwagens staan automatisch geregistreerd via een koppeling met de database van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Omdat Rotterdam geen gebruik maakt van buitenlandse RDW’s zijn alle vrachtwagens die in het buitenland ingeschreven zijn, verplicht zich (gratis) te registreren. Op niet-geregistreerd zijn en toch op de Maasvlakte rijden, staat een boete van 340 euro…
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
"Omdat Rotterdam geen gebruik maakt van buitenlandse RDW’s zijn alle vrachtwagens die in het buitenland ingeschreven zijn, verplicht zich (gratis) te registreren."
Gratis. Heb onlangs de tarieven gezien, de registratie is inderdaad gratis, er effectief komen kost stukken van mensen.
"Omdat Rotterdam geen gebruik maakt van buitenlandse RDW’s zijn alle vrachtwagens die in het buitenland ingeschreven zijn, verplicht zich (gratis) te registreren."
Gratis. Heb onlangs de tarieven gezien, de registratie is inderdaad gratis, er effectief komen kost stukken van mensen.
En de (eind)consument, betaalde rustig verder...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Een bedrijf dat vrachtwagenchauffeurs beloont door ieder kwartaal de zuinigste chauffeur een compacte wagen cadeau te doen. En terwijl alle vrachtwagens van 't bedrijf gelimiteerd zijn op 62 mp/h = 100km/h, worden de vrachtwagens van chauffeurs die onder de 8 mpg gaan (dus onder de 29l/100km) gelimiteerd op 65 mph.
"Omdat Rotterdam geen gebruik maakt van buitenlandse RDW’s zijn alle vrachtwagens die in het buitenland ingeschreven zijn, verplicht zich (gratis) te registreren."
Gratis. Heb onlangs de tarieven gezien, de registratie is inderdaad gratis, er effectief komen kost stukken van mensen.
Een bedrijf dat vrachtwagenchauffeurs beloont door ieder kwartaal de zuinigste chauffeur een compacte wagen cadeau te doen. En terwijl alle vrachtwagens van 't bedrijf gelimiteerd zijn op 62 mp/h = 100km/h, worden de vrachtwagens van chauffeurs die onder de 8 mpg gaan (dus onder de 29l/100km) gelimiteerd op 65 mph.
Transportbedrijven hier doen dat ook wel hoor, al is het iets minder spectaculair competitie opzetten hebben de vakbonden niet graag
...
Bij mij op het werk is er een periodieke evaluatie van eco driving per chauffeur en daar zie je echt resultaten van. Al zal de ene chauffeur het serieuzer oppakken dan de andere. En je moet ook hetzelfde soort ritten gaan vergelijken.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Als u in de eerste week van april twee of drie vrachtwagens akelig dicht achter elkaar ziet rijden, hoeft u zich geen zorgen te maken. De vrachtwagens zijn zelfrijdend en rijden daardoor waarschijnlijk zelfs veiliger dan u. De twee belangrijkste risico’s in het verkeer zijn immers de reactiesnelheid en de concentratie van de bestuurder. Dat is bij een zelfrijdende colonne geen probleem: snelheid, remgedrag en bewegingen zijn precies op elkaar afgestemd.
Dit soort ontwikkelingen wil iedereen toch zien. Stel u voor dat praktisch elke camion in België op die manier de snelwegen zou gaan gebruiken.. wat een ontlasting.
Comment