Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toestand Vlaamse snelwegen gaat er (nogmaals) op vooruit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    lag daarnet een auto op zijn dak

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      lag daarnet een auto op zijn dak

      Verbaast me niets...
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • #23
        mja oke

        het was in de bocht a12 >>> r1

        snelheid is er beperkt tot 70, de meesten rijden er 110...ik rij er ook geen 70

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          mja oke

          het was in de bocht a12 >>> r1

          snelheid is er beperkt tot 70, de meesten rijden er 110...ik rij er ook geen 70
          Ja die bedoelde ik. Ik denk dat ze daar aan een gemiddelde zitten van één per week.
          Tja, dan moeten ze daar een flitser zetten hé of nog beter, waar ik al jaren voor opteer voor de Antwerpse ring.


          Sent from somewhere, using Tapatalk.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • #25
            de kelder van die bocht is slecht, ze kunnen daar blijven nieuwe asfalt smijten, zolang dat een cakewalk blijft, houdt die laag het geen jaar vol onder het gewicht van volle vrachtwagens hun banden langs alle kanten op steeds dezelfde plekken drukken door dat gehobbel

            en de kelders van onze snelwegen blijven overal slecht, de asfatboeren kunnen op beide oren slapen

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              de kelder van die bocht is slecht, ze kunnen daar blijven nieuwe asfalt smijten, zolang dat een cakewalk blijft, houdt die laag het geen jaar vol onder het gewicht van volle vrachtwagens hun banden langs alle kanten op steeds dezelfde plekken drukken door dat gehobbel

              en de kelders van onze snelwegen blijven overal slecht, de asfatboeren kunnen op beide oren slapen
              Inderdaad, buitenkant is wat beter behalve bij het uitkomen van de bocht en dus al feitelijk op de ring.
              Dat ze eens Nederlandse kwaliteit gebruiken!


              Sent from somewhere, using Tapatalk.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #27
                65 procent tevreden over Vlaamse snelwegen

                De Vlaamse autosnelwegen scoren beter inzake rijcomfort, al blijven inspanningen nodig op het gebied van zichtbaarheid en veiligheid. Vlaanderen doet het opvallend beter dan Wallonië. De secundaire wegen in Vlaanderen scoren dan weer een stuk slechter dan in het verleden.

                Van de bevraagde Vlaamse automobilisten beoordeelt 65 procent de Vlaamse autosnelwegen als goed tot zeer goed op vlak van rijcomfort, waar dat in 2013 slechts 54 procent was. In Wallonië is minder dan de helft van de respondenten vandaag die mening toegedaan.

                Toch vinden de Vlamingen dat er inspanningen nodig zijn op vlak van zichtbaarheid en veiligheid op de autosnelwegen. Omdat sinds juli 2011 er in Vlaanderen minder verlichting op de snelwegen is, vraagt VAB dat de wegmarkeringen op een hoger niveau gebracht zouden worden (hogere reflectiewaarde), zodat ze 's avonds en 's nachts veel beter zichtbaar zouden zijn.

                Ook is er volgens VAB een inhaalbeweging nodig op vlak van zichtbaarheid bij regenweer. Die is in Nederland bijvoorbeeld veel beter, aangezien daar gebruikgemaakt wordt van een andere soort wegbedekking die water veel beter draineert. Bij onze noorderburen blijft de wegmarkering ook goed afleesbaar, terwijl die in België vaak onzichtbaar of afgesleten is.

                Doordat de aandacht prioritair naar de Vlaamse snelwegen gegaan is, zijn volgens VAB nu de secundaire wegen toe aan een inhaalbeweging qua onderhoud. Ook moet er daar bij herinrichtingen meer oog zijn voor rijcomfort.

                In een reactie zegt Vlaams minister Ben Weyts, bevoegd voor Mobiliteit en Openbare Werken, dat het tijd is om de focus te verleggen naar de secundaire wegen. "Het investeringsbudget voor het onderhoud van de wegen stijgt met 100 miljoen euro, of een derde van het huidige budget. Dit jaar alleen al werken we op meer dan 300 werven in heel Vlaanderen aan een verbetering en het veiliger maken van de weginfrastructuur."

                Over de wegmarkeringen stelt hij dat "85 procent van de huidige markeringen voldoet aan de norm voor retroreflectiewaarden".

                De minister geeft nog mee dat er in Vlaanderen gekozen wordt voor een duurzamere asfaltlaag, die minder snel moet vervangen worden en veilig is bij regen en vrieskou.
                knack.be

                Comment


                • #28
                  de grootste ergernis van onze snelwegen is toch als het regent. in andere landen zie je duidelijk veel minder regenspray
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    Dat ze eens Nederlandse kwaliteit gebruiken!
                    Ik heb mijne Superb tweedehands gekocht van een ingenieur die bij Bodarwé werkte. Hij hield zich bezig met de grote werven op snelwegen en gewestwegen. Hij heeft de Superb van Malmédy tot in Hasselt gereden, na de afhandeling heb ik hem teruggebracht in mijn toenmalige auto. Onderweg vroeg ik (voor de lol) waarom er na heraanleg van een stuk weg het in België toch nooit langer dan 2-3 jaar kan duren voordat de eerste gaten opduiken.

                    We hebben ongeveer een 30-45 minuten daarover zitten babbelen, laten we zeggen dat ik gewoon de hoop heb opgegeven dat we in België ooit iets van verbetering zullen merken. Zelfs de grote werven (genre Klaverblad, viaduct van Boirs, heraanleg Ring van Brussel, Lange Wapper,...) zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek... Daar komt dan nog eens bij dat ze voor die 'prestigeprojecten' een hele hoop centen gebruiken die voorzien waren voor het normale onderhoud. Daar wàs al een enorme achterstand, en dat gaat de komende jaren alleen maar erger worden.

                    Zijn voorspelling was dat rond 2025-2030 we een periode gaan kennen met (tijdelijk...) goed aangelegde ringwegen rond de grote steden, dewelke verbonden gaan zijn met openliggende autostrades waar hele rijstroken afgesloten zijn omdat ze in zulke slechte staat zijn. En die man klonk alsof hij zijn job wel kende.

                    En de grootste reden? De bedrijven kunnen wel, maar als je een offerte maakt met alles tiptop zoals het moet, dan krijg je nooit de gunning. Te duur zegt de overheid dan!

                    Hij heeft me de doorsnede van een snelwegaanleg geschetst zoals hij het had aangeleerd gekregen. Ik weet wel niet meer juist de samenstelling, maar dus ongeveer 'uitgraven tot 1.50m, 50cm groffe kiezel met korrelgrootte X, dan 20 cm afwateringslaag, dan een laag dit, dan een laag dat, dan minstens 20cm asfalt, daarop een toplaag,... Totale diepte van dat alles was MEER dan een meter! En dan zei hij, in België voor een stuk nieuw wegdek (dus geen herniewing of lappenwerk maar NIEUW wegdek) schrapen ze gewoon de oude toplaag af, en dan een laag van 5-7 cm aan asfalt erop. Resultaat is dat na 2-3 jaar er opnieuw grote gaten zijn. Naar de staat van de onderliggende lagen mogen ze niet eens kijken, zelfs al is het overduidelijk dat de koffer zijn beste tijd gehad heeft. Dan kappen ze daar gewoon wat meer asfalt bij en hopen ze dat de inspectie het niet ziet (als die al uit hun camionetje komen)

                    Was een serieuze stille terugrit vanuit Malmédy (op slecht aangelegde autostrades)
                    Last edited by TooTall; 07/03/2016, 18:16.
                    Mijn Skoda

                    Comment

                    Working...
                    X